Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bálint636 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155084
Szuper, koszonom a konkretumokat!

Ui.: ma reggel garazsbol indultam, +7 fok es egyaltalan nem klattyogott semmi a blokkban. Asszem tenyleg lehet hogy a hideg oldali viszkozitas okozza.
Előzmény: gyikhuszar (155081)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155083

Motul talán a legjobb választás normál használatra, ezt használom:)

Ha valaki nagyon hajtós, driftelget, akkor már nem elég, Mobil 1 5w50, az nem szokott megégni.

Előzmény: gyikhuszar (155081)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155082

Ebben egyetértek, az S50/S52 is jobb lett mindig egy tempósabb menés után, lehetőleg autópályán.

Előzmény: BMW-GMBH (155080)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155081

Ha ugyan az kell bele, mint a többibe, akkor

 

Fuchs titan supersyn 5w40,

Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40,

Motul X-cess 5w40.

Ezek mind BMW LL-98/01-es olajok. A Liqui Moly kicsit kilóg a sorból, mert az hidrokrakk eljárással készül ásványi olajból, a  Fuchs és Motul pedig teljesen szintetikus.

Előzmény: Bálint636 (155078)
BMW-GMBH Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155080

5w40, 5w50-et tegyél bele, de amúgy a te autódat, jól meg kéne suhintani, mert a tötymörgés csak árt neki.

Nem kell 250-el menni, de 130 autópálya 3-ban 20 percig jót tenne neki, ha szét esik, akkor mindegy, mert valami szar.

 

Előzmény: Bálint636 (155078)
Mad Max Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155079

Én Xado 5w50-et raktam bele... Ahogy olvasgattam BMW LongLife98-as olajat írt nekem, ez tudja...

Előzmény: Bálint636 (155078)
Bálint636 Creative Commons License 2015.01.27 0 0 155078

Ok, ha kidobom a 10W-40-es magnatecet, 5W-40-es micsoda legyen? M50 vasblokk az Alpina is, 255,000 km az oraban.

Ahogy olvasom a Liqui Moly-val is melle lehet nyulni, ezt se gondoltam volna.

Előzmény: BMW-GMBH (155066)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155077

:) , vékony ,vastag olaj . . .

 

Előzmény: gyikhuszar (155068)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155076

Én,nem mondom , hogy ez a legjobb olaj , kinek mi a tapasztalata .Az ő vezetési stílusához , habitusához. Van , aki a Total olajra esküszik ,van aki a Repsol-ra, van aki a Shell-re  . .. van aki másra  . .. a japán a shell-t bírta , de nagyon   . ..

Előzmény: Ogre84 (155074)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155075

Nem ,vitatkozom   . . :), nincs miért. Volt japán gépem , benzines , uj  kora óta bőven 500 000 fölött vitték el.

Előzmény: gyikhuszar (155072)
Ogre84 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155074

Papíron lehet, hogy felülmúlta, de a valóság nem ezt igazolta. 3000 km után üzemmelegen csattogtak a hidrotőkék. Akkor még szerelő cserélte az olajat, szerinte meg volt égve és túl híg volt, pedig nem volt nagyon hajtva a gép. Azóta és azelőtt sem volt egy olajjal sem problémám, csak a Magnateccel (leszámítva az LL-04-es Liqui Molyt, de az rossz olajválasztás volt). Lehet, hogy hamis volt, de ez számomra lényegtelen, ha van kockázata, hogy az olaj hamis, vagy rossz minőségű, akkor én nem használom. Pedig nem is zűrös helyről vett véve, azt talán még Bárdiban vettem.

 

Előzmény: jedi78 (155050)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155073

Egy M50-be 0W-30 való ?

Előzmény: gyikhuszar (155072)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155072

Egyrészt viszkozitásról volt szó, nem minőségről, másrészt továbbra sem km-ben mérjük azt, hogy milyen olaj kell az autóba.

Rengeteg tartós konstrukciójú motor van, amik megfelelő kenőanyag használata mellett nagyon sokat elmennek. Ilyenek például az m50-ek, amik simán megfutják a fél milliót úgy, hogy azért nem minden tulaj babusgatta őket. Vagy a legendásan jó anyagokat és precíz illesztékeket tartalmazó japán gépek.

Ha egy motorba 0w30 való, van benne 400 ezer km, az olajat nem eszi, akkor áruld már el, hogy mi az isten nyiláért kellene bele "vastagabb".

Nyugodtan vitatkozzál a mondandómmal, de illik alátámasztani is az állításod.

Előzmény: jedi78 (155071)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155071

A lényeg az , hogy egy kopott motorba tehetsz te akármilyen fullos olajat az akkor is rossz lessz , ha meg jó a motor akkor ,ki lehet tolni egy jó minőségű olajjal az élettartamot.De, legyen ,úgy ahogy mondjátok !

jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155070

:). 5-6 dugattyú , köszönöm ,nekem ennyi elég :).

Előzmény: marcsello1 (155069)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155069

pontosan, én azért is írtam 5-6 dugattyút, mivel nincs km óra nem is lehet tudni mennyit ment :) De az lc4 asszem nem nicasil-os, nem jó példa.

Előzmény: jedi78 (155064)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155068

Lehet, hogy nincs igazam (pedig de), viszont ne haragudj, de nem én beszélek ilyen ökörségeket, hogy a 0w-s olaj vékony.

 

www.eneos.cz/data/product/78_10.jpg

 

 

Előzmény: jedi78 (155062)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155067

Tényleg , hagyjuk , én csak olvasom , tanulni akarok .

Előzmény: marcsello1 (155063)
BMW-GMBH Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155066

10w40 nem bele való

Előzmény: Bálint636 (155041)
BMW-GMBH Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155065

:-)

jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155064

KTM lc4 650 , kikönyökölt osztrákban a gyári szervíz , azt mondta üzemórára van nem kilóméterre . . .

Előzmény: marcsello1 (155063)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155063

Ne hasonlítsuk már az m52 egy zsiguli vashengerhez, az kopik ez nem, ez ha kopik kuka. Egy nicasil-os crossmotor ami nem kis fordulaton üzemel 5 -6 dugó elkopása után sincs mérhető kopása a hengernek. Ahogy az öreg mesterem mondaná a pékné seggében a lóf@sz lötyög, nem az m52-ben a dugattyú:)

Előzmény: jedi78 (155060)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155062

Húúú , szerintem ,hagyjuk ezt a témát :). Neked ,van igazad !! :)

Előzmény: gyikhuszar (155061)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155061

"Egy kismillió kilóméterrel ellátott motorba , Te töltheted a 0-ás olajat.." 

1. Nem hidegen eszi az olajat a motor, tehát ilyen szempontból teljesen irreleváns a hideg oldali viszkozitás.

2. Ki nem szarja le a több százezer km-t, ha a vékony (csak a kedvedért) nem fogyasztja? Még egyszer mondom, hogy nem km függő. Van 80 ezer km-es, szétfosott motor is és van 4-500-et futott is, ami 0w30-cal is nagyon jól elvan jelentős olajfogyasztás nélkül, köszöni szépen.

 

Nem beszélve arról, hogy ha esetleg van olyan tulaj, aki újonnan vett autót, beletett sokszázezer km-t, az autó minden különösebb gond nélkül üzemel, akkor a lehető legnagyobb baromság az eddig láthatóan jól bevált kenőanyagot lecserélni.

Előzmény: jedi78 (155060)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155060

Láttál ,már motorblokkot belülről ? :) Nekem ,meg a szőr feláll a hátamon azoktól ,hogy egy kopott motorba beleteszik a fullos olajat és minden ok :). Egy meleg nyári nap ,üzemmeleg motornál megmutatja rögtön milyen az olajfogyasztás . . de, gondolom tudod miről beszélek.

Előzmény: gyikhuszar (155059)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155059

Igen, csak ez nem km függő. Amíg nem fogyasztja jelentősen az olajat a motor, addig a lehető legkevésbé viszkózus, gyári előírásnak megfelelő olajat kell használni, és pont le kell szarni, hogy hány km van benne. A szőr feláll a hátamon, mikor ilyenek hallok, hogy "ááá, ebben már van x ezer km, mehet bele a vastagabb olaj." Persze ez általában 5w40 helyett 10w40-et jelent (haha), rosszabb esetben 0w30 helyett 0w40-et vagy 5w40-et.

Előzmény: jedi78 (155057)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155058

Ha, nem tudod miről beszélek (vékony ola) ,akkor inkább hagyjuk  :) .Nem akarok vitázni ,mindenki azt tesz bele amit akar.

 

Előzmény: jedi78 (155057)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155057

Mondjuk  a kialakult filmréteg és egy agyonkopott motor "hézagai" (dugattyú , hengerfal ,gyűrű kopás . . .stb).

Előzmény: gyikhuszar (155055)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155056

A gépelési hibáimért a konzekvenciát levonom.

gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.26 0 0 155055

Milyen összefüggés van a kismillió km és az olaj viszkozitása között? Leszámítva, hogy semmilyen... Főleg, ha a hideg oldalit vesszük figyelembe.

Előzmény: jedi78 (155052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!