Abban reménykedtem, hogy hátha a gyáll-felsői útátjárót újítják meg belőle...
Azért ez kicsit fura. Van egy útátjáró Budapest közvetlen közelében, amelyet heti 308 nagy és közepes elővárosi vonat terhel és van benne egy huszas lassújel. Van egy másik útátjáró is. Ez Kecskemét környékén van, heti 28 vonat érinti és nincs benne lassújel.
Nos hát tegnap megfigyeltem kb. mi is zajlik a "vicinálison". Reggel szinte csak a Desirok járnak, napközben jelennek meg a Csörgők (3 Posta-Bhv+Bdt100 vezérlő) és az Uzsgyik, az esti fordák újra Desirok többnyire. Panaszt nem nagyon hallottam a járművekre (habár az Uzsgyi gyakran nem elég Ócsa és Köki között), viszont némely kaller szerint kánikula idején előfordulhat 20-30-as sebességkorlátozás Kispest és Dabas között bizonyos szakaszokon (felpúposodnak a sínek).
A délutáni Kecskemét-Lajosmizsét Uzsgyik viszik. Az utasszám sokat nőtt a lenti szakaszon (hetényiek szerint).
Egy napra eluzsgyisodott a 142-es déli vége. A délutáni Kecskemét-Lajosmizse vonatpár mindkét vonata uzsgyi volt, Lajosmizsére dupla, Kecskemétre szóló motorvonat közlekedett. A képen a 2963. számú vonat.
A nagy nyári ócsa-inárcs felújítás valahogy törlődött a VPE honlapjáról. Pedig komolynak tűnt az elhatározás, még az idei hálózati üzletszabályzatba is bekerült.
Sok éve utazok a Kecskemét környéki szakaszon, de ilyen vonatot errefelé még nem láttam. Konténereket is szállító vonat érkezett Lajosmizsére. A pénteki tehervonat 3 East és két Sgnss kocsit hagyott az állomáson. A két konténerszállító kocsin Innofreight feliratú konténerek voltak, amelyekbe a gyártó honlapján látható képek alapján fűrészpor vagy faapríték kerülhetett.
2011. június 16., 12:21-től A felvételen látható az átépítés alatt lévő metróvégállomás és az épülő KöKi terminál. Kapóra jött, hogy épp bent állt egy Lajosmizse felől érkező személyvonat, élén Classic Csörgővel!
Ma délután kedélyes kis jelenetnek voltam tanúja Táborfalván. Az állomáson gyülekező ifjak körében oly' emelkedetté vált a hangulat, hogy azt egy kisbusznyi rendőrnek kellett visszarántania a földre. Táborfalván szép lassan ki lehet tenni az Örkény-2 táblát.
Tavaly a Kőbánya-Kispest - Kispest szakasz felújítása volt betervezve, amiből csak a kispesti villamos kereszt kicserélése valósult meg. Tartok tőle, hogy az idei pályaépítés is hasonló sorsra jut.
Nézegettem mindenféle fórumokat, de ez a térkép volt a legrészletesebb információ, amit ki lehetett nyerni. Nem tudható, hogy a jelölt vonalakon milyen beavatkozások lesznek.
Ebből kiindulva (107 km = 5,5 milliárd HUF) szerintem valószerűtlen, hogy a következő 3 évben megkezdődne a villamosítás. Márcsak azért is, mert az Dabas-Bp szakasz fölé vezetéket húzni olyan lenne, mint Rolex karórát aggatni egy éhező hajléktalanra. A villamosítás nem eredményezné a sebesség növekedését, vacak síneken az új flirt is csak dűlöngél.
A magyar vasút kb 40 milliárd forintos hitelt kapott az Európai Beruházási Banktól, amelyet 2016-ig kell ellőni a "biztonság, átbocsájtó képesség és teljesítmény növelésére a már meglévő hagyományos vasútvonalakon, hohgy pozitív hatása legyen az ingázókra, a távolsági utazókra és a teherforgalomra. (Innen idézve)
Az összegből a térkép szerint jut a 142-es Budapest-Dabas (Ócsa?) szakaszára is. De mire? Tipp?
Gondoltam összeszedem, mi várható 2014-ben a 142-es vonalon:
Pályaépítés Ócsa és Inárcs között A Kapella szerint a pályavasút jó hosszú vágányzárat hirdetett az egyik legrosszabb állapotban lévő állomásközre "vágányépítés" felkiáltással. Remélhetőleg ez a vágányépítés véget vet annak a helyzetnek, hogy az Inárcs és Ócsa közötti kátyús-buckás úton negyvennel szlalomozó autósok is röhögve előzik le a reggeli vonatot.
P+R és B+R parkolók inváziója
Tovább ballag előre a vonal elővárosiasítása, ezúttal az előzetesen kaluklált összeg 10-szereséért építkeznek Budapest környékén. A NIF nemrég hirdette ki az újabb parkolóépítési pályázatának eredményét, a 142-es vonal érintett állomásai az első szakaszba kerültek. (Pontosabban lehet, hogy a második szakaszba is jutottak 142-esállomások, de arról nem lehetett adatot lelni.) Nyáron tehát rohamra indulnak a Strabag-buldózerek azokon a megállóhelyeken, ahol nem kell a parkoló kialakításához kellő területet megvásárolni. Átlényegülő állomások:
Felsőpakony (30 P+R; 40 B+R és egy buszforduló)
Inárcs-Kakucs (121 P+R; 40 B+R) (hol van itt hely 120 autó számára?)
Dabas (50 P+R, 40 B+R + buszmegállók és busztárolók)
Lajosmizse (81 P+R, 40 B+R + buszmegálló és buszforduló, erős optimizmussal túlméretezték szerintem)
Intermodális csigastart Kecskeméten Kecskeméten évek óta ígérgetik a kecskeméti intermodális közlekedési terminál megvalósítását. A pályaudvar engedélyes tervei készen vannak. A 2012-es ígéretek szerint 2015-re el kell készüljön az új állomás, tehát 2014-ben ideje lenne elkezdeni. Pár apróbb zavaró tényező azért van. Például az, hogy Kecskemét eddigi intermodális jelszóval 80%-ban az egyéni közlekedést, 20%-ban pedig a közúti közösségi közlekedést fejlesztő elképzeléseket valósított meg, jövőbeni terveiben pedig olyanok parasztvakító mondatok szerepelnek, hogy "meg kell erősíteni a körutak forgalomgyűjtő és elosztó szerepét". (Nagyon érzik a srácok a korszellemet.) A másik zavaró tényező az, hogy a közlekedési fejlesztési projektkezdeményezések országosan összesített összege messze meghaladja a rendelkezésre álló € mennyiségét. Sok múlik majd a polgármester lobbierején.