Keresés

Részletes keresés

Güsziológus Creative Commons License 2015.03.10 -2 0 48233

Nem kell használni, elég, ha Nálad van:-)))

Mármint státusz-szimbólumnak.

 

Én sem használom, még iránytű sincs nálam soha, igaz nincs is.

Telefonom sincs, a térképet is csak azért viszem, hogy ne lötyögjön a zsákban az üveg innivaló.

 

Ha lenne használható digitális térkép, akkor egy olyan lapos izét, amin nézegetni lehet, hát azt betennék, de ami ma van a digitális térképeken, sajnos, az csak arra jó, hogy lássam az útvonalat.

A fix tippem tehát egy jó térkép, 1:30.0000 már nagyon jó (1.20.000 az már döfi), az 1.60.000 már gázos.

 

Mindezt csak azért írom, mert maradi vagyok, de vagyunk páran.

Árok is van, gödör is van....

Előzmény: Csuhás (48228)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.10 -2 0 48232

Szvsz manapság gps nem használni olyan mint saruban túrázni bakancs helyett.

Esetleg kinyomtathatod a tuhu vagy osm térképen a napi szakaszt, alighanem pontosabb térképed lesz mint a boltban vásárolt, vagy akár egy műholdképet is lehet nyomtatni rajta a kék útvonallal. Tisztásokkal, megművelt területekkel tagolt terepen ez is sokat segíthet. ( Van aki így geoládákat is megtalál )

Előzmény: V43 1279 (48230)
V43 1279 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 48231

Hörpölin oldaláról idézve:

"Az utánam jövőknek azt tudom tanácsolni, hogy a kaptató végén a fennsíkot elérve próbálják a keréknyomokról balra, dél felé letérve keresni a továbbvezető utat, meglesz az, csak nehéz megtalálni!"

 

Azon a részen, Irota felé haladva bal kéz felé nem kelet van?

 

"Visszamásztam hát a kaptatón, és csak a műszer által jelzett ponton vettem észre a földútból balra kiágazó benőtt keréknyomokat!"

Remélhetőleg a tu.hu-n megtaláltam ezt a pontot, a piros becsatlakozása előtt kb. 1 km-rel, észak (é-ny) felé.

V43 1279 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48230

Az ilyen segédeszközöket nélkülözöm a túráim során (bár elvileg tudná a telefonom, de meghagyom ezt a kihívást, több mint 700 km-t megtettem gps nélkül, akkor a maradék is meglesz).

 

Gázosabb mint a Gömörszőlős-Zádorfalva?

Előzmény: Csuhás (48228)
V43 1279 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48229

Igen-igen, az volt:

Előzmény: Tavaszi Széll (48180)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 -1 0 48228

Vigyél magaddal egy gpst.

Előzmény: V43 1279 (48226)
V43 1279 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48227

65 km egy nap alatt?? :O

Futva?

Előzmény: asciimo (48224)
V43 1279 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48226

Rakacaszend-Irota szakaszról van valakinek friss infója? Ugyanolyan gyéren jelzett mint régebben volt? Ha igen, akkor mit lehet annak érdekében tenni, hogy a túrából ne útkeresős, bosszankodós és időrabló út legyen?

olahtamas Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48225

100 km alatt lehet neked még valami húzós? :D

Előzmény: asciimo (48224)
asciimo Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48224

"Mi is egyben tettük meg annak idején, Bódvaszilas-Irota-Fancsal-Boldogkőváralja szakaszolással, és ebből egyedül az első nap volt egy kicsit húzósabb, kb. 26 km."

 

En is egyben tettem meg annak idején, Bódvaszilas-Boldogköváralja szakaszolással, és ebböl egyedül az elsö nap volt egy kicsit húzósabb, kb 65 km.

 

:)

 

Előzmény: kakukKata (48220)
HEV Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48223

Bódvaszilas 100 éves Vendégház.

Előzmény: Csuhás (48205)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48222

Sajnos, az április havi túratervem csak teljesítménytúra rendezésekből áll.

Előzmény: jzp2107 (48195)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48221

És ahogy az egyik ládaoldalamon látszik, a geocachinget sem vetik meg :)


Mondjuk ez a kép már nem készülhetne el, a vadászles helyén immár ez van:


(teljesen értelmetlenül: kelet, és észak felé ugyanolyan a kilátás, mint a földről, nyugat, és dél felé pedig a fák takarnak)

Előzmény: Csuhás (48219)
kakukKata Creative Commons License 2015.03.09 -2 0 48220

Fancsalon a kocsmával szembeni házat is kiadták még annak idején (a kocsmában kell érdeklődni), ott nem volt lakó, tehát kutya sem. Viszont tényleg csak kulcsosház szintű volt :-( 

Mi is egyben tettük meg annak idején, Bódvaszilas-Irota-Fancsal-Boldogkőváralja szakaszolással, és ebből egyedül az első nap volt egy kicsit húzósabb, kb. 26 km.

Előzmény: Csuhás (48208)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 -1 0 48219

Szabadon jönnek velünk az erdőben, nem távolodnak el 10..15m messzebbre. Ha vadat látnak akkor nem erednek a nyomába. Figyelnek, de simán visszatarthatók.

Előzmény: bmalag (48217)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48218

Szépek nagyon!

Most már értem a ragaszkodásodat, csak vigyázz nagyon rájuk, főleg ha szabadon van más kutya akkor. Rakacaszend szélén emlékszem ilyesmire, máshol szerencsére nem.

 

 

Előzmény: Csuhás (48216)
bmalag Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48217

szépek. múlt héten a 13. kerületben jött velem szemben egy ilyen párocska.

erdei vadakra hogy reagálnak? visszafoghatóak?

Előzmény: Csuhás (48216)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 -1 0 48216

Róluk van szó:

 

Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 -1 0 48215

Kutyákat vinnék. Az öregebb ugyan nem pecsételt, de kölyök kora óta járja velünk a kéket, kb 70% megvan neki. Másrészt nincs kire hagyni ha pár napra megyünk. Az hogy a falvakban ugatnak a kollégák azt már megszoktuk. Egyébként egyszerűen jó velük túrázni...

 

jzp2107 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48214

Mi Kisinassal a Boldogkőváralja-Bódvaszilas távot Fancsal és Irota ottalvásokkal oldottuk meg

Irotán el tudom képzelni hogy beengedik a kutyát, Fancsalon egy nagyon pöpec kis szállásunk volt, ott sem volt kutya az udvarban (ha jól emlékszem, a kocsmárostól kaptuk meg a szállásadó telszámát mert náluk épp teltház volt)

 

Ja és Miskócon raktuk le a verdát a strandhoz közel, volt a közelben buszmegálló

De még Miskolcról is elég szar volt a tömegközlekedés Boldogkőváraljára, pedig hétköznap volt

Előzmény: nagypapi (48213)
nagypapi Creative Commons License 2015.03.09 -2 0 48213

Az általatok tervezett tempóval tán a Szögliget - Bódvaszilas v. Bódvarákó - Irota - Fancsal megszakítás lehet ideális.

Én Miskócon leraknám az autót vmi biztos helyre (garass tán tud ajánlani vmit, én egyszer egy lakótelepnél Majláth környékén raktam le 2 éjszakára az autót, nem volt semmi probléma), onnan vonat-busz. Tényleg nagyon xar a tömegközlekedés a Cserehátban, Tán még Bódvaszilas ami értelmesen elérhető a Jósvafőtől Irotáig tartó szakaszról (utóbbiból Edelénybe van busz, onnan busz vagy vonat).

Bódvaszilasi szállások: http://www.bodvaszilas.hu/helyi-szolgaltatasok

Azt nem írják, hogy hová lehet bevinni kutyákat, én az önkorinál érdeklődnék.

Előzmény: Csuhás (48208)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48212

Én nem mennék kutyával a Cserehátra, de más olyan szakaszra sem ahol sok a kis falu.

Szálláslehetőség kutyával szerintem gyakorlatilag csak Irotán a Talentumban, ott nincsen saját kutya, az Óperenciást nem tudom.

 

Ahol van saját kutya ott a jószág meg fog őrülni ha te bemész kettő számára idegen kutyával. A falvakban sem lehet kellemes úgy végigmenni hogy az összes kutya üvölt, pláne ha szabadon is van egypár. Mert előfordulhat.

Jobb a békesség.

Előzmény: Csuhás (48205)
rozaa Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48211

A Cserehátban nem fog beválni szerintem a taktika, mert a hosszanti lefutású völgyekben fekszenek a falvak, és baromi nagy kerülő elautózni a végpontba, aztán a nap végén meg vissza. Talán két autóval, de a tömegközlekedés felejtős. A jelzésről ne térj le, ne kerülj, így is lesz olyan rész ahol azt fogod hinni, hogy eltévedtél.

Előzmény: Csuhás (48208)
imi_75 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48210

Saját meglátásom szerint arrafelé a tömegközlekedésre hagyatkozni elég nehéz. Jósvafőről Bódvaszilasra és onnan Rakacaszendre eljutni még csak-csak (bár néha a csatlakozások sem barátiak), na de Szendtől tovább keletre már elég necces eljutni buszokkal (emberi időn belül) egyik OKT által érintett faluból a másikba (néha kocsival is óriási kerülőutakon lehet csak). Mi ezeket a szakaszokat az autót Miskolcon hagyva és útközben itt-ott megszállva jártuk be (bár nem egyben, mint ti tervezitek), mert viszont Miskolcról a falukba és azokból Miskolcra vissza sokkal jobb a közlekedés, mint egyik faluból a másikba.

Előzmény: Csuhás (48208)
timetable Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48209

Szerintem a kocsit ott hagyni jó még Szögliget (akár egészen fent a Szalamandra-háznál), illetve Tornabarakony is. Előbbi helynek Jósvafővel van közvetlen buszos összeköttetése, amit így ki lehet használni.

Előzmény: Csuhás (48202)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 -1 0 48208

Még nincs beosztás, napi 16..22km körül szeretném bontani, ha szükséges akkor kicsivel lehet több is.  Nagyon függ a dolog attól hogy akad-e társ és két kocsival lehet majd mozogni, vagy csak tömegközlekedésre lehet hagyatkozni. Mindig reggel szoktunk a napi szakasz elejére buszozni, majd vissza gyalogolunk az autóhoz.  Ahogy írtam nem vagyunk egyszerű esetek mert ketten vagyunk a párommal, és két skót juhász kutyával megyünk.

Előzmény: nagypapi (48207)
nagypapi Creative Commons License 2015.03.09 -3 0 48207

Hány nap alatt tervezitek legyalogolni?

Én is amondó vagyok, kerülni, körbe menni a falu szélén nem érdemes, egyrészt mert nem tudni, hogy éppen lesz-e ott út vagy sem (kis túlzással: a csereháti részen még ott sem biztos, hogy lesz út, ahol ki van jelölve), másrészt meg ahol kevésbé várt a turista megjelenése, ott nagyobb valószínűséggel lehetnek pl. kutyák elengedve.

Előzmény: Csuhás (48202)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48206

Szerintem Irotán nem fognak elhajtani, de ahogy a környékre emlékszem, minden pénzt szeretnek megfogni, és elég rugalmasak. 

Előzmény: Csuhás (48205)
Csuhás Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48205

Köszi, most tervezgetem a szakaszbeosztást, így hasznos információkat adtál.  Esetleg tud valaki kapásból olyan szállást a környéken, ami kb kulcsosház kategóriájú, és két kutyával is fogadják az embert?

Előzmény: Tavaszi Széll (48203)
Lud Creative Commons License 2015.03.09 0 0 48204

OKT-Tátra összevetés:

a Magas-Tátra egyrészt teljes egészében nemzeti park, több-kevesebb természetvédelmi korlátozással (ha jól emlékszem ötszintű kategorizálás van).

a másik, hogy a sziklás részeken kiépített ösvény van - nem egy még a monarchia idejéből. ezt macerás és értelmetlen lenne átvariálni.

az OKT nyomvonalának szükségszerű változtatásait a terület tulajdonviszonya - és annak változásai határozzák meg. aztán vannak a nem szükségszerű változások, mikor valaki (az íróasztal mellől) a fejébe veszi hogy tud jobb útvonalat :)

Előzmény: jzp2107 (48194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!