Valamikor az ősidőkben, a cocializmusban mozi és KULTÚRHÁZ volt, de a környezetében lakóknak nem kultúra, hanem inkább faanyag és egyéb bent lévő dolog kellett ezért egyszer csak leégett.
A főút másik felén lévő bal oldali kocsma mögötti, valamikori üzemi konyha is megér egy misét, persze ha még meg van.
Szállj le a vonatról Mátraverebélyen, bélyegezz az öreg fán lévő vaspecséttel, amelynek a lenyomata az egyik legjobb ezek közül, és már indulhatsz is a Mátrának.
De a bélyegzőhelyként funkcionáló kocsmához sem kell átmenni a telepen, Vasút utca 107, kb 300 méter a vasúttól.
Vagy másik megoldás amit mi is alkalmaztunk két alkalommal hogy korán reggel 6-7 körül indultunk, mindkétszer a cigánytelepen át és a kutyákon kívül senki nem szólt hozzánk, nem szeretnek korán kelni arrafelé a népek.
Mindemellett túl van parázva egy kicsit ez a Mátraverebélyi dolog.
Jól értem, hogy Mátraverebélynél az a módosítás, hogy a mostani út helyett elmegy a katolikus templom felé, rá a Mária útra és egészen Szentkútig megy majd rajta? Vagy még Szentkút előtt visszatér a mostani útvonalra? Idén szeretném megcsinálni a Mátrát, de ez a mátraverebélyi szakasz és a róla hallott történetek kicsit engem is visszatartanak :S
Köszönöm a szakszerű választ! Azóta nyomozok, de én sem találom nyomát. Akkor tehát, jó eséllyel most megy majd arra először a kék, de sajna a Peták-féle javaslatnak pont az a része nem valósul meg, amely Tar állomást érintette volna a hatvan-somoskőújfalui vasútvonalon a mostani verebélyi helyett.
Az 1938-as Szent István Vándorlás Pásztó felé ment, ott keresztezte a Zagyva völygét.
Az 1959-es OKT igazolófüzetben az útvonal a Sámsonháza - Csapás-tető - Mátraverebély - Ágasvári th. útvonalat követte.
Az 1964-es OKT útikalauz térképe is ugyanezt mutatja.
Az 1982-es OKT igazolófüzet is szinte ugyanezt az állapotot mutatja (Majd megnézem az 1970-es években kiadott Cserhát turistatérképeket, de nem valószínű, hogy a Szentkút benne lett volna az útvonalban).
Az Általad említett Peták-féle javaslat SZEREPEL az OKT nyomvonal módosítási tervei között (2014.04.24.): Szálláska-völgy - Szent László-hasadék (forrás) - Szentkút - Barátok földje - Csapás-tető - Őr-hegy - Árpád-kori műemlék templom - Mátraverebély - Ágasvári th.
A Fenyvespusztai (Tuzson János arborétum) felé Kék kereszt fog átkötni Mátraverebélyről az Ágasvári th-hoz.
Nem tudom, ezekből a változásokból a terepen eddig mi valósult meg.
Mostanában kicsit elmaradtam a honlap anyagának feltöltésével, mert rengeteg térképszerkesztési munkám összejött (Őrség és Vendvidék TT-k, 3 X 50 és Szántó 50 TT-k, KINIZSI SZÁZAS TT, Sarokkő SE. TT-i). Azért igyekszem majd továbbhaladni, a Szentbékkálla - Városlőd - Zirc - Csókakő szakasz lesz a következő, melyet lassan felszerkesztek.
Igen, lehet, hogy csak nekem rémlik valahonnan. Még Gyuszi térképein sincs az egész Szent István vándorlás és az OKT változások sem feldolgozva, de ő jó eséllyel tudja, hogy így volt-e.
Viszont nem csak én látom így ezt a dolgot. Ezt az írást a tervezett változásokból idézném:
"Ágasvár után egy teljesen érdektelen úton megyünk le jelenleg Mátraverebélyre, az egy szem csodás temploma kivételével. Érdektelen faluba, ahonnan ráadásul a rettenetesen kinéző és félelmetes cigánytelepen kell keresztül menni Mátraverebély Szentkút felé. Helyette javaslom, hogy a jelenlegi sárga-sáv jelzést kiváltva menjünk le Fenyves-pusztára, a Tuzson arborétumig, ahol egy kulcsos-háznak is megfelelő, az erdészet által karbantartott elhagyott erdészház is van, sátrazási lehetőséggel. Eső esetén is megfelelő fedett hely van mindenkor. A völgy aljában mehetünk Tarra, a két csevice-forrást is érintve. Tarról, a vasútállomástól a régi búcsús úton menjünk az ország legnagyobb összefüggő hérics mezején keresztül addig a búcsús keresztig, amelynek közvetlen közelében most is elmegy a kék-sáv jelzés. De innen vigyük le a Barátok földjén át a jelzett utat Szentkútra, ahonnan, a Szent László szakadékon felfelé haladva (érintve a forrásokat) elérünk egy DNy felé nyíló völgyet, amelyen át elérhetjük a Forró-kutat. A Szálláska-völgyön, a jelenlegi kék-sáv jelzés mentén érhetjük el Sámsonházát."
Írta Peták István, az MTE elnöke, Mátraalmáson, 2012. július 30-án.
Nagy hagyományokkal rendelkező körtúra, nem kék hanem piros sáv jelzéssel, őserdővel, várral tarkított útvonallal. Az év egy napján talán a legszebb jelvény jár a bejárásáért amit én ismerek, persze csak a kéktúrás mellett. :-)
De talán még annál is szebb.
A fán látható zöld jelzés már nem erre megy, ez is egy érdekesség, főleg tuhu és osm szerkesztőknek. Végül is még terepen ott van, sok helyen! :-P
és mi lett vele, véletlenül odakapott a forralt bor?
én a mai túrán vártam volna a turista legjobb barátját (a kocsmárost) de Sámsonházán is meg Mátraszőlősön is pofáraestem :-(
utóbbin a kocsma kedden és csütörtökön (vagy keddtől csütörtökig, majdnem mindegy) van nyitva 9-12 között
hűűűű
szerintetek az különben normális, hogy ha a mária utas festő csak vékony csenevész fát talál, akkor nem rakja fel az m betűt, csak húz egy csíkot
mármint jelzésalapra
ez a lila máriánál még nem volt durva, de a kéknél így odakeletkeztek szabvány kék sáv jelzések amiknek ott semmi keresnivalójuk (Sámsonháza Mátraszőllős közötti kék mária út)
miért nem lehet csak egy sima kék sáv, vagy kék fehér kék?
nem, fehér kék fehér
mindenki azt hitte OKT (az tudtommal mindig a Tepkén ment fent)
Az a nagy épület az első kéktúráinkon még kocsma volt. Ma is emlékszem egy tél eleji szeles túrán átfagyva milyen jól esett a csípős paprikával készült forralt bor.