Ez nem egyedi eset. Anno nekem sima fekete fóliát akartak adni, mint páraáteresztő fóliát. Láttam, hogy ez nem nagyon klappol, elolvastam a papírját és rá volt írva, hogy párazáró. Természetesen áteresztő nem volt nekik egyáltalán.
Hát ez fantasztikus, nagyon mérges vagyok, hogy ennyit nem tudnak a boltban... most ha pár nap után nem látom nyomát párásodásnak akkor esetleg nem maradhat is rajta? Le lett vágva belőle 10 méter, vissza se veszik gondolom. Közben meg ők adták. Nem igaz, hogy az embernek mindenhez kell értenie, hogy ne hülyeséget vetessenek meg vele.
Értem, hogy a gyapotra megy és páraáteresztőnek kéne lennie, de 100Ft/nm áron olyat nem nagyon árulnak, amennyire emlékszem amikor ilyeneket nézegettem. Plusz azt is írják, hogy ez kétszeresen szellőztetett szerkezethez való, ami páraáteresztőnél nem szükséges.
A beton nem fogja meg teljesen a párát. Majd ha rajta marad egy ideig ki fog derülni a beton vagy a fólia ereszti át jobban. Legrosszabb esetben vizesedni fog a fólia alja ami áztatja a szigetelést. Ezzel romlik a szigetelőképesség, és elvileg a gyapot kötőanyagát is rongálja. Szerintem a teljes beterítéssel várj egy-két hetet tapasztalat gyűjtés végett.
Vundergrafra érdemes hallgatni ilyen szempontból! :)
Az a fólia az ára és a megfogalmazás alapján szerintem annyiban nem párazáró, hogy nem lehet párazáróként használni, mert valamicske pára átjut rajta. Ettől nem biztos, hogy ami a betonfödémen átjut az nem fog nagyrészt fennakadni rajta.
Én most a hidegekben ráteríteném a helyedben egy kisebb darabon a szigetelésre már csak a teszt kedvéért is, aztán kiderül párásodik jegesedik-e az alja.
Már elkezdtük rárakni. A padlás teljesen száraz amúgy. Alulról a beton csak megfogja a párát, akkor ott nem lehet baj, felülről meg csak nem képződik annyi, ami kárt okozzon, meg hát a fólia is megfogja. Vagy nagy baj lehet belőle, ha rajta hagyom?
(a fenébe, hogy egy szakboltban ennyire fogalmuk sincs a dolgokról... először majdnem párazárót adott és a társa szólt, hogy nem az... nevetséges.)
Köszönöm! Akkor főlé még páraáteresztő. Így lesz. Én egy Észak Alföldi kis faluban élek, ahol gyakorlatilag öt millió forint fölött nem lehet házat eladni, tehát az értéke nem igazán nőne, de én itt laknék még hosszú ideig...
Segítséget szeretnék kérni. 65 m2-es házam van, ami 6,16m széles, és 13,4m hosszú. 2003-ban építettem, 38-as Porotherm téglából, nem nútféderesből. Betongerendás födém van, cserép béléstesttel, a födémen 5cm Nikecell, rajta 6cm beton. Szigetelni szeretnék, elsősorban a födémet, mert azt magam is meg tudom csinálni. Gondolom, valami üveg, vagy kőzetgyapotból 30 centiméter felrakva nagyon nem lőnék mellé. Ahogy itt olvasgattam, a gyapot alá párazáró fóliát kell raknom. A padlás járhatósága nem követelmény. Jó lesz ez így?
A másik dolog, az oldalfalak. Nos, ezt már nem tudnám saját magam megcsinálni, ezért szerintem nagyon soká térülne meg a befektetés, úgyhogy az maradna így, ahogy van. Helyesen gondolom, vagy nem?
a tekapur-ral lehet hogy csak azért jártam pórul, mert "gyártó által jóváhagyott, meghosszabbított szavatosságú" habot vásároltam, szóval öreg volt, na. de a mester hab nem volt öreg és mégsem volt elég jó.
ha nincs 40-50 kilométeres szél a pincében, dübel nem kell, csak ragasztó.
1. a purhabbal kicsit megfújt táblát (nagy purhab csíkokat nem kell ráfújni, itt nem fenyeget az EPS táblák és a függőleges fal között kialakuló "kéményhatás") a mennyezethez nyomod. a purhab elég lassan szilárdul meg, szerintem kell neki félóra. (türelmetlenségemben próbáltam hamarabb elengedni, de nem volt jó ötlet: a még puha ragasztó kicsit elengedte az EPS táblát és vagy leesett, vagy megereszkedett, én meg szentségeltem.) szóval nem lehet kézzel tartani. szükséged lesz néhány négerre.
a néger szót én is itt tanultam a fórumon halálosztó kartárstól: egy T alakú támasz, aminek a függőleges szára pl egy Bramac cserépléc, olyan hosszú, hogy épp befér a padló és a mennyezetre ragasztott EPS közé, és ennek a tetejére szegelsz még egy 40 centis cseréplécet keresztbe.
tehát, visszatérve az elejére
1. a purhabbal kicsit megfújt táblát a mennyezethez nyomod.
2. a többi kezeddel befeszíted a (két) négert a padló és az EPS közé. ha igényes, lépcsők nélküli EPS réteget szeretnél, akkor táblánként inkább két néger kell.
3. ha nincs elegendő számú kezed, kell egy segítő és valami oldószer, amivel leszeded a purhabot a segítő hajáról, mielőtt rákeményedik (észter hígító is megteszi).
Tempós munkához tehát 4-5 pár négert kell készíteni, ennél többet úgysem lehet egyszerre felrakni, legalábbis én már 4 pát néger között sem tudtam rendesen mozogni.
hány flakon és milyen márkájú PURhabot vegyek?
falra ragasztáshoz 10 m2 per flakont szoktak mondani, de beltérre, mennyezetre ragasztáshoz szerintem fele ragasztó is elég lehet (nem kell a hosszanti oldal mentén csíkot nyomni, nyolc pogácsa is elegendő.
én a soudatherm-et és a thermomastert használtam, itt a fórumon a tytan styro 753-at szokták dicsérni, de a környékünkön senki nem tartotta. próbáltam a tekapurt és a mester ragasztóhabot is, de ezekből valahogy mindig fele annyi táblára volt elegendő a hab, mint a másik kettőből.
Szerintem kérj ajánlatot egyéb, kisebb helyeken, tüzép, vakolatcentrum, festékbolt, miegyéb, én legalábbis lényegesen jobb árat kaptam, mint az akciós barkácsáruházas ár, igaz az ország másik végén, de gondolom máshol is így megy ez...
Lemértem, 55 nm 5 cm-es grafitos lap kéne a pincefödémemre. Kérdésem, hogy a sima grafitost és a fehér habot is ugyanúgy kell felragasztani? Mindkettőhöz jó a nem dagadó PUR-hab? Dübelezni nem szeretnék, ha nem muszáj. Most 7végén akció lesz az egyik barkácsáruházban, nem tudom, ott van-e grafitos lap. Ha van valakinek bevált, egyéb olcsó beszerzési helye Zugló környékén, kérem, ossza meg. 55 nm-hez hány flakon és milyen márkájú PURhabot vegyek? Milyen összköltséggel számolhatok? Nagyon köszönöm a segítséget előre is.