Keresés

Részletes keresés

hadidoki Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44484

OMP és Tuhu. De ezt úgy is tudod. :-)

 

Nekem már sokszor kifogyott a lábam alól, vagy zárt területhez vezetett az út, a műholdképek alapján tervezett túráimon. Szeretem tudni, hogy előttem már valaki végigjárta az utat.  

Előzmény: HEV (44483)
HEV Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44483

A GPS-t használók felé egy kérdés: Használ valaki a készülékében OSM alapú térképet?

 

 

zspp Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44482

Kedves Fórumozók!

 

Járt valaki mostanában Dobogókő-Visegrád között a kéktúrán? Járható a szakasz, vagy az esőzések miatt nehézségekre kell számítsunk?

 

Köszönöm: Péter

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44481

Azt hiszem az ilyen tiltások egyenes következményei annak az emlékezetes pesti augusztus huszadikának, amikor a pénzsóvár rokonság milliókra perelte az államot olyan "okos" felnőtt emberek miatt, akik nem hitték volna, hogy egyrészt nagy viharban fák dőlnek ki, másrészt a fa nem megerősít, hanem megöl... :/ 

Előzmény: Csuhás (44480)
Csuhás Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44480

Ja, és gondolom a tiltás a vadászokra nem vonatkozik, hiszen rájuk nem dőlhet fa. Október végén pedig a tiltás szépen folyamatosan mehet át a vadászat miatti tiltásba. ( Magam részéről fütyülök az egészre és megyek kékezni úgy ahogy elterveztem. )

Előzmény: Csuhás (44479)
Csuhás Creative Commons License 2014.06.02 0 0 44479

Ezzel szinte az egész túraszezonban sikeresen kitiltották a túrázókat az erdőből... :-(

Nem kivágják az a néhány fát ami esetleg rádőlhet a turista utakra, hanem kitiltanak mindenkit egész nyárra. Jellemző.

Előzmény: HEV (44477)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44478

Ez egy nagyon jó ötlet ugyanakkor egy hatalmas vállalkozás. Szinte lehetetlen minden apró útvonal-változást összegyűjteni az elmúlt több mint 60 évből. Talán elég is lenne csak a komolyabbakat.

 

Ha belekezdesz egy ilyen térkép elkészítésébe akkor a rendelkezésemre álló térképekkel, füzetekkel szívesen segítek.

 

Folyamatosan próbálom bővíteni a füzet- és térképgyűjteményemet, ma is vettem kettőt, egy 1963-as Balaton környéki turistatérképet meg egy Cserhátat is amin még Nemtipuszta-Buják felé megy a kék. Bár ezek lehet hogy neked is megvannak.

 

Egyébként most hogy a beszélgetésünk kapcsán megint megnéztem egy pár dolgot én is rájöttem arra hogy nem volt teljesen igaza a Lokomotívos turista ismerősömnek sem.

Ők szeretik egy picit kisajátítani ezt a dolgot, van is rá némi alapjuk, DE:

 Az 1952-ben általuk kijelölt Országos Kéktúra nyomvonal szinte teljesen megegyezett a Szent-István Vándorlás útvonalával,  (kivéve a Kőszeg felé vezető részt, mert az ugye teljesen kimaradt)  nyilvánvalóan annak a felfestett jelzéseit és ösvényeit is használniuk kellett akkoriban ennek a mozgalomnak a beindításához. Szóval az ötleten kívül azért valószínűleg az infrastruktúrát is adoptálták.

 

Ezért is jó beszélgetni, mert mindig tanul valamit az ember! :-)) 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44474)
HEV Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44477
HEV Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44476

Új kilátó az RP-DDK közelében.

garass Creative Commons License 2014.06.01 0 1 44475

Szia Gyula!

A Kohászút elnevezés volt kezdetektől a hivatalos, de a mai napig is közforgalomban van a Kohászok útja, Kohász kék név is. Jellemző, a létrehozó ózdiak is gyakran így nevezik. Az úton rendezett telj.túrájuk is ez utóbbi néven szerepel. Eredetileg a 60-as évektől a teljes út K-sávjelzés volt. Erről tanúskodnak a még itt-ott fellelhető, a fahánccsal benőtt egységes alumínium jelzőlapok. Ezeket én a Csondró-völgyében fényképeztem jó 25-30 évvel ezelőtt. Egy kiemelt lap féltve őrzött relikvia.

 A kék kereszt alkalmazása a Bükkben kényszerhelyzetből fakad, épp a Bükki-kék miatt. Az útjelzések rendezésekor (MSZ 1988. évi szabvány életbelépés) jött be az a szabály, hogy a közeli azonos jeleket rendezni, rangsorolni kellett.

Én nem tartom annyira zavarónak, mivel Diósgyőrtől Sátáig egységesen K+ jelzéssel fut. Sátán, a templom előtti villanyoszlopon van a váltás, innen Salgótarjánig már végig  K-sávként halad. Így végül is csak egy helyen van váltás, és ott más turistaút nincs a közelben.

Az Ómassa- Mályinka közötti szakaszon épp a Bükki-kék miatt, míg Mályinka- Uppony között pedig az OKT-val együtt került fel párhuzamosan a kettős jelzést. Lázbércnél a már korábban ide is leírt természetvédelmi okok miatt, hatósági kérésre épp az OKT jelét kellett lehoznom a Rádics-völgy – Eszkála-tető közti szakaszról a Lázbérci-víztároló partjára, a Kohászkék mellé. A jelzés talán magáért beszél szerintem.  

 

   

 

Már csak azt várom, hogy a késő, de talán mégis soron következő nagy OKT felújítás során milyen megoldás születik itt.  

Előzmény: Törölt nick (44470)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44474

Szia!

 

Alapjában véve mindenben egyetértek Veled, legfeljebb valamelyikőnk nagyobb, a másik kisebb jelentőséget tulajdonít az 1938-as Szent István Vándorlásnak :-)) (Akkor lenne szép világ, ha mindenki mindenkivel egyetértene 100%-ig :-))

 

Régi tervem, hogy az Országos Kéktúráról készüljön egy olyan térkép - vektoros, raszteres nyomtaott, GIS / térinformatikai alapú webtérkép stb. mindegy, bár ezek a vektorosból mind levezethetők -, amely a kezdetektől bemutatja az útvonal- és bélyegzőhely változásokat (ebbe a legrövidebb módosításokat is beleértem!). Topográfiai alapanyag, kéktúra füzetek, korabeli turistatérképek és egyéb szakirodalom kell csak hozzá.

 

Ha ennek valamikor nekifogok, számítok a Szakértelmedre, mert úgy látom, otthon Vagy a témában!

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

 

 

Előzmény: Törölt nick (44473)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44473

Nem azt mondtam hogy semmi köze az OKT-nak a Szent István Vándorláshoz, hanem hogy minimális.
Annyi hogy az 1938-as Vándorlás adta az alapötletet a Kéktúra létrehozására, amit 1952-ben hozott létre a Lokomotív TE, a professzor javaslatára. Igazi folytonosság nem volt köztük.
Nagyon fontos volt az alapötlet szempontjából, és ennyi.


Erre egyébként nekem is egy lokomotívos turista hívta fel erre a figyelmemet egyszer mikor összemostam a kettőt, megállított a beszéd közben és szólt hogy a kettő egyáltalán nem ugyanaz. Ezután olvastam én is jobban utána.
Ismerem ezeket az általad idézett a szövegeket és vázlatot az eredeti forrásból. Itt van a polcomon.:-) A többi csak koppintás! :-)

 

Namármost mindenki úgy értelmezi a dolgokat ahogyan akarja. Az 50 éves vándorlásnak a kéken az 1938-as Vándorlás szolgáltatott alapot. A jelvény felirata Országos Kék 1938- 1988 volt.

 

 

A Kéktúra 60-as mozgalom kiírásának meg az 1952-es kiírás. Kék 50- rá 24 évre meg Kéktúra 60. Nem fura? :-)

 

A szaggatott jelzésekről már tanakodtunk itt is, de mivel általában nehezen járható útvonalakon voltak ilyenek a '60-as évek kéktúrás füzeteiben így ilyen esetekben a kijelöletlen ösvényekre tippeltünk, koncepció szemlátomást egyáltalán nem volt ezekben. Pl:

 

viewArticle


Egyébként még a szaggatott útvonalas, az MTSz által kiadott legelső füzetek (1961-től) is mind már Országos Kéktúra feliratú fedőlappal jöttek ki.
És mivel 1952-ben már megvolt az első teljesítő, így nyilvánvaló hogy az útvonalnak folytonosnak kellett lennie. 

 

Egyébként lehet ám ezen sokat polemizálni, mindenki a saját ideológiája szerint értelmezi a múltat, erre bizonyíték a Lokomotív TE ide kapcsolódó írása is:

 

Országos Kéktúra

 

 

Előzmény: Törölt nick (44469)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44472

És persze folytathatjuk még a "regionáils" Kéktúrák sorát olyan helyekről, mely útvonalakról valószínűleg nem sokan hallottak (ez a lista sem valószínű, hogy teljes):

 

Dráva-sík - Villányi-hegység (Sellye - Diósviszló - Villány és ebből kiágazva (!): Drávapalkonya, gát - Matty, Keselyősfapuszta)

Gerje-Perje-sík - Gödöllői-dombvidék /Monor-irsai-halomvidék/ (Cegléd - Ceglédbercel - Tápióbicske)

Gödöllői-dombvidék (Gödöllő - Juharos - Gödöllő, Állami telepek)

 

Az utóbbi kivétel, hiszen ez egy jelvényszerző túramozgalom. Bár, ha belegondolok, ez az útvonal a maga 20 km körüli hosszával igencsak elmarad a Gödöllőt szintén érintő Pest megye turistája (Pest Megyei Piros Túra) útvonalától. Az előbbi jele Kék az utóbbié pedig Piros sáv. Mindegy...

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44471

A mondat helyesen:

 

Lehetséges, hogy a mozgalom kezdetekor már egységesen kezelték az útvonalat, én mégis találkoztam ebből az időből származó olyan turistatérképpel, melyen a Kék sáv bizony nem volt folytonos!

Előzmény: Törölt nick (44469)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44470

Szia!

 

Igazad van, a Bükki Kéktúra a sietségem miatt kimaradt a felsorolásból :-) Kösz a kiegészítést!

 

Valóban, az országban nincs még egy hegység / kistáj, ahol egy országos és legalább két, azonos színű és alakú jelzéssel ellátott túraútvonal ennyire "szövevényes" kapcsolatot képez.

 

Nem megvédeni szeretném a Bükki Kéktúrát, de a nevében mégiscsak ez a túra hordozza a "Kék" szótagot. A nagyobb hagyományokra visszatekintő "Kohász Kéktúraként, Kohász Kékként" emlegetett utat újabban "Kohászok útja" néven lehet fellelni mind a kezelő szervezetek részéről, mind a jelvény szövegén (persze lehet, hogy régen is ez volt a hivatalos neve, de térképeken Kohász Kéktúraként jelent meg).

 

Arról el lehetne vitatkozni, hogy Upponynál, Ómassánál és a többi elágazásnál jó-e a Kék kereszt bevezetése. Így ugyanis (mivel valamennyi útvonalkövető mozgalom) megszakad az egységes tursitajelzés alkalmazása.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

Előzmény: garass (44468)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44469

Szia!

 

Részlet a Szent István Vándortúra honlapjáról (Forrás):

 

"A Magyar Turista Szövetség 1938-ban ünnepelte Szent István király halálának 900 éves évfordulóját és megalakulásának 25. évét. Ünnepélyes keretek között, minden magyar turista közreműködésével rendezték meg a Szent István-túrát, bejárva azt az Országos Kék-jelzésként ismert útvonalat – 1938. március 20-tól június 6-ig terjedő időben –, mely a mai határaink két, majdnem legtávolabbi pontját az ország legszebb területein keresztül köti össze, útbaejtve azok legérdekesebb látnivalóit is. A Szövetség irányítása mellett a tagegyesületek majd mindegyikének áldozatkész közreműködésével, turisták százainak önzetlen, lelkes és fáradságos munkájával létrehozott és fenntartott, egységes útjelzéshálózat gerincét alkotja ez a kék-sáv jelzés.
A 885 km hosszú útvonalat két részre bontotta a Vörös Tihamér által vezetett előkészítő bizottság. A keleti szakaszra 31, a nyugatira 28 túranapot írtak elő. Dr. Strömpl Gábor és Babós Imre közreműködésével készült a Magyar Térképészeti Intézetben (Az Országos Kék-Jelzés Térképe) a KÉK-JELZÉS színes térképvázlata."

 

A hivatkozott honlap képgalériájában pedig: egy vázlat az útvonalról

 

Mészáros János pedig ezt írja az 1988-as Szent István emléktúrával kapcsolatban (Forrás):

 

"Az idén 50 éve, hogy a Szent István vándorlással megnyitották az Országos Kék turistautat (!) hazánkban. Ezen félszáz éves jubileum és a budapesti természetjárás centenáriuma alkalmából a Bp. XI. ker. Természetbarát Bizottság jubileumi Kéktúra vándorlást szervez az Országos Kék jelenlegi útvonalán."

 

Ezen és még egyéb források alapján azt állítani, hogy a Szent István Vándorlásnak és az Országos Kéktúrának semmi köze egymáshoz (!), meglehetősen meredek állítás! Az Általad hivatkozott dr. Vízkelety László és az újkori sportturisztika (MSTSZ) "megálmodója", a későbbi Szent István Vándorlások lelkes megszervezője Mészáros János mindketten a rendszerváltás utáni természetjáró mozgalom megújítói voltak. (Még Vízkelety is elismerte, honnan vette az ötletet. Szent István Vándorlás nélkül egyáltalán nem biztos. hogy ma lenne a szó szoros értelmében vett Országos Kéktúra!)

 

Annak okairól pedig, hogy miről "lehetett / lehet" beszélni a természetjárással kapcsolatban, hogy lehetett nevezni (nem nevezni) utakat, mozgalmakat stb. 1938-ban, 1953-ban, 1979-ben, 1988-ban vagy akár ma, mindenkinek megvan a saját tapasztalata / véleménye...

 

Lehetséges, hogy az mozgalom kezdetekor más egységesen kezelték az útvonalat, én mégis találkoztam ebből az időből származó olyan turistatérképpel, melyen a Kék sáv bizony nem volt folytonos! Majd megkeresem.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

garass Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44468

Nekem is lenne egy kiegészítő megjegyzésem a leírtakhoz.

A 90-es évekre datált kék-jelzésrendszer racionalizálásakor a felsorolt Kohász-, Balatoni-, és Börzsöny mellett a Bükki-kék jelzés is létezett és létezik ma is. Az ötvenes években történt OKT útvonal kijelölés a Bükk-hegységnek csak egy részét érinti. Ennek ellensúlyozásaként lett létrehozva döntően a Kelet-Bükk területén (Miskolc-Pereces és Eger közötti, nagyjából hatalmas S alakban) áthaladó Bükki-kék, melyet a rendszerváltás utáni rendezési hullám ugyancsak érintetlenül hagyta.  

Érdekessége, hogy a másik bükki kékkel, a Kohász kékkel Ómassa és Látókövek-Mária-forrás  (vagy fordítva) között közös nyomvonalon halad. A Kohász egyébként Diósgyőrtől Upponyig K+ jelű. Tehát ő lett hátréb sorolva, mint későbbi "születésű" útvonal.

Előzmény: Törölt nick (44466)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44467

Elnézést, de ez az írás most igen sok tárgyi tévedést tartalmaz.

Csak hirtelen kettő ezekből:

1. Élesen el kell választani a Szent-István Vándorlást és az Országos Kéktúra mozgalmat, mert a kettőnek csak minimális köze van egymáshoz.

A kéktúra atyja Dr. Vízkelety László írja erről:

"...A Turisták Lapja 1938. évi jubileumi számát olvasva ismertem meg turista elődeink nagy vállalkozását.

 ...Ezek az okmányok adták az ötletet a Kéktúra mozgalom megindításához és megszervezéséhez."

 

2.  Az Országos-Kék túrák kézikönyve pedig 1953-ban jelent meg. Nem azért írták többesszámban mert még nem volt egybefüggő útvonal. Mert volt. Csak rövidebb és nagyobb jelentőséget tulajdonítottak a túrák szétválasztásának. A füzet idézem: "...tartalmazta az útvonal felosztását 25 szakaszra. Akkor a 852km-es táv csak Tapolcától - Tolvaj-hegyig terjedt...."

 

Az 1938-as -ezek szerint ötletadó-  jubileumi Turisták Lapja  egyébként megvan nekem, erről a Szent-István Vándorlást pedig már közzé is tettem úgy  kb 3 éve. Itt:

 

 Hobo-Bobo Szent István Vándorlás 1938. című albuma az Indafotón

Előzmény: Törölt nick (44466)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44466

Országos és "helyi" Kéktúrák régen és ma

 

Alaphelyzet:

 

A kezdeti időkben szinte minden tájegységben léteztek "fő, főbb, legfőbb" neveken emlegetett útvonalak. Ezeket általában Kék sávval jelölték a terepen és a térképeken is.

 

A Szent István Vándorlás és az Országos Kéktúra egységesülésének időszaka (1940-1960-as évek):

Az 1930-as években megszervezett Szent István Vándorlás, majd az ebből kinövő Országos Kéktúra mozgalom már egybefüggő, az egész országon át vezető, egységes útvonalat igényelt. Nagyon jellemző erre a korszakra, hogy kezdetben még Országos Kék Túrák (esetleg Országos Kéktúrák, többes szám!) névvel illették a Nagy Kék Utat. Ez abból adódott, hogy ekkor még nem voltak összekapcsolva a rész szakaszok. Később összefüggő Kék sávvá alakították az útvonal jelzését. Ettől függetlenül maradtak "kóbor Kék jelzések" szerte az országban.

 

"Másfélmillió lépés Magyarországon" - Végig az Országos Kéktúrán

(© MTV - 1978-79, Rockenbauer Pál úttörő jellegű, maradandó alkotása, amely határkő a túramozgalom és a hazai túrázás népszerűsítése érdekében)

 

A hetvenes évek végén már az MTSZ irányította a túramozgalmat. Még a hatvanas években megjelent "Az Országos Kéktúra útvonala mentén" című útikalauz (© Sport Könyvkiadó), sőt, egy "első" kéktúra film is kész volt már ekkor, de ezt a sorozatot a mai napig nagyon kevesen ismerik. Rockenbauer Pál felismerte a TV adta lehetőségeket és bizonyos szempontból egy "elég különleges" sorozat született a profi stáb jóbvoltából. Az Országos Kéktúra és a hazai természetjárás népszerűsítésén túl igen erős kritikát fogalmazott meg a természetjárással kapcsolatban: a jelzések állapota, a turistatérképek helyzete, a pusztuló turistaházak és egyéb létesítmények, a környezetkárosítás. Sőt, a gazdasági és kulturális "rombolás" bemutatása sem maradhatott el.

 

Csak egy példa arra, hogy a sorozat mennyire érzékenyen érintette az akkori természetjáró és politikai (!) vezetést is: a Nagy-szénási (Szabó Imre) antialkoholista turistaház (már akkor is csak szétvert, "szétlopott" (!) romjánál) könnyeikkel küszködő turisták meséltek az építkezés körülményeiről, hogy akkoriban pl. birkozók hordták fel a gerendákat a vállukon stb. A politikai vezetés természetesen nem tűrhette, hogy a "szocialista" televízióban bemutatott helyzet sokáig fennálljon... Rockenbauerék ottjárta után - ezt maga Sinkó László narrációjából is tudhatjuk - a hatalom az "romokat munkagépekkel eldózeroltatta (!), így azok nem éktelenkednek tovább a Nagy-Szénás csúcsa alatt". A házat egyébként a Munkás Testedző Egyesület építette... (No comment)

 

A sorozat után nyilvánvalóvá vált, hogy a régi állapotok, a jelzésrendszer lassan "tarthatatlanná válik", új típúsú turistatérképekre van szükség, ki kell építeni az útvonalhoz tartozó megfelelő(bb) infrastruktúrát. Mivel a Kéktúra ekkor vált igazán ismert fogalommá, fel kellett készülni esetleges nagyobb tömegek megjelenésére és emiatt változásokra volt szükség.

 

Az új rendszerű turistatérképek megjelenése (1970-1980-as évek):

 

A régi, elavult 11 Ft-os, majd a "rajzos címlapos" turistatérképek korszaka a 70-es évek végére lejárt. Ekkor a Kartográfiai Vállalat új típusú, valamivel részletesebb (30 Ft-os) turistatérkép-sorozat kiadásába kezdett. Ezen térképek még mindig "torzítottak" voltak és az érintkező, egymást átfedő térképek továbbra sem készülhettek azonos méretarányban. Mindezek ellenére a térképek pontosabbak lettek és a szebb grafika következtében jobban áttekinthetővé vált a turistaút-hálózat rendszere. Ezeken a térképeken már világosan látszott, ha egy hegységen / kistájon belül több Kék sáv jelzés volt. Ezt a vállalat úgy próbálta meg kivédeni, hogy az Országos Kéktúra útvonala mellé "OK, OKT", a sima Kék sávok mellé "K" betűket / betűt illesztett, ez a rendszer azonban nem terjedt el. A terepen továbbra is fennállt a sokszoros Kék sáv jelzések anomáliája.

 

Új turistaút-hálózat kialakítása, a régi rendszer alapjainak újragondolása (1980-as évek közepe):

 

Ez a "projekt" az MTSZ vezénylete alatt zajlott le. A "helyi" Kéktúrák ekkor alakultak ás más színű, alacsonyabb szintű turistajelzésekké (elvileg, mert helyi szinteken ez eleinte nem nagyon működött: pénz hiánya, a bebetonozódott szokásokhoz / útvonalakhoz / útjelzésekhez való ragaszkodás stb.) A Budai-, a Pilis- és a  Visegrádi-hegység lettek ebben az időben a "mintaterületek", melyet a Szövetség az ország többi tájegysége elé szerett volna példaképül állítani. (Nem sok sikerrel). Ekkoriban kezdtek elterjedni a kötött útvonalakon vezető teljesítménytúrák Magyarországon, melyek szintén megkövetelték a "logikus", követhető jelzésrendszer meglétét.

 

A rendszerváltás után (1989-től - Napjainkig):

 

1989 után lassan még jobbak lettek a térképek, melyeknek grafikáján tovább javítottak a turistajelzések, a terepi színnel és formával megegyező megjelenésű piktogramjai. A kezdeti időszakban lettek főjelzések a következők: sáv, kereszt, háromszög, az összes többi jelzés alkotta a mellékjelzések rendszerét. A mai "Kék kör" akkori útvonalán kívül csak a Kohász, a Balaton-felvidéki és a Börzsönyi Kéktúra útvonalán maradhatott a Kék sáv turistajelzés. A jelzésrendszer módosítása, alapelveinek csiszolása a mai napig tart.

 

Mostanság az "Országos Kéktúra Projekt" és ehhez kapcsolódóan a "Természetjárók Térinformatikai Rendszere TTRMap" korszakát kezdjük. Újabb szabványok, újabb változások, újabb technológiák követik egymást... Csak éppen lehet, hogy pont az, aminek valóban változnia kellene, az marad a régiben...

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

térképész-térinformatikus

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44465

Mondjuk a Keszthelyi-hegységeben most is elég kaotikusnak találom a túrajelzéseket. Tegnap egész nap ott barangoltam, több, mint negyven kilométert, és két össze nem függő piros, és két, össze nem függő zöld jelzésre akadtam. A Bakonyban például egyértelmű, hogy merre, és mit érintve halad a kék, piros,  zöld, sárga jelzés, teljesen magam előtt is van térkép nélkül is az alakjuk, de itt semmi koncepciót nem találok.

Előzmény: annyi baj legyen (44464)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44464

Nekem is van egy 69-es térképem a környékről (az általad berakottnak az ötödik kiadása), most előkerestem, valóban nem az OKT része, hanem valami kóbor jelzés kanyarog ott.
Egyébként gondban lennék, ha ennek a térképnek a segítségével kellene jelzést követni.

Előzmény: Törölt nick (44463)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 44463

Köszönöm hogy gondoltál rám! :-)

 

Megnéztem ahol tudtam, minden régebbi füzetben, térképen (ami van nekem) de arra jutottam hogy az Országos Kéktúra biztosan nem vezetett errefelé régebben sem.

Még a Hörpölinnél meglévő (nekem is megvan papíralapon is) 1938-as kéktúra nyomvonal sem vezetett errefelé, sőt az ki is hagyta egy az egyben ezt a környéket.

 

orszagos_kektura_terkep_1938.jpg (6146×2024)

 

A Balatoni Kéktúra sem lehetett, mert az meg csak Badacsonyig tart.

Egy 1965-ös Balaton térképen találtam errefelé egy kék jelzést, de számomra úgy tűnik hogy az mindössze Vállustól Balatongyörökig vezetett egy rövid szakaszon. (Nagyon ramaty ezen a térképen a turistautak ábrázolási módja egyébként, ezért nehéz nyomon követni)

Az OKT ezen is ugyanott megy mint ma.

 

 

 

Előzmény: annyi baj legyen (44462)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44462

Egy kép hobo-bobonak, a régi kék jelzések gyűjtőjének:
https://plus.google.com/photos/104359071885244490429/albums/6019685109294614289/6019685510290392738?pid=6019685510290392738&oid=104359071885244490429

Vállustól délkeletre, a jelenlegi zöld kereszten készült

_ZE Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44461

:) Vannak még hiányosságok, de vannak részletek, amik a "valahonnan ismerős vonalvezetés" kategóriába tartoznak ;)

Előzmény: olahtamas (44456)
_ZE Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44460

Majd ha GPS-be tölthető térkép lesz belőle, megnézem :-P

Előzmény: Törölt nick (44455)
HEV Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44459

A folyamatos kék kört járó túracsapat a mai napon az április 5.-én megkezdett OKT-t befejezte és hamarosan indulnak tovább az AK-ra.

Pulmy Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44458

 Az nem lényeg,hogy működésképtelen,de a határidőt be van tartva  ;) a lóvé a zsebben,a többi meg le van ejtve nagy ívben  :D

Előzmény: Törölt nick (44457)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44457

Működésének első estéjén nem akartam azt írni, hogy semmi nem működik benne :-))

 

Bástya és Pelikán elvtárs után szabadon:

 

"Mi ez?"

"Narancs... azaz a TTR."

"TTR?"

Virág elvtárs bólint.

"Az új magyar TTR."

"Kicsit üres, kicsit kezdetleges, de a mienk..."

 

:-)))

Előzmény: olahtamas (44456)
olahtamas Creative Commons License 2014.05.31 0 0 44456

"legtöbb"

Hát én másként fogalmaznék :)

Azt hiszem a mai Koldusszállás - Szárliget szakaszunkat nem ez alapján fogom megtervezni :)

Előzmény: Törölt nick (44455)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.30 0 0 44455

Szóval mégiscsak elindult (igaz, a legtöbb funkció "Hamarosan elérhető"):

 

TTRMap

 

A biztonság kedvvéért (?) még az ún. "Tesztverzió" is fut:

 

TTR Tesztverzió

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!