Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

micro521 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154876

Ma van az autóm születésnapja. Nagykorú lett. 

Production date:16.01.1997 Assembled in:Regensburg

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154875

Az olajkályha, külön liga:)))

Előzmény: fetitaco (154873)
jedi78 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154874

48.000-nél járok  a 320-al , 10.000-es  cserékkel . 156.000-volt benne mikor elhoztam az első tulajtól .

Előzmény: Törölt nick (154872)
fetitaco Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154873

Én 300 at mentem 10 ezresekkel.

Előzmény: Törölt nick (154872)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154872

Azon lennék meglepve, ha a jelenlevő, jellemzően 200+e-t másnál futott (ismeretlen olajcserékkel) autóinkba, 8-10ekm/éves olajcsere mellett bármi különbséget okozna egy ilyen modern olaj. Nem is tudom van-e itt olyan autó, amivel 100e felett ment a tulaj, 10ekm-nél hosszabb olajcsereperiódusokkal:)

Előzmény: akos51 (154871)
akos51 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154871

Az nem igaz, hogy a modern benzinesekek nincs szükségük a ZDDP-re. Szükségük lenne, csak a kopást feláldozták a környezetvédelem oltárán.

Egyébként az az érdekes, ha megnézitek az ogre által linkelt dokumentumot, ha méretarányosnak vehetö pókhálódiagram alapján a C3-as minösítés nem jelent igazán rosszabb kopási tulajdonságokat az A3-nál.

Ha lesz idöm, összeguberálom a konkrét szabványértékeket. Még a végén kijön, hogy mégsem olyan gáz...

Előzmény: gyikhuszar (154870)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154870

Mármint hogy-hogy "sem"? Mi nem igaz még? Illetve miért is nem? Kicsit kezdesz megkavarodni...

Előzmény: akos51 (154869)
akos51 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154869

Ez sem igaz, de Ogre már leírta korrekten, lásd alább. Szóval LL01ig mehet a régiekbe. Kösz!

Előzmény: gyikhuszar (154867)
Ogre84 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154868

Az euro4 benzinesekbe a katalizátor miatt van szükség ilyen olajra.

 

http://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

C: Catalyst compatibility oils

Warning: these oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

http://www.midlandvehiclecomponents.co.uk/Pages/PDFs/Technical%20Bulletins/Comma/acea_specifications_explained_booklet_v9.pdf

BMW Longlife-98: For all BMW vehicles from 1998 to 2000. Can also be used inplace of BMW Spezial.

BMW Longlife-01: For all BMW vehicles from 2001 until 2003. Can also be used in place of Longlife-98 and Spezial.

BMW Longlife-04: For all BMW vehicles from 2004 with exhaust after-treatment devices & extended service intervals.

 

Figyeljük meg, hogy egyedül az LL-04 nem kompatibilis a korábbi előírásokkal.

Előzmény: akos51 (154866)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154867

Mint ahogy (többek között) ZDDP-re sincs szükségük, ellenben az M10/20/30-cal.

Előzmény: akos51 (154866)
akos51 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154866

Ez csak azért nem lehet igaz, mert a benzinesekbe is LL04 kell, azokban meg elég ritka a részecskeszürö.

Előzmény: Ogre84 (154838)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154865

A hobbiautó más kategória:) Arra gondoltam, hogy egy sok ütést (utaktól, netán karambol is) kapott, javított kasztni már nem alkalmas arra, hogy évi 30.000km-t menjen, mert az alap már túl öreg, hamarabb kezd el újra rozsdálódni, deformálódni, repedni. Persze ha garázsban van tartva, pár ezer kilométert fut, akkor azért sokáig jó lesz, ha jól dolgozik a mester...

Ennyiből szerencsésebb az alvázas terepjáró, ott nem a lemez kapja a terhelést, hanem a létra alul, ami azért csak masszívabb :)

Előzmény: marcsello1 (154863)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154864

Bár nem rég bontottam el az egyik e28-am, két küszöb eleje kivételéval(ami gyári hiba mert oda vezették az esővizet tetőablakból) szinte hibátlan, semmi rozsda. Fájt is a szívem, hogy e36-ban nem is létezik ennyire rozsdamentes.

Előzmény: marcsello1 (154863)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154863

Az én e21-em, az most tisztul le fémtisztára:) 10 év gar lesz a rajta, na jó ez restaurálás kategória más tészta.

 

Előzmény: Törölt nick (154862)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154862

Azért vannak kétségeim afelől, hogy egy ilyen jól megépített vas, mennyire bírna évi 30.000km-t, 4 évszakos használattal:) Lehet, hogy igen, de azért olyankor gyorsan szokott amortizálódni az öreg technika, különösen a kasztni...

 

Előzmény: marcsello1 (154861)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154861

Ez a kiscápa nai használatra alkalmas jól megtervezett vas, persze ránézésre normál e21-nek néz ki:) De aki csinálja versenymotorokat épít Németországba, van tapasztalatuk. 

Amúgy meg egy terepjáró nekem is hiányzik, a Bükkben nőttem fel és uaz, aro az volt használva rendesen, ahol már gyalog nem tudtam felmenni még négykézláb se, ott standard módon közlekedtünk az erdőben:)

Előzmény: Törölt nick (154860)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154860

Imádnék egy ilyen kiscápát is, de egy dedikált versenyautóra nincs se időm, se motivációm. Azt a kompromisszumot tudom elfogadni, hogy az autóm nem tökéletesen kényelmes hosszú úton, de tudja oldani a monotonitást egy-egy percre. A kompóttal a körforgalmak, kanyarok, kereszteződések szórakoztatóak, a dzsippel meg mindig találunk rövidebb utat:) Tegnap éjszaka Prága belvárosba ugrottunk be, de hazafelé levágtam az utat a lakótelep melletti sáros domboldal/kiserdő/szántóföld felé. Nem nagy truváj, de feldobja az utat egy kis csúszkálás, majdnem elakadás is :) Ráadásul láttunk két őzet is (Prágán belül, a városhatár tőlünk még messze van), és találtam egy patakátkelést, legközelebb arra megyek a városba :)

 

Előzmény: marcsello1 (154859)
marcsello1 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154859

Sajnos igazad van, nyilván a "sajnos" alatta tényeket értem.  De ezért is járok 28-as kópéval:) Max e46 330ci re cserélnék. Azt még bánom azért, hogy anno, nem vettem meg a Te m3-at:( Kompresszoros megoldás az jó dolog, olyan mintha egy dupla akkora szívó motorod lenne. Egy ismerős dolgozik egy kompresszors kiscápám, már lassan befejeződik a projekt. Mondjuk előtte ugyan ez a motor 300LE körüli turbó volt, most kb hasonló teljesítményű kompresszoros:) azért egy kis 1000Kg os autóban az nem rossz:) Persze ennek ára van nem olcsó játék.

Előzmény: Törölt nick (154853)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154858

Egyébként még nekem sem aktuális, van két friss műszakis, leszervízelt autóm, új gumikon. De azért nem lehet a végtelenségig húzni a 90-es évek verdáival...

Előzmény: Törölt nick (154857)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154857

A GT86 tényleg nem néz ki jól, de azért belülről úgy egyben van, és a viselkedése kárpótol mindenért. Persze csak kanyargós úton, 6000-es fordulat felett :))

 

A Lexus tényleg nem egy E46, de ha azt a lépést kihagyom, a kompót után kívül-belül igényes, és nem is szűkebb. A kompresszor pedig "gyári" megoldás, TTE néven futottak, dealer szerelte fel, 0.3 bárral tölt. Nem gyakori, az kétségtelen, de azért van néha, kompresszor külön is, angol bontásból.

Nehéz ügy ez, a 2000-es évekre kihalt teljesen erre az igény Európában. Eddig 127.000 GT86-ot adtak el, 14.000-et Európában, és ennek kb fele Angliában kelt el. Tehát a kontinensen elment 2 év alatt kb 7, max 10.000. Érdemes összehasonlítani a számokat a dízel 3-as/CKlasse kupéval, és kiderül, hogy tohonyaságra van igény :)

Előzmény: Jackie Chan2 (154856)
Jackie Chan2 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154856

Az én személyes véleményem szerint azért a Lexus belseje hagy kívánnivalókat maga-után...

Szerintem rajtad kívül is sokan keresik az alternatívát a BMW-re (helyett), én is, egyszerűen eltúlzottnak érzem az árát, és a Lexus illetve Gt86 okból sokkal fiatalabbat lehet venni annyi pénzért mint BMWt, de mikor megnézek egy ilyen rízsrakétát, valahogy mindig elmegy a kedvem az egésztől...

És azért azt Te sem gondolod komolyan h egy rákendácsolt kompresszor olyan hú de tuti megoldás?

Előzmény: Törölt nick (154853)
fetitaco Creative Commons License 2015.01.16 0 0 154855

A 130i ben egyetértek a többiben nem. :)

Előzmény: Törölt nick (154853)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154854

És már az M divízió sem az én világom, de lesz ez még "rosszabb" is...

 

http://www.origo.hu/auto/20150115-tomve-lesznek-csucstechnikaval-az-uj-m-es-bmw-k.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (154853)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154853

Igazából azért egy max 2013-as autó még nem youngtimer:))) A BMW gyakorlatilag érdektelen lett a 2000-es évek eleje után, sárnehéz, komfortos autók, "olyan" élményt nem adnak. Egy M3-as lehet, de az meg össze nem hasonlítható fenntartásban egy E36 M3-assal vagy kompóttal. Az E46 M3 még csak-csak érdekelne, de az kicsit drága játszósnak, nem is megvenni, hanem rendesen használni. 18-19-es gumikat nem füstöl szívesen az ember:) Meg hát az is 1600kg, inkább GT, mint a lepencei útra játszós. Jó, de nem azt keresem már.

 

A kisebbek közül az E46 325ti, ugyanaz, mint a mostani, csak 100kg-mal nehezebb. A 130i az egyetlen, ami a modernebbek közül érdekelne, de azért az is 1500kg. A Toyota 1200... Ennek kb az RX-8 lenne a konkurense, ha nem lenne wankel, vagy egy kupé MX-5, olyan meg nincs.

Szóval E36 igen, utána nekem már BMW-m lehetséges, h nem lesz. Ellenben Toyota esélyes, az Altezza/IS-ekhez van gyári sperr, a GT86-hoz is. A kompresszoros IS 1400kg, 205le, gyári sperr, az egész vállalható kombináció, az utolsó ilyen az E36 328i lehet, de az már nem volt 2003-2004-ben. IS-ből van egy csomó bontott Angliában, ott filléres autó, de a németeknél is olcsóbb, mint egy E46 325i. Ritka, ezeréves fosra már nem vágyok, az max akkor, ha egy helyen élek huzamosabb ideig, és a szerelőmmel egy faluban lakom :)

Előzmény: fetitaco (154852)
fetitaco Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154852

Hagyjad már ezt a toyota vonalat... Ismerősöm 20 éves mazdájához 90 ezer a 2 motortató bak. 400 ért vette a kocsit. Bárdi unix láng felejtős, mert nincs. Bontott az országban nincs. Ebay en nincs. Ferdén áll a motor. Drága azzal youngtimerezni. A mostanikhoz (5-10 év) van minden mert itt szórják össze franciában...

Előzmény: Törölt nick (154850)
bucsher Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154851

Igérd meg hogy lekaparod a fóliát! :)

Előzmény: Törölt nick (154844)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154850

Pedig az a legkönnyebb, azt fogok venni, csak az egyik M-es szett ilyen könnyű, viszont nem raknám fel egy csúszkálós autóra, mert padkázás veszélyes.

 

Ellenben megtaláltam álmaim autóját. Gyerekkoromban és később is a kicsi, rwd rallyautók kötöttek le, mondjuk nem kizárólag a VFTS, hanem Escortok, ilyesmik. Ma már ugye FWD dominancia van, kivéve:

 

http://www.toyota-motorsport.com/motorsport/en/cars/gt86-cs-r3#tab4

... És a BMW-nek már sosem lesz ilyenje, ami könnyebb másfél tonnánál, az hamarosan mind FWD...

Előzmény: fetitaco (154849)
fetitaco Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154849

Nekem voltak olyanok egyik nap hazaérve láttam hogy be vannak hajolva. Mindkét első tojás lett. Nincs ballonos gumi :)

Előzmény: Törölt nick (154846)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154848

Akkor mehetek a felnikért február elején?:))

 

Előzmény: Törölt nick (154844)
fetitaco Creative Commons License 2015.01.15 0 0 154847

Nem mered megvenni :)))))))

Előzmény: Törölt nick (154844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!