Keresés

Részletes keresés

Bz-Ps Creative Commons License 2015.01.06 0 0 10600

Én meg remélem hogy kacsa! Sokunknak komoly gondot okozna! De ha mégis igaz, én elköltözöm Bátaszékről!

Előzmény: trizs77 (10599)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 10599

Állítólag a tervezett vonatritkítás során, megszűnne a személyforgalom, Bátaszék-Dombóvár vonalon. Tud erről valaki valamit?

 

---------------

 

Szerintem kacsa.

 

 

Izsó001 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 10598

Elnézést  kérek, hogy udvariatlanul rögtön a zsörtölődéssel kezdtem az évet, természetesen Boldog Új Évet Kívánok én is minden olvtársnak, topiklakónak.

 

Remélem nem lesz bezárás, értelme sem lenne. Persze, az értelem hiánya eddig sem volt mérvadó. Kiránduló szemmel nézve, nekem nagyon hiányzik egy délelőtti vonat ÚD felé.

 

Más:

Ma rendkívül pontos a 838, Szekszárdon -2 volt, pedig a vajtai keresztnél félre is tették pár percre. Mea culpa. ;)

Előzmény: Bz-Ps (10596)
Dieseles85 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 10597

Nos,ami a ritkítást illeti valahol láttam egy táblázatot a neten miszerint valóban vizsgálták az 50-es vonal bezárhatóságát de a nem bezárható kategóriába sorolták úgy hogy talán nincs veszély,ami a takarítást illeti valóban lehetnek gondok mert ma reggel a 8327-re felülve az asztalon 2 db jegy figyelt amivel még 3-án utaztak Ferihegyről Alsónyékre,Kecskeméten át.

Előzmény: Bz-Ps (10596)
Bz-Ps Creative Commons License 2015.01.05 0 0 10596

B.U.É.K mindenkinek!

 

 És akkor had aggódjak, és mérgelődjek egy kicsit így év elején! Már megint előjöttek a fűtési gondok a Bz.-k nél! Valamelyik reggel kb: -5 fok volt az egyik motorba! Nem igaz, hogy nem lehet ezen segíteni! Habár... ahogy látom, mostanában Dombóváron a járművekkel foglalkozó személyek, már a "látszatot" sem próbálják fenntartani. Ma reggel a Bz mellékben még felsöpörve sem volt. Rettenetes nagy kosz volt! Ezek szerint takarítással már nem is próbálkozik senki. Pedig a pénzt tuti hogy felveszi valaki érte.

 A másik! Állítólag a tervezett vonatritkítás során, megszűnne a személyforgalom, Bátaszék-Dombóvár vonalon. Tud erről valaki valamit?

Izsó001 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 10595

Persze, az is lehet, hogy valami ideiglenes menetrend szerint jön lefelé is, ahogy felfelé is abban ment. Rendesen érkezett Bsz-re, de a hangos szerin 6 perccel később érkezett (volna). Viszont annyival később is eresztették el. Állítólag tegnap még "menetrendje sem volt", mára ezt sikerült összerakni. Hogy ez mit jelent, ..... és hogy miért nem a meghírdetett menetrendben közlekedtették.., Na, mindegy.

Előzmény: Izsó001 (10594)
Izsó001 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 10594

Ugye mától újra délizik a Gemenc. Máris (lehet, hogy csak nosztalgiából, vagy valami hagyományőrzésből) indulásnál +6. Ami persze még semmit nem jelent. Talán annyi csak annyit, hogy egy kicsit nagy a nyüzsi a Déliben és cipőkanállal tették be a helyére, a többi vonat közé. Arra leszek kíváncsi, előjönnek-e azok a régi szituációk, amikor indulási időben a szerelvény még Kelenföldön várta a rést, ahol befurakodhat a Délibe. :(

Izsó001 Creative Commons License 2015.01.04 0 0 10593

Ennek meg mi értelme volt?

A mai 838 a birkás események miatt erős késéssel ballagott lefelé. Sikerült lefaragni valamennyit (20 felettiből Decsig maradt 13 perc). Erre ott legelt 20-25 percet. Most +37-tel talán beér Bsz.-re. Minek kellett ott megfogni? Jó 10 perc alatt lendületből leért volna a bsz-i kereszthez. A 8301 +10-zel jött el Bsz-ről. A 40-en borult a menetrend, nem ezen múlott volna a sb-i csatlakozás.

 

Valami nem OK ezzel az új menetrenddel. Nem állítom, hogy mindig ilyen zűrös a 838, de akármikor ránézek a vonatinfora, mindig olyan késésekkel látom jönni, mintha a régi menetrendjében jönne, miközben nem áll meg egy csomó helyen. Azaz kiritkított megállásokkal alig bírja tartani a régi, falujárós menetidejét. Szóval, akkor ennek mi értelme volt?

Borkó Creative Commons License 2014.12.24 0 0 10592

Szívesen.

 

S nem kell megvárnod a Gemencet, a 13:45-ös IC-hez mindig van IR. (Amikor nem a 8306, akkor a 18306, de különbség a két vonat között csak Bátaszék és Baja között van.)

Előzmény: konyitom (10591)
konyitom Creative Commons License 2014.12.24 0 0 10591

Köszönöm a gyors választ!

 

Akkor 27-én nem kell megvárnom az Express-t, hogy hazajussak Szekszárdra! Remek!

Előzmény: Borkó (10590)
Borkó Creative Commons License 2014.12.24 0 0 10590

Az Elvira december 20-a óta nem hozza. De természetesen közlekedik, csak az Elvirában van hibás közlekedési korlátozás. (Nem ez az első eset.)

 

Helyesen ugye a 8306 [67] kivételével naponta közlekedik.

 

Egyébként szintúgy, békés, boldog karácsonyt!

Előzmény: konyitom (10589)
konyitom Creative Commons License 2014.12.24 0 0 10589

Sziasztok!

 

Először is Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

 

Másodszorra: valaki tudja a nyitját??: 8306 közlekedési korlátozása: 

  • 2014.XII.19-ig 2015.I.04-től VI.15-ig IX.01-től vasárnapi közlekedési rend szerint kivételével naponta

Ma 2014.XII.24-e van, Elvira nem is hozza, de a térképen ott a pötyy időadatokkal...

Most akkor, hogy is van ez?

 

Köszönöm!

mcg Creative Commons License 2014.12.21 0 0 10588

Sárbogárdon meg is állt -2'-vel...:)

Az IC mögötte meg már '55-kor -3'-mal...:)

Előzmény: Borkó (10587)
Borkó Creative Commons License 2014.12.21 0 0 10587

Az ie-Mig szerint a 23-mas Uzsgyi 18303-ként e pillanatban 100-zal nyomja Szekszárd és Tolna-Mözs között. :-))) 

Előzmény: mcg (10586)
mcg Creative Commons License 2014.12.21 0 0 10586

Mai 8302 már hozott be késést Bogárdtól Szekszárdig, majd Bajára idő előtt be is ért....

...csak nem történt "valami"? ....

Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10585

Igen, Bátaszék tényleg sokat javult. Inkább csak megszokásból írtam be. (Hja, a régi reflexek. :-))) )

Előzmény: kadajo92 (10584)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10584

Szerintem Bátaszéken inkább a személyzetváltással szokott gond lenni.... Legalábbis nekem az elmúlt két évben mióta napi utazó vagyok, mindig sikerült rendesen elindulni, ha nem a fent nevezett probléma állt fenn, vagy épp nem hozott késés van.

Előzmény: Borkó (10581)
Dieseles85 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10583

Nekem is pont az jutott eszembe mint alternatív megoldás ha nem rendeződik ez a probléma akkor viszont a 142-ről kellene beforgatni dezsőket a 154-46-ra,helyettük az uzsgyik kecsóról a 142-re forognának(amik ráadásul nagyobb ülőhelykapacitással bírnak mint a dezsők és ott az elővárosban ez még jobb is ott ráadásul nincsenek is ilyen gondok hogy 100 vagy 90,vagy akár 80).Viszont az hogy ezen probléma okán szétverjék a start által nagy nehezen kierőszakolt,a vonalnak kifejezetten jó menetrendjét az abszurd lenne.A tolnai keresztek visszahelyezésével gyakorlatilag ugyan ott lennénk menetidőben mint a Szekszárd-Bz pályafelujítás előtt,a párosok meg legelhetnének 15-16 pecet Tolnán keresztre várva.

Előzmény: Borkó (10576)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10582

Jav.: (Ennyi késésnél a héten hol megfogták a páratlant párost Tolnán, hol leengedték még Szekszárdra.)

 

Bocsi!

Előzmény: Borkó (10581)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10581

No igen, ez a mostani igencsak határeset. (Ennyi késésnél a héten hol megfogták a páratlant Tolnán, hol leengedték még Szekszárdra.) De tényleg határeset. Ahogy nézem, szekszárdi kereszt esetén nagyjából óra 4-kor tudott volna indulni a páratlan. (Így most pont egészkor indult.) Most éppen iemig szerint +5-tel indult el Cecéről. Ehhez hozzáadjuk azt a négy percet, az már +9. És soha nem lehet garantálni, hogy ha egy Uzsgyi ajtót nyit, az rendben be is zár elsőre. Szóval elég a legkisebb bizbasz...

 

Mellesleg talán, ha már ilyen elcseszett helyzet van, inkább a bajai, bátaszéki, szekszárdi forgalmistáknak kellene a szájába rágni, hogy ha mondjuk 9:14-kor indul Bajáról a vonat, akkor nem 9:14-kor fogom meg a tárcsát és ballagok ki komótosan a vonathoz, pláne nem egy Uzsgyinál, és pláne, ha Baján mondjuk a kettesről indul... (Meg lehet nézni, szinte mindig, minden vonat +1-gyel indul Bajáról.)

Előzmény: mcg (10579)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10580

"Csörgő + hány kocsi kell a 95-ös fék%-hoz? És milyen járművek állnak rendelkezésre ehhez? :)"

 

Hát, (bár így ugye nem kezdünk mondatot), 1998-ig Csörgő 4 kocsival vígan szaladgált 100-zal Nagydorog és Sárbogárd között. (Te jóságos, lehet, hogy évtizedekig veszélyben forgott az életem???? :-))))) )

 

"Na de honnan? Szekszárdról? :)"

 

Akkor elég nagy lenne ám a baj--A! :-)

Előzmény: mcg (10578)
mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10579

Amúgy azt látom, hogy ez a keresztáthelyezősdi megint nem a legésszerűbben sikerül immár 4 éve...:(

 

Anno 4 éve az volt a baj hogy 10-20 perceknél sem ment fel a kereszt Tolnáról Nagydorogra, ma meg pl. a páros 8 percet késő vonatot Tolnán félretették (pedig Szekszárd előtt lehet késést behozni), annak ellenére, hogy ez erősebb irány ekkor a páratlannál...:(

Szekszárdtól 5-6 perc késéssel indulva még bőven elérhető az IC Bogárdon amik várnak is a csatlakozásra...

mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10578

... vagy jöhetnének a Dezsők, az Uzsgyik pedig menjenek vissza a 2-142-re, nyáron meg a 29-esre, legalább majd utólag ott is megtanulják megbecsülni az annyira szapult Desiro-t. :-))) (Ja, és ne feledkezzünk el a

Csörgős ingákról, azok is mehetnek 100-zal!) :-)))

 

Csörgő + hány kocsi kell a 95-ös fék%-hoz? És milyen járművek állnak rendelkezésre ehhez? :)

 

Mert a 979-nél a 3 halbival állítólag szintén nincs meg az előírt 96-os érték a 4-es vonalra...:(

 

Egyedül a Dezsőkkel nem lenne gond...

 

 

a droidom szerint a Gemenc ma 2:23 alatt fent volt Kelenföldön.

 

Na de honnan? Szekszárdról? :)

Előzmény: Borkó (10576)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10577
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10576

"Gyanítom ha rendszeresen visszatérő dolog akkor vagy az 1. vagy a 2. pótlékkal megkérik a 90-es menetvonalat az érintett szakaszra, és visszajönnek a Tolnai keresztek..."

 

Csak hogy egy kicsit trollkodjak itt szombat reggel:

 

... vagy jöhetnének a Dezsők, az Uzsgyik pedig menjenek vissza a 2-142-re, nyáron meg a 29-esre, legalább majd utólag ott is megtanulják megbecsülni az annyira szapult Desiro-t. :-))) (Ja, és ne feledkezzünk el a

Csörgős ingákról, azok is mehetnek 100-zal!) :-)))

 

Ami meg a Baja-Bátaszék szakaszt illeti, nem értem, mcg olvtárs mit értetlenkedik. Igaz ugyan, hogy nem a 46-os, viszont már Pécsi Igazgatóság... :-)))

 

:-((((((((((

 

Na jó, trollkodás vége, bocs, ha bárkinek is belerondítottam a szép, napsütéses szombat reggelébe.

Engesztelésül, a droidom szerint a Gemenc ma 2:23 alatt fent volt Kelenföldön.

Előzmény: kadajo92 (10573)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10575

És gyakorlatban hol lelhető ez fel? :) Jó az a Műszaki Tábla szerintem ami neked van, én is a legfrissebből dolgozok tanfolyamon a Pályavasúti portálról, abban is még 700 méter van fékútként feltüntetve. Legfrissebb alatt értsd: a 2012. évi 19-es MÁV Értesítő alapján hatálybaléptetett kottát. :) Tudomásom szerint ennél újabb nincs.

Előzmény: mcg (10574)
mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10574

Háááát, akkor ezek szerint majd 15 éve nem adtak ki új MT-t, mert ami nekem van 2000-es, az is hibás...:(

 

bár az MSK szerint és az e-hüsz szerint is van 1000 m-es fékút...nameg a vonat eleve nem Bátaszékig megy csak, hanem Bajáig, ami viszont nem a 46-os vonalnál van az MT-ben sem...:)

 

Amúgy már hatályos az MSK és az MT rendkívüli módosítása elvben, ami alapján Szekszárdig 1000 m a fékút...

 

Ha meg visszakerülne a tolnai kereszt a 90 miatt, akkor a minimum a teljes felelősségrevonás, mivel így full felesleges volt a tengelici térközzel is bajlódni, meg engedélyeztetni a 100-at felül is...

Előzmény: kadajo92 (10573)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 10573

"Ezaz, a teljes útvonalra kiterjesztik az írásbelikkel, pedig elég lenne csak Tolna-szekszárd közé...."

 

Forgalmi szolgálattevő az MT I-es kötet szerint dolgozik, abban pedig az egész vonalra 700 méter az általános fékút jelenleg... Így érthető, hogy miért az egész vonalra adják a 90-et. Gyanítom ha rendszeresen visszatérő dolog akkor vagy az 1. vagy a 2. pótlékkal megkérik a 90-es menetvonalat az érintett szakaszra, és visszajönnek a Tolnai keresztek...

Előzmény: mcg (10571)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10572

Köszi! Így már világos. Némi kiegészítés:

A 838 100/100-as volt Sb-Rsz között, a 839 valami okból kifolyólag 120-as volt. :) Tudom, ne keressek logikát! :D

A szabolcsi utasvédelemben csak azt a marha nagy keresztbe járkálást nem értem. Ugyanúgy utascserét folytató peron mellett halad el, ráadásul keresztezi is a páratlan dunauneustadt-i vágányútját, így aztán még nagyobb az egymásra várakozás. Mehetne mindenféle kitérőzés nélkül átmenőben, utasvédelmileg lassabban. Tudom, ne keressem.... ;)

Előzmény: mcg (10571)
mcg Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10571

Izsó001 (10564 )

Érdtől helytelen vágány egészen DuFi-ig, de előztetést nem észleltem. (Kérdés: akkor miért?)

 A szemből érkező 803 utasvédelem miatt helytelenezik papíron, s emiatt kell a 838-nak is...

...mehetne utóbbi egészen Iváncsáig is úgy, illetve vasárnap kivételével végig Szabolcsig helytelenben, de valamiért ezt nem lépték meg...

 

A pusztaszabolcsiak továbbra sem képesek megbirkózni azzal, hogy az ottani pókon keresztülvezessék a 838-at. Eddig is már Iváncsától helytelen közlekedett, majd körbejáratták a sokadik vágányon, ugyanúgy a pókoló vonatok, utasok között. Most nincs helytelenen közlekedés, van helyette bejáraton ácsorgás, úgy 6-8 perc. Kb. egyszerre értünk a két bejáratra a páratlan Sugovicával. Az már Iváncsa körül járt, mire mi becsurogtunk a szokásos sokadik vágányra a parajos szélébe. Rövid megállás, majd újra keresztülvágás a kitérőkön. Bele is telt összesen legalább 10 percbe. (A késés oka akkor még a pályahiba!? volt a Droid szerint. )

Új menetrend, első nap, ez mindenhol ilyen, ahol valami picit más lett...ekkor még a Sugo is a pókban halad át, szóval ne várjunk tőlük csodát.

De a gond ott kezdődött, hogy a 4243 már nem volt pontos, s a bejáraton is váratták pár percet, míg 1833 bejárt, s áthaladt. Ti ezután még vélhetően a 4236 kihaladását is megvártátok az állomáson.

 

 

Lendületesen haladtunk Sb.-ig, majd tovább Rsz-ig. Alighanem végre 120-as lett ott is.

A 40-es most is 120-as, az is volt Bogárd átmenő kivételével. S a desirok menetrendjében is ez van, lehet pont ezért akkor :)

 

Cecén valószínűleg késve kezelt jelző miatt erős fékezés. Hasonló szituáció Nagydorog bejárata előtt. Persze, lehet más volt az ok, ezt nem tudhatom.

Nagydorog előtt van egy fénysorompó, 3+1 optikás fedezőjelzőkkel. Az már délután is sötét volt a közút felé, így minden hívóval ment át az átjárón.

 

Minden régi megálló előtt (és után is!) rendre bemondta a megállást. :) Keltett némi derültséget az utasok között. ;)

Érdekes, a szembe haladó már tudta a ritkítottat..:)

 

Szóval egyrészt igazolva látom azt, hogy elég lazára hagyták a menetrendjét, sok késést le tud dolgozni. És azt is, hogy bármennyire is vártuk, nem történt meg a 80-ra emelés Szekszárd - Bátaszék között. Pedig azzal már a maradék késést is ledolgozhatta volna.....

Hááát, azért ezzel a sok tartalékkal én vitatkoznék, ráadásul a pontszerű lassújelek miatt ez is kevesebb, de azért tartható.

Szekszárd alatt a menetrendekben 60/60 szerepel, mert amikor a MÁV-nak meg kellett adnia a menetrendi adatokat, akkor fingja sem volt, hogy mégis mikor emelik itt fel a sebességet... állítólag hivatalosan a mai napig sem szóltak róla akiknek kell, persze a pécsi területen ezen én nem csodálkozom...:(

 


Borkó (10565 )
Én meg inkább nem is mondanék semmit, csak annyit, hogy v_max=90 km/h, megint. Kabaré...
 Pécsi Területi Központ vagy akármi...így szeretjük...:(

 


Izsó001 (10566 )

Hol? Nekem nem úgy tűnt, de fene tudja, inkább csak azt néztem, hogy Tolna-Mözs előtt is erősen visszavett a tempóból, majd váltók után újra gyorsítás volt.
 Elvben Tolna-Szekszárd között kellene csak, de mivel a józan ész nem a vasút fő ismérve, ezért a teljes útvonalra kiadják a vonalon...:(

 


Borkó (10567 )

Természetesen az orosz förmedvényekről van szó. Megint kitalálták az okosok, hogy nincsenek megfelelően megfékezve (vagy mi a fene), úgyhogy vasárnaptól újra csak 90 km/h-val mehetnek. Ránézésre persze ez a kilométerenként maximum 4 másodperces különbség nem sok, de a felső 46-os terepasztal-szerűen szűkre sikeredett idei menetrendjénél ez az így adódó plusz 2-3 perc nagyon sokat számít... Meg lehet nézni vasárnap óta az IR-ek teljesítményét. Rémálom, kész csoda, hogy a vasárnapi 8307-es nyitányon kívül még nem volt csatlakozás mulasztás. (Viszont több Tolna-Mözsre visszakerült kereszt már igen.) E pillanatban is pl. a mai 8307-es +7-tel indult tovább Vajtáról. Még ha azért valószínűleg meg is fogja várni az IC Bogárdon, tuti, hogy 9:02-kor nem fog visszaindulni. Borítékolható, hogy visszafelé Mözsön lesz megint a kereszt... (Ha nem, akkor a 8397-es tuti, hogy bukni fogja a csatlakozást.) És akkor most még nem is beszéltem arról az esetről, ha ne adj isten, valami elromlik. Mint ahogy vasárnap azért lassítottatok a Gemenccel Nagydorog előtt, mert az utolsó fénysorompó sötét volt, egész délután ment a hívójelzés. S ha már itt tartunk: Tolna-Mözsön már hónapok óta 80-as (vagy 60-as?) van a Fácánkert felőli váltókörzeten, csak ez eddig ugye nem volt feltűnő, mert minden megállt ott.

Az IC állítólag már vár Bogárdon (is), 5 perc csatlakozásra várás ki van adva rá.

Fék %: A magas (95-ös) érték amiatt van, hogy bár a 2000-es évek elején átépült a Tolna-szekszárd szakasz, a vonatkozó Műszaki Táblázatokban még mindig 700 m-es fékút szerepel itt a jelenlegi 1000 m-es helyett.  Pedig ha ez a táblázat ki lenne javítva, máris 69-re csökkenne a menetrendben feltűntetett érték. 

 


Izsó001 (10568 )

Eddig Szekszárd - Tolna között volt a "fékezettség hiányából" 90 -es korlát a pusztametrókra. Most ez terjesztették ki, de meddig is? A Tolna - Dorog szakaszra?
 Ezaz, a teljes útvonalra kiterjesztik az írásbelikkel, pedig elég lenne csak Tolna-szekszárd közé....

 


Borkó (  10569 )

Nem. Az uzsgyiknál nincs meg az előírt fékszázalék, tehát globalice: uzsgyik: v_max=90 km/h. (Volt már ilyen 2009/2010-ben.)
 És ez biztosan Így a helyes? :(

Én már láttam olyan írásbelit, ahol a vonat sebességét csak abban az állomásközben vették le, ahol ténylegesen nem volt rá megfékezve, nem pedig teljes útvonalon. Persze ha azt akarjuk, hogy a vasút ne menjen, hanem álljon/késsen, akkor lehet ezt is...:(

 


Izsó001 (10570 )

Az igen! :O Valakinek biztosan elmentek otthonnról. Akkor ez nem csak ezt a vonalat érinti,  hanem minden olyat, ahol a pályasebesség 100, vagy több, és mászkál arra Uzsgyi. Pl. A halasi, kecskeméti IR-ek igencsak hosszan gyűjtögetihetik a km-enkénti +4 mp-et. Agymenés! Na, erre rákérdezek az uzsgyis topikban is. Nem, nem azért, mert nem hiszem, amit írsz, már minden megtörhénhet itt.
 Nem érint más vonalat, a menetrendben előírt fékszázalék az adott vonal lejtési viszonyaitól és a vonalon alkalmazott általános fékúttól függ, nem pedig a közlekedő járművektől.

A 154-esen jó a Műszaki Táblázat, mindenhol 1000 m-es fékút van feltűntetve, helyesen. A 46-oson meg nem (lásd fentebb).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!