Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Talán, mert én még olyan régimódi fazon vagyok, aki hisz abban, hogy a mai szerelők között vannak még olyanok, akik a fődarab cserén túl is hallottak olyan módszerekről, hogy valamit meg is lehet javítani, nem csak kibaszni a szemétdombra egy komplett elektronikát egy néhány 10 forintos alkatrész lesántulása esetén. De óvatosan merem csak hangoztatni, mert a múltkor is le szedáltak, meg kikötöztek az ápolók, amikor egy tönkrement gyertya miatt nem akartam motorblokkot cserélni :-)
Miből gondolod, hogy tudták? A mai autószerelő képzés alatt létfontosságú ismeretek birtokába jutnak. A gyakorlati képzés alatt elsajátítják az olajcserét, és légszűrő cserét, az elméleti képzésen meg a villáskulcs használatát az alkatrészcseréhez.
Sajnos teljesen egyet kell, hogy értsek veled. Én már kurva bizalmatlan vagyok. Ezért az autómon kívül, mindent magam javítok. Bár már ott is rákényszerültem a múltkor, amikor kapitulált a klímavezérlés. 40 ezerért akartak rakni bele egy gyári, un. "előtétellenállást", ami a nevétől eltérően nem egy puszta ellenállás, hanem egy viszonylag egyszerű elektronika ami a klímavezérlés és a befúvó motor között van. Beleástam magam a témába, a neten talált infók alapján egy 500 Ft-os tranzisztor cseréjével megoldottam. Azóta is tökéletesen megy. Egyik szerelőben sem vetődött fel, hogy esetleg javítsunk.
Ismerős a történet,csak a gépek méretei ,mások.Most mond,az a traki nem tudna üzemelni akkora számitógépes háttér nélkűl?Dehogynem,de akkor nem lehetne jó kis lóvéért babusgatni az elektronikát...Na látod,a lényeg a lovéban van itt is.Most még megoldás,ha ilyen "vészhelyzetben"előveszik a Zetort,MTZ-t,Rába-Steigert,Kirovecet,E-512-est,CD-106-ost/nem kivánt géptipus törlendő/,de meddig?Nem ok nélkűl akarják a dologban érdekeltek,hogy ezek a régi"fapados"gépek tűnjenek el.Mint a fogorvosom,mondja:Minden megmentett fog utjában van egy uj implantátumnak...
Üdv!Anno én autoszerelőnek tanultam,még az "átkos"rendszerben.Nem volt ilyen tananyag,elhiheted.Egyébként mindenhol ez megy,szakmától,tevékenységtől függetlenűl.Ez a világ van,ez a jó,akit lehet,le kell huzni,és akit lehet,le is huznak.Megoldás:magad javitod a dolgaidat.Ja,hogy nem értesz hozzá,meg félsz,hogy piszkos lesz a kis kezed?Akkor ne rijjál,basszus,hanem fizessél.Ez a mostani világ egyik alap tézise.Nem is lenne gond ezzel,ha a fizetésem,illetve a szolgáltatások ára nem igy alakulna,ahogy alakul.Másik dolog meg,hogy a sok modern bigyó miatt muszáj sajnos lehuzós iparoshoz vinni a meghibásodott terméket,mert nincs rá lehetőség az otthoni javitásra.Lásd autók.Telirakják őket mindenféle cuccal,amihez kitalálnak mindenféle okoskodást,hogy az minek bele.Ezután persze ezen okos cuccok miatt kell majd méregdrága szerelőhőz vinni a gépet.És sajnos ez az irány egyre jobban erősődik a láncfürészek és kaszák terén is.Úgyhogy tessék kérem hozzáedződni,vagy tetszik,vagy nem,előbb-utóbb a kisgépek is olyanok lesznek,mint az autók.Csak sanda képű,lehuzós szerelők által javithatóak.
Sajnos sok a lehúzós szerelő. Volt egy régi videó ezzel kapcsolatban csak nem találom. A lényege az volt, hogy a készítői fogtak egy újszerű mikrót, amit egy picit szétkaptak. Lehúztak egy kábelsarut majd szépen összerakták és elvitték szerelőhöz ahol rejtett kamerával rögzítették a "diagnózist". Ezt többször végigcsinálták. Olyan kamu meséket adtak elő, hogy leesett az állam. Volt aki még a rossz alkatrész is megmutatta :D. 4 vagy 5 szerelő közül mind hazudott!
Keresgélek még, hátha meglesz. Sajnos már nem mai anyag :(
Mindenféle vizsgálat nélkül felállítani egy hevenyészett diagnózist és lehúzni a kuncsaftot egy gyári új Mahle henger árával. Aztán szétszedjük és ha kiderül, hogy mégsem kuka a henger, akkor jó lesz az majd egy másikba. De azért kifizettetjük a tulajjal, mert segget nem illik szájszervből csinálni.
Amíg a motor nincs szétszedve, addig felelőtlenség azt állítani, hogy mindent cserélni kell. A henger elég gyakran túlél egy besülést. Különösen, ha nem törött el a gyűrű. Nekem van olyan Stihl láncfűrészem, aminek a hengerfalára fel volt kenődve a dugattyúból származó alu. Lecsiszoltam, kapott új dugót, gyűrűt (8000 Ft) és 11-es kompresszióval azóta is szépen dolgozik.
Nem értek hozzá... de amikor sem a magyar sem az anyacég honlapján nem szerepel egy típus, az jó eséllyel kamu. Bár lehetne kifutott széria is- de a google csak az adok-veszek oldalakat dobja be. Nekem ez nem tűnik ez alapján valósnak.
Látom van itt pár fórumtárs, aki javít is kaszákat. Tőlük kérdezném, hogy a 125r javítása kb mennyibe kerülne? Egy szerelő szétszedte, levette a kipufogót és mutatta, hogy a dugattyún húzások vannak, valószínűleg levált 1-2 darab és az sértette meg. Szerinte dugattyú, gyűrű, meg henger csere = 40e munkával együtt. Biztos, hogy mindent cserélni kell?
Igazad van. Első kaszám és tudod az ostoba saját kárán tanul :-) Azt is nemrég olvastam itt, hogy a favágás teheti tönkre a szöghajtás. Gyakran kentem és a vett bontott is elég szar állapotban van. Szerintem ez sem bír sokat.
Frissen vett telek volt tele 3-4 centi vastag akácokkal, érintőleg vittem bele, nem tűnt kemény munkának. De tapasztaltabbaknak elhiszem, hogy attól ment tönkre. Egy új hajtásért 45E-et akartak. Öntvény törést nem ismerem el saját hibának. Egyébkén 2006 óta történtek ezek vele.
FS-nél azéert nem gondolnék karbitisztításra, beállításra meg gyertyacserére, mert gondolom azt minden szerelő megcsinálta.
Após már feladta a dolgot, 450-est akar venni újan. Ha megveszi, akkor próbálkozok 350-est javítgatni.
Karbi beállítással kezdeném, kevés kompresszió, gyertya csere, gyújtástekercs xarakodik, valahol elengedi a nyomást.Pár tipp, bár van aki ezt jobban érti.