Mi most a ködlámpa használat szabálya? Nem csak akkor lehet felkapcsolni csak ha indokolt?
A KRESZ-ben meg ezt találtam:
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. §
(4)274 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják. (ködben, sűrű hóesésben, felhőszakadáskor, vagy porfelhő esetén)
Nincs ebben az autómban és szeretnék bele vmit mert mindig elfelejtem fekapcsolni a tompítottat.
A ködlámpa a fényszórón belül van tükrös és H11 izzóval, ezt gondoltam kicserélni led-re.
Meg ledes helyzetjelző is kéne ez is ugyanabban a tükrös részében van a lámpának.
Megoldható az hogy vmi elektronika bekapcsolja a ködlámpa helyére szerelt led-et, amikor felkapcsolom a lámpát akkor lekapcsolja és ha felkapcsolom a ködlámpát este akkor az is működjön?
Három évet bírt az ebayen rendelt 18 dolláros kit, pár napja adta meg magát az egyik. Motoros havernak adtam a másikat, a kocsiban egyenlőre halogénnel váltottam.
Nem tudtam hogy a led is szabálytalan, akkor visszaszívom. Kanyarodjunk vissza az eredeti felvetéshez, a dizájn miatt akar xenont emberünk, nem akar vele jobban látni és a szabályok sem érdeklik.
Egy gyar sem tesz bele ilyen pimpes sargat, mivel nem latni vele jol
a ho egy dolog, az esetek kb 1%a. q gyarak mindig 4300-5000 raknak a kocsiba, igaz pl egy 3 millios bmw lezerlampa vagy epp az en gyari led fenyszorom valoszinu nem olyan jol kitalalt mint az utolagos saega sufni :D
Épeszű, világításhoz kicsit is értő ember nem tesz ilyet az autójába. Nem kompatibilis a halogénnek, megváltoztatja a lámpatest világítási tulajdonságait. A gépjármű világításban nagyon szigorú szabványok vannak, a vetítési képet egy nagyon pontosan megtervezik. Ez a LED felrúgja az egészet...
A nagynyomású nátriumlámpa fényhasznosítása 80-150 Lm/W, a kisnyomásúé meg 200!! Lm/W. Ennek a LED is még meghajolva köszön. A LED-es közvilágítás is 80-100 Lm/W körül mozog.
"Lehet hogy szarabb, viszont nem kapsz érte 60e büntetést és nem kell újra vizsgáztatni az autót"
Miért ne kapnál? Hajszál pontosan annyira szabálytalan, mint a xenon.
"Szerintem próbálj ki egy 3000k xenont milyenek vele a látási viszonyok."
Mikor esős, ködös az idő sokkal jobban látok ha sárga fény világít a lámpákból, mint ha fehér, ebben egyetérthetünk. Nem a jobb fényvisszaadás miatt térnek vissza, hanem energiatakarékossági okok miatt (akár 85% energiafelhasználás spórolható meg) tének át egyre több településen a LED-es közvilágításra. link
Jelen esetben dizájnról van szó, nem arról hogy jól lásson vele, ezt ne feledd.
Tessék:
Lehet hogy szarabb, viszont nem kapsz érte 60e büntetést és nem kell újra vizsgáztatni az autót, viszont ugyanúgy lehet vele menőzni (parasztvakítani) mint a xenonnal.
Szerintem próbálj ki egy 3000k xenont milyenek vele a látási viszonyok.
Persze, h nem véletlen, h nem fehér. A nagynyomású higanylámpa elég gazdaságtalan volt, így került a helyébe a sárgán világító nagynyomású nátrium lámpa. Köze nincs a választáshoz a ködnek, egészen egyszerűen napjainkig ez a legnagyobb fényhasznosítású lámpa. Az utóbbi időben visszatérnek a fehér fényhez, a jobb színvisszaadás érdekében.
"Egyébként a dizájn miatt miért nem led-et tesz bele? Olcsóbb, kevesebbet fogyaszt, tud vele külföldre is menni és a szembejövők is jobban járnak. "
Mutass már nekem lécci egy, egyetlen egy használható LED-es fényforrást, amely kiváltja a halogénizzót! Ezerszer szarabb, mint az utólagos xenon.
Attól függ melyik gyári, mert nem egyformákat tesznek bele. Az utcákon a közvilágítás sem véletlen nem fehér. Milyen jó is az mikor a fehér ködöt a fehér nagy teljesítményű lámpával megvilágítod, és az mind visszaverődik.
Tudom, ő nem látni akar vele, hiszen "csak a dizájn miatt akar xenont", tegyen bele olyat amilyen neki tetszik, mondjuk 30k-s lilát. Egyébként a dizájn miatt miért nem led-et tesz bele? Olcsóbb, kevesebbet fogyaszt, tud vele külföldre is menni és a szembejövők is jobban járnak.
Amennyiben nem hagyod el Szerbiát, mehet bele bármilyen színhőmérsékletű. Mo-n viszont már nem nézik jó szemmel a xenon-t a rendőrök. Nekem sárgás színű van benne ami főleg ősszel és télen, esőben, ködben és hóban is mocskosul jó. Jól van beállítva nem vakít és a színe miatt eszébe nem jut senkinek, hogy ez nem megengedett.
Van most egy ugyanilyen eladó szettem (35W-os H7-es) ha érdekel 7500Ft vagy €25-ért eladó.
2004-es civic type-r, ezen típusok már projektoros lámpatestekkel voltak szerelve és volt közöttük gyári xenonos is, de az enyém nem ilyen. Nincs lámpamosóm.
Műszakitól és a hatóságtól nincs mit tartanom, ugyanis itt Vajdaságban ezt egyáltalán nem nézi a kutya se, bármilyen rossz Ladával beállíthatnék valami ordító 12k -s xenonnal, gond nélkül átmennék.
Viszont nem szeretnék bármilyet, ezért érdekelne a véleményeket hogy mégis milyen érné meg utólag beletenni? Ugyanis több fajtát látok, és nem igazán értek hozzá.
Ja és szeretném ha informálnátok arról is hogy milyen színhőmérsékletű volna a legjobb? Igazából csak a dizájn miatt akarok xenont, mert második autóban használom keveset is hajtom, este szinte soha, de semmiképpen sem szeretném azt hogy bóvli benyomást keltsen :)
Ez még üveg üveg lámpatest,békebeli cucc 85ből.Tegnap kicseréltem az égőfejet,ma este próba.Megnéztem a garipapírt,7 éve vettem,kínai,hibamentesen működik :-)
Köszi,ezt nem tudtam.Elő vakarom a szettet,azóta nem láttam amióta beszereltem.Autós szett,kettévettem,így lett belőle mocis szett :-) Lekopogom hogy annak ellenére hogy kap elég sokat az élettől,semmi problémám nem volt vele..még Tufaa kolléga hozta nekem anno .
Immár ötödik éve használok xenont a motoromba,lehet hülye kérdés,de maga az égőfej tud halványodni?Mintha a korábbi időkben sötétedésnél korábban láttam volna magam előtt a megvilágított területet,elég éles kontúrja van,mostanában inkább teljes sötétben látom igazán.
35w-os bixenonról van szó,azt hiszem 4000(4500?) ös fehér színű.
Talán a rendőrök se ugranak rá ha jól be van állítva a sárga színe miatt, auto lámpamosó van, és manuális magasság állítás is. Ttudom ez utóbbi nem jó, de a semminél többet ér, majd kimagyarázom valahogy.
Új korában volt már benne ilyen, még a szalonba tették bele valami olcsó kínai vacak volt. 25eFt-ot számoltak fel érte annó. Két-három év után kivettem mert az egyik izzója kiégett. Halogén van most benne, 3000k sárga és nagyon megtetszett, ilyet szeretnék xenonból.
A kérdésem az lenne, hogy van valakinek ilyen kínai olcsó kittel kapcsolatban tapasztalata? Kell tákolni az összeszereléskor, vagy csak összedugom és megy? Az autó elektromos rendszerére lehet káros hatással?
Van egy 2008-as jettánk, 1 évesen vettük, és már xenon volt benne, bár van benne fényszóró mosó de nem az igazi még így sem, az egyik oldalon már jó pár éve besárgult az égő, vagy a trafó nem stimmel, nem tudom. Tehát ezt szeretném visszalakítani sima halogénesre, ehhez milyen eszközök kellenének? Vagy milyen árban lenne ha elvinném egy elektro-szakihoz?
valamiért a jobb elsőnek a fényereje xaraxik...hol gyenge, hol egy villanással felerősödik...
az izzó halódik vagy a trafó?
gyárilag 4300K-s ha jól tudom...mi van akkor ha 6000K-sat teszek be helyettük? fényerőn lesz valami változás?Mert sajna a típus sajátossága hogy a gyáriak elég haloványan pilácsolnak...
Sziasztok!Ma beszereltem egy vadi új xenont egy bsi rendszerrel ellátott peugeotba!A xenon 35 W és nem tettem bele xenon dekódert de így is működik, de néha haloványan bevibrál a xenon, nem mindíg csinálja!Kellene dekóder vagy más a hiba?
Koszi itt mindent meg tudsz es Kuldresz aki epit es szerzi a cuccokat a legolcsobban kozvetlen a beszallitrol mert ebay-rol is lehet de ott sok a hamisitvany nehez kiszurni.