Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.06 0 0 10357

Igen, van ilyen: http://hu.wikipedia.org/wiki/Szolgalom

Kérdés, hogy adott esetben pl. a bíróság igény esetén hogyan ítélkezne. Egyáltalán  vasút rávenné-e magát ilyenre, másrészről, lehet-e korlátozni, hogy pl. valaki a _saját_ szántóföldjén elvileg rendeltetésének megfelelő növényeket termesszen ilyen okból.

Előzmény: Izsó001 (10356)
Izsó001 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 10356

Magántulajdonra be lehet jegyeztetni szolgalmi jogot, ha a közérdek úgy kívánja. Ilyenkor a tulajdonos tűrni köteles, pl. olyan korlátozásokat, hogy mit, milyen magas növényeket vethet, stb. Legalábbis így emlékszem.

Előzmény: Törölt nick (10355)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.06 0 0 10355

Mélykút és Jánoshalma között van egy nem biztosított átjáró, ahol nyáron akkor került ki a 40-es lassú, mikor a kukorica (vagy mi a rosseb van oda vetve) már olyan magas, hogy nem biztosított a rálátás. Aztán aratás után eltűnik. Mivel a föld ugye magántulajdon, a PFT ott nem veheti elő sem a fűrészt, sem a fűnyírót... Fura, de ez van.

Előzmény: Izsó001 (10352)
Izsó001 Creative Commons License 2014.06.06 0 0 10354

"egy fa lombkoronájától nem lehet belátni..."

No comment. :(

De mégis: ha kimegyek és megnyírom, akkor kigyomlálják a lassújelet? (Illetve ha kidőlne az a fa, akkor még meddig maradna kint a korlátozás?) És ha megteszem, akkor részesedést is kapok a megtakarított üzemanyagból? ;)

 

"éppen a pályasebesség emelésnek van ilyen cifra mellékhatása"

Annak éppen lehetne, ha volna. De az egyelőre nincs. Ami van, az az eredeti, évszázados 60 km/h.

Előzmény: Borkó (10353)
Borkó Creative Commons License 2014.06.06 0 0 10353

Nem lehet, hogy éppen a pályasebesség emelésnek van ilyen cifra mellékhatása? Teszem azt: egy 80-as pályára szigorúbbak az előírások, mint egy hatvanasra? (Még ilyesmit is el tudnék képzelni itt mifelénk.)

 

Ja és igen, egy fa lombkoronájától nem lehet belátni...

Előzmény: Izsó001 (10352)
Izsó001 Creative Commons License 2014.06.05 0 0 10352

Érdekes. ;) Eddig jól be lehetett látni? Úgy 100 évig? ;) Vagy azóta görbült annyit a tér, hogy az már 40-ért kiált? :D Esetleg megnőtt a gaz, vagy egy fa, talán egy bokor, ami korlátozza a rálátást? Mivel éppen fűrész vagy kasza nem volt kéznél, de szerencsére volt a zsebben egy 40-es korlátozó készlet, hát azt használták? :D Talán eddig volt ott valami biztosítás, ami az átépítés során elpárolgott? (a 0,3 traktor/hét forgalomra tekintettel?) Kicsit olyan komolytalannak tűnik ez. Kár álmodni is a pályasebesség emeléséről addig, amíg az eredetit sem tudják biztosítani. :(

 

Előzmény: Borkó (10351)
Borkó Creative Commons License 2014.06.04 0 0 10351

Leteszteltem: csak "hegymenetben" van kitűzve, egy nem jól belátható, nem biztosított átjáró előtt.

 

Százhalombattán lestem az előttünk égett Floyd mozdonyt, de semmit sem láttam, viszont a Tenkes IC utasait

nem irigyeltem, hisz előbb Pusztaszabolcsra értünk, mint ők. No meg az egy órával korábbi dunaújvárosi személyen (4226) utazókat sem a plusz 86 percért, ami után még le is kellett szállniuk Szabolcson (nagyon helyesen), hogy visszafordítsák a vonatot onnan a Délibe 4233-asnak. Mondjuk ott már sokat nem kellett várniuk, mert három perce rá jött az egy órával későbbi 4236-os, és azzal mehettek tovább Dunaújváros felé. Mi meg így igazán jól jöttünk ki, alig fél órával megúsztuk. :-)

Előzmény: Borkó (10350)
Borkó Creative Commons License 2014.06.04 0 0 10350

No, ha nem felejtem el, akkor ma lecsekkolom a 8313-ról.

Előzmény: Izsó001 (10349)
Izsó001 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 10349

Mintha Sárpilisnél, Decs felé, kinőtt volna egy 40-es lassújel. Remélem rosszul láttam. :(

vonatles Creative Commons License 2014.05.30 0 0 10348
kadajo92 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 10347

A lassúmenetkimutatás szerint jelenleg is 50-es csillagozva (tehát állandó). Úgy tudom majd meg akarják szüntetni, de hogy lesz-e belőle valami azt nem tudni.

Előzmény: Borkó (10344)
vöri_ae Creative Commons License 2014.05.28 0 0 10346

Köszi, megjavítom :)

Előzmény: Borkó (10338)
vonatles Creative Commons License 2014.05.27 0 0 10345
Borkó Creative Commons License 2014.05.27 0 0 10344

Az az ív korábban is 50-es volt, mert túl szűk.

Előzmény: Izsó001 (10343)
Izsó001 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10343

Hát, pl. úgy, hogy kijavítják azokat a pályahibákat, amik miatt 40 lett a 60-ból. Mert ahhoz elvileg nem szükséges "átépíteni". ;)

Előzmény: p.a.t.a. (10342)
p.a.t.a. Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10342

Hát, hogy a fenébe ne maradt volna? :D

Előzmény: Izsó001 (10341)
Izsó001 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10341

De a 40-es lassújel az gondolom maradt.... Vagy nem?

Előzmény: p.a.t.a. (10340)
p.a.t.a. Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10340

Ha jól láttam az a 200m is kapot zúzottkövet és végig ment rajta a szabályozógép. Érezni, hogy nem himbálózik annyira a vonat.

Előzmény: Borkó (10338)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10339

Baján a 2. és a 3. vágány mikor lett aláverve?

Menet közben meg Óalmást elbontották.

Borkó Creative Commons License 2014.05.26 0 0 10338

Szia Vöri!

 

Nagyon jól mutat a Dezső a híd fölött a képen. :-) A cikk utolsó mondatához:

 

"A vonal két évtizede tartó felújítása még mindig nincs kész, Szekszárd állomás őcsényi végén maradt még 200 méter, amihez nem nyúltak..."

 

viszont annyi hozzáfűzni valóm van, hogy a felújítást még 1981-ben (vagy 2-ben?) kezdték, úgyhogy az a két évtized

bőven három. :-)

Dieseles85 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 10337

2012 április 15 óta amilyen szar a menetrend,legalábbb olan szar a személyzetforduló is.

Előzmény: Borkó (10336)
Borkó Creative Commons License 2014.05.25 0 0 10336

            Sziasztok!

 

  Csak csöndes vasárnap délutáni morfondírozás, amihez a dörgő, robajló ég adja a háttérzajt: Vajon jól van-e megszervezve a személyzet forduló egy olyan vonalon, ahol egy reggel negyed hétkor bekövetkező szolgálatképtelenség után még a délután negyed kettes vonat is csak +15-tel tud elindulni...

Előzmény: Izsó001 (10335)
Izsó001 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 10335

Sőt, Bsz-en állnak a zúzottköves kocsik. Én úgy hallottam, hogy rendben visszaadják szombattól a pályát. Ami a keletis dolgot illeti, ott még lehet kavirc, de egyelőre ott is a 27-ét tartják. De, hogy utána mi lesz, az még kérdéses (pl. lesz-e újabb kizárás stb)

 

Előzmény: p.a.t.a. (10334)
p.a.t.a. Creative Commons License 2014.05.22 0 0 10334

A Szekszárdnál át nem épített szakaszon cseréltek néhány talpfát, és az aláverő/szabályozógép is dolgozott ma rajta. Ez a géplánc most Decsen van, tehát elvileg híd is van már. 

vonatles Creative Commons License 2014.05.15 0 0 10333

Jött a rossz idő, jött a tehervonat. :)
http://indafoto.hu/vts/image/21051017-6b3e508d/user

thomashomas Creative Commons License 2014.05.14 0 0 10332

Vittek le most hétfőn (fás) kocsikat Szekszárdra, s ha igen, nem tudja valaki, hogy mennyit? Ha igen, akkor evidens, hogy hétfőn viszik el. Kb. mikor szoktak indulni az állomásról, jól tudom hogy igen korán? (Reggel 6-7?)

 

Előre is köszönöm.

Izsó001 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 10331

Szóval befejeződött. ;)

Akkor:

"A" verzió: Fogalmuk sincs arról, mit is újítottak fel, illetve mire újították fel.

"B" verzió: Van, de nem foglalkoznak vele, Szekszárd és a maradék 3-400 m marad úgy, ahogy van, ahogy a pályasebesség is marad a 100 évvel ezelőtti.

"/" verzió: direkt nosztalgiaüzemmé akarják alakítani, ami a szép zöld (egyelőre csak a vágyálmokban szereplő) vonal esetén elég koncepciótlan.

 

Előzmény: Borkó (10330)
Borkó Creative Commons License 2014.05.14 0 0 10330

Sziasztok!

 

Mivel senki sem reagált még rá, gyanítom, hogy elkerülhette a közfigyelmet az iho

alább linkelt cikkében elbújtatott prezentáció, amiben a MÁV-Start 2014 és 2020 közötti tervei is szerepelnek, és több dia is hordoz kifejezetten ontopic információt Bátaszék és környéke számára. :-)

 

http://iho.hu/hir/ime-a-mav-2013-as-teljesitmenye-140507

Előzmény: Izsó001 (10329)
Izsó001 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 10329

Laci résen volt, mint mindig. ;) Köszönjük!

Előzmény: vonatles (10328)
vonatles Creative Commons License 2014.05.13 0 0 10328

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!