Keresés

Részletes keresés

MTTP Creative Commons License 2015.04.03 -1 0 39514

Sajnos nem minden esetben.

Konkrét példa:

BTTB/Gützold E11

Makulátlan külső, nem kopott kasztni, fémtiszta kerekek, dobozos, leírással. 11 ezer ft.

Kuncsaft megveszi, örül, majd az első kanyarban kerregve mekegve erőlködik a modell. Pedig patika a darab, mintha most jött volna a gyárból.

El a szervizbe, modell szétszed, majd kiderül, hogy a forgóvázak központosításáért felelős betét tartópöcke le van törve. Mindkét forgóvázon. Ez egy kis 1 mm-es pöcök, ami a rácsurgó olaj miatt az évek során szépen elgyengül, majd a nyíró terhelés hatására elpattan.

Külső szemmel a modell ép, minden a helyén. Csak éppen a forgóváz csavarodik el az ívekben, így már nincs meg a megfelelő kardán-lehajtás kapcsolat, ergo kerreg, szorul a holmi.

Aki nem ért hozzá, nem tudja mit keressen, az ilyenkor viszi a szervizbe és kifizet alsó hangon 1000 ft-ot forgóváz betétenként, plusz munkadíjat, így lesz mindjárt a 10 ezresből 15 ezres modell.

És éppen ez az a típus, amit nem is lehet szétszedve tesztelni, mert a tető fontos része a működésnek.

Ennyi.

Előzmény: vanhensing (39509)
MTTP Creative Commons License 2015.04.03 -1 0 39513

Gergő,

Ezt te szerintem nagyon rosszul látod. Némi kisebbségi komplexus is felszínre tör az ilyen véleményekben. Jómagam elég rég óta látom a munkáidat és soha egy szót sem szóltam azért, hogy milyenek. Van, amelyik kifejezetten szép, ismerve a készítés körülményeit. Bármennyire is azt hiszitek páran, hogy itt egyfajta kirekesztő magatartás uralkodik el, sajna ezekkel a véleményekkel éppen saját magatokat rekesztitek ki egy egészséges, a fejlődést segítő diskurzusból. Talán nagyon félreérthető a minőségi vasútmodellezésről alkotott alapvetés. Segítek rávilágítani: akár magadnak, akár a sárga csekkek ellentételezéséért készülnek a modellek, az igényes, szemet gyönyörködtető munka nem a költséges modellezés függvénye. Ha valaki ki tud adni a kezéből olyan modelleket, amiken ferdén vannak kireszelve az ablakok, amiken össze-vissza futnak a feliratok és mindenféle festési pacsmagok vannak megmagyarázhatatlan helyeken, az egyértelműen az igénytelenség jele. Ilyenkor vágják a fejemhez, hogy "Na te mit tettél le az asztalra!?" Történetesen az a több száz elégedett ügyfél, aki mosolyogva veszi át a megjavított, felújított modelljét, nekem bőven elég az "asztalra letett dolognak". Amikor az ember arra törekszik, hogy még egy javító festés is színhelyes, jól maszkolt és ügyesen finiselt legyen, akkor talán ott kezdődik az igényesség. Amikor nem hajlott tollbetétből, hanem eredeti gyári alkatrésszel oldjuk meg a szakszerű javítást, na az az igényesség. És nem kerül sokkal többe, mint egy darab zsömle. Sőt. Amikor elhangzik egy olyan válasz, hogy "ugyan, nekem nincs időm levelezgetni a gyártókkal egy-egy alkatrészért...", akkor szerinted mire gondol az ember? Egy olyan szájából hallva mindezt, aki azért elég sokat letett a hazai (és nemzetközi) modellezés asztalára, hosszú évekig megbecsült és elismert tagja volt a modellező társadalomnak, de ő is inkább besértődött és azóta nem is köszön pl. nekem, mert a saját személye elleni támadásnak vette mindazt, ami inkább a modellező szakma frissítésére irányult volna.

És ide szúrom be: elhangzott ez a Cseh-modell példa. Érdekes, ugyanis ebben az esetben egy vállalkozásról volt szó, aki a nem kevés működési költségek és az adóterhek mellett próbált valamit adni a modellezőknek. Sem az adók, sem a költségek nincsenek tekintettel arra, hogy az átlag csak 80 ezret visz haza a munkájáért. Ha mindennel együtt és a valóban igényes munka árával is növeljük egy-egy modell árát, akkor teljesen rendben van a 70-80 ezer ft. Viszont akkor, amikor a "magamnak modellezek" és a "vevői megrendelésre készítek" kategória összemosódik csupán abban, hogy semelyik esetben nem készül számla a végeredményről, vagy egyáltalán semmilyen cégforma nem áll a műhely mögött, akkor éppen az ilyen vállalkozásokat verik szét a nevezettek. Így tessen nézni a kirekesztést! Ok, megértem, a modell gyűjtőnek nem mindig fontos a számla, megvan az alapvető ismeret és bizalom és "az áfával is occóbb", de mondjuk olyan esélyeket halaszt el a modellkészítő, aki pénzért adja a munkáit, hogy például saját honlapja legyen, ahol időről időre bemutathatja a terveit, újításait, kínálatát. Egyfajta online katalógust vezessen. (hozzáteszem, offline sincs...) De ezt nem teszi, mert "felfigyelhet rá az adóhatóság".

Az igényes vasútmodellezéshez az is hozzátartozik - az én értékrendem szerint -, hogy igenis, tessék felemelni a fejeteket, arccal, hanggal vállalni a munkátokat, felvenni a versenyt a mai világgal! Megtanulni nyelveket, kijárni kiállításokra, vásárokra tapasztalatokat gyűjteni és mindezekkel feltöltődve adni sokkal jobbat, szebbet, igényesebbet a hazai modellértőknek. Akár csak a saját munka bemutatásával, vagy akár pénzért kínált portékával. Köldököt nézve, a saját kuckóban morgolódva ezt nem lehet. Mindig van egy kiadó hely bármelyik utazásunk során. Több emberrel minimális az utazási költség, el lehet jönni. Nem azt kell számolni, hogy úristen egy ilyen út hány zsömle, mekkora villanyszámla, vagy éppenséggel hány modell ára. Ott van az az élményfaktor, amikor is magadba engedhetsz más nézeteket, más emberek gondolatait, hozzáállását és hidd el, ezek után már nem fogod magad az "eltiport, kirekesztett kisebbségben" érezni.

Mellesleg pedig az elhangzott szólásra született egy válasz is: amíg verebek vannak, addig bátran szarnak a lovak is...

Békére törekedve üdvözöl:

Gábor

(talán te még tudod, hogy ki vagyok) 

Előzmény: szergely001 (39506)
grofurTT Creative Commons License 2015.04.03 0 0 39512

Bocsánat: Téged.

Így helyes.

Előzmény: grofurTT (39511)
grofurTT Creative Commons License 2015.04.03 0 0 39511

Így van.

Felszínes és szubjektív.

De téged így szeretünk...:)

üdv

Előzmény: teaház (39507)
grofurTT Creative Commons License 2015.04.03 0 0 39510

Egy csöppet megszólítva érzem a VMTV teljes, kétszemélyes stábját is, hiszen mi szajkózzuk az igényes vasútmodellezést turizmust.

Akkor kezdjük ezzel:

Oly sokszor elmondtuk már, hogy a filmek azért születnek, hogy kedvet kapjanak mások is egy berlini vagy drezdai túrához.

Berlin: ha időben foglalsz (és tél van...) akkor oda-vissza 12-13E Ft-ból kihozható a repülőút. Belvárosi szállás 8E Ft, reggelivel. ez összesen egy kisebb új mozdony ára. Viszont az út hozadéka: eljutsz olyan helyekre, ahol extra minőséget kapsz  nagyon olcsón. Igen olcsón, még a mi pénztárcánkhoz képest is...

Ezen kellene elgondolkodni, egyéb részletek a filmjeinkben.

 

Az igényesség nem jár együtt a dúsgazdagsággal. Sajnos...:)

Voltam már én is jobb anyagi helyzetben, most nem annyira rózsás a helyzet, de optimista vagyok.

Nehéz kenyér ma a magyar média...

Senkit nem itéltünk meg a pénztárcája alapján és ezután sem fogunk...

 

A "kirekesztő" jelzőt nem is értem és visszautasítom. Addig, amíg Kollégám és én SAJÁT forrásokból teremtjük elő adásainkat, úgy érzem, hogy van jogom ezt megtenni.  

 

Egyszer szívesen sétálnék egyet a Börzén közösen néhány emberrel, és megmutatnám, hogy szerintem mi az igénytelen. És ez nem minden esetben a modell állapotáról szól. Lehet egy tökéletesen épp modellt is igénytelenül tálalni... Van is rá példa.

 

Minden jót, kellemes Húsvétot és éjen továbbra is a MINŐSÉGI VASÚTMODELLEZÉS!

 

Putz Attila

Vasútmodell TV

TT Putz (nagyon)kisszériás műhely

www.vizesmatrica.hu (hamarosan...)

Előzmény: szergely001 (39506)
vanhensing Creative Commons License 2015.04.03 0 0 39509

Azért egy 8-10E Ft modell már van olyan állapotban hogy nem az Északi járműjavítóba kell kezdeni vele!

A költést igénylő modell már a foton is mutatja magát!A börzén lehetőség van kézbe venni tesztelni a

mozdonyt, hirdetési oldalakon sajna marad a fotó és a kérdések!

Előzmény: GOLAZ111 (39508)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 39508

Szerintem a börze és a vatera árak egyáltalán nem olcsók. Jó, hogy 10000 forint alatt lehet egy hozzávetőlegesen jó állapotú mozdonyt vásárolni, de legalább 25 éves és egyre kevesebb hozzá az alkatrész. A biztonság kedvéért a vételárat jobb megszorozni kettővel, a javítások miatt. Így már nem is olyan olcsó. 

Előzmény: szergely001 (39506)
teaház Creative Commons License 2015.04.02 0 0 39507

Üdv!

Jópáran nem tudják a történetet Cseh modell  ügyben. Előre megjegyzem ez az én meglátásom és szubjektív. 

Párszóban. Csak felszínesen.

Elkészítették az Úttörő vasút modelljét. Excellent ,gyönyörű munka.

Az országban az a 26 vevő meg is vette , a mozdony c' 60-70eft, vagon c' 15-20eft. Talán külföldre is jutott pár, azután vége csőd.

Nagyon sok elmondás, győzködés után(falra hányt borsó), a hangadók mai napig nem fogták fel (és szerintem a legnagyobb kárt okozzák a hazai modellezésnek):

  A pénzes gyűjtők nem a szekrényből jönnek elő, hanem úgy nevelődnek ki. Csak olcsó kezdő készletekkel ,megfizethető modellekkel lehet kedvet csinálni.

Szép elfogadható méretű 1.5x2m es terepasztalokat kell mutatni .

Az évente max kétszer felállított modul rendszerrel nem igazán tudják megfogni az ifjúságot, lehet szépet ,monumentálisat alkotni, aztán a nézelődők csak azt kérdezik mikor jön már a vonat, mert ugye a menetrend a lényeg.

Lehet továbbra is mantrázni, a " minőségit", de az tény, hogy sikerült egy jó kis társaságot szétverni.

Üdvözlet a kukából.

Zsolt

Előzmény: teaház (39500)
szergely001 Creative Commons License 2015.04.02 0 0 39506

Egyik irányból megy a sírás, hogy elöregszik a modellező társadalom. Másik oldalról megy a sírás, hogy mennyi olyan modellező van aki megelégszik a kukába sorolt kategóriával. Némileg ellentmondást látok. A modellező vagy modellezni akaró társadalom nagyrésze jelenleg, ma, ebben az országban, ebből a fizetésből nem engedheti meg magának a csúcsminőségű modellek megvásárlását, gyűjtését. Sajnos lassan úgy látom, itt is, más fórumon is, hogy a modellezőt a pénztárcája és az abból megvásárolt modellek ára alapján ítélik meg. Aki igazán igényes menjen el Berlinbe, de sokszor a sarki fűszereshez sem telik elmenni és örül az ember, ha a Láng börzén vagy vaterán OLCSÓN hozzájut valamihez, amit lehet már évek óta próbál spórolni. Köszöntem szépen, akkor maradok a "Magamnak modellezek" társaság tagja, de ilyen közösségnek nem kívánok részese lenni. Inkább érzem/látom kirekesztő, zárt csoportnak, mint egy nyitott közösségnek.

Zékány Gábor Creative Commons License 2015.04.02 0 0 39505

Tillig töltéses síneket keresek megvételre.

300ft-ot adnék/db.

Csak egyenes érdekel,ívelt sínjeim vannak.

Ha valakinek meg maradt terepasztal épitésből,kérem írjon erre az eemailra:mzg74@citromail.hu

Vagy telefonon hívjon:06305840788

Köszönöm.

reszelozsir Creative Commons License 2015.04.01 0 0 39504

Meddő vita...

teaház Creative Commons License 2015.04.01 0 0 39503

Üdv!

Az átmatricázott vagonokat ,vajh hova sorolod??Szerintem remek darabok.

 Ellenben nagynevű gyártók elbaltázott  (fogjunk egy kicsit Hasonlót és fössük át a paraszt magyarnak,nekik úgyis jó lesz .)modelljeit meg felmagasztalják a hangadók.

Éljen a (kínában 5ejróért gyártatott ,azután 50 ért árult ) minőségi ?? modell??

Magad ellen lelkesedsz??

Üdv Zs

Előzmény: grofurTT (39499)
teaház Creative Commons License 2015.04.01 0 0 39502

Üdv!

A kis pénzű gyűjtőket nem kéne ledegradálnod!

Zs

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.01 0 0 39501

Ne vegyél rá mérget... Amíg lószar van, veréb is lesz.

Előzmény: teaház (39500)
teaház Creative Commons License 2015.04.01 0 0 39500

Üdv!

A legjobb példa a " Cseh-Modell " !!!!

Üdv Zs

grofurTT Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39499

Csak a minőségi vasútmodellezésnek van jövője!

Ez már egy ilyen világ...

Az összes többi kuka!

üdv

Előzmény: teaház (39498)
teaház Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39498

Üdv!

Éljen a minőségi modellezés!

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39497

Ennyi erővel bármelyik másik modellt megvehetném feleennyiből :D

Előzmény: reszelozsir (39496)
reszelozsir Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39496

Át kell festetni :D

Előzmény: SÜNÖCSKe (39495)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39495

Kár, hogy a színét nem sikerült eltalálni... Ettől függetlenül tyűha :)

Előzmény: tt-modell (39494)
tt-modell Creative Commons License 2015.03.31 0 0 39494

Sziasztok

Magyar gördülőállomány imádóknak ajánlom aranyáron:

Péter

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.27 0 0 39493

Igazad van, most hogy jobban megnéztem, ami túllóg a tetőn, azt befedi a homlokfal "szemöldökéről" kétoldalt hátrafelé kilógó pöcök. Már értem a konstrukciót :)

 

köszi:D

Előzmény: GOLAZ111 (39491)
teaház Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39492

Szevasz!

Keress meg .Már vagy 200 db-ot össze építettem.

Üdv Zsolt

Előzmény: Törölt nick (39489)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39491

Igen, de összeraktad a darabokat? Mert a tető, oldalfal, homlokfal nem egy ponton érintkezik, hanem csúsztatva. Ezt kompenzálja a homlokfal teteje. Ami a cseh változatban előrenyúlik.

Előzmény: Törölt nick (39489)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39490

 ...helyesbítek: Csak a tető rövidebb a többi alkatrészhez képest... akkor azt kell felpótolni, nem az oldalfalat reszelgetni.

Előzmény: Törölt nick (39489)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39489

Sziasztok!

 

Két hete vettem egy Studenka építőkészletet, és ma jutottam el odáig, hogy megnézzem miért is adtam ki a pénzt. Amikor levagdostam a keretről az oldalfalakat és a tetőt, hogy száraz próbáljam, meglepődve vettem észre, hogy az oldalfalak 2 mm-rel hosszabbak, mint a tető. Utána néztem egy kicsit, de csak egy cseh blogot találtam, amin ezt a készletet összerakják. A Google fordító még angolra sem tudta érthetően lefordítani, nem hogy magyarra, úgy hogy csak a képi információ maradt. Ez így hogy is van? El lett rontva és így maradt, a felhasználó megreszelgessen pluszba 1-1 mm-t az oldalfalak hosszából? 

enigma1965 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39488
Előzmény: Törölt nick (39484)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39487

Ha van multimétered, nézd meg hogy a kábel vége elektromosan érintkezik-e a sínnel. Lehet, hogy a kábel szakadt el a burkolata alatt, vagy a zavarszűrő kondi gerbált meg. Ellenőrizz minden lehetséges pontot, ahol hiba lehet. Az is lehet, hogy valami rövidre zár.

Előzmény: Törölt nick (39484)
Hapci59 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 39486

Üdv!

Keresek megvételre TT GySEV mozdonyt. ha valakinek van eladó kérem jelezze.

gumidani Creative Commons License 2015.03.26 -1 0 39485

"Használjátok a fórumot örömmel, szívesen vagytok látva"

 

Késő! Ez a vonat már elment.

Előzmény: Törölt nick (39477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!