Keresés

Részletes keresés

imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33468

itt a  kis motorka bele!

imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33467

gyakoroltam egyet mert nem tudtam ellenállni ,hogy meg ne próbáljam azonnal

semmi god megfelelő helyen kell foni és magától ősszeugrik!

 

Előzmény: Barret02 (33466)
Barret02 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33466

Szétszedés sima ügy!

Összerakáskor szoktak jönni a külőnböző balesetek...

Előzmény: imiapo 01 (33465)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33465

Közben megoldottam a  problámát széthúztam a  motort  mint harály a zsebórát!Semmi különös nem volt.

Az erős mágnesre számítottam mert azt mindenki meg említi .A  hallok mérete lepett meg milyen picik!

Azért eggyel nagyobbra gondoltam a  fényképek videók egyebek alapján.

Egyelőre mást nem csináltam  megtömtem a  csapágyakat zsírral ha már lent volt 

fedelük és meg mértem a  vezetékeket, nincs szakadás4 

 

Előzmény: dube/1 (33463)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33464

nem állítólag vagyok esztergályos hanem azt tanultam ,legalább is az egyik szakmunkás bizonyítványom arról szól.

más történet ,hogy az élet úgy hozta hogy nem a szakmámban dolgozom.

ne haragudj meg rám azért hogy ezt a  csővel való  kitolásos leírásodat nem értem!

 

 

Előzmény: dube/1 (33463)
dube/1 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33463

   Látod; ezért kellett volna egy kicsit részletesebben kitölteni az adatlapodat!

Ott csak ez áll:"hasonló vagyok mint imianyo"

   Az illesztőperem a motor deknijén van, ha kézzel belenyúlsz; ujjacskáid bánhatják a figyelmetlenséget!

   Mivel állítólag esztergályos vagy; készíts egy olyan csövet, mely a csapály tengely-mérete alatt van és azzal told ki a motor állórészét!

Előzmény: imiapo 01 (33462)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 33462

"az illesztő perem alá nyúlva" ezt nem értem.

Mi az az illesztőperem és mivel nyúlsz alá?

 

 

Előzmény: Mary bx (33460)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.25 0 0 33461

ara gyanakszom mérések meg elmondások alapján hogy mind a  három hall kifeküdt amit valami viszonylag súlyos dolog pl túlfesz okozott.valószínű a  vezérlő is gatya. arra lesz szaki aki meg nézi  remélem legalább a  gázkar meg menekült.

Előzmény: Mary bx (33460)
Mary bx Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33460

Ne satuban,mert eldeformálódik a csőtengelyen a menet.Én a földön ronygyot alá,és az illesztő perem alányúlva,a lábamat az abroncsra téve kesztyűben lehúztam.A vezetékek felőli pajzsrészt húzzuk le először.Addig ne húzd szét még nem határoltad be hol a hiba a hajtásláncba.Megyek aludni mert 5-kor ismét kezdődik egy 12 órás munka.

Előzmény: imiapo 01 (33459)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33459

az összes 5-ös csavart ki tekertem 1 volt trükkös de az sem nagyon!

és akkor azt mondod ,hogy símán meg fogom satuban a  tengelyt és letépem rőla a kereket?

 

Előzmény: Mary bx (33458)
Mary bx Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33458

Nem kell semmi extra a motor pajzsok széthúzásához,csak figyelem,meg kesztyű.Nagyot rántanak vissza a mágnesek mikor lehúzod a pajzsot.Az M5-ös csavarokat érdemes lazítás előtt megkopogtatni,főleg ha kereszthornyasok.Aluba az acél bele tud gyógyulni/elektrokémiai korrózió/,bár ne keljen motort bontanod.

A hall-ról csak méret miatt tettem linket/gyufafej nagyságú k.b/,elektronikai üzletben,igen jutányosabban hozzá lehet jutni.

Eporapid,szerintem,de majd megírják azok akik többet cseréltek melyik vált be nálluk.

Előzmény: imiapo 01 (33456)
Mary bx Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33457

Egy jó minőségű képet a vezérlőből általad vélt gázkar csatiról fotózva az sokat segítene,ha ide beillesztenéd.Több szem többet lát.

Előzmény: imiapo 01 (33455)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33456

lehúzót már csináltatom a motor szétszedéséhez.

 forrasztással reményeim szerint nem lesz gond.

a hall kivésésével talán megint nem, a be ragasztástól félek egy kicsit. milyen ragasztót lehet ehez kapni?

epokit? eporapid?

a hall amire a link hivatkozik kb 3x olyan drága mint amit nem kerékpár boltban veszel . Ez nem baj de ha mindenért 3x annyit fizetünk mint a  tényleges ára akkor 3x annyit kéne keresnünk

 még a konrádnál is fele pedig az is iszonyat drága

 

Előzmény: Mary bx (33454)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33455

a gázkar mérését még nem csináltam meg csak el kezdtem

 a vezérlőm mellett nincs  egy tipikusan 3 szálú kimenet.

azt még ki kell bogoznom hogy hogyan váltanak színt.

a  vezérlőből ki jövet van 5 szál  ami be van kötve ebből 3 gondolom a  gázkaré 2 a  féké.

de  ezek a  kedves kínaiak úgy oldották meg hogy egy 4 es csati tele van és egy kettesből 1 szálat használtak fel.

 fenn a  gázkar csatlakozónál meg volt az 5 volt + - és gondolom a  harmadiknak a kimenő 1-4 voltnak kell majd lennie ha húzom a  gázt

 

Előzmény: Mary bx (33454)
Mary bx Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33454

Motorba való hall elem bipoláris.Sajna a helyetesítő száma nincs meg most,mert vidéken melózok.Ezt érdemes szakemberrel cseréltetni,mivel pici,és a középsőt fordított helyzetben kell beforrasztani,plusz odaragasztani az állórészhez.Ja meg nem egyszerű széthúzni a motorról a dekliket,erős mágneshatás,kézsérülés.

Igy néz ki:http://www.elektromoskerekpar.com/hall_jelado

Gázkar hall elem:lineáris helyetesítő száma:AH49E,vagy SS5135 szintén picike.

A gázkar válasz szálán ami lehet zöld,vagy kék,vagy fehér,mértél legalább +4 voltot ráhúzott gázállásnál gyújtásssal?Kicsi fekete lapos csati amibe CSAK 3 szál megy bele.A vezérlődtől 10cm-eren belül találod a kijövő vezetékeknél.A piros +5V,a Fekete-5V,és a válasszál ami lehet zöld-kék-vagy fehér.

 

Előzmény: imiapo 01 (33453)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33453

tudja valaki milyen típusú vagy jelzésű hall ic kell a motorba?

 

a gázmarkolatba ?

 

tényleg a  gáz markolat.Azt hogyan tudom kimérni hogy jó vagy rossz?

 

imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33452

akkor jövőre már ilyennel zörrentünk?

 

Előzmény: Raidx (33450)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33451

most akkor mi a  pálya?

gatya le?

azt mondja egy ismerősöm hogy ezek maguktól nem nagyon mennek tönkre pláne csoportosan. valami kinyírta őket valószínű . most akkor szerintetek mit tegyek?

meg kéne nézni a  gázkar hallt is?

vazérlő?

 

Raidx Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33450
Poc2 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33449

A hall ic-k hibája pont elég hogy nem működjön.Azok nélkül nem ad ki jelet a vezérlő a motornak,azok mondják meg a vezérlőnek hogy melyik fázisra adjon áramot.Még sosem mértem erre rá de ha kihúzod a vezérlőből a jeladók csatlakozóját,akkor a vezérlőból jövő csatlakozóban a jeladók vezetékein 5V-ot kell mérni.Tehát a vezérlőből jövő kék sárga zöld vezetékeken,mert a vezérlő húzza tápra a kimenetet.De mondom ezt még sosem ellenőriztem.A vezérlő és a motor teljesen független a többi elektromos résztől.Egyedül a fék tudja tiltani a motort,de akkor folyamatosan menne  a féklámpa is ha beragad a kapcsolója.

Előzmény: imiapo 01 (33448)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33448

újra meg mértem a  kis "csipet -csapatot"

a hall ickre gondolok

azok semmilyen körülmények között nem engedik át az 5Vot

különben a  vezérlőből 5.21v jön ki és mire át megy a  csatlakozón már csak 5.12v ebből a  zöld és a  sárga nem ad vissza semmit a  kék az ha be van dúgva  vezetéke a  csatiba és forgatom 0.54 voltot enged ha ki van húzva   csatlakozóból és a  levegőben mérem akkor 0,25 v 

akár hogy forgatom lassan gyosan....

imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.24 0 0 33447

és a  csatlakozó másik végén / a  vezérlőben / nem lehet olyan hiba amit ha belemérek megtévasztő lehet?

 

Egyáltalán mik lehet nek a  hibák hogy nem indul a  szerkezet?

 

látszólag minden a  helyén van /nem büdös semmi tehát nincs Amper szag/ 

akukban39 volt can az összes többi funkció működik világítás ,irányjelző kürt. félámpa.

 

annyi hogy a féklámpa a  bal vagyis a  hátsó fékkar meghúzásakor nem világít csak az első fékre.

 

még annyit tudok mert meg mértem hogy az elektronika táp bemenetnél be megy egy - 38V és két + 38V!

a hallok felé ki jön 5.25 V!

 

a gázkart nem mértaem még ill. a  hall ic-ket mértem de állítólag nem jól!

Előzmény: Poc2 (33446)
Poc2 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33446

Nem!

A csatlakozók legyenek összedugva mérés közben az összes.A hall jeladók open collektorosak,lebeg a kimenetük.A vezérlő húzza őket tápra,és a mágneses tér hatására húznak testre.Szóval mérj összedugott csatlakozókkal.Akkor is ugyan ezeket méred?

Előzmény: imiapo 01 (33445)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33445

nem kell kihúzni a  jeladó vezetékeit a  csaziból?

azoknak szabadon kéne lógniuk nem?

Előzmény: dube/1 (33443)
imiapo 01 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33444

ha folyamatosan forgatom a  kereket akkor is ugyan azok a  számok értékek villognak csak akkor nem tudom leolvasni  miért van az hogy ha apozitívon vagyok akkor ennyit mutat ha negatívon akkor meg annyit?

ez jó vagy rossz?

 

Előzmény: dube/1 (33443)
dube/1 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33443

                       Mérés közben a kereket forgatni kell.

   A hall-elemektől nem jöhet állandó negatív a kerék forgatása közben!

   Ha 4,8V feletti feszültséget mérsz a névlegesen 5V-s rendszeren; gyenge a multiméterben az elem!

Előzmény: imiapo 01 (33435)
dube/1 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33442

   Nálam ez úgy működik, hogy alapból 2.-ban közlekedek, s csak vészhelyzetben kapcsolom a 3. fokozatot. Én pillanatnyilag 16 X 3-s, tehát 3.00-12-s gumit és 36V/350W-s agymotort használok 48V/16A-s vezérlővel.

   A 3.00-10-s gumihoz szerintem a 3 bar is sok; a 4 vászon-szakadáshoz vezet! Próbálj meg elektromos robogóhoz gyártott kis gördülési ellenállású gumit beszerezni!

Előzmény: army74 (33432)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33441

OFF

A hőszivattyú is az az eszköz, ami a felépítéséből és működéséből adódóan nem lehet otthon házilagos eszközökkel a pincében jól és olcsóbban elgyártani mintha megveszi az ember gyárilag.

 

Lehet építeni, de rosszabb hatásfokú lesz (élettartama végéig magasabb villanyszámlád lesz), és pont a téli hidegeken nem fog neked jól viselkedni, amikor a legjobban kellene neki.

 

Az embernek -legalábbis rám biztos igaz ez az állítás - nincsenek olyan hőtechnikai és hőgépész ismeretei, ami versenyképes lenne egy kifejezetten erre szakosodott szakembergárdával amit hosszú évek alatt alatt szívott magába adott környezetben. Ha meg versenyképessé akar válni valaki tudásban az illetőkkel, azt egy hőszívattyúért nem érdemes megtenni, mert az többe kerül és igen hosszú évekig tartó folyamat. Olcsóbb magát magát az eszközt megvenni....

 

ON

Előzmény: Maketheworldabetterplace (33438)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33440

"A gumi-égetést nem 1,5kW-s teljesítménnyel szokták bemutatni, de rutinosabb pilóták arra is képesek és ez nem a motor tudása, hanem a pilóta képessége!"

 

Csak attól függ, hogy a forgatónyomaték nagyobb legyen, mint a kerék által átvinni képes nyomaték. Megcsúszott guminál már töredéke teljesítmény képes égetni a gumit. Képesek utolsó fokozatba felváltogatni egy nagyobb motornál-> hasonló a nyomatékigénye, mint a normál közlekedésnek.

 

Az elektromos Riga is füstölte a gumit. Bár én inkább emelkedőre másznék vele.

Előzmény: dube/1 (33431)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2014.11.23 0 0 33439

Ja, valami gubanc van a mociddal. Szerintem túl van áttételezve, ezért gyenge a gyorsulása, és sok áramot is vesz fel. Terhelve 85%-át kéne legalább tudnia a felemelt kerék fordulatszámának(üresjárat).

 

28A villákat szaggat szét.

Előzmény: army74 (33430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!