Azon lennék meglepve, ha a jelenlevő, jellemzően 200+e-t másnál futott (ismeretlen olajcserékkel) autóinkba, 8-10ekm/éves olajcsere mellett bármi különbséget okozna egy ilyen modern olaj. Nem is tudom van-e itt olyan autó, amivel 100e felett ment a tulaj, 10ekm-nél hosszabb olajcsereperiódusokkal:)
Az nem igaz, hogy a modern benzinesekek nincs szükségük a ZDDP-re. Szükségük lenne, csak a kopást feláldozták a környezetvédelem oltárán.
Egyébként az az érdekes, ha megnézitek az ogre által linkelt dokumentumot, ha méretarányosnak vehetö pókhálódiagram alapján a C3-as minösítés nem jelent igazán rosszabb kopási tulajdonságokat az A3-nál.
Ha lesz idöm, összeguberálom a konkrét szabványértékeket. Még a végén kijön, hogy mégsem olyan gáz...
A hobbiautó más kategória:) Arra gondoltam, hogy egy sok ütést (utaktól, netán karambol is) kapott, javított kasztni már nem alkalmas arra, hogy évi 30.000km-t menjen, mert az alap már túl öreg, hamarabb kezd el újra rozsdálódni, deformálódni, repedni. Persze ha garázsban van tartva, pár ezer kilométert fut, akkor azért sokáig jó lesz, ha jól dolgozik a mester...
Ennyiből szerencsésebb az alvázas terepjáró, ott nem a lemez kapja a terhelést, hanem a létra alul, ami azért csak masszívabb :)
Bár nem rég bontottam el az egyik e28-am, két küszöb eleje kivételéval(ami gyári hiba mert oda vezették az esővizet tetőablakból) szinte hibátlan, semmi rozsda. Fájt is a szívem, hogy e36-ban nem is létezik ennyire rozsdamentes.
Azért vannak kétségeim afelől, hogy egy ilyen jól megépített vas, mennyire bírna évi 30.000km-t, 4 évszakos használattal:) Lehet, hogy igen, de azért olyankor gyorsan szokott amortizálódni az öreg technika, különösen a kasztni...
Ez a kiscápa nai használatra alkalmas jól megtervezett vas, persze ránézésre normál e21-nek néz ki:) De aki csinálja versenymotorokat épít Németországba, van tapasztalatuk.
Amúgy meg egy terepjáró nekem is hiányzik, a Bükkben nőttem fel és uaz, aro az volt használva rendesen, ahol már gyalog nem tudtam felmenni még négykézláb se, ott standard módon közlekedtünk az erdőben:)
Imádnék egy ilyen kiscápát is, de egy dedikált versenyautóra nincs se időm, se motivációm. Azt a kompromisszumot tudom elfogadni, hogy az autóm nem tökéletesen kényelmes hosszú úton, de tudja oldani a monotonitást egy-egy percre. A kompóttal a körforgalmak, kanyarok, kereszteződések szórakoztatóak, a dzsippel meg mindig találunk rövidebb utat:) Tegnap éjszaka Prága belvárosba ugrottunk be, de hazafelé levágtam az utat a lakótelep melletti sáros domboldal/kiserdő/szántóföld felé. Nem nagy truváj, de feldobja az utat egy kis csúszkálás, majdnem elakadás is :) Ráadásul láttunk két őzet is (Prágán belül, a városhatár tőlünk még messze van), és találtam egy patakátkelést, legközelebb arra megyek a városba :)
Sajnos igazad van, nyilván a "sajnos" alatta tényeket értem. De ezért is járok 28-as kópéval:) Max e46 330ci re cserélnék. Azt még bánom azért, hogy anno, nem vettem meg a Te m3-at:( Kompresszoros megoldás az jó dolog, olyan mintha egy dupla akkora szívó motorod lenne. Egy ismerős dolgozik egy kompresszors kiscápám, már lassan befejeződik a projekt. Mondjuk előtte ugyan ez a motor 300LE körüli turbó volt, most kb hasonló teljesítményű kompresszoros:) azért egy kis 1000Kg os autóban az nem rossz:) Persze ennek ára van nem olcsó játék.
Egyébként még nekem sem aktuális, van két friss műszakis, leszervízelt autóm, új gumikon. De azért nem lehet a végtelenségig húzni a 90-es évek verdáival...
A GT86 tényleg nem néz ki jól, de azért belülről úgy egyben van, és a viselkedése kárpótol mindenért. Persze csak kanyargós úton, 6000-es fordulat felett :))
A Lexus tényleg nem egy E46, de ha azt a lépést kihagyom, a kompót után kívül-belül igényes, és nem is szűkebb. A kompresszor pedig "gyári" megoldás, TTE néven futottak, dealer szerelte fel, 0.3 bárral tölt. Nem gyakori, az kétségtelen, de azért van néha, kompresszor külön is, angol bontásból.
Nehéz ügy ez, a 2000-es évekre kihalt teljesen erre az igény Európában. Eddig 127.000 GT86-ot adtak el, 14.000-et Európában, és ennek kb fele Angliában kelt el. Tehát a kontinensen elment 2 év alatt kb 7, max 10.000. Érdemes összehasonlítani a számokat a dízel 3-as/CKlasse kupéval, és kiderül, hogy tohonyaságra van igény :)
Az én személyes véleményem szerint azért a Lexus belseje hagy kívánnivalókat maga-után...
Szerintem rajtad kívül is sokan keresik az alternatívát a BMW-re (helyett), én is, egyszerűen eltúlzottnak érzem az árát, és a Lexus illetve Gt86 okból sokkal fiatalabbat lehet venni annyi pénzért mint BMWt, de mikor megnézek egy ilyen rízsrakétát, valahogy mindig elmegy a kedvem az egésztől...
És azért azt Te sem gondolod komolyan h egy rákendácsolt kompresszor olyan hú de tuti megoldás?
Igazából azért egy max 2013-as autó még nem youngtimer:))) A BMW gyakorlatilag érdektelen lett a 2000-es évek eleje után, sárnehéz, komfortos autók, "olyan" élményt nem adnak. Egy M3-as lehet, de az meg össze nem hasonlítható fenntartásban egy E36 M3-assal vagy kompóttal. Az E46 M3 még csak-csak érdekelne, de az kicsit drága játszósnak, nem is megvenni, hanem rendesen használni. 18-19-es gumikat nem füstöl szívesen az ember:) Meg hát az is 1600kg, inkább GT, mint a lepencei útra játszós. Jó, de nem azt keresem már.
A kisebbek közül az E46 325ti, ugyanaz, mint a mostani, csak 100kg-mal nehezebb. A 130i az egyetlen, ami a modernebbek közül érdekelne, de azért az is 1500kg. A Toyota 1200... Ennek kb az RX-8 lenne a konkurense, ha nem lenne wankel, vagy egy kupé MX-5, olyan meg nincs.
Szóval E36 igen, utána nekem már BMW-m lehetséges, h nem lesz. Ellenben Toyota esélyes, az Altezza/IS-ekhez van gyári sperr, a GT86-hoz is. A kompresszoros IS 1400kg, 205le, gyári sperr, az egész vállalható kombináció, az utolsó ilyen az E36 328i lehet, de az már nem volt 2003-2004-ben. IS-ből van egy csomó bontott Angliában, ott filléres autó, de a németeknél is olcsóbb, mint egy E46 325i. Ritka, ezeréves fosra már nem vágyok, az max akkor, ha egy helyen élek huzamosabb ideig, és a szerelőmmel egy faluban lakom :)
Hagyjad már ezt a toyota vonalat... Ismerősöm 20 éves mazdájához 90 ezer a 2 motortató bak. 400 ért vette a kocsit. Bárdi unix láng felejtős, mert nincs. Bontott az országban nincs. Ebay en nincs. Ferdén áll a motor. Drága azzal youngtimerezni. A mostanikhoz (5-10 év) van minden mert itt szórják össze franciában...
Pedig az a legkönnyebb, azt fogok venni, csak az egyik M-es szett ilyen könnyű, viszont nem raknám fel egy csúszkálós autóra, mert padkázás veszélyes.
Ellenben megtaláltam álmaim autóját. Gyerekkoromban és később is a kicsi, rwd rallyautók kötöttek le, mondjuk nem kizárólag a VFTS, hanem Escortok, ilyesmik. Ma már ugye FWD dominancia van, kivéve: