Az nem gond.Szoktam arra járni.Nemrég voltam pont a postánál egy emelőt elhozni.Majdnem minden nyáron elmegyünk a Veszprémi állatkertbe is az asszonnyal.Én Pesti vagyok,de itt sem sok Grandist látni.
Én nem sokat járok a kocsival napi meló,meg 2-3 hetente anyósjárat.Oda-vissza 200 km.Benzinest nézegettem a használt autón,de csak 2.4-est találtam.Dízel autóm soha nem volt.Láttam a Grandis fórumon,hogy valaki szívesen megnézné a kocsit.Nem tudom,hogy lenne-e lehetőség rá,hogy én is megnézzem körbe szaglásszam:) Nemsokára lejár az ING-m lehet mégis beleugranék egybe.Én inkább Dustert vennék,de az asszonnyal ugye nem lehet ellenkezni :)
Nem elérhetetlen álom már a Grandis, mert egyre mélyebbre zuhan az ára. Én is már csak 1,65 milliót adtam anno ki egy 2006 évi dizelért és külföldön már 3-4e euroért is találni. Talán az is viszi lefelé az árát, hogy 2.0 pdtdi motor van benne - ami köztudottan zűrös a vw-nél. Csak épp azt tudják kevesen, hogy ez nem teljesen az a motor - hanem műszakilag a megbízható 1.9PDTDI motorok nagytestvére és a vw pdtdi egyetlen komoly típushibája sem jellemzi.
Viszonylag sok autóipari szakembert ismerek a környéken, mert egyrészt hobbiból veteránozok, másrészt sokszor hozok és tolmácsolok osztrák ügyfeleknek a műhelyeikben :)..
Hú de tetszik nekem a Grandis.Asszony rágja a fülem rendesen,hogy vegyünk olyat,de nem engedhetjük meg magunknak.Nem szívesen ugranék bele hitelbe.Most fizettem ki az Astrát. Akkor rendesek azok a szerelők,ha aláírják a papírt.Nem nagyon szoktak ilyesmit csinálni.
Neked szerintem nagyságrenddel olcsóbb a vonóhorog. Nekem elég ritka modellre - Mitsubishi Grandisra kell. Közben kaptam és találtam is már pár ajánlatot, de mind 50-70e között van CANBUS nélkül is szereléssel együtt. A Bárditól viszont engedménnyel kijött az alapanyag elektronikával együtt 37-ből - szóval magam által felrakva nem keveset spórolok ;) ..
Közben beszéltem villamosságis ismerőssel - azt mondta, hogy autóvillamossági műhely vagy autószerelő műhely szerelheti be. Megbeszéltem vele, hogy aláírja ha felrakom magamnak, mert tudja, hogy nem okoz gondot felrakni és bekötni :) ..
Én a Car-Maxnál vettem új horgot.Adtak hozzá műbizonylatot,meg valami papírt amit a felszerelő cég tölt ki,hogy hivatalos és szakszerű a felszerelés.Én azért szereltettem fel a vizsgaállomáson,mert nem kellett 2 helyre mennem.Ráadásul az ismerősöm a vizsgáztató,felrakta ingyen.
Hát igen, mert lehet, hogy a vizsgaállomáson dolgozó autószerelőknek volt is hozzá joga :). Nekem van karosszérialakatos szakmám, illetve autószerelő és villamossági ismerős is lenne - szóval ha elfogadnák, akkor simán felraknám magamnak.
Idáig két szervizek irtam mailt a weboldalán beszereléses árajánlatért érdeklődve, de csesznek visszaírni - miközben Bárdi-Unix párostól bagóért kapnék.
Nem tudjátok esetleg, hogy konkrétan ki jogosult vonóhorgot hivatalosan felszerelni? Autószerelő vagy kasznis szakmához van kötve? Vagy esetleg speciálisan erre a tevékenységre van nkh-s engedélye, kiegészítő végzettsége a vonóhorgos szakiknak?
Kérdésem a következő:terepjárómon a meglévő 2T-ás gömböt szeretném cserélni 3,5T-ra.Az autó egyéb paraméterei megengedik a nagyobb kampó felszerelését.Elég-e műszakin a 3,5-ös gömbhöz kapott műbizonylat ill. a "beépítő szerviz"bélyegzője?Amúgy semmi extra tartója nincs,alvázra van felcsavarozva.
Üdv, Németországban vizsgáztatnám jelenleg még Magyar vizsgás kocsimat és hiányolják a vonóhorog típustábláját. Hogy tudok ilyet beszerezni? A Magyar vizsgához ez nem kell (ett volna)? Előre is köszi a válaszokat!
Sziasztok! .nem tom jo hejre irok e vetünk 07.03 . án 1 suzuki swiftet. még az nap át iratuk.edig semi probléma nem volt mig tegnap megálitot a rendor.és elvete a forgalmi engedélyt. a vonohorog miat.de a horog a forgalmiban be volt jegyezve a vontatási adatok. a rendör ara hivatkozot hogy nics feltünetve a hivatalos feljegyzésben. de mi már igy vetük az autot hogy rajta volt a horog.
Most találtam erre a fórumra, de azt látom, hogy nem nagyon vagytok tisztában a vontatás és a vontathatóság szabályaival!
Én lakokocsizom, onnan az ismeret, hát, nagyon nem mindegy, hogy mit, mivel, és milyen jogsival vontattok.
Egy kis tájékoztatás!
Javaslom figyelmesen olvassátok végig!
A vontatóról és vontatmányról, mint fizikai eszközök:
- Műszakilag meghatározó szempontok:
Gépjármű gyártója által meghatározott paraméterek.
Ez a típustábla, rajta az össztömeggel, a tengelyenkénti maximális terhelési értékekkel (ez is fontos, mert behatárolhatja a maximális vonófej terhelést), valamint ebből a szempontból a legfontosabbal, a guruló össztömeg értékével„kg”-ban! Ezt túl lépni TILOS, műszakilag nem megengedett. Ahol ebben a sorban 0000 szerepel, az az autó bizony műszakilag nem vontathat, hiába van rajta horog. (Megjegyzem ilyen is van…)
Vonóhorog gyártója által meghatározott paraméterek.
Itt jön a képbe a vonóhorog gyártója által tesztelt és jóváhagyott érték, a „D” érték figyelembe vétele, ami alapján az adott autóra, az adott horoggalkalkulálandó a maximálisan vontatható pótkocsi tömege.
- Jogilag meghatározó:
A hatályos 6/1990.(IV.12.) KÖHÉM rendelet vontatással kapcsolatos magyar szabály21. §-a:
(1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
személygépkocsi össztömegét,
autóbusz össztömegének a felét,
tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét, e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
Valamint a 6/1990.(IV.12.) KÖHÉM rendelet vontatással kapcsolatos magyar szabály22. §-a.
És nem utolsó sorban a legfontosabb, hogy a vontató és a vontatott jármű forgalmija mit tartalmaz! A jól kitöltött forgalmi engedély a fent felsorolt paraméterekből a legkisebb értéket tartalmazza a megfelelő rovatban! Ez amennyiben hibás, nem a műszaki és jogi feltételek szerint kitöltött (azokból a legkisebb értéket kell tartalmazza), javítani lehet, sőt, kell…
Adott járművezetői engedéllyel adott szerelvény vezetésére utaló jogi megfogalmazások pedig a következők:
Vontatás "B" kategóriás jogosítvánnyal
A "B" kategória fogalma:
Nemzetközi kategória. A „B” kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kistehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatáshoz két feltételnek kell teljesülnie:
a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tömegét, és
az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság
A fentiekből következik, hogy a műszaki határok betartása mellett a forgalmi engedélyben szereplő pótkocsi össztömege (ráfutó fékkel), ha nagyobb, mint a vonó jármű saját tömege, vagy a szerelvény együttes guruló össztömege meghaladja a 3500 kg.-ot, akkor a szerelvényvezetéséhez „E” kategóriás jogosítvány kell!
Fellehet szerelni, de nem szerencsés sokáig úgy járni vele!!!!!mert a szerv megbüntethet érte.Mert a szabály szerint,ha fel van szerelve akkor a forgalmiba is szerepelni kell.Függetlenűl attól hogy egyáltalán használod e!!!!
Bontott vonóhorgot nem lehet felszerelni.Csak szakműhely szerelheti fel az újat is és ki kell töltenie a vontatási adatokat,úgy lehet vizsgára vinni.Na meg persze a műbizonylat is kell.Most szereltettem fel az Astrámra is.Én egyből a vizsgaállomáson rakattam fel,így mindent megoldottak egy helyen.Car-Maxnál vettem a horgot Kecskeméten.Olcsó is és jó.
Köszi a választ ha olyan kocsit veszek amin nem lessz bisztos valami normálisatt rakatok rá ez nem lehet pénz kérdése, ha olyat amin van de nem megfelelő akkor sima csere bisztonság mindenek előtt szerintem
A kérdésedre a válaszom : igen . A Bosal vállalat csoport az említett gépjárműre háromfajta vonóhorgot készít : 2000, 28000, 3000 kg vonathatósággal. a vonóhorog fajtája a gépjármű kialakításától függ.( furgon, Pick-Up, platos, dupla kerekes) Tudomásom van arról, hogy az Auguszt vonóhorog gyártó cég is készít ehhez a járműhöz horgot - kettő fajtát -
2500 és 3000 kg vontathatósággal. Biztosan vannak még más gyártók is és vannak még vállalkozók is akik egyedi horgokat készítenek az említet kisteheraútohoz. A műbizit minden esetben nézd meg !
Az előző hozzászólásból kiindulva teherautóknál mi a helyzet? Az tudom, hogy az autóban van egy "tábla" ami tartalmazza az gépjármű ÖNszúlyát, megengedett legnagyobb ÖSSZtömegét valamint a gördülő össztömegét (vontatmánnyal együtt ), Tehát a kérdésem az lenne hogy véleményed szerint egy 1,8 t önsúlyú 3,5 t össztömegű VW lt -re lehet-e 2-2,5 t horgot rakni(nincs ilyen autóm vásárlás előtt vagyok és nekem ez is egy szempont)