Ha jól néztem, akkor az Ócsa-Lajosmizse menetrendhez legalább négy szerelvény kell, a Lajosmizse-Kecskeméthez meg egy ráadás. (Üzemanyagkút Kecskeméten van, a járműveket a Lajosmizse-Kecskemét szakasz vonataiba beforgatva lehet kétnaponta üzemanyagkúthoz eljuttatni.)
A balatoni menetrend miatt tudtommal a Desirokat nem nagyon lehet az Alföldön meghagyni, ötöt biztosan nem akarnak nélkülözni. A csörgős ingavonat túl nagy a vonal déli szakaszának forgalmához. Főleg a diákok nélküli uborkaszezoni forgalomhoz nagy.
Marad a szóló poszszovjet motorvonat, szerintem az lesz a megoldás. (Ez utóbbi deklaráltan nem több egy outsider puszta spekulációjánál.)
"A budapesti elővárosban fontos fejlesztés lehet, hogy a délutáni csúcsban megjelenhetnek a Kőbánya-Kispest és Ócsa között közlekedő vonatok, de a VPE nem talált versenyképes lehetőséget a vonatok menetrendjéhez. Véleményük szerint Budapest-Nyugati és Kispest állomások között azonban akár fél órás követést is biztosítani tudnak, ami szintén a Budapesten belüli forgalom számára komoly fejlesztést jelentene, de sajnálatos módon a pestszentimrei utasok már nem részesülnének ebből az áldásból. Az infrastruktúra fejlesztéséig valószínűleg nem várható komoly előrelépés a 142-es vonalon, mely tipikus állatorvosi ló: igény van rá, a MÁV-START jó állapotú motorvonatokat is be tud forgatni, egy-egy állomást is kipofoznak, de nem látszik a hosszútávú fejlesztési stratégia a vonal kapcsán."
Szia, Milyen nyári vágányzár? Csak nem már idén elkezdik a felújítást? Tudsz erről konkrétabbat? hol és mit újítanak fel, és hogy ez akkor most egyelőre biztosnak tűnik,hogy nyáron lesz vágányzár?
Mhh... Az egyik váltó javítására van alvállalkozó, az kap gépet is hozzá. Amin most a saját pft dolgozik kézi munkával, az hamarosan készen lesz. Elvileg 5km/h sebességre járható lesz a 2. vágány, majd a tervezett nyári vágányzár alatt ez felmehet 20km/h-ra is...