Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.31 0 0 221598

Poénnak jó, de ehhez hotel közelében kell lenned. Biztos, hogy ennek is van élvezeti értéke, ha megteheti az ember, de sose fogsz a tücskök és a csillagok között aludni, és nem fognak az ágyad körül őzek meg nyulak szaladgálni, és nem fogod érezni a természetet. Sőt, még a városok közeléből sem tudsz elszakadni. Próbáld ki, érteni fogod. Ha nagyon sok pénzem lenne, és nem kéne törődnöm vele, akkor is csak néha választanám a hotelt.

Előzmény: Rottentroger (221596)
Nemo Creative Commons License 2014.12.31 0 0 221597

A trekking különösebb átalakítás nélkül is kényelmes, és csomagokat is visz mindenféle szerelés nélkül.

 

Boldog új évet mindenkinek!

Előzmény: Rottentroger (221595)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.31 0 0 221596

Legnagyobb élvezet, mikor zéró csomag, aztán ha beesteledett, akkor előveszed a bankkártyádat az útba eső hotelnél, oszt jóccakát. :D

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (221593)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.31 0 0 221595

Ugyan, igencsak kényelmesre meg lehet csinálni azt is. Haverom 110kg, jól elvan rajta. :)

Előzmény: Nemo (221594)
Nemo Creative Commons License 2014.12.31 0 0 221594

Hát, a montira éppenséggel semmi csomagot nem tudnék rakni, ráadásul télen a nagy hasamat állandóan rugdosnom kellene rajta, annyira előredőlős utazás esik rajta. Mert (tán nem mondtam még) nekem olyan a nyári hosszú túra, mint a lélegzetvétel. És akkor hátamon a házam, keblemen kenyerem...

Előzmény: Rottentroger (221592)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221593

Én se mindig élvezem a csomagot, kínszenvedés a liftben, a vonaton, néha elcsúszkál menet közben, nehéz belőle kiásni valamit meg visszatenni (bár könnyebb, mint ha nem lenne csomag), de annak is van varázsa, amikor az ember észreveszi, hogy este lett, és csak leemel egy sátrat a bicikliről, és elalszik a tücskök meg a csillagok között. Hihetetlen varázsa van, kívánom mindenkinek.

Előzmény: Rottentroger (221592)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221592

Így érthető. Viszont ahogy a képeket elnéztem, jobban járnál egy MTB-vel. :) Az jobban bírja a cuccolást, meg a terepet is. Megmondom őszintén, tisztellek, én pl. nem élvezem valami nagyon, ha csomag van bárhol a gépemen. Egyszerűen elillan a varázs.

Előzmény: Nemo (221591)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221591

Használok majd utánfutót, ha idővel tán lesz erre szoruló túratársam, de eddig még nem volt.

 

A fő hátránya az, hogy vele együtt nagyon nehéz a bicajt vonatra tenni vagy olyan helyekre becipelni, ahová én szoktam néha, pl. a legutóbbi túrán a 4. nap végén.

Előzmény: Rottentroger (221590)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221590

Miért nem használsz utánfutót? Vagy nem jó?

Előzmény: Nemo (221589)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221589

Nem csoda, hogy ama trekkinges ismerősödnek is küllőproblémái voltak. Tudtommal a trekkingeket alapjáraton nem DT küllőkkel szerelik, éppen az átlagos igénybevétel miatt. A felnijük sem valami csúcsminőség. Én igyekszem legalább e tekintetben jobb minőségű alkatrészeket használni.

 

Tapasztalatom szerint a külső keresztmérete nem teszi ritkábbá a küllőtöréseket - és ezt elég sok küllőtörés alapján mondom. :) Ami számít, az jobbára az, hogy mennyire vannak egyenletesen feszítve a küllők (ez az én saram, elismerem), hogy milyen hepehupás terepen és milyen dinamikával haladok, illetve hogy mekkora terhet cipel a gép.

 

Azt is hozzá kellene tennem, hogy az én trekkingem teljesen rugózatlan. A teleszkóp a teher egy részét időkésletetéssel engedi rá a felnire, ilyenformán időben széthúzza a terhelést. Gondolom, ez a hátsó rugóstagnál is így van. No nekem ilyen nincs, és nem is lesz soha, mert csomagjaim mindig vannak.

 

Defektekkel nincs problémám, a Continental közepes védelme az általam használt utakon rendszerint elegendő.

Előzmény: Rottentroger (221587)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221588

Jah, a srác nem volt nehezebb tőlünk...:)

Előzmény: Rottentroger (221587)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221587

Jobban csillapít az mindent szerintem. Volt anno trekkingmániás haverom, az folyton defekttel meg küllőkkel szopott. Mi meg szépen kolbászoltunk a montikkal...:D

Előzmény: Nemo (221585)
koller andor Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221586

Ma hajnalban rendesen lefagyott a fülem. :-)

Előzmény: SzeZo (221578)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221585

Trekkinggel járok, nekem ez vált be kezdettől fogva. Tudtommal a ballonos gumi csak a sugárirányú zökkenőket csillapítja, az oldalirányú feszülést nem. A küllőtöréseknek egyébként végső soron a lustaságom az oka, mert nem szoktam minden törés után újraegyengetni a kereket, csak a szomszéd küllőket feszítem vagy lazítom meg. A küllőszakadásokkal egyébként vidáman együtt tudok élni, másrészt mostanság már hónapok óta nem tört el egy küllőm sem - nyilván mert nemrég fűztem új agyat a kerékbe. Ez nálam egy félnapi munka, hétvégén szoktam csinálni. Biztos vagyok benne, hogy sűrűbb centírozással tovább élnének a küllők is, de amióta két szegecs végleg kiesett a harcból, már csak az új felnit lesem én is...

Előzmény: Rottentroger (221584)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221584

Az mondjuk igaz, hogy én kb 80kg vagyok és agyon se szoktam cuccolni a gépet. :)

 

Milyen bringád van? Nem esetleg valami vékonyabb kerekű? Lehet akkor, hogy egy ballonosabb jó tenne.

Előzmény: Nemo (221581)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221583

Dehogy adom el a gépet (miért is kellene?), nagyon jó kis masina, csak hát alkatom és szokásaim miatt erősen nyúzom. Éppen az benne a nagyszerű, hogy minden alkatrésze szépen, kiszámíthatóan kopik el, vagy ha mégsem (pl. a nyeregtartó törése vagy a küllőtörések), az nem végzetes, a sérült alkatrész kitart akár egy napig is.

 

A Mavic a boltos szerint tízegynéhányezer forint lesz, és azért veszem ezt, mert ilyen gyártmány van raktáron náluk a dupla falú, duplán szegecselt felniből. Állítólag ritkán keresik, és rendelni se sűrűn szoktak, csak lesik, mint macska a rigót.

 

Rajtam egy megelőző kerékcsere sem segített volna, mert bizony az én kilóim alatt annak a küllői is elkezdtek volna törni. Egy ízben gyárilag nagyon masszívra fűzött kereket kaptam, az két hónapig bírta (utánhúzással, satöbbi). Egy szintén gyári, szegecs nélküli Bontrager is tönkrement így: a küllő kitépte magát a lyukon, és ott aztán ablakosan kihasadt az abroncs.

 

A "számolatlanul elmenő karbantartási pénz" helyett inkább úgy fogalmaznék: időről időre pótolnom kell a magukat megadó, elkopó alkatrészeket. Naponta nyolcvan kilométert tekerek (akár hóban-sárban is), plusz a nyári négy-ötezret a hosszú túrán. Ennek megfelelően láncápolásra nemigen költök, és szervizbe sem adom a gépet, mert azzal járok munkába.

 

Boltok természetesen voltak út közben a nyári túrán (leginkább a Baltikumban jártam most), és gazdagítottam is őket rendesen. Nyereg, pedál, külső, és más effélék estek be július 1. és augusztus 19. között.

Előzmény: Törölt nick (221582)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221582

"A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik." ez azt jelenti, hogy eladod az egész géped? (Kár számolni szerintem a kiadásokat, ha ennyire számolatlanul megy a lóvé karbantartásra -megelőző kerékcsere helyett. Lengyelben nem volt bolt?)

Előzmény: Nemo (221581)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221581

Sajnos a racsni e táblázatban azonos a fogaskoszorúval, tehát szakszerűtlen vagyok... Idővel tán egységesítem.

 

A küllők egy darabig bírják alattam, aztán elkezdenek törni - leginkább a nyári túrán, mikor a bicikli összesen száznegyven kiló terhet cipel, és néha nagyon csúf helyeken kell haladnom (pl. idegen városok rissz-rossz úttestjein). Most nyáron ráadásul még a felni is dögrováson volt, mert még az iskolai évben az alulemezzel együtt beszakadt benne egy-két küllőanya-tartó szegecs, úgyhogy már alátét beiktatásával sem lehetett orvosolni. Ilyenkor sokkal sűrűbben törik a küllő, néha naponta átlagban egy is. Most is át van variálva a hátsó küllőzet, mert egyébként félrehúzna a kerék. A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik. De a DT-küllők sem a régiek már: nem szakadnak el a hajlításnál, hanem a felnit tépik, esetleg a csavarmenetnél törnek el, ami undok, leeresztéses küllőpótlást tesz szükségessé. Részben az ilyenek okozta időveszteség miatt döntöttem úgy, hogy egyetlen kitört küllőt még nem pótolok, csak kettőnként, és lehetőség szerint este. Ettől persze még jobban eltorzult a kerék, ami miatt egyre több küllő tört ki, satöbbi. De a tendencia megállt, mikor hazaértem, és kis teherrel jártam tovább. Akkor meg az agyperemből tépődtek ki a küllőlyukak - az is ronda látvány volt.

Előzmény: Rottentroger (221579)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221580

Elfeledtem, hogy az hátsóban még több van, igaz ott a felni már cserélve volt törés miatt. 

Előzmény: Rottentroger (221579)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221579

Hát nem is tudom, nem sok ez egy kicsit? Úgy veszed a DT küllőket, mintha osztogatnák. Nekem kb 60ekm van az első kerekemben, most kezd csapágyas lenni (2 db 6000 -es csapágy, darabja 300huf), a küllőzés eredeti, pedig már ütöttek el. :)

 

Nálad mit jelent a "racsni" ? A kazettatest vagy a hátsó lánckerék?

Előzmény: Nemo (221577)
SzeZo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221578

Ha megtanulnék... hű, de utálnám a hátszelet:-)

Előzmény: Pinyo (221574)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221577

Ez messzire vezetne, mert az öltözéket máshol is használom. Speciális kerékpáros ruházatot (cipőt, betétes gatyát, tenyérkesztyűt, effélét) pedig nem veszek. Egyéb ruháim régiek.

Előzmény: rinceWIND (221576)
rinceWIND Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221576

Ehhez nem szoktad még hozzászámolni a speciálisan kerékpáros ruházatra költött összeget? Az sem elhanyagolható kiadás, általában: Esőkabát, nadrág, cipő, kesztyűk...

Előzmény: Nemo (221575)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221575

Év végéhez közeledve statisztikákat szoktunk készíteni. Én a kilométereimet nem tartom számon, de a kiadásaimat igen...

Pinyo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221574

Azt hittem, nem öregszel. Ha megtanulnál hátrafelé biciklizni, legalább az arcüreged megmenekülne. További tanácsokkal állok rendelkezésetekre :)

Előzmény: SzeZo (221571)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221573

221465 hsz.-ban lévő arcmaszkot használtad ? mert abból jórészt kimegy a pára, nekem még sohase lett hideg belül

Előzmény: SzeZo (221571)
neszójábe! Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221572

Családi összefogással (ahogyan az manapság dívik) minden megoldható!

SzeZo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221571

Ahogy vénülök, egyre érzékenyebb az arcüreg és környéke. Mivel a bankrablós maszkot utálom (a kifújt pára átnedvesíti és még hidegebb érzetet ad), mostanában meg igazán nincs meleg, marad a szobafogság, esetleg séta.

Kajakos ismerőseim éppen szilveszteri evezésre készülnek, tehát akár mehetnék is. Csak nincs saját hajóm, ezért az év fele kiesik számomra.

Előzmény: Pinyo (221570)
Pinyo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221570

Az évnek még nincs vége, kíváncsian várom a frissített összefoglalót :) Na jó, az evezés idén biztos nem lesz már.

Előzmény: SzeZo (221565)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.28 0 0 221569

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!