A kék csík elvileg a hivatalos (?) kéktúra. A zöld körben véletlenül nem az az Ivánkai erdészház van? Én messziről láttam az egészet, lehet nem is tó volt, csak összegyűlt csapadékvíz, nem tudom biztosra mondani. A kékkel rajzolt helyes irányban fekszik, szóval elvileg a kettő egy és ugyanaz.
A köves erdei út valószínűleg ugyanaz mint amit én szerpentinesnek hívtam (más lehetőség nincs). A végén erről tértem le ÉNY felé, a jobb kanyarnál (tu.hu-s térkép mellékelve, ugyanazokkal a színekkel), mondván itt már nem lesz tovább jelzett út. Mint kiderült ha lejjebb mentem volna akkor ott lett volna a helyes út.
Azimutmenet=kerülőút?
A rózsaszínnel és a barnával jelölt út között volt egy kis avaros utacska (térképen feketével jelölve), előtte értek véget a nagyon rossz minőségű kék jelek, a kettő jel közül mintha az egyik egy jobb nyilat formált volna, de erre nem esküszöm meg. Ezt tartottam a legvalószínűbb iránynak, de mint mondottam a jelzés nélküli köves/szerpentines út jobb kanyarjánál tovább nem jutottam.
Nem volt se hó, se fakidőlés.
Az tuti, tiszta elhagyatott részeken vágtam keresztül. A jobb kanyar elhagyása után lejtős domboldalon mentem tovább, normális úttal nem találkoztam. Aztán a domb (Magas-hegy talán) meredekebb nyugati oldalán ereszkedtem le Sajómercse irányába. A völgyben találtam már utakat, ott az irány szerinti legvalószínűbbeken folytattam tovább, majd beértem a faluba, ahonnan tovább aszfalton körbe mentem a putnoki vasútállomásig. Más megoldás nem volt, további útkeresésre nem volt mód a vonat egyre közelgő indulási időpontja és az egész napos borús idő miatti korábbi sötétedés szürkületi fázisának elkezdődése miatt.
Egy a lényeg: aki legközelebb arra jár Uppony felől, erre a pontra nagyon figyeljen oda!
Ja, és a kép még nem is adja vissza igazán azokat a rozsdás szögeket amikkel televerték a fát, meg a rozsdásodó, horpadt kitűzők látványát, ami élőben igen-igen "lenyűgöző".
Ma a Vértesben túráztam, Várgesztes -régi kék (mai k+) a Lófő-völgyben, aztán a Lófőn (Rakk Gyula, adok pár útvonalat a térképedhez úgy néz ki! :-) ) majd Vitányvár a régi kéken, és a main, aztán onnan vissza Várgesztesre, mai kéken, régin, mindegyiken egyszerre, már én is kezdtem belebonyolódni, mert ott is volt kék ahol a térképen még út sem! :-O
Ami viszont böki a csőrömet... már először mikor erre jártam akkor is bökte, de azóta csak rosszabb lett:
Ez:
Ízléstelen, ronda, egyáltalán nem is hasonlít, és nagyon nem méltó ez az egész Rockenbauer Pál emlékéhez. Ráadásul az egész egy giccsparádé lett a rengeteg szöggel odavert oda nem illő ilyen-olyan 10-20 km-es teljesítménytúra kitűzőkkel. Aki erre jár és nem nagyon ismeri a történetet abban biztosan visszatetszést kelt ez az ide nem illő igénytelenség, de aki ismeri abban meg lehet hogy éppen azért.
Nem vagyunk egyformák, ízlésekről nem vitatkozunk, de remélem mihamarabb kivágják ezt a fát, vagy megkönyörül rajta egy nagyobbacska szélvihar.
Hat nezd, en kvazi övtaskaval csinaltam 16 nap alatt. Ami ugy volt hogy 10+6. Mert a 10 nap utan mar nem birtam a szunyogokat, es hagytam a fenebe az egeszet, mert mar nem elveztem. Augusztus 24-en indultam, es MEsztegnyönel beleraktam masfel honap pihenöt. Visszamentem az elsö fagy utan oktober közepen folytattam onnan Szekszardig.
Sator tema. Van akik szeretik, en mar lesatoroztam egy eletre valo mennyiseget, a mosakodast es az ágyat szeretem. Csereb hosszabb szakaszokat tudok csinalni. Ha most az egesz szakaszon 20 ejszakad van es ebbol 10et nem satorban töltesz mondjuk, akkor szerintem oriasi nagy hiba satrat cipelni a maradekra. Azt mondanam, majd mindenhol van helyben szallas, ha meg nem akkor buszozol egy faluval arrebb, es akkor mi van? Pl ha nincs Bajansenyen szallas, fogod magad es atugrasz vonattal Zalalövöre, ott meg van. REggel meg vissza. Nekem a kenyelem megert ennyit. Raadasul masnap lenyomtam a Bajansenye-Zalalövöt, igy tenyleg 1 kulaccsal mentem aznap.
Ird meg milyen szakaszokat terveztel?
A legjobb idöpont szerintem aprilis. De ez lehet hogy egyeni. Összel sincs mar szunyog meg höseg, de a csalan+bozot megvan.
A nyári hónapokból a június talán a legpraktikusabb, később melegebb van és nagyobbra is nő a gaz. Mivel a terep alapvetően löszös így a sár lehet erősen lassító tényező ha egy jó kis esős medárdot kifogsz. Ősztől tavaszig vadász szezon van szóval a június nem olyan rossz választás folyamatos túrához.
45+ hátizsákkal számolok, 1kilós, "gazdaságos" sátor, de inkább szálláshelyre törekednék, bár nehéz úgy alakitani az etapot.
Kondim volt, meg lesz is addigra, bár más terepen mozogtam eddig hosszútávon. Napi 25km-el számolok, de inkább alatta, meg nagyon fölötte vannak a számolt napi távok. Példa, 19-35km a ingadozás. De mivel egyedül megyek (eddig) igy nem nagyon füllik a fogam a sátorozós témához. Ugyanis eddig még nem próbáltam.
Szerinted melyik lenne a jó időpont? A csalán nem érdekel, bozót már inkább, meg az árnyék mentesség komoly tényező.
szerintem a 3 het eleg, bar azert konditol is függ. A ket hethez mar oda kell tenni magat az embernek, harom het oke, nagyhatizsak nelkul. Nagyhatizsak plusz sator cipeles eseten talan a 3 het is szoros
Valamikor Júniusban kezdek neki a DDK-nak, egyben szeretném teljesiteni, amire 3 hetem lesz. Első alkalommal a pecsételőfüzet távolságadatait vettem alapul, hogy hozzávetőlegesen ki tudjam számolni hová érkezem a nap végén. Utána a DDK fórum adatait használtam, és a kettő nagyon nem stimmelt. Gondolom már volt róla szó, de melyiket is érdemes alapul venni. Illetve 3 hét elegendő lesz-e.
A kék csík a legrosszabb nyomvonal. Nincs mit hozzá tennem. A zöld kör melletti tó, házzal számomra ismeretlen. Soha nem jártam ott.
Szürke nyom: érinti, illetve keresztezi a köves erdei utat. Szép széles, helyenként két kocsi is elfér egymás mellett. Ez itt már jelzett út. Vélhetően két jel között elmentél a semmibe „toronyiránt”. Ez alatt, Északra van a kanyarnál az emlegetett Ivánkai erdészház. Jó nagy fekete négyszög. Ha itt az úton maradsz, a jellel együtt simán levisz a Határ-völgyön az országútra. Te bevállaltál egy ÉNY-i azimutmenetet.
Rózsaszín: ez áll legjobban az OKT nyomvonalához, de ahogy írod, egyszerre elfogyott a jel. Nos, itt lehet az általam említett lejtős völgyecske, ami csaknem északi (ÉÉK) irányba levisz a köves útra. Innen alig több, mint 100-120 méter, ahogy Hev is írta. Ezt vagy elnézted és tovább mentél ÉNY felé, vagy valóban van egy jelkiesés, ami bezavart. De ott lefelé illene látni kitaposott ösvényt, persze, ha az avar nem fedte be teljesen. Mert hó ugye az nálunk idén télen még nem volt. Esetleg fakidőlés?
Én egyébként a csomóponti bejáró benövésére gondoltam, de az ezek szerint él.
Sajnálom a dolgot, ugyanakkor meg irigyellek, mert olyan helyeken is voltál, ahol én még soha. Ha ez megnyugtat.
Igen, a képen látható ominózus helyen volt a kavarodás.
Mellékelek egy térképrészletet (Cartografia turistaatlasz), és három képet, hogy könnyebben tudjam demonstrálni a történteket:
Alulról érkeztem a piros körnél az 1. kép látványa fogadott: jelzés nuku, térképből és rutinból a középső utat választottam és is a helyes.
A narancssárga körnél értem a már beszélt helyre, ez látható a 2. képen, itt is a középső úton indultam el, de nemsokára elfogyott az összes jelzés. A középső utat színeztem be rózsaszínnel, ez később kétfelé válik, de kéktúra szempontból zsákutcának láttam mindkettőt. A kék vonal jelzi a turistautak .hu szerinti helyes utat, amibe csatlakozik a garass által említett szerpentines út (barna vonallal jelezve, illetve 3. kép). A zöld karika pedig egy kis tavat és egy mellette lévő házikót jelképez, ezek szerint az lett volna a helyes út...A szerpentines úton próbálkoztam végül de a hajtűkanyar után fordultam el balra, mondván ez esélytelen lesz jelet találni, fogalmam nem volt róla, ha megyek még egy picit rajta a házig akkor ott lesz (lenne) a kék.
A szürke pedig az én általam bejárt útvonal kezdetének körülbelüli jelölése. Az atlasz szerinti kéket (térképen piros vonal ugye) természetesen nem kereszteztem, és egyik úton sem, jelet sem láttam egy darabot sem többet. Így végül több kilométeres kerülővel jutottam a célhoz (később visszatértek a jelek, már messzebb). 14 órára értem a + csatlakozásához (narancssárga kör), 14:40-ig szórakoztam az útkereséssel, ekkor folyamodtam az operatív tervhez (=mentsd ami menthető), innentől fogva gyors tempóban mentem tökön, paszulyon keresztül, mert 16:30-kor indult a vonatom Putnokról, amit sikeresen el is értem.
Tegnap (2015. január 17. szombat) a 3 X 50 1. szakaszának bejárása alkalmával jártam a Zsíros-hegyen. A Zsíroshegyi köztől, a sorompótól kezdve kb. 50 m-es szakaszon még nem járható az út. Az egykori th. romjainál a régi útjelzőtábla még dacol az idővel.
Az OKT / Sárga sáv közös szakaszán jó néhány szürkítés alól előtűnik a régebbi festés. A Sárga sáv kerek-hegyi szakaszán több helyen a sárga alatt már látszik a régi OKT jelzése, hiszen a Kerekhegyitelep előtti és utáni szakaszon a mai Sárga sáv régen OKT volt - míg az utóbbit be nem terelték a Remete-szurdokba.
Budaliget sarkán, a Középső-Jegenye-völgy felett az 1980-as években még nyaralók, víkendházak és kertek voltak. Ma már csak néhány fenyő, rakott kőfal és mohás lépcső e kor emlékét.
Köszönöm Zoli a megerősítést. Én kicsit csodálkoztam a keverésen, mert erről eddig még nem kaptam információt. Ha tudom, egyszer kicsit takarítottam volna ott. Most már nem megyek ki, részben a közeli tavaszi nagy felújítás miatt, részben mert itt majd az ózdiaké lesz a főszerep.
A kb. 200 m-es átvágás, ösvényként 2012 -ben rendesen járható volt, jelzés is volt. Mivel esőben mentünk még jobb is volt mint a dagonya, a vizes fű sem zavart már nem lettünk ázottabbak.
A Szilas-tető közeli keverésről. Hobo első fényképén tökéletesen látszik az útcsatlakozás. A délről, Uppony felől felérkező K tulajdonképpen keresztezi az itt, a gerincen haladó köves kocsiutat. Valaki írta, valóban ennek az útnak a nyugat felé haladó kanyarját vágja le. Én 2009-ben festettem utoljára ezt, évek óta nem jártam ott, így a pillanatnyi állapotot nem ismerem. De emlékszem az útról az erdőben beváltva egy vadrózsa-bokrot kellett kiirtanom. Itt kapujel volt felfestve, majd az erdőben a lejtős csapás pár méter után Ny-ra elfordul és elérve egy kisebb völgyecske nyomvonalát, azon csaknem É-i irányban ereszkedik le az erdészeti kövesútig. Ez aztán a közeli Ivánkai erdészlak mellett ( kissé beljebb, K felé egy akkori tisztáson áll) elhaladva, végig a Határ-völgyön ereszkedik a Sajómercse-Putnoki országútra. Az erdei szakaszon történő átvágás nem egy széles út, csak csapás, de akkor legalább 10 jelet tettem rá a töréspontokon nyilakkal.
A fényképen látszó K+, Kelet felől érkezik és itt van a végpontja. (a nyíl épp a K-i irányba kiinduló utat mutatja, amin a Damasa-szakadékot érintve Bánhorvátiba lehet eljutni. (Rendkívül izgalmas, technikás, vadregényes út, pláne ha a szakadék után az alatta lévő alig járható Egres-patakvölgyet választod). A fénykép a kövesúton állva készült. Neked ezt keresztezve kellene megtalálnod a jelzéseket az erdőben. Ha köves úton Ny felé indulsz, ott persze nincs jel, csak a hosszú útkanyarok leküzdése után, amikor az Ivánkai erdészház fölött a leírt módon kivált az útra.
Egyébként minden az elmúlt legalább húsz-harminc évben kiadott térkép ezt így és jól jelzi.
Házihold. Konkrétan itt nincs útvonal módosítás, bár ezt most bátran mondom, de a festés szerződés térképmellékletét még nem láttam. (igaz az mindenre jó, csak útvonal azonosításra nem). Útvonal módosítás Upponynál van tervezve, a pincéktől a régi, 60-as évekbeli kék-útját veszi elő ismét és a Kelet felé lévő Három-kő mellett, mögött elhaladva egy jól kiépített vadászháznál éri el a fenti K+ jelet. Innen azon a gerincúton jön majd Ny felé az ominózus Szilas-tetői csomópontba. (Ez majd május végétől él majd, de mondom, még nem kaptuk meg a festéstérképet!) Ezzel kikerüli az Uppony fölötti nehezen jelezhető útszakaszt, ami előbb a réten, majd a valamikori gyümölcsösök között kapaszkodik fel a Szilas-tető gerincre. Az új nyomvonal valóban látványosabb, pláne ha veszi az ember a fáradságot és a jelzetlen, de kijárt erdőrészen át kimegy a Három-kő sziklakilátójára (félköríves déli panoráma). Ugyanakkor jóval hosszabb. Talpalni kell, ha a putnoki állomáson csatlakozást tervezel.
Ez is nagyon jó hely,ráadásul alig esik ki a kéktől. ! Remek tájjellegű kajáik vannak! Nem szabad kihagyni a piritott dödölléjüket,valamilyen pörivel ! Szenzációs. Ráadásul van menüjük is nagyon kedvező áron!
itt is volt módosítás az útvonalon, nem? Azt megfigyeltétek már, hogy a kékestetői adótornyot megrövidítették, emiatt a feszítősodronyokra már nincs szükség, azokat leszedték.
Ott ahol elkavarodtál annál az elágazásnál mind a két kéktúrámon elkevertem egy picit, de szerencsére toronyiránt mindig visszamentem (mentünk) valahogyan a jelzésre amely ha jól rémlik az erdészeti murvás úton halad. Ennek egy nagyobb kanyarját vágja le (vágná!) a kéktúra, de ott viszont nincsen ösvény, nincsen út, és jelek sem rémlenek!
A tuhu térkép nem biztos hogy rossz, lehet hogy úgy menne a kék de az viszont biztos hogy ösvény ott nincsen.
itt érkezik meg a kék Uppony felől a kék +-hoz, de ha megfordulsz, és továbbindulsz akkor jönnek a gondok. Eddig tökéletes a jelzettség.
utána nagyrészt az erdészeti úton megy a túra, egészen a putnoki aszfaltig.