Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.02 0 0 39047

Valóban, most már látom.

Előzmény: MTTP (39046)
MTTP Creative Commons License 2014.09.02 0 0 39046

Ott van a katalógus alján a szöveg:

Achtung!

Der Radius R 01/R 04 ist nur für Industriegleise und dem Einsatz von kurzen 2-achsigen Fahrzeugen geeignet!

:-)

Ahogyan az ismeretlen előttem szóló is írta.

Előzmény: Törölt nick (39044)
D.G.E. Creative Commons License 2014.09.01 0 0 39045

Iparvasúthoz nem rossz, kis kocsiknak és mozdonyoknak.

Előzmény: Törölt nick (39044)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.01 0 0 39044

Ehhem, így már világos... Egyébként tesómék néhány NDK "hánull" PIKO és Gützold modellünket ellátták zárfénnyel, ami így hirtelen eszembe jut a Br110 és Ludmilla. 

 

Most ahogy itt a Tillig modellgleis és standardgleis körüli téma felmerült, megnézegettem az I-profilos geometriát és azt vettem észre, hogy R=267mm-es ív is gyártásban van, ami még a BTTB legkisebb ívsugaránál is kisebb. Valójában mihez lehet használni, amikor elvileg a legkisebb bejárható ív 310 mm-es sugarú?

Előzmény: MTTP (39043)
MTTP Creative Commons License 2014.09.01 0 0 39043

De van. A BR119-es és a BR250-es volt az első olyan modellkonstrukció, amibe bekerült a ledes zárfény. Mivel ez a két mozdony azonos alapokra épült, így a sokat vitatott hajtás mellett az elektronika is azonos.

A fehér világítás két izzóval, szilícium lapkás egyenirányítással (lásd off Piko modellek), a vörös zárfény pedig a fényvezető prizmába ragasztott (!), négyszögletes leddel volt megoldva. Sajnos az elmúlt évtizedek során a mindenféle, önjelölt javító szándék ezeket a ledeket jól tönkrevágta a még fellelhető modellekben, ezért jöhetett az ötlet, hogy a topiktárs felújítana.

Hozzáteszem, szerencsére kapható az eredeti konstrukcióhoz illeszkedő led, illetve a rendszerint darabjaira tört fényvezető pótlásához, eredeti, gyári alkatrész, így a legnagyobb biztonsággal rekonstruálható a modell gyári állapota, magyarán nem kell belemókolni egyéb világítótesteket.

Előzmény: Törölt nick (39042)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.01 0 0 39042

Jah, asszem értem hogy gondolod.

 

Előttem szólónak pedig: A Br119-nek nincs gyárilag zárfénye? A '90-es katalógus jellemzése szerint van menetirány szerint fehér elöl, vörös hátul.

Előzmény: enigma1965 (39040)
Péter Rádnob Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39041

BTTB mozdony világítás átalakítás érdekel-e valakit? Pl Br118, V180 vörös zárfény, Br81-es világítás, BR119, Nohab, stb

 

bondar.peter@hotmail.com

enigma1965 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39040

Még távolról sincs kész. Sőt, gyakorlatilag mostanában kezdtem. Kb. 1 m sín van nagyjából lenn, de még azokon is van egy kis utómunka. 

Mivel egy 200 mm mély szekrényre hajazó dologba lenne majd a második rész fel (le) hajtva, így azt hiszem elég mély helyem lenne az épületek és egyéb terep tárgyak rögzítve üzemeltetésére. Persze nem New York-ot akarom lemodellezni - bár 2001 szeptemberében történt esemény nagyba segítene eme aberrációban - hanem valamilyen kies síkvidéki magyar vidéket.

Előzmény: Törölt nick (39039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39039

Érdekes megközelítése a gyűjteménynek. A két terepasztal lehajtásával csak az a baj szerintem, hogy nem enged fixre szerelt épületeket, és egyéb tereptárgyakat, szóval vagy egy sík placcon kell hogy menjen a pálya  vágány melletti oszlopok és minden nélkül, vagy mindennek mozdíthatónak kell lennie, ami macerás minden játék kezdetén és végén. Ha már terepasztalt építesz, legyen inkább szekrénybe behajtható, vagy fregoli elven a plafonra felhúzható. Persze mostmár mindegy, ha a fele készen van. 

Előzmény: enigma1965 (39038)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39038

Ha már szó szerint hitvitába bonyolódunk akkor megjegyzem, hogy jó volt a hasonlatom: a Biblia is könyvek gyűjteménye nem egy önálló könyv, úgy mint a rumia. Egy összegyűjtött tudástár. 

Meg mondom őszintén nemigen akarom egy asztalon szerepeltetni az I és az U profilos síneket. Az a tervem, hogy a leendő kész asztalom két részből fog állni, egy fix, lábon álló asztalból, és egy mellé lehajthatóból. (Gondolom, hogy most sikítva hagyják el sokan ezt a topicot, ilyen istenkáromlást olvasva, de sajnos nálam a szükség nagy úr, csak így tudok egy normális méretű asztalt összehozni) Most jelenleg a fix asztal épül U profilos sínekből, de a lehajtható felét a tervek szerint már én is I profilosból akarom megépíteni.

Előzmény: Törölt nick (39037)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39037

Azt kihagytam, hogy ez nem a rumia műve, hanem a 78-as katalógusé, a rumia csak a digitalizálás miatt előnyös, ha személyesen beszélgetnénk, akkor felcsaptam volna ezen az oldalon a katalógust:D

Előzmény: enigma1965 (39034)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39036

Álljunk meg egy pár sor erejéig:) : A legkisebb ív ugye 286 mm-es sugarú, annak a párhuzamosa 330 mm-es sugár. A következő meg már nagyon nagy ív 556 (a kettő között 226 mm-es a táv) és annak a párja 600 tehát a párhuzamos vágányok közötti távolság vágánytengelynél mérve 44 mm. Ha a 330 mm-es vágányhoz szeretnél nagyobb párhuzamos ívet, akkor Tillig flexit használj és vagy átalakítóval kötheted össze, vagy ahogy mondtam már valamelyik másik hozzászólásomban, összenyomod laposfogóval a U profilos egyenes végét és abba dugod bele a papucsokat. Csak ebben az esetben számolj avval, hogy a flexisínen sokkal szebben fognak a mozdonyok futni, mint a BTTB vágányokon.

Előzmény: enigma1965 (39034)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39035

Áttekintve a jelenlegi állományom és az asztalom sínigényét, látom, hogy van egy kis fölös mennyiségű vágányom. Ha érdekel keress meg a publikus e-mailomon. 

Előzmény: CXP-938 (39031)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39034

Ezer bocs, igazad van, az én forrásom téved. A rumia-biblia adatai a helyesek. Eddig még csak pár R 556-as ívem volt, jövő héten kapok 1 db R 600-ast. Nem akarok belőle félkört csinálni, hanem egy már létező R 330 félkör köré kéne párhuzamos pályához. Szerintem úgy nagyon bután néz ki a párhuzamos, ha egyenes van bele toldva, ezzel az ívtoldással szebben fog mutatni.

Előzmény: Törölt nick (39032)
vanhensing Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39033

Üdv!

Nem szoktam átverni senkit!!! 26. án raktam fel a vaterára!! A a gép elé csak kora reggel és este van időm leülni!És mivel pont az U prof sinekröl ment a diskurzus feldobtam hátha valaki örülne egy pár rozsdamentes sinek! Hogy egy uriember pont a fórumos megjelenés után pár orával rácsapott nem tehetek róla!(lehet hogy szintén forum tag) Ha nem vitték volna el napközben este töröltem volna a hirdetést és a fórumos első jelentkező már magáénak tudhatta volna!

Igy is irtam a forumos jelentkezönek hogyha mégse vinnék el jelentkezem és viheti !1500Ft al olcsobban!!! Én inkább korrekt hozzáálásnak hívnám! http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/tt_sin_1965396176.html

 

Előzmény: CXP-938 (39031)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39032

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=43&kat=1978

Ez a táblázat szerint R600. Ami 660 az az ú.n. parallelkreis, és az is  D átmérőt jelöl :) Egyébként valóban nehéz ezekből a nagy ívekből építkezni. A kisebbik R556 mm-es íven egyébként nagyon szépen, egész élethűen fut a vonat. Ha lenne hozzá helyem nem csak egy kis szoba, feltétlenül azt az ívet használnám. Egyébként felszorozva 120-szal az 600 mm, az 72 méter ami még mindig kisebb, mint az általános nagy vasúti jármű által befutható legkisebb sugarú ív, ami vonali mozdonynál 100 méter, tolatónál 80. De akkor is rohadt jól néz ki ahogy 1112 mm es átmérőn robog a hosszú tehervonat. Bár még sosem próbáltam ki hogy azt a pár (10-11) teherkocsit mind egymás mögé kapcsoljam.

Előzmény: enigma1965 (39030)
CXP-938 Creative Commons License 2014.08.31 0 0 39031

Onnan, hogy reggel 7 körül rakta ide fel, én 9.30-kor írtam neki levelet, vaterán: árverés 11.30-kor befejezve.........

 

 

Előzmény: Törölt nick (39028)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39030

Panelban már azokból az ívekből (bocs, hogy kijavítalak, de az R 660 mm) nehezebb asztalt építeni, hiszen az átmérője 1320 mm, majdnem másfél méter. 

Előzmény: Törölt nick (39028)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39029

Én rendszeresen figyelem, azért lehet jó boltot is kifogni ott is. U profilos sínből most van még bőven aukció most fenn. 

Előzmény: Törölt nick (39028)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39028

Nem szoktam vaterázni, mert sokakhoz hasonlóan én sem szeretem, viszont honnan tudod, hogy amikor a kolléga a linket beküldte, akkor még nem vitték el? Valaki lecsapott rá villámáron.  Egyébként meg a Láng börzén két embert is tudok, akiknek tetemes mennyiségű TT-s U-profilos vágányuk van. Jobb és rosszabb állapotban is vegyesen. Az egyiknek nem tudom sajnos a nevét, a másik pedig a Kardos Józsi bácsi, neki a speckónak számító R556 és 600-ból is egyaránt viszonylag sok van szinte új állapotban. Tudom, mert vettem tőle egy párat, hogy meglegyen a teljes kör :)

Előzmény: CXP-938 (39027)
CXP-938 Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39027

Ez egy nagyon korrektül feladott hirdetés VOLT!

Előzmény: vanhensing (39023)
enigma1965 Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39026

Oké, figyelem majd, és valószínűleg rárepülök. Nagyított képen látszik, hogy a doboz szélére felíródtak darabszámok. Ezek nagyjából fedik a doboz tartalmát, ugye? 

Előzmény: vanhensing (39023)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39025

Jó igazából aludtam rá egyet, vacilálok mi legyen. Látom az előnyeit a modernnek, és félreértés ne essék, én nem köteleztem el magam, hogy 85 éves koromban még mindig az akkor már 120 éves BTTB U-profilos síneket fogom pátyolgatni, de ez olyan mint egy új szakma megtanulása: Mindig a gyatra szerszámmal, vagy géppel kell megtanulni, mert akkor a jóval meg már öröm csinálni :D Majd visszatérek rá később aztán jelentkezem, ha dűlőre jutottam. Na, a három sínrendszert nem tudom hova tenni:D

Előzmény: MTTP (39024)
MTTP Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39024

Ehhez csak Ritter Rudi megszállottságát tudnám példaként felhozni. Ő Märklin modelleket gyűjt és az asztalain az adott gyártási korszaknak megfelelő állapotokat mutat be. Ez az igazi retró, vagy muzeális vasútmodellezés.

Ha majd Sebnitzben megnézed a múzeumban, hogy milyen stációi voltak a Zeuke cégnek, akkor meglátod, hogy mi is pontosan a nosztalgikus hangulat. Ebbe már beleillik a Zeuke teljes éra, sőt a Bttb eleje is. És az igazi művészet ezekhez beszerezni most az alkatrészeket, modelleket, összetevőket.

Tehát ebben van sportérték.:-) És ilyen szempontból minden tiszteletem az ilyen elgondoláshoz. Tehát ne add fel, csak helyezd át a hangsúlyt! 

Előzmény: Törölt nick (39021)
vanhensing Creative Commons License 2014.08.30 0 0 39023

Ha esetleg kell valakinek régi vakrozsda mentes U profilos sin jelezze! Oxidált a kora miatt de  nincs időm sinradirozgatni

ami szinte ujjá varázsolná. három e ft vihető a doboznyi sin kb 60-70 db van két váltómágnes is a pakkban Egy két daraot

egyengetni kell a helytelen tárolás miatt.  http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/tt_sin_1965396176.html

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.29 0 0 39022

Igen, ha arrafelé járok, feltétlen megnézem a Tillig múzeumot.

Előzmény: MTTP (39019)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.29 0 0 39021

Utolsó mondatodat, és az elmúlt pár nap hozzászólásait figyelembe véve kicsit átgondoltam ezt a dolgot. 

Akármennyire is szeretném a retro-témát megvalósítani, hosszú távra előre gondolkodva mégis csak az újabb Tillig I-profilból építkeznék a következő okok miatt:

 


Tillig standard/BTTB:

- Új modellek, és digitalizálás kizárva
- Ingadozó áramfelvétel, akadozó járművek.

 

Tillig modellgleis:

- Régi modellek is közlekedtethetők

- Flexi vágány használható, így egy félvödörnyi pénzt megspórolok, mintha egyesével dugdosnám össze 

- Analóg üzem (egyelőre) biztosított, de adott esetben digitalizálható.
    

Előzmény: MTTP (39020)
MTTP Creative Commons License 2014.08.29 0 0 39020

Igen. Tehát nem azon kell most kardozni, hogy melyik és miért jobb, vagy gazdaságosabb. Hanem azt kell belátni, hogy míg akár öt évvel ezelőtt parádés sínanyagot és járműállományt lehetett kapni a használt piacon (és itt most hangsúlyozom, hogy nem a magyar börzei és vaterás állapotokat emelem ki, hanem kizárólag e-bay), addig mára erősen megcsappant ezek fellelhetősége. Most már kint is a lehasznált többszöri gazdacserélt, kilomizott ócskaságok mennek, másfélszer, kétszer magasabb áron, mint azelőtt. Ez sem véletlen, hiszen a használt árak az újakhoz igazodnak és pl. most elsején is keményen meg fognak ugrani a Tillig árak és ez a trend már évek óta így megy.

De azért vannak szerencsés kivételek, lásd a filmünket, ahol 20-25 euróért mesés MÁV Nohabok leltek gazdára a csapatunkból. De sajnos tény, hogy ez a lehetőség rohamosan csökken. És ez vonatkozik a sínanyagra is, ahogy írod. Előbb-utóbb nem lesz mivel pótolni a korrodált szakaszokat. És aztán jöhet az újratervezés...

Előzmény: enigma1965 (39016)
MTTP Creative Commons License 2014.08.29 0 0 39019

Ha majd Sebnitzben jársz, érdemes pár órát a Tillig múzeumra szánni, ahol ez a történet is tárgyi bizonyítékokkal van alátámasztva. :-)

Előzmény: Törölt nick (39015)
MTTP Creative Commons License 2014.08.29 0 0 39018

Ha jól emlékszem, akkor a Pilz Elite H0 geometriája lett "lekonvertálva" TT méretre. Aztán ez maga után vonta a járműtervezésben a minimális befutható ívsugár fogalmát, ami rendszerint R310 lett. Sok, csupán egyedi példákból kiinduló általánosítások kaptak szárnyra e témában az elmúlt években, de megmondom őszintén, hogy jó pár évig egy két nm-es, Bttb sínanyagból készített próbapályán teszteltem minden beérkező modellemet és nagyon kevés modell bukott el rajta. Rendszerint az öt csatolt tengellyel épített nagygőzösök (BR52, BR44) finnyogtak az R286-on, de ezek közül akadt, ami az újabb, R310-esen is méltatlankodott. Aztán a legismertebb tesztalany, a BR01-es bizonyos szériái röhögve futottak a 286-on, míg mások rendre kiemelkedtek a 310-esen is.

De mindettől függetlenül az irány a korszerű alapanyagok felé mutat.

Előzmény: AntalffyAkos (39013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!