A fűtőradiátor nekem már régóta ereszthet mert már régen érzem a fagyálló szagát mikor bekapcsolom a fűtést. Most se a víz, hanem az olaj fogyása miatt vettem észre. Eddig egy decit se evett meg de most feltűnt hogy hiányzik egy kicsi, akkor csekkoltam le a hűtővíz tartályt és láttam hogy tiszta fekete a víz....
Van egy olyan elméletem, hogy akkor lesz hengerfejes a k7j ha a fűtőradiátor ereszteni kezd, és mivel fellevegősödik a primer kör, nem lesz egyenletes a hőelvezetés, össze vissza melegszik lokálisan ami kicsinálja. De ez csak egy elmélet. Nekem mióta rendben van minden a hűtéssel, egy milliméter víz nem hiányzik a kiegyenlítő tartályból, és a mutató is sokkal sokkal stabilabb, alig mozog amikor üzemmeleg a motor. Viszont amikor valahol levegősödött ennél sokkal többet ment fel-le a víz hőmérséklete.
Annyit tudsz spórolni, hogy a vezérlés többi részét talán nem kell cserélni, hanem elég csak a szíjat. Ha ez vígasztal nekem 3000-sem ment el vezérléscsere után amikor tönkrement a hengerfej, majd azt követően 2000km után elkezdett ereszteni a vízpumpa. Szóval mire a motor minden része teljesen rendben lett 3-4 szer kellett szétszedni a vezérlést. Most lekopogom hibátlan az autó. Remélem marad is így egy jó darabig. Mondjuk elég szart vettem, mert úgy voltam vele, hogy inkább megcsinálom magam mert akkor azzal biztosan nem lesz több baj. Persze ezt is megcáfolta az élet, mert azóta 2 szer kellett hűtőt illetve gyújtótrafót cserélnem hibás alkatrészek miatt.
Én nem értek hozzá így 100% hogy nem én fogom csinálni. Holnap reggel a szerelőnél kezdek, kérek egy időpontot hogy mikor tudnak ránézni. A vezérlés dolog kicsit szíven ütött mert még csak 16 ezret futott csere óta... Az olaj meg amúgy is cserés lett volna kb ezer km múlva...
Ez munkadíj? Mert annak tényleg kicsit sok, mivel aki gyakorlott az 2 óra alatt kényelmesen kicseréli. Ha az alkatrész is benne van akkor meg ingyen van.:)
Síkolni tilos. Meg kell nézni, hogy el van-e húzódva a hengerfej, és ha minden rendben van, nincs szelep probléma stb akkor mehet vissza. 5 század a megengedett maximális deformáció. Kell egy hengerfejtömítés, egy csavar készlet, szívó illetve kipufogósor tömítés, plusz vezérlés csere mivel tilos visszarakni vezéműszíjat. Az olajat meg a vizet meg lehet menteni, ha nem keveredett, csak szétszerelés előtt le kell engedni. Tisztességesen meg akarod csinálni egy napot szánj rá.
A mult héten tototálkárossá törték szeretett (időnként nem szeretett) talicskámat. Keresek másikat, ha van valakinek elado, vagy tud ilyet 350 000 és 400 000 Ft közötti áron kérem irjon az info@videocegtar.hu-ra.
Úgy néz ki hogy 296.000km majdnem gond nélküli használat után, engem is elért egy K7J700 típusbetegség, a hengerfejtömítés hibája. Milyen kiadásra kell ilyenkor kb. számolnom? Csak a tömítést kell cserélni vagy síkolni a hengerfejet stb stb. Eléggé elszomorított a dolog mert most hirtelen elég sok mindent kell cserélnem mint pl kuplung, balos komplett féltengely, másik oldalon gumiharang...
Szia. Elég érthetően szoktam beszélni, úgy gondolom nem értette félre az illető, mert megis kérdeztem, hogy a tizedesvesszőt nem e nézte el!? 29 000 ft mondott.
Sziasztok! Szeretnék vezérműszíjat cserélni, 1.4es 8 szelepes tháliámon. A miskolci márkaszervízben rosszul lettem, mikor kimondták az árát. Márkára lennék kiváncsi,akinek van tapasztalata e téren, melyik a legmegbizhatóbb, segíthetne a döntésbe! Segítségeteket előre is köszönöm!
Tanácsot szeretnék kérni.A slusszkulcson lévő távirányító egyszer csak felmondta a szolgálatot,nem nyitotta ki az ajtókat.Kicseréltettem az elemet,de így sem működött.Most a kulccsal mechanikusan nyitom az ajtót,de nem nyitja egyszerre mindet.A csomagtartóra mindig külön kell figyelnem.Megköszönöm,ha tudtok valamilyen tanácsot adni.
A hűtő ventilátorra gondolsz az mostanában nem hallottam,hogy beindult volna igaz annyira nem is melegedett fel a motor. Azt hogy tudom megnézni,hogy csak kuplungja kopott el ahhoz, hogy elektromágnesese be tudja húzni az ékszíj által hajtott forgótárcsa mellé, illetve a frissebb fajta, folyamatosan forgó kompresszoroknál a nyomáskapcsoló szeleppel lehet gond.De amikor bekapcsolom a kondit akkor hallok kattanást és a motorfordulaton is érezhető a változás.
Nem nagy dolog kicserélni. Akna nem árt ha van. Benyomós gyorscsatlakozó van mindkét oldalán. Benzin azért folyik belőle, de csak amennyi benne van. A legnehezebb dolog kiszedni a műanyag keretből, mert 10 év alatt rendesen bele tud rohadni.
A francokat, semmi időm nincs... De nagyon cserélni kéne! Lehet ma öcsémmel kicseréljük! Aztán kiderül. Hogy készüljek? Mennyi üzemanyag folyik el? Amennyi a szűrőben van? Csak, hogy tegyek-e alá valamit, vagy ne?
Elég kevés infó amit megosztottál, de hátha segít az én történetem.
Nem hűtött, pedig télen még jó volt (időnként akkor is bekapcsolom). Feltűnt, hogy a klíma gomb benyomása után nem hallok kattanó hangot. Kiderült hogy nincs nagy baj, a relé ment tönkre. A relé indította a ventilátort. Vagyis nem volt elég hőelvétel, hiába volt autópálya sebesség.
A benzinesen sima mechanikus kuplung van, nézd át mert lehet ott van valami probléma. Bowdent nézd meg mennyire laza, esetleg szorul a szerkezet. Ilyeneket keress. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem valóban a váltó a rossz, de ha minden fokozatban probléma a váltás érdemes kizárni. Esetleg próbaképp át lehet mosni féktisztító sprayvel a kuplungot. A kiemelővilla körüli gumiharang mellett egy csövön keresztül kicsit ki át tudod fújkálni. Egy próbát megér. Már csak kideríteni mi lehet a gond.
Sziasztok.Érdeklődnék,hogy a Tháliám (2001 1,4 16V) klímája nem hűt a rendszert átvizsgálták utána hűtött egy hétig a szerelő azt mondta,hogy valószínűleg a klímakompresszor nem működik rendesen.Mit lehet csinálni mert egy új kompresszor nagyon drága.