Nem egészen erről van szó! A vezérlő az, ami tudja a háromsebességes üzemmódot!
De mint látom; Misi barátunk (Army74) felajánlotta Neked töredék-áron a kerékpározható robogóját; ezt az ajánlatot nem lenne szabad kihagyni! A 60v/20Ah-s lítiumos pakk a Tech-Mobile-nál önmagában 200eFt lenne!
Akkor ha jol értelmezem amit irtál, be kell szereznem egy kapcsolot ami 2 vagy 3 fázisu hogy ne terheljem álló helyzetes indulásnál a motort? Ezt a kapcsolót hívják nyomaték váltónak?
Mindkét oldali kábelköteg szabadon lóg?Abban van egy vezérlő,meg a kormányról kapcsolható relékkel megpakolt doboz,ami a két kábelköteg közötti váltást oldja meg.Így lesz 2 sebességes a gép.Értelemszerűen egyik oldalán táplálva lassabb,másikon gyorsabb.
Akkor talán legegyszerűbb lenne "mociker"-t keresned! Csaba elektromos "kerékpárok" és robogók tuningolásával foglalkozik; átköti a motorodat egy megfelelő vezérlőhöz!
Ha válaszolni akarsz valakinek: a hozzászólása fejlécében van egy balra kanyarodó nyíl, amelyre rá kell kattintanod!
Egyébként nálunk divat a bemutatkozás!
Pedálozható robogót keress, ha a kerékpár kategóriában kell maradnod!
Helyedben nyugodtan venném a 36V-s gépet és hajtanám 60V/20Ah-s lítiumos pakkról. A vezérlő legyen három-sebességes, a harmadikat csak szükség esetén használd!
Szia, elcseréltem már régen.. ez meg Apám beszerzett romhalmaza....... trd033 ennyit találtam róla meg annyit tudok hogy a motorba 2 felől megy a vezeték. Üdv
Nagyon szépen leírtad, de aki nem figyel eléggé oda, az könnyen félreérti az olvasottakat!
A lényeg, hogy ugyanolyan teljesítményhez párosul kisebb áramfelvétel (= akkumulátor kímélő üzemmód) a pakk feszültségének emelése esetén! Gyorsabb haladáshoz lényegesen nagyobb teljesítmény szükséges és ez nem egyenesen arányosan változik!
Az akkuiddal kapcsolatban; felhívtam figyelmedet "Face86" téglácskáira! Ha olyanokat építesz be, akkor a következő tíz évre megoldottad az akku-kérdést!
Attilával is és Andrással is vedd fel a személyes kapcsolatot; nekik már a beszerzés és a felhasználás terén is komolyabb tapasztalataik vannak!
Rendben! Így egy kicsit bizonytalan lettem a döntésebben, megvárom mások véleményét is a választásom előtt és a többség véleménye/tapasztalata alapján döntök majd :D
Nem tartom valószínűnek Egyéb okok szoktak az idő előtti elhalálozáshoz vezetni ami vagy gyári hiba és gariba cserélik fél évig. Vagy user error. Arra viszont nincs gari!
Egy normál akkutöltő ( tehát egy nem kapcsolóüzemű töltő..) 12V, 5 A értékekkel mondjuk úgy: nem kicsi. Az 5 db pont ötször akkora :) Nyilván jó, ha egybe van építve, és a hűtés is szükséges lehet, de azért ez így szép méretű tud ám lenni! Ha vinni akarod magaddal, akkor majdnem biztosan felejtős. Ha meg nem viszed, maradhat külön is, nem? A hordozható töltő inkább legyen 60V-os, 5 A-es és az akkuknál használj kiegyenlítő, védőáramkört (ballancer). Az akkuk így jól fogják magukat érezni, és neked sem kell aktatáskányi töltőkomplexumot hordozni magaddal.
A fejemben ismét összeállt egy elképzelés ezzel kapcsolatban is :D
Valami olyasmit képzeltem el hogy építek egy dobozt legyen az fa vagy hajlított lemez, a felső lapjára felcsavarozok 2 db töltőt mármint belülről illetve az aljára is belülről majd 1-et az oldaláról, a két szemközti megmaradt üres oldalra meg 1-1 db 12cm-es számítógép ventilátort mivel úgy tudom hogy a töltők melegednek. mindegyik töltő táp bemenetét összekötöm egy aljzatba (még nem döntöttem el milyen használnék) és így nem kell 5 konnektor a töltéshez csak 1, persze jó böszme kábelt használnék nehogy elmelegedjen a nagy áramtól.
12v os töltőket használnék.
Szerintetek van értelme így összerakni 1 kupacba hogy kompaktabb legyen?
Azt egy normál akkutöltő tudja. Igaz, vagy öt kell belőle, vagy ötször annyi ideig kell tölteni egyenként, szépen sorban. Esetleg párhuzamban kötni az akkukat (ezt azért majd beszéljük át, ha így tervezed ...) a töltés idejére és egyszerre feltölteni ötszörös töltőárammal.
Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget, ezek szerint van esély arra hogy működik a gyakorlatban is az elképzelésem, a neten találtam 60V-os vezérlőt így az lesz az első hogy beszerzek egy olyat, és megpróbálom beépíteni a + akkuval együtt amit az ülés alá helyeznék el .
Még azt kérdezném hogy valakinek lenne olyan töltője amivel külön tudnám tölteni mind az 5 akkut?
Szóval az a helyzet, hogy a BLDC motorok maximális fordulata feszültségfüggő. Van egy olyan paraméterük hogy voltonkénti fordulatszám. Így egy adott motor végsebességét ( ha az nem áttételes -ami egyébiránt meglehetősen ritka ...) csak plusz akkumulátor beépítésével lehet növelni. A vezérlőknél azonban nagyon figyelni kell a plusz akku beépítése esetén. Ugyanis a FETeknek és az alkalmazott kondenzátoroknak is van egy feszültségértéke aminél nagyobbat nem visel el. Ezek cseréje szükséges lehet. Ez a vezérlő szétszedésével relatíve egyszerűen megoldható. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a vezérlők mélykisütés elleni védelme a plusz akku esetén nem fog működni! Persze megoldás egy másik gyári vezérlő a magasabb feszültségre.
A fogyasztással kapcsolatban kisit bonyolultabb a helyzet. Az az előzőek alapján látható, hogy a végsebesség magasabb lesz. (nekem konkrétan az 50km/h helyett 60 km/h lett az öt akku használata esetén)
Ha magasabb a feszültség, akkor az ugyanazon teljesítményhez tartozó áram kisebb lesz. Így azt mondom, és ezt is tapasztaltam, hogy ha az ember több akkut használ, az áramértékek alacsonyabbak átlagban. És ez az akkuk élettartama szempontjából nagyon-nagyon nem mindegy! Másképp fogalmazva egy 50 km táv megtételéhez szükséges mondjuk 1000-1300 wh energia. Ez 48V rendszernél 20-27 Ah kapacitást "fogyaszt" el, míg 60V rendszernél 17-22 Ah-t. A méréseim ezt úgy támasztják alá, hogy ugyanazon sebességhez magasabb feszültségen jóval kisebb áram elégséges. Így a veszteségek is alacsonyabbak, és az akkuk fajlagos terheltsége is. Tehát ha van rá lehetőség, nagyon jó megoldás a plusz akku beépítése.
UI: Az akku beszerzéssel és az esetleges VÁM- és ÁFA-mentességel kapcsolatos válaszát mindenkinek köszönöm!
Igazábol én is csak a fórum ős tagjaitol kaptam az ötletet miszerint a tuning abbol áll hogy egy 48v-s motor elbirja a kb 25% feszültség többletet ,és többet pörög..mint az alap feszkon..
lemértem a kerék kerületét rábarkácsoltam egy bicikli sebesség mérőt + egy feszmérőt ..
A névleges 48v-s fesz az én méréseim szerint 56v 45km/h 51v 38km/h
Üdv! Köszönöm a hozzászólást, most már tudom hogy ha + feszültséget rakok be akkor nagyobb vezérlő is szükséges, (gondolom azért akarod a 60V-osat) nekem is valami hasonló terven van, csak nem voltam benne biztos hogy vezérlőt kell-e a cserélnem illetve hogy arra csak rádugom a kábeleket és mehet is vagy, össze kell hangolni a gázkarral?
Én egy Tornádó TRD 33-asra gondoltam mivel az köztudott hogy kerékpárnak van minősítve és van is rajta pedál, de egy 300W-os motor van benne ami agyon van fojtva.
A tervem módosult mivel felhívták a figyelmem a súlyra, és most te is a vezérlőre, hogy beszerezni az imént említett kerékpárt, belerakni 5 vagy 6 db 20 vagy 22 amperes aksit és egy 60v os vezérlőt.
Most 1 éve vagyok a tulaja egy seduca speed tipusu elektromos kerékpárnak (nincs rajta pedál ezért elvileg robogó)
Papiron a gép 290 w-os 16" felnikkel.. frissen feltöltött aksikkal 45 km/h a végsebessége ,ez persze csak az elején van igy ,ahogy haladok csökken az akku fesz (töltöttség) ugy esik vissza a sebesség is (35-38km/h)
A rendszer 48v-os jelen pillanatban 4 db Ritar 12v 22A/h akksival megy ezzel igy 55 km-t tettem meg egy huzamban igaz a végén már kicsit rollereznem kellett az emelkedőkön :)
Tervezem hogy veszek egy 60 v-os vezérlőt + bővitem az akkumulátor kapacitást+feszültséget..valszeg igy összejön kis sebesség többlet