Ezek mind BMW LL-98/01-es olajok. A Liqui Moly kicsit kilóg a sorból, mert az hidrokrakk eljárással készül ásványi olajból, a Fuchs és Motul pedig teljesen szintetikus.
Én,nem mondom , hogy ez a legjobb olaj , kinek mi a tapasztalata .Az ő vezetési stílusához , habitusához. Van , aki a Total olajra esküszik ,van aki a Repsol-ra, van aki a Shell-re . .. van aki másra . .. a japán a shell-t bírta , de nagyon . ..
Papíron lehet, hogy felülmúlta, de a valóság nem ezt igazolta. 3000 km után üzemmelegen csattogtak a hidrotőkék. Akkor még szerelő cserélte az olajat, szerinte meg volt égve és túl híg volt, pedig nem volt nagyon hajtva a gép. Azóta és azelőtt sem volt egy olajjal sem problémám, csak a Magnateccel (leszámítva az LL-04-es Liqui Molyt, de az rossz olajválasztás volt). Lehet, hogy hamis volt, de ez számomra lényegtelen, ha van kockázata, hogy az olaj hamis, vagy rossz minőségű, akkor én nem használom. Pedig nem is zűrös helyről vett véve, azt talán még Bárdiban vettem.
Egyrészt viszkozitásról volt szó, nem minőségről, másrészt továbbra sem km-ben mérjük azt, hogy milyen olaj kell az autóba.
Rengeteg tartós konstrukciójú motor van, amik megfelelő kenőanyag használata mellett nagyon sokat elmennek. Ilyenek például az m50-ek, amik simán megfutják a fél milliót úgy, hogy azért nem minden tulaj babusgatta őket. Vagy a legendásan jó anyagokat és precíz illesztékeket tartalmazó japán gépek.
Ha egy motorba 0w30 való, van benne 400 ezer km, az olajat nem eszi, akkor áruld már el, hogy mi az isten nyiláért kellene bele "vastagabb".
Nyugodtan vitatkozzál a mondandómmal, de illik alátámasztani is az állításod.
A lényeg az , hogy egy kopott motorba tehetsz te akármilyen fullos olajat az akkor is rossz lessz , ha meg jó a motor akkor ,ki lehet tolni egy jó minőségű olajjal az élettartamot.De, legyen ,úgy ahogy mondjátok !
Ne hasonlítsuk már az m52 egy zsiguli vashengerhez, az kopik ez nem, ez ha kopik kuka. Egy nicasil-os crossmotor ami nem kis fordulaton üzemel 5 -6 dugó elkopása után sincs mérhető kopása a hengernek. Ahogy az öreg mesterem mondaná a pékné seggében a lóf@sz lötyög, nem az m52-ben a dugattyú:)
"Egy kismillió kilóméterrel ellátott motorba , Te töltheted a 0-ás olajat.."
1. Nem hidegen eszi az olajat a motor, tehát ilyen szempontból teljesen irreleváns a hideg oldali viszkozitás.
2. Ki nem szarja le a több százezer km-t, ha a vékony (csak a kedvedért) nem fogyasztja? Még egyszer mondom, hogy nem km függő. Van 80 ezer km-es, szétfosott motor is és van 4-500-et futott is, ami 0w30-cal is nagyon jól elvan jelentős olajfogyasztás nélkül, köszöni szépen.
Nem beszélve arról, hogy ha esetleg van olyan tulaj, aki újonnan vett autót, beletett sokszázezer km-t, az autó minden különösebb gond nélkül üzemel, akkor a lehető legnagyobb baromság az eddig láthatóan jól bevált kenőanyagot lecserélni.
Láttál ,már motorblokkot belülről ? :) Nekem ,meg a szőr feláll a hátamon azoktól ,hogy egy kopott motorba beleteszik a fullos olajat és minden ok :). Egy meleg nyári nap ,üzemmeleg motornál megmutatja rögtön milyen az olajfogyasztás . . de, gondolom tudod miről beszélek.
Igen, csak ez nem km függő. Amíg nem fogyasztja jelentősen az olajat a motor, addig a lehető legkevésbé viszkózus, gyári előírásnak megfelelő olajat kell használni, és pont le kell szarni, hogy hány km van benne. A szőr feláll a hátamon, mikor ilyenek hallok, hogy "ááá, ebben már van x ezer km, mehet bele a vastagabb olaj." Persze ez általában 5w40 helyett 10w40-et jelent (haha), rosszabb esetben 0w30 helyett 0w40-et vagy 5w40-et.