Keresés

Részletes keresés

Proart Creative Commons License 2014.09.01 0 0 63

Véget ért a nyári menetrend, visszakerültek a balatonról a desirok.

Előzmény: mi jöhet még (62)
mi jöhet még Creative Commons License 2014.09.01 0 0 62

visszaraktak a 142-esre a desirokat? uzsgyik mar nem mennek matol a vonalon?

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.08.14 0 0 61

Abban reménykedtem, hogy hátha a gyáll-felsői útátjárót újítják meg belőle...

 

Azért ez kicsit fura. Van egy útátjáró Budapest közvetlen közelében, amelyet heti 308 nagy és közepes elővárosi vonat terhel és van benne egy huszas lassújel. Van egy másik útátjáró is. Ez Kecskemét környékén van, heti 28 vonat érinti és nincs benne lassújel.

 

Melyiket újíttatják fel? Na melyiket?

 

(Megjegyzem nem tudom mióta van a gyáli lassújel, gondolom az építkezéseket félévekre előre tervezni kell.)

 

 

Előzmény: Törölt nick (60)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.11 0 0 60

Ívekben lesz aljcsere. Semmi nagy beruházás.

Előzmény: Magyar NaBA (59)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.08.10 0 0 59

Valaki esetleg nem tudja, hogy mi lesz a sorsa a Bozsik mellett felhalmozott keresztaljaknak?

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.07.27 0 0 58

Elég színes lett a nyár, van errefelé minden.

Fecske-Bhv a 2933-as vonatban; Örkény 2014. július 24.

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.07.14 0 0 57

Az utasszám sokat nőtt a lenti szakaszon (hetényiek szerint).

 

Háát... Ha a szokásos törzsvendégek mellé még beesik egy négyfős család, akkor az már akár 20%-os növekedés is jelenthet.

 

 

Előzmény: JDY-992 (52)
piros sapkás Creative Commons License 2014.07.08 0 0 56

köszönöm a választ, te szellemi sírkő. :)

Előzmény: a Zsóti (54)
Harmati F1 team Creative Commons License 2014.07.07 0 0 55

:DDDD

Előzmény: a Zsóti (54)
a Zsóti Creative Commons License 2014.07.07 0 0 54

Igen:

nyugatiból mikor milyen vonatok indulnak

Így jó?

Előzmény: piros sapkás (53)
piros sapkás Creative Commons License 2014.07.07 0 0 53

Azt le tudná valaki írni, hogy nyugatiból mikor milyen vonatok indulnak? 

JDY-992 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 52

Nos hát tegnap megfigyeltem kb. mi is zajlik a "vicinálison". Reggel szinte csak a Desirok járnak, napközben jelennek meg a Csörgők (3 Posta-Bhv+Bdt100 vezérlő) és az Uzsgyik, az esti fordák újra Desirok többnyire. Panaszt nem nagyon hallottam a járművekre (habár az Uzsgyi gyakran nem elég Ócsa és Köki között), viszont némely kaller szerint kánikula idején előfordulhat 20-30-as sebességkorlátozás Kispest és Dabas között bizonyos szakaszokon (felpúposodnak a sínek).

 

A délutáni Kecskemét-Lajosmizsét Uzsgyik viszik. Az utasszám sokat nőtt a lenti szakaszon (hetényiek szerint).

piros sapkás Creative Commons License 2014.06.22 0 0 51

miért kíván valaki ilyet, de tényleg? :D

Előzmény: Proart (50)
Proart Creative Commons License 2014.06.20 0 0 50

Reméljük jövő héttől a nyári menetrend alatt nem csak Csörgők lesznek csúcsidőben, hanem Uzsgyik is.

piros sapkás Creative Commons License 2014.06.20 0 0 49

ma mar nyugati fele is ment uzsgyi..ahogy hallottam, rettento pozitiv volt a fogadtatasa....

Előzmény: Magyar NaBA (48)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.06.20 0 0 48

Egy napra eluzsgyisodott a 142-es déli vége. A délutáni Kecskemét-Lajosmizse vonatpár mindkét vonata uzsgyi volt, Lajosmizsére dupla, Kecskemétre szóló motorvonat közlekedett. A képen a 2963. számú vonat.

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.22 0 0 47

Üdv Mindenkinek!

 

Véletlenül nincs valakinek egy torzított helyszínrajza Kecskemétről? Az sem gond ha nem épp friss. Köszönöm.

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.04.21 0 0 46

Nincs új a nap alatt: Örkénytábor-Csurgaymajor (még mindig olvasható az állomásnév az épület homlokán).

Előzmény: Magyar NaBA (40)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.04.21 0 0 45

A nagy nyári ócsa-inárcs felújítás valahogy törlődött a VPE honlapjáról. Pedig komolynak tűnt az elhatározás, még az idei hálózati üzletszabályzatba is bekerült.

GA0425 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 44

Ezek régebb óta itt vannak, ugyanis pénteken elmaradt a lajosmizsei tehervonat.

Előzmény: Magyar NaBA (43)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.03.29 0 0 43

Sok éve utazok a Kecskemét környéki szakaszon, de ilyen vonatot errefelé még nem láttam. Konténereket is szállító vonat érkezett Lajosmizsére. A pénteki tehervonat 3 East és két Sgnss kocsit hagyott az állomáson. A két konténerszállító kocsin Innofreight feliratú konténerek voltak, amelyekbe a gyártó honlapján látható képek alapján fűrészpor vagy faapríték kerülhetett.

 

 

Érdekes színfolt, na...

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.03.21 0 0 42

Ma délután a hetényegyházi HM-LEK vágányon két szürke Zas ácsorgott, nagyon hosszú idő óta először láttam élet jeleit a laktanya "iparvágányán".

 

Ezen a héten pénteken 14 Eas zötyögött be a 142-152 irányából.

Februári Dusán Creative Commons License 2014.02.18 0 0 41

Határ út metró - KöKi átszállás vonatra - Zugló

 

2011. ‎június ‎16., ‏‎12:21-től
A felvételen látható az átépítés alatt lévő metróvégállomás és az épülő KöKi terminál. Kapóra jött, hogy épp bent állt egy Lajosmizse felől érkező személyvonat, élén Classic Csörgővel!

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.02.07 0 0 40

Ma délután kedélyes kis jelenetnek voltam tanúja Táborfalván. Az állomáson gyülekező ifjak körében oly' emelkedetté vált a hangulat, hogy azt egy kisbusznyi rendőrnek kellett visszarántania a földre. Táborfalván szép lassan ki lehet tenni az Örkény-2 táblát.

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.01.18 0 0 39

Tavaly a Kőbánya-Kispest - Kispest szakasz felújítása volt betervezve, amiből csak a kispesti villamos kereszt kicserélése valósult meg. Tartok tőle, hogy az idei pályaépítés is hasonló sorsra jut.

Előzmény: Magyar NaBA (34)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.01.17 0 0 38

Nézegettem mindenféle fórumokat, de ez a térkép volt a legrészletesebb információ, amit ki lehetett nyerni. Nem tudható, hogy a jelölt vonalakon milyen beavatkozások lesznek.

 

Ebből kiindulva (107 km = 5,5 milliárd HUF) szerintem valószerűtlen, hogy a következő 3 évben megkezdődne a villamosítás. Márcsak azért is, mert az Dabas-Bp szakasz fölé vezetéket húzni olyan lenne, mint Rolex karórát aggatni egy éhező hajléktalanra. A villamosítás nem eredményezné a sebesség növekedését, vacak síneken az új flirt is csak dűlöngél.

 

 

Előzmény: Jacson (36)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.16 0 0 37
Jacson Creative Commons License 2014.01.16 0 0 36

Ebbe benne van a villamosítás? A 80c-re hány milliárdot szántak?

Előzmény: Magyar NaBA (35)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.01.16 0 0 35

A magyar vasút kb 40 milliárd forintos hitelt kapott az Európai Beruházási Banktól, amelyet 2016-ig kell ellőni a "biztonság, átbocsájtó képesség és teljesítmény növelésére a már meglévő hagyományos vasútvonalakon, hohgy pozitív hatása legyen az ingázókra, a távolsági utazókra és a teherforgalomra. (Innen idézve)

 

Az összegből a térkép szerint jut a 142-es Budapest-Dabas (Ócsa?) szakaszára is. De mire? Tipp?

Magyar NaBA Creative Commons License 2013.12.24 0 0 34

Gondoltam összeszedem, mi várható 2014-ben a 142-es vonalon:

 

Pályaépítés Ócsa és Inárcs között
A Kapella szerint a pályavasút jó hosszú vágányzárat hirdetett az egyik legrosszabb állapotban lévő állomásközre "vágányépítés" felkiáltással. Remélhetőleg ez a vágányépítés véget vet annak a helyzetnek, hogy az Inárcs és Ócsa közötti kátyús-buckás úton negyvennel szlalomozó autósok is röhögve előzik le a reggeli vonatot.

 

P+R és B+R parkolók inváziója

Tovább ballag előre a vonal elővárosiasítása, ezúttal az előzetesen kaluklált összeg 10-szereséért építkeznek Budapest környékén. A NIF nemrég hirdette ki az újabb parkolóépítési pályázatának eredményét, a 142-es vonal érintett állomásai az első szakaszba kerültek. (Pontosabban lehet, hogy a második szakaszba is jutottak 142-esállomások, de arról nem lehetett adatot lelni.) Nyáron tehát rohamra indulnak a Strabag-buldózerek azokon a megállóhelyeken, ahol nem kell a parkoló kialakításához kellő területet megvásárolni. Átlényegülő állomások:

  • Felsőpakony (30 P+R; 40 B+R és egy buszforduló)
  • Inárcs-Kakucs (121 P+R; 40 B+R) (hol van itt hely 120 autó számára?)
  • Dabas (50 P+R, 40 B+R + buszmegállók és busztárolók)
  • Lajosmizse (81 P+R, 40 B+R + buszmegálló és buszforduló, erős optimizmussal túlméretezték szerintem)

Intermodális csigastart Kecskeméten
Kecskeméten évek óta ígérgetik a kecskeméti intermodális közlekedési terminál megvalósítását. A pályaudvar engedélyes tervei készen vannak. A 2012-es ígéretek szerint 2015-re el kell készüljön az új állomás, tehát 2014-ben ideje lenne elkezdeni. Pár apróbb zavaró tényező azért van. Például az, hogy Kecskemét eddigi intermodális jelszóval 80%-ban az egyéni közlekedést, 20%-ban pedig a közúti közösségi közlekedést fejlesztő elképzeléseket valósított meg, jövőbeni terveiben pedig olyanok parasztvakító mondatok szerepelnek, hogy "meg kell erősíteni a körutak forgalomgyűjtő és elosztó szerepét". (Nagyon érzik a srácok a korszellemet.) A másik zavaró tényező az, hogy a közlekedési fejlesztési projektkezdeményezések országosan összesített összege messze meghaladja a rendelkezésre álló € mennyiségét. Sok múlik majd a polgármester lobbierején.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!