A listában a furcsa töréspontok a régiós határokat jelölik, valószínűleg a Közép-Magyarországi régiót Szokolya közig. területének határán lépi át a Kék Észak-Magyarország felé. Ezért a furcsa szakaszolás (Zalakomár, Pilisjászfalu, Körösszakál, Cigánd stb.)
A tipp: Nagy-Hideg-hegy Szokolyához tartozik. B tipp: Szokolyán lakik a Kemenes Miklós, aki az egész Börzsöny/Visegrádi-hg erdei iskoláztatását végzi, ipari mennyiségben (és sajnos minőségben is) foglalkozik gyerekekkel, többek között Katalinpuszta is az ő érdekeltsége.
...az egész környék le Várpalotáig, másik irányba Bodajkig, keresztül a Hamuháznál, Bakonynánánál stb. egy hatalmas kerékpárút lett. Mindenfelé tettek ki ilyen bringatárolókat, bár pá helyen teljesen ötletszerűen. A Hamuháznál a háztól húsz méterre is van egy, aztán a másik irányba meg negyven méterre, a Csiklingvár bejáratánál.
"350 db + 10% oszlop beszerzése és telepítése." (Lehet, hogy 35-tel több oszlop kell, mint a tervezett? Persze a 10% általános ráhagyás, de az oszlopok helyét nem lehet előre tudni?...)
Na persze a "Szokolya - Mátraháza kerékpáros út" sem rossz, de úgy látszik, hogy az Észak-magyarországi Régiót a "Szokolya - Cigánd" útvonal képviseli a legjobban, mert ezt sokszor emlegetik :-))
Nem tudom, miféle érdekeltség lehet pont Szokolyán... (Piliscsaba - Szokolya stb.)
Ez az információs tábla nem tűnik túl informatívnak, hogy finoman fogalmazzak. Viszont nem is esztétikus, ezzel a fára szögezett műanyag lapocskával (ha jól veszem ki a képből).
Azonban van valami ami változatlan, télen-nyáron ugyanolyan finom:
A hamburger a Tési Erdei Büfében! :-)
Most is ettem kettőt a második túra után, mondhatom hogy Jásd felől felfelé kapaszkodva csak az tartotta bennem a lelket mikor erre gondoltam! :-)
akkor és most. Csak a tányér változott.
Apropó:
Pályázatok és pénz. A Bakonyban rengeteg új pihenő, útjelző tábla, és egyéb nyalánkság van amit a Verga épített a kéktúra infrastruktúrára szánt pénzekből ami durván 300 millió, lefotóztam egy tájékoztató táblát, de nem tenném be, csak a végeredményt:
Azt viszont tudja valaki hogy mik azok a hatalmas felszeletelt farönkök láncokkal kiegészítve a pihenőhelyek közelében? Nem bírtam rájönni, és sajnos le sem fotóztam őket.
"Lassan be kellene jegyeztetni az Index Kéktúra Topik Kft-t. :-)"
Nem jó, a Kéktúra szó használata miatt a végén sokat kellene fizetni, mert hiszen már védjegy. Javaslom az Index #0000FFtúra Topik Kft nevet helyette :)
Hétvégén a Bakonyban kékeztem, pár észrevétel a hétvégi túráimról... Marhára nem ugyanaz télen vagy nyáron túrázni, ezzel együtt az sem mindegy hogy egy hegyet melyik oldaláról mászunk meg. Miért mondom ezt? Mert egy Kőris Körül túrát is beleszámítva harmadszorra másztam meg a Kőris-hegyet az elmúlt 4 év során, de simán el lehetett volna adni nekem úgy hogy ezt a vidéket még soha életemben nem láttam (kivéve a csúcsot, ott gyanút fogtam volna a radar miatt :-) ) Most gyönyörű, késő nyári időben, napsütésben Bakonybél felől közelítettem a csúcsot, míg előző kéktúrámon a fiammal télidőben, ordas hidegben, Borzavár felől támadtuk meg a Vajda Péter kilátónak (is) otthont adó hegyet.Mintha nem is ugyanaz a vidék lenne! A téli túrázás minden szépségét elismerve is azt kell mondanom hogy ezen a hétvégén egy ideális túraidő volt, ennél jobbat festeni is nehéz, talán egy október közepi nap tud még ennél is többet nyújtani időjárásban és színekben.
Pár hasonló kép két különböző évszakban (nem készültem az összehasonlításra, ezért nem egyformák a képek szögei:
gömbök... erre a fotómra emlékeztem valamennyire
közeledik a Kőris-hegy
kezdődik a bükkös, és a kaptató
kilátás a Vajda Péter kilátóból
Ja, és a fotók megtekintése után kéretik 10X3750, azaz 37500 ft-ot (áfásan) a számlámra utalni, megtetszett nekem is a díjszabás! :-))
Na most gondoljátok végig: Ha egy fotó ennyibe kerül, vajon mennyibe fog kerülni a sokkal több munkát, energiát, erőfeszítést, időt felemésztő jelzésfestés? :-)
És ott ugyebár nem biztos, hogy elég lesz a 2 db/km...
Lassan be kellene jegyeztetni az Index Kéktúra Topik Kft-t. :-)
Hogy őszinte legyek, nekem tartalmilag tetszett a a nagy megújulás előtti TM. Volt benne sok kis szubjektív túra leírás, nem feltétlenül nagy, grandiózus látványosságokkal, hanem kis eldugottabb helyekkel, amit esetleg egy túra sem érint. Nem voltak ötszáz megapixeles HDR képek, hanem néha félárnyékos, alulexponált, bemozdulós fotók, de pont ezek miatt éreztem azt, hogy túrázók készítették, túrázóknak. A megújulás után minden cikknél úgy éreztem, hogy vigyázzban ülve kellene olvasnom, miközben halkan fanfárok zúgnak győzelmi indulókat, miközben a hallhatóság határán egy hang állandóan ezt suttogja: "az mtsz nélkül nem lenne túrázás, adjatok hálát az mtsznek, hogy elhozta nektek a túrajelzéseket"
Igen, fiúk (lányok), egyetértek, én is k@&#a irigy vagyok hogy ennyi pénzt lehet keresni kéktúrázással, amit mi hobbiként a saját pénzünkből csinálunk! :-)))
De hát ez van!
Utólag nem lehet pályázni? Én feléért is simán megcsinálnám! :-))
(Mondanám, hogy ilyen jót nem nevettem régóta, mint ezen a "nagy hozzértéssel" megírt pályázaton, de valószínűleg Rockenbauer Pali forog a sírjában, úgyhogy keserédes ez az öröm).
Egy kis analízist azért megér:
Részletek a szövegből:
"Az Országos Kékkör tájékoztató eszközeihez hivatalos fotódokumentáció készítése az alábbiak szerint:
(Az Országos Kékkör (OK) nyomvonalának és attrakcióinak multifunkcionális fejlesztése, a túraútvonalak téradat alapú nyilvántartási és fenntartási rendszerének kialakítása a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése tárgyú - ... - azonosító számú - projekthez kapcsolódóan, az OKK tájékoztató eszközein - honlap, térképek, útikönyvek stb. - a hivatalos fotódokumentáció elkészítése.)
1. rész: Somogysimonyi-Ormánd közötti 269 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 538 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
2. rész: Körösnagyharsány-Ecsegfalva, valamint Szarvas-Baja közötti 425 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 850 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
3. rész: Gyenesdiás-Úrkút közötti 139 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 278 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
4. rész: Városlőd-Pilisjászfalu közötti 208 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 416 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
5. rész: Szokolya-Cigánd közötti 545 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 1090 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
6. rész: Sümeg-Keszthely közötti 50 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 100 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
7. rész: Tiszakanyár-Körösszakáll, valamint Túrkeve-Mezőtúr közötti 362 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 724 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
8. rész: Kisvásárhely-Írottkő-Zalakomár, valamint Piliscsaba-Szokolya közötti 402 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 804 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése."
A legszebb: Somogysimonyi-Ormánd a Somogy / Zala megyehatár két oldalán helyezkednek el, egymástól max. 2 km-re. Persze, ha a Kör fordítva értendő :-))) Valószínűleg csak elmaradt a viszonyítás másik végpontja, Baja (egy másik helyen így szerepel), de akkor is nevetéges! Körösszakál nevét mellesleg egy "l"-lel írják, az Írott-kő (mint hegycsúcs) kötőjellel írandó.
Érték (a szerződések végleges összértéke): 18 000 000
Pénznem: HUF
ÁFA nélkül
Gyors számolás:
Távadatok összesen: 2 400 km => Képek száma minimum: 4 800 db.
Érték / Képek száma = 1 db kép ára (minimum db szám elkészítése esetén: 18 000 000 / 4 800 = 3 750 HUF (ÁFA nélkül). (Tehát ennyi egy kattintás értéke - PhotoShop nélkül :-))
És végül egy másik gyöngyszem (Közbeszerzési Értesítő 91.):
...a közép-dunántúli regionális nyomvonal Lábatlan-Pusztamarót-Héreg- Tarján-Csabdi-Gánt-Várgesztes a piros jelzésen át (80 km);
A Közép-dunántúli Piros Túra említett útvonala helyesen: Lábatlan - Pusztamarót - Héreg - Tarján - Csabdi - Szár - Vértessomló - Oroszlány (semmi köze Gánthoz és Várgeszteshez :-))))
Tehát az Országos Kékkörön "attrakciók" is vannak. Hm.... Valaki igazán elárulhatná mit jelent ezek multifunkcionális fejlesztése :-)))
Ezt nem tudom, a TM előfizetésemet hagytam lejárni, mert drágának találtam a tartalom minőségéhez viszonyítva. Oldalakat tettek ki a katalógus jellegű reklámoldalak, a receptek, és a télen használjunk téligumit jellegű cikkek. Azóta csak ha az fb-n megosztanak egy cikket, legfeljebb az olvasom el, de nem kaptam kedvet ahhoz, hogy újra előfizessek.
"1. rész: 1 db új, pick-up, 5 személyes terepjáró Teljesítmény: min. 135 LE"
ezeket majd Barna fogja használni a fényképezéshez, mert azt ugye senki nem gondolja, hogy végig fogja járni a kék kört ő, vagy valamelyik munkatársa/alkalmazottja...