Keresés

Részletes keresés

MTTP Creative Commons License 2015.04.24 -1 0 39556

Üdvözlet Mindenkinek,

 

Van néhány nagyon szép eladó modell a kínálatban.

BTTB BR250 eredeti, gyári állapotban

BTTB BR56 gőzös, hasonlóan kiváló kondícióban

BTTB Nohabok, villanymozdonyok és Ludmillák is akadnak.

 

Nézelődni a 

http://mastertape.freeweb.hu/eladok_villany.htm

http://mastertape.freeweb.hu/eladok_dizel.htm

http://mastertape.freeweb.hu/eladok_gozos.htm

http://mastertape.freeweb.hu/eladok_szemely.htm

oldalakon érdemes.

 

És kedvcsinálónak pár fotó:

 

   

 

Köszönöm a figyelmet!

TG.

zolti1001 Creative Commons License 2015.04.23 0 0 39555

Üdvözletem mindenkinek!

Megvételre keresek egy motort, konkrétan egy E11-022 villanymozdonyba valót. A (rossz) motoron a következő feliratok vannak.

                     8 311

                       12V =

                    TT 0,16A

A motor mindkét végén legyen kihajtás. Az ajánlatokat az emil címemre, vagy ide  kérem. 

                       Köszönöm: zolti

ho Creative Commons License 2015.04.22 0 0 39554

"METRANS kapható már(?)"

Igen, sőt, Kühn és Piko is.

Előzmény: SÜNÖCSKe (39552)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.04.21 0 0 39553

Nahát, ez egy "eredeti" pályaterv szerint épített terepasztal! :)

 

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=33&kat=p_03

Előzmény: Martin Illa (39544)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.04.21 0 0 39552

No ja, azt elfelejtettem odaírni a végére, hogy a hozzászólásom korántsem teljes :)

 

Viszont figyelembe vettem a "kezdő modellező" és a "tűrhető áron" kulcsszavakat, így elsősorban a szalagon gyártott mozdonyokra koncentráltam a kérdést, mert bár tényleg gyönyörű szépek a GabaTT-ModeliTT gőzösök, az ára miatt nem biztos, hogy azzal szeretne indítani a kolléga :)

 

Viszont ha már így belelendültünk, akkor

 

- a PIKO MaK G1206-osából el lehet készíteni a Graz-Köflacher Bahn mozdonyát is egy átfestéssel, amit 1999-ben Szombathelyen sikerült lencsevégre kapnom, bár a papírkép azóta elveszett :(

 

- PIKO/Kuehn Herkulesek. METRANS kapható már(?) gyári kivitelben, ezen kívül az RTS és az Adria Transport gépei több-kevesebb rendszerességgel megfordulnak hazánkban. Ja, meg az ÖBB/RCA 2016-osai is, bár azok jóval ritkábban.

 

- Érdekes módon az evidens Tillig Nohabról mindketten megfeledkeztünk...

 

- Ahogy pl. a T334-esből is szaladgál idehaza egy pár darab: Almásfüzitőntalán a timföldgyárban dolgoztak az A26-026...032 pályaszámú gépek, Nyékládházán pedig a 033-035, a 034 ma is megvan ott üzemképtelenül, az A26-103 pályaszámú a Nyír-D-Tech Kft-nél, valamint van egy pár mozdony a BÉM-ben is, még az eredeti csehszlovák (T334,xxxx) pályaszámmal.

 

- Cseh műanyag építőkészletből sok reszelgetés árán építhető Bzmot is, melyhez hajtást is lehet kapni.

 

Ha valakinek még eszébe jut valami, ne tartsa magában! :)

Előzmény: saetta26 (39548)
szdpp Creative Commons License 2015.04.19 0 0 39551

Kedves Modellezők!

 

Eladó TT méretű DR gyorsvonati kocsi. Ára: 2000Ft+posta. Forgóvázai, ütközői hibátlanok.

Személyes átvétel Budapesten. Érdeklődni publikus mailemen.

 

 

Wolfchild4hu Creative Commons License 2015.04.19 0 0 39550

Sziasztok,

Elkészült végre a februári modultalálkozó videója.

Megnézni itt tudjátok: www.fűtőház.hu

enigma1965 Creative Commons License 2015.04.19 0 0 39549

Szia!

 

Írj légy szíves a publikus e-mailomra, privátban tudunk beszélni az asztalról.

Előzmény: Martin Illa (39544)
saetta26 Creative Commons License 2015.04.19 0 0 39548

Szia!

 

- A PIKO Taurus ugye gyárilag létezik MÁV és GySEV kivitelben is. De átfestéssel számos egyéb hazai festés / számozás elérhető. 

 

- Gyárból / boltból eredetiben csak korábban, jelenleg (magas színvonalú) átfestésben kapható időnként hazai Desiro is.

 

- Minőségi kisszériás modellből rendszertelen időközönként gyártanak kifejezetten szép M41 Csörgő-t és M44 BoBo-t is.

 

- Német 250 / 155-ös (TILLIG bázis) vagy 151-es (PIKO) alapon készül nagyon tetszetős V63 Gigant is itthon réz felépítménnyel.

 

- Gőzösöket is csinálnak hazai mesterek kisszériában, 4-5 fajtát legalább. 

 

-----

 

V43 sajnos jelenleg nincsen gyártásban, korábban elősorban DEÁK készítette.

 

Üdv:

 

SAetta

Előzmény: SÜNÖCSKe (39539)
Alokim Creative Commons License 2015.04.18 0 0 39547

Valóban! Terepasztalt egyben eladni nehézkes, legfeljebb karácsony előtt van rá némi esélyed. A közúti járművek ahogy nézem, inkább a régijáték gyűjtőket érdekelhetik, mert modellértékük nem nagyon van, legfeljebb a TATRA nyergesnek. A vasúti járművek árát jobb híján belőheted a Vatera eladási árai alapján, így tehetsz az épületekkel is. És mivel úgy látom, a sínek sincsenek rögzítve, lehet, hogy azokat is kisebb csomagokra osztva lehetne hamarabb eladni.

Előzmény: Martin Illa (39544)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 2 39546

Tiszteletem az egybegyűlteknek!

 

Szerintem ami fontos az a játék öröme. Ezt senkitől sem szabad elvenni. Van úgy, hogy egy kiállításon elmegyek egy munka mellett, mert nem igazán tartom olyannak ami a saját magammal szemben is támasztott elvárásoknak megfelel, de ha valaki odajön és megmutatja amit készített és látom az örömöt az arcán, akkor már más szemmel nézek a munkájára. Eszembe sem jutna ledegradálni, vagy lekicsinylően nyilatkozni. De ha azt látom, hogy mell döngetve arcoskodva teszi ezt, hát előbújik az emberből a kisördög, akár milyen szép is amit készített.

Nem hinném, hogy egy fakultatívan végzett időtöltés esetén szükség lenne arra, hogy minőségi elvárásokat támasszunk másokkal szemben. Az más tészta, ha valaki pénzt kér a portékájáért akkor meglegyen az ár/érték arány. Akkor már lehet minőségi elvárásokról beszélni. 

 

 

vanhensing Creative Commons License 2015.04.18 0 0 39545

Az egyben eladást szerintem ne erőltesd! Külön az épületek, tereptárgyak, vágányzat stb.

Ár?? Az mindig állapotfüggő Törés repedés hiányzó letört darabka.

 

Előzmény: Martin Illa (39544)
Martin Illa Creative Commons License 2015.04.18 0 0 39544

Sziasztok!!

Új vagyok még a terepen, most regisztráltam erre az oldalra is, ezért előre elnézést kérek az esetleges hülye kérdésekért. Birtokomban van egy terepasztal, melyről képeket is tettem fel, azonban nem értek hozzá és nem tudom, hogy mivel állok szemben. Ezt az asztalt Édesapám és a Nagyapám építették az 1980-as években,de sajnos nem lett teljesen kész. Nincsenek bekötve a váltók és semmi elektromos dolog. Elvileg minden működőképes, mert régen próbálgattunk rajta dolgokat, de egyben soha nem ment az egész.
Az asztal tartalma:
-2 db Piko trafó
-kb. 14 nagyin igényesen kidolgozott épület
-fák-állatok

-kerítések

-autók, kamionok

-11 váltó

-fényjelzők

-mozdonyok

-vagonok

-irányítópanel

-és még sok, a képen látható apróság

 

Szeretném eladni egyben az egész asztalt de külön is megválnék a dolgoktól, azonban nem tudom mi milyen értéket képvisel. Elsősorban ezért is írtam.

Előre is köszönöm a segítséget!!

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 39543

Eladó:Tillig TT 83701 egyenes ágyazatos sín 1 db.

          Tillig TT 83740 egyenes ágyazatos sín 1 db.

          Tillig TT 83709 R310 íves ágyazatos sín 12 db.

A sínek talán kétszer voltak összeépítve,illetve szétszedve.

Tillig TT 8819 fémkerékpár,8 mm, 8 db.

Tillig TT 8875 szénkefék/BTTB-hoz/ 10 db.

Újak a szénkefék is,és a kerékpárok is,nem voltak beszerelve.

Tillig Handkuppler 7920 1 db.

Ár: 8000 FT., egyben szeretném eladni.

Mail publikus,a héten a Nyugati pu.-Vác vonalon vagyok elérhető,

oda tudom elvinni...

ELKELT!

Előzmény: Törölt nick (39537)
teaház Creative Commons License 2015.04.14 0 0 39541

Szép jó estét!

Csak nem hagytam félkészen. Kis fazonírozás a tetőn.

  

Most is csak 85% mert ezt rá kéne varázsolni

 

Ide.

Mivel csak 3db kocsiról van szó ,rézmaratás drága lészen.De majd ki ókumláljuk.

Üdv Zsolt

 

tt-modell Creative Commons License 2015.04.14 0 0 39540

Sziasztok

Eladó mozdony, vagon, jó áron.

Tillig 04908 Rh480, MAV, Ep.VI  35000 Ft

Tillig 14970 Tartálykocsi 5400 Ft/db  

Tillig 15490  7600 Ft/db

Tillig 15834 7600 Ft/db

 

További szép estét.

Péter

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.04.14 0 0 39539

Roco Szergej. Vagy a Roco Búvár, az pl. rendszeresen előfordult a Hatvan - Salgótarján vonalon az Urpín nemzetközi gyorsvonattal. TILLIG 04908 cikksz. MÁV Traxx. Ezek mondjuk a drágább megoldások.

 

Olcsóbbak: PIKO V15 vagy V23, átfestéssel és/vagy átszámozással iparvasúti A26-os készíthető belőlük nagyon egyszerűen. Ugyancsak PIKO-tól a V90-es (DB AG 290), a DB Schenker Rail Hungária Kft. üzemeltetésében van néhány darab az országban, 469 sorozatszámmal. Ha a DB AG "verkehrsrot" verziójához jutsz hozzá, azon gyakorlatilag elég csak a pályaszámot átfesteni.

 

Más, ennél "magyarabb" mozdony nem nagyon elérhető a piacon. Esetleg a kisszériás gyártóknál érdemes körülnézni, vannak egyedileg gyártott járművek. A Láng börzén pl. az egyik topictárs rendszeresen előfordul... :)

Előzmény: n.jozsi79 (39538)
n.jozsi79 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 39538

Szervusztok!

Új vagyok még a terepen, gyorsan egy kérdést szeretnék is feltenni nektek, mivel mozdony vásárlás előtt állok, de tanácstalan vagyok.
Szeretnék elkezdeni építeni magamnak egy kis terepasztalt, amivel már az alapokat megkezdtem. Ehhez azért mozdonyra is lenne szükségem. Inkább a magyar dolgok érdekelnek, de nohabom és piko tauruszom már van. Milyen létező, tűrhető áron beszerezhető modellt lehetne még magyar vonatkozásúvá tenni?

Köszönettel, Józsi

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.13 0 0 39537

Eladó:Tillig TT 83701 egyenes ágyazatos sín 1 db.

          Tillig TT 83740 egyenes ágyazatos sín 1 db.

          Tillig TT 83709 R310 íves ágyazatos sín 12 db.

A sínek talán kétszer voltak összeépítve,illetve szétszedve.

Tillig TT 8819 fémkerékpár,8 mm, 8 db.

Tillig TT 8875 szénkefék/BTTB-hoz/ 10 db.

Újak a szénkefék is,és a kerékpárok is,nem voltak beszerelve.

Tillig Handkuppler 7920 1 db.

Ár: 8000 FT., egyben szeretném eladni.

Mail publikus,a héten a Nyugati pu.-Vác vonalon vagyok elérhető,

oda tudom elvinni...

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.11 0 1 39536

Üdvözlet!

 

Gondolom, a "minőségi vasútmodellezés" egy olyan kategória szeretne lenni, amit a "hivatásos" vasútmodellezők művelnek.  Ennek a kategóriának mindaddig nincs értelme, amíg nem haknizik vele a tulajdonosa.

 

Ha otthon, szűk családi/baráti körben műveli az ember, akkor a "minőségi vasútmodellezés" az, amit a modellező éppen csinál, hiszen a maga örömére teszi. Reméljük, azért még ők vannak többen, ezért a magam részéről nem tartanám szerencsésnek egy ilyen kategória bevezetését.

 

Őszintén szólva ezzel egy picit magát a hobbit is ledegradálnánk.

 

Mert mondjuk egy műszaki terepasztal, amin egyetlen épület sincs, de tökéletesen modellez egy valós biztosító-berendezést, az nem "minőségi" csak azért mert nincs rajta terep?

 

Egy 70 éves terepasztal nem "minőségi", csupán azért, mert a modellek nem olyan kidolgozottak, mint manapság?

 

Ha valamiben, abban talán megegyezhetünk, hogy a FREMO "minőségi" modellezést valósít meg. A méretarányokon belül létezik a fiNeScale, a H0Fine és a többi szakág (igen, a TT ebből pont kimaradt. :) ), mégsem gondolja senki közülük, hogy ők "minőségibbek", mint azok akik a NEM szabványok szerint modelleznek. Csak éppen más az érdeklődési körük, mást és máshogy építenek. Nekem pl. a FREMO-ban a teljesen élethűen megvalósított fantázia vasutak tetszenek. Ez a magyar modellezők körében még mindig szentségtörésnek számít, pedig ez is tud nagyon "minőségi" lenni.

 

Üdv

e94

 

 

 

 

 

Előzmény: Lezlinilzenterepasztala (39530)
G-cart Creative Commons License 2015.04.11 0 2 39535

Sziasztok!

A mit jelent nekem a vasútmodellezés/makettezés kérdéskörhöz szeretnék beidézni pár mondatot a "Hobbim, a makettezés" című könyvből:

 

" A makettezés nem küzdősport. A döntő többség nem azért készíti, gyűjti a maketteket, hogy más elvárásainak megfeleljen. Ezért az egész makettezésre vonatkoztatva fogadjuk el érvényesnek: ha valaki, az  önmaga által felállított mércét eléri, és ez a színvonal megfelel neki, tartsuk mindig tiszteletben!"

" Amikor hétvégén kimegyünk a zöldbe biciklizni, mindenki a Tour de France sárga trikójára gondol? Amikor szombat délután a hegyekben túrázunk, mindenkinek a Mount Everest meghódítása jár az eszében? A hétvégi csónakázás közben mindenki előtt az olimpia dobogó dicsfénye lebeg? Nem valószínű."

Ezeket a józan mondatokat az azóta elhuny makettező, Gál István (az "utolsó ecsetlovag") vetette papírra. Igaz, hogy ez vasútmodelles fórum, de a közeli rokonság miatt azt hiszem helytálló az idézet itt is.

 

Tisztelettel:

Szekér Géza (G'cart)

makettező, vasútmodellező, stb.

tatumadar Creative Commons License 2015.04.11 0 0 39534

Ez egy érdekes kérdés, nem is igazán gondolkodtam rajta. Örülök, hogy felmerült!

 

A modellezés/makettezés számomra a valóság minél pontosabb leképzése, ésszerű kompromisszumokkal. A feladatra leginkább alkalmas alapanyagokból dolgozni, a méreteket tartani, a színeket eltalálni. Függőleg-vízszint-derékszög-párhuzam. Tiszta felületek, tiszta részletek. A terep realisztikus, a színek harmonikusak, a mesterséges árnyék, a koszolás a méretarány igényein belül legyen. Általános és kötelező érvényű maximalizmus és emiatt a munkáimmal járó folyamatos elégedetlenség :) Ezt már elég régóta művelem ahhoz, hogy a hobbim mellett a hivatásommá is váljék. Ezt jelenti, erre teszem fel a létezésem egy meghatározó részét.

 

Hogy miért? Na ez az! Múltkor megkérdezte valaki tőlem, hogy miért foglalkozunk téglagyári vasúti járművek megőrzésével. Nem igazán tudtam neki megmondani. Egyszer elkezdtük és úgy maradtunk, közben persze bele is szerettünk. Valahogy a miniatürizálás is ilyen. Nem lehet egy V36-osom? Nem baj, megveszem modellben, jó az a polcon is, az eredeti úgysem fér el a negyediken. Aztán észreveszem, hogy nincs minden, amit szeretnék. Fotók, rajzok, iszonyat sok agyalás, faragás, félbehagyás, valamikor befejezés, majd a végén az öröm, hogy ez igazán én voltam. Persze ott az állandó reprodukciós kényszer is. Nem hiszem, hogy az utóbbi időkben csináltam volna bármit anélkül, hogy másolat készült volna róla. Ennek talán nem is kimondottan anyagi okai vannak, persze az sem hátrány, bizonyos szinten motivál a munka során. Lélektanilag mélyebbre kell mennünk, ha a gyártás okait keressük. Vágyom rá, hogy más is osztozzon az örömben, kell a pozitív visszajelzés és a tudat, hogy ami másnak örömet okoz, az az én kezem alól került ki. Hogy netán ihletet adjak valakinek. Ez lenne talán, ami miatt az egészet csinálom és nem tudom elképzelni, hogy valaha véget érjen.

 

Maradok anonim, az IRL-t a fele bagázs úgyis tudja :)

Előzmény: Lezlinilzenterepasztala (39530)
8601301 Creative Commons License 2015.04.11 0 1 39533

Bocsánatot kérek, hogy beleszólok eme magasröptű eszmecserébe.

Axioma: A nem foglalkozásszerűen folytatott vasútmodellezés = szórakozás.

Ebből következően mindenki maga dönti el, hogy a szőkékhez, a barnákhoz, a szendékhez, a tüzesekhez, a karcsúkhoz, a begyesekhez van-e kedve.

Ja, eltévesztettem a topikot. Szóval,

afrikai sivatagi vasúttal akar terepasztalon, vagy modulon játszani,

teljesen autentikus argentin járműveket akar vitrinben őrizgetni,

teherliftet akar modellezni a világítóudvarban,

mennyire fontos számára a valósághűség, a játszhatóság,

mennyi pénzt akar, vagy tud rá költeni,

mennyi helye van a dilijének a kiélésére,

akar-e, tud-e, mennyire tud saját kezűleg elkészíteni dolgokat?

Meg még van sok egyéb szempont, ami most nem jut az eszembe.

Ezek alapján dől el, hogy ki hogyan modellezik. Így szerintem nincs jó és rossz modellező és indokolatlan egyik, vagy másik modellezési szokást lekezelni.

Főjelző Creative Commons License 2015.04.11 0 0 39532

A TT-sek korábban egy elég jól összetartó társaság volt. Nem kéne a maradék csapatot személyeskedésekkel, parttalan vitákkal tovább bomlasztani. Üljetek le egy kocsmában, egy sör mellett tisztázzátok a félreértéseket, simítsátok el az ellentéteiteket!

De ez a topik nem szólhat egy-két ember személyes vitájáról.

És ennek okán nem szeretnék egyetlen nicket sem a vonat elé lökni.

teaház Creative Commons License 2015.04.11 0 0 39531

Üdv!

Mondom, MEGMUTATNI!!!!!!! Mit nem lehet ezen érteni!!

( Szájjal én már a 23645-ik hölgynél tartok!)

Könyörgöm viríts már valamit!!!

Azon kívül ,hogy csak saját magadat tudod fényesíteni .

( megszólítás ,elköszönés már egyetem?)

Szép napot Zsolt

Előzmény: MTTP (39529)
Lezlinilzenterepasztala Creative Commons License 2015.04.11 0 0 39530

Érdekes módon a ritka hozzászólásaim után mindig néhány nap csend következik. ( nem mint ha én lennék "valaki" )

A Facebookon ejtett néhány véleményen kívül nem érkezett reakció, pedig nem csak súroltam az itt is folyó vita témáját.

 

Ám lenne egy javaslatom, amivel kicsit talán sikerül minden felet rávennem arra, hogy közeledjenek az álláspontok:

Írjátok már le legyetek oly szívesek, kinek mit jelent a modellezés, miért csinálja ( őszintén! ), és mi is az a minőségi vasútmodellezés, kinek, mit jelent ez a kifejezés?

 

Aztán majd én is leírom, ha eddig nem lett volna világos a munkásságom és a véleményeim alapján.

 

Mindenki iránti Tisztelettel : Balogh László

 

 

MTTP Creative Commons License 2015.04.11 -1 0 39529

Hát Zsolt, sok fejben rendet kéne tenni.

Én elkezdtem a sajátoméban, ugyanezt javaslom neked is.

Most kimegyek a napra, a barlangban eltompulnak az érzékek és az emlékek...

Részemről befejeztem.

Előzmény: teaház (39525)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.11 -1 0 39528

Ötletes. Minden alkatrésze sínleerősítő alkatrészekből van:

  1. GEO csavar
  2. GEO csavar anyája
  3. GEO leszorító lemez
  4. GEO csavar rugó

Na, jó, talán nem thermites eljárással hegesztették... :-)

 

Előzmény: gumidani (39527)
gumidani Creative Commons License 2015.04.10 -1 0 39527
Alokim Creative Commons License 2015.04.10 0 0 39526

Olvasom ezt a pengeváltást és nem bírom megállni, hogy ne szóljak hozzá, pedig tudom, hogy le lesz ordítva érte a fejem. Isten bizony, ha doktori disszertációt írnék, erről a jelenségről szólna. Két költségesnek mondható hobbim van, a modellvasutazás és a kempingezés. Ehhez képest igen átlagos ember lettem, átlagos nyugdíjjal, ergó átlagos lehetőségekkel. Mindkét hobbim táborában meg van az a réteg, aki az anyagi javak hiányából fakadó olcsóbb tárgyak vásárlását automatikusan az Igénytelenség kategóriájába sorolja. Mert mit tegyen ezek szerint, aki nem tud új lakókocsit venni, vagy csak BTTB-s mozdonyokra telik a pénztárcából? Mondjon le a hobbijáról? Bármit csinál az ember, egy a lényeg, hogy örömöt okozzon neki. Az egyszerűbb, vagy használtan vett hobbitárgyak is hozhatnak annyi örömöt annak, akinek csak erre futja, mint a csili-vili, vadonatúj cuccokat megvenni tudóknak a méregdrágán vett tárgy. Én továbbra is örömmel fogok játszani, a múlt század nyolcvanas, kilencvenes éveiben vett modelljeimmel, továbbra is megyek kempingezni az 1983-ban készült lakókocsimmal, és ha ez igénytelenség, hát legyen az! Talán nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel. (Remélem)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!