Mi végre megszabadultunk a társasházi lakásunktól, a büdös életbe többet nem kell közös ló. Van nyűgje a családi háznak is, de annak kezelése jórészt a tulajdonoson és anyagi keretén múlik, nem pedig korrupt közös képviselőn, vagy nyugdijas lakókon.
Ha a beforduló hőszigetelés jó állapotú, akkor felesleges még ráfordulni másikkal, mert amennyi kárt okoz a redőny hercehurcával, annyit nem hoz be.
Ha meg eleve szar állapotú a beforduló hőszigetelés, akkor le kell szedetni, és az újjal befordulni.
Azt nem értem, hogy egy ekkora társasház egy ekkora beruházásnál miért sajnál 100-150e Ft-ot arra, hogy felfogadjon egy műszaki ellenőrt, aki tárgyal helyettük, valamint SZAKÉRTŐI szemmel átveszi a munkát, és az ilyen baromságokra nemet mond?
Üdvözlet a fórumlakóknak, kérésem és kérdésem lenne: Négyszintes, kb húsz éves, alagútzsalus társasházon nemsokára a külső hőszigetelést újítják fel. Jelenleg 5 cm szigetelés van fent repedezett vakolattal és kilátszó hálóval. Ezt fent hagyják, dübelekkel és ragasztással raknak fel még egy réteget. (Ez van, a régi leszedését nem vállalta egy vállalkozó sem, állítólag.)
A gondunk az ablakokkal, ill. redőnyökkel van. A jelenlegi szigetelés már kb 4-5 cm-t túlnyúlik a beton kereten, a nemrég beépített ablakok és redőnyök ehhez igazodva kerültek fel, toktoldóval, stb, ahogyan kell. A redőnyöket le kell szerelni, ami még nem baj persze, de a kivitelező azt mondja, valószínűleg le kell vágni a redőnyökből (tokból), hogy elférjenek. Ez a legtöbb ablaknál azt eredményezné, hogy a redőnytok sínjei már az üveg elé kerülnének, amit nyilván marhaság lenne elfogadni.
Nem valami olyasmi lenne a megoldás, hogy az ablakkeretnél a régi szigetelésből/vakolatból annyit ki kell vágni, hogy az új szigeteléssel be lehessen fordulni?
Eredetileg 56-os közökre gondoltam, hogy a félbevágott gyapot paszentosan illeszkedjen, de utána meg a 70-es távolság a gyapot 80/40-es osztása miatt, amit Te is csináltál.
festők tudnak glettelni, csak 1. van-e állványuk a megfelelő magasságra, 2. hajlandóak-e megtanulni a szigetelés-hálózás szabályait korrekt módon. ha igen, akkor profilbővítés révén még nyerhetnek is rajta.
A port nem csiszolnám le külön. Nagyon vékony filmszerű a porlása. Amúgy is csiszolni kell majd, csak találnék egy rendes munkát végző kivitelezőt. Néhány tábla között hézag is kialakult, de ez állítólag nem a melegtől, hanem a tábla zsugorodása miatt van. Akit megbíztunk volna a munkával inkább kifogásokat keres, hogy miért nem csinálja meg. Két réteg van. Az alsó düledezve a második réteg meg habbal ragasztva.
Egy kissé visszakanyarodva KömKel padlásszigetelési megoldásához, eszembe jutott valami amiről kikérném a véleményeteket. A szerkezet pontosan ugyan az mint az ő esetében, csak nálam a födém gerendák állapota nem túl fényes. Kb 3-4 évig kellene megoldanom a helyzetet, utána teljes felújítás lesz. Arra gondoltam, hogy az 5×15-ös pallókat nem a mostani gerendákra keresztbe (mint KömKel), hanem azokkal párhuzamosan, eltolva raknám, így levéve a padláson tárolt ezernyi cucc súlyának terhelését a meglévő gerendákról.
Egy kis ábra az elképzelésről:
A falak téglában végződnek, nincs koszorú, így a pallók a tégla tetejére kerülnének.
A gerendák, pallók közé meg mehet kb 25 centi gyapot.
Tehát ha a lapok közepe nincs elég erősen odaragasztva/dübelezve a falhoz, akkor a hőtágulás/hőkülönbség okozta meggörbülés megpróbálja letépni a lap közepét a falról.
Ha viszont fehérre van festve, akkor a külső rétegek nem tudnak annyira felmelegedni, ezért sokkal kisebb lesz a hőmérséklet különbség a lap külső és a belső fele között, tehát sokkal gyengébb lesz a görbítő erő.
A fehér EPS-t gyorsan megeszi az UV. Pár év alatt teljesen szét tud mállani. Szentendrén a Tyukosdűlő felső részén van egy (ömagában is különös arányú) épület, amire szépen felragasztgatták a fehér táblákat 2-3 éve. Most mélysárga, porló táblák takarják, egy középkori épület málló mészkőtömbjeire emlékeztet, a táblák 5-6 centisre koptak a "fugák"
A szürkét sokkal lassabban eszi a napfény (a grafit nem engedi az anyag "mélyére" az UV-t), és kevésbé látványos (picit talán sötétebb lesz a szürkesége), de azt megeszi. szóval, ha valóban a festésen gondolkodsz, le kell csiszolnod a felületéről a már szétmállott réteget. Kézzel megsimítva is porlani fog.
A gyártó (AT) szerint nem is a megolvadás a probléma, hanem a felforrósodott külső és az ehhez képest hideg belső réteg -mivel jó hőszigetelő azért- eltérő hőtágulásából adódó anyagfeszültség.
A grafitos szigetelést mivel festik be kívülről? Jön a meleg és amíg nem lesz behúzva az épület a szürke részeket jó lenne befesteni amíg nem színeznek. Diszperzites festék jó rá?