Szüleim 2003. januárjában megvettek egy 1962-es velorex 250-et, de sajnos forgalmija már a vételkor se volt meg. Azóta egy ponyva alatt állt a kertünkben. Nekem jött meg hozzá a kedvem, hogy felújítsam (nincs valami jó állapotban), viszont nem tudom, mit lehet úgy tenni, hogy csak adásvételi szerződésünk van róla. (Át se lett írva sajnos névre) Ha valaki tud valamit ajánlani/segíteni azt megköszönném!
Megvan már vagy harminc éve amikor a Műegyetem egyik laborja előtt megláttam egy összetört Velorexet.
Annyira megtetszett, hogy elkunyeráltam, aztán jó sok pénzért egy teherautón levitettem a szüleim tanyájára Csólyospálosra.
Teltek-múltak az évtizedek, de sehogy se sikerült időt szakítanom a rendbetételére, aztán elfelejtődött.
Nemrég amikor otthon jártam látogatóba, rátaláltam a fészerben.
Megszálltak az emlékek, és most úgy döntöttem, hogy rendbe rakom, rakatom valakivel.
Van ötletetek, hogy hol vállalnák el a "karosszéria" homokfúvását, festését, az elgörbült csövek pótlását?
Meg kellene valahol rendelnem az összes lámpát, műbőr borítást, mert az elrakott, gondosan összehajtogatott elemek már nem használhatóak. Próbáltam kihajtogatni őket, de az összehajtásnál el akarnak törni, annyira elöregedett az anyag.
Gondolom a motort is rendbe kell tenni ennyi év után.
Szóval segítség kellene a felújításban.
Várom leveleteket ide a fórumra, magán emailt a bajibela@gmail.com email címre vagy hívásotokat telefonon a 06-20-376-40-83 as számon.
A sorozaton kívül is számos felejthetetlen film, valamint televíziós és színházi mű fűződik a nevéhez, ilyen például a Főúr, tűnés! című vígjáték (ebben közlekedett Velorexszel), és Jiří Menzel Őfelsége pincére voltam című Hrabal-adaptációja is.
Kedves Velorexesek! Augusztus 4-re keresnék valakit, aki Budapesten belül egy taxizást vállalna. Édesapámat szeretnénk A-ból B-be Velorexszel eljutattni 70. születésnapi meglepetésként (egy út, csak oda). Kérem, aki tudna ebben segíteni, jelezze nekem! Köszönöm!
Velorexhez keresnék hátsó féklapot, első és hátsó lánckereket, kétküllős kormánykereket. Ha esetleg valaki tudna segíteni kérem hívjon vagy küldjön üzenetet a 06-20-7726766.
Köszönöm szépen. Megtaláltam a vázszámot. 3 számjegyű, semmi betű előtte. az így oké, vagy még keressek?
Ha van olyan márkatárs aki a sima vizsgáztatásról és/vagy OT minősítésről szerzett mostanában tapasztalatokat (kb. elmúlt 10 év) akkor szívesen felhívnám. El nem tudom képzelni, hogy odamegyek a vizsgaközpontba egy dobfékes, 3 kerekű, bizt. öv nélküli járművel - és mi történik? A fékpadra fel sem lehet állni vele . És ha igen, a dobfékkel nem röhögnek körbe? Az eredeti lengéscsillapítóimról nem is beszélek, az se pont mai technika.
OT-nél érdekelne, hogy mik a kritériumok?
Nyilván eredeti ponyva és festés egy 54 éves autón felejtős kategória. Akkor mi az amin meg lehet bukni? Tudtommal minden eredeti az autómon a ponyva kivételével, az már cserélve lett.
És biztosan van hiányzó apróság is néhány...
Az, hogy a festésem nem új, hanem 25-30 éves, itt-ott kopottas, pici rozsda is akad - az pl. autentikus, vagy tiptopnak kell lenni mindennek?
Szóval ha valaki szeret ilyesmiről csevegni kérem jelentkezzen! oriza@hotmail.com
30-625-7576
Köszönöm.
(Közben rájöttem, hogy a 20 éves klubtagságom lehet, hogy erős volt, bele sem gondoltam. de 15 biztos. :) )
Hát ez nagyon kopott. Nem kell szétszedni egy hernyócsavar tartja a helyén alulról a blokkba csavarva. Oda nyúlik be ahol a paláston az a kimunkálás van és nem engedi kiesni.
Sziasztok! Itt ez az alkatrész ami a km órához kell,csak azt nem tudom,hogy tegyem be a helyére és szét kell e szedni a blokkot vagy sem illetve kell e rá tömítés és hogy jó e egyáltalán ezzel a kopással ami rajta van vagy kapható e valahol.
Üdv a márkatársaknak! Egy 350es Velorex felújítását vettem át, kb 60%os állapotban. Sajnos az első kerekek Jawa motorkerékpárból való kisfékdobosak. Nagyméretű agyat már sikerült szereznem de kellene belevaló 2db féklap is ami sajnos nem egyezik meg a motorkerékpáréval. Esetleg van valakinek pluszban ilyen alkatrésze?
A fesz. és teljesítmény mellett arra is figyelni kell, hogy pozítív testelésű régler kell. A munkaérintkezők anyaga pont fordítottan van mint a negatív testelésre gyártott ugyanilyen darabokon. Ha nem a megfelelőt szereled be anyagvándorlás indul az érintkezők között igencsak megrojtozza az idegrendszeredet ha elkezded használni is a sárkányt.
Érdeklődnék aki Vape vagy hasonló gyújtást rakott fel az teljesen lemondott az Önindítóról és a hátramenetről vagy van valami köztes megoldás a házi barkácson kívül.
Amíg nem utaztál egy ilyen kis "Szerkentyűvel" soha nem fogod megérteni.
A létező legjobb gyógymód depresszió ellen. Ha ezzel utazol, mindenki szeret,fotóz,filmez, elsőbbséget ad, követ, integet, megmosolyog!!! Mi kell ennél több a ma emberének?
Nekem nagy vágyam volt egy kabriolet. Sajnos nincs rá pénzem. Gondoltam veszek egy Velorex-et, az újonnan is csak 17.500 Ft-volt. Pár forintból felújítom és lesz egy kabrióm.
Nem akarlak fárasztani a részletekkel, de a felújítás több évig eltartott. A kiadásokat 3 millió Ft-ig számoltam, de akkor még nem volt készen. Ezek alatt az évek alatt életre szóló barátságok köttettek és sok segítőkész embert ismertem meg. Mindenki segíteni szeretett volna. Sokkal erősebb és szorosabb lett a kapcsolatom édesapámmal. Apu és a testvérem a felújítás előtti időben nem voltak beszélő viszonyban. A munkák során helyre állt az apa fia kapcsolat.
A munkák befejeztével lett egy kabrióm, és kimondhatatlan érzés amikor 8-10 Veló róla az utakat!
A varacskos disznónak az ő kicsinye a legszebb a világon (nyilván) és ezt nem is lehet felróni neki.
Mindenesetre ha magadtól nem ismered fel mi az ami miatt rajongani lehet ezekért a járgányokért akkor ez van, de a rajongást megtanulni nem sikerülhet senkitől sem.
Ez vagy zsigerből megy vagy sehogy.
Szerintem.
Én pld.: a bélyeggyűjtéssel vagyok így ahogy te a Velorexszel.:-)
Ez a legszebb autó amit eddig láttam, gondolom azért kerül ennyibe , mert sokba van a felújítás is, csak a bőrözés 1000 euró és még rengeteg meló van vele, főleg ha nincsenek papírjai
Elnézést a kérdésemért,de én teljesen amatőr vagyok,kijelentem nem provokálni szeretnék,de érdekelne,hogy egy ilyen járműbe mi annyira jó? Mi ér ezen akár egymillió forintot,kérem magyarázzák el mert én nem értem,lehet,hogy a tudatlanságom az oka,de akkor sem értem,győzzenek meg kérem.szakértő válaszukat tisztelettel,és okulással veszem.
Tuti műanyag? Én leégetném róla a festéket pörzsölővel (de nem hamura, csak hogy felengedjen, hólyagosan), drótkefével lepucolnám, amíg meleg, aztán bedugnám egy hétre ecetbe, az a rozsdát fémig lemarja, utána híg olajba, petróleumba pár napig. Azt azért vedd számításba, ahogy kifele tekered a dugót, a rugó úgy fog ráfele feszülni. Érdemes lenne valahogy a dugót megfogni (beközölni a satuval egy spéci adapterrel a rugót), és a rugó végét, hegyét ütve lapos végű pontozóval lefele hajtani.
Papirokkal rendelkező, működőképes JAWA VELOREX 350 BÖREGERET keresek. CSERÉBE egy, vagy esetleg irodám mindkét díszét fel tudom felajánlani.
ELSŐ EGY 100 % FELÚJÍTOTT 1958 AS BORDÓ CSEPEL 125 ÖS. A MOCINAK MINDENE ÚJ, AZAZ FEL LETT ÚJÍTVA. EREDETI PAPIRJA NINCS UGYAN MEG, DE VAN A KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁGTÓL EGY LEVÉL, MISZERINT A MOCI ISMÉT FORGALOMBA HELYEZHETŐ. O T RENDSZÁMHOZ CSAK EREDETI CSAVAROKRA LENNE SZÜKSÉG, MINDEN MÁS EREDETI RAJTA. ÉN NEM FOGLALKOZTAM VELE, MERT NÁLAM AZ IRODÁM DÍSZEKÉNT SZOLGÁLT.
MÁSODIK EGY HASONLÓAN FELÚJÍTOTT 1950 FEKETE CSEPEL 100-AS. EZ VOLT AZ ELSŐ ÉV AMI NEM LEMEZVILLÁS VOLT, DE ENNEK MÉG NEM VOLT SLUSSZKULCSA, ELSŐ-HÁTSÓ LÁMPAJA KICSI, ÉS MÉG MINDIG A KORÁBBAN HASZNÁLATOS KESKENY, BICIKLI SZELEPES KEREKEI VOLTAK. EZEN A MOCIN MÉG VAN EGY KIS MUNKA. A FESTÉK EZEN A MOCIN KÉT HELYEN LEPATTIGZOTT, AMIKOR ELDÖLT, EZ JAVÍTÁST IGÉNYEL, ÉS BEFEJEZÉSÜL EZ UTÁN MÁR CSAK A KÉZI CSÍKOZÁS VAN VISSZA.
FIGYELEM! Üzenetet Küldök egy találkozás okán egy szimpatikus Velorex tulajdonosnak. Június 25.-én találkoztunk az agárdi LIDL előtt. Elmondta, hogy le kellett áttételezni a motort, hogy könnyedebben induljon és megmutatta a hangját
is, a kedvesével volt ott. Elmondta, hogy tagja a Velorex klubnak is és kb. 10 éve van már Velorex-e. Elmondta még, hogy
van még 175-ös CZ-je is. Én említettem, hogy nekem van 250-es és 350-es csepptankos jawam is valamint hogy nekem
is volt Velorexem.
Szeretnék néhány kérdést még feltenni, ha szabad, ezért megadnám e-mail címem: szulecsaba@ citromail.hu ill. esetleg
a face- n is be lehet jelölni : Szüle Csaba és egy bordó 350-es csepptankos Jawa lesz a képen.
FIGYELEM! Keresünk 2016 május 7.-i napra, szombatra, Velorex vagy Trabant Hycomat járművet bemutatható állapotban, Budapesttől 30 km-re található helyszínre.
Jelentkezés: Kőváry Barna - 06703639600 - vagy info@mnhjr.hu - Köszönjük!
Velorex blokköntvény, a két hátsó blokkfelfogató és az egyik összehúzó csavar helye, és a jobboldali fedélben a kuplungkiemelő felfogatói be voltak hegesztve, az egész körbe lett marva, még a furatokat kell elhelyezni benne. A két fél blokköntvény, a dinamostarter felfogató, egy baloldali dekni, és a két blokkfél közötti labirintház illetve a felömlők közötti alu darab a csomag tartalma, ez összesen 25000 forint. Összeszereléshez 0.5 mm-es trombitalemezből kell még tömítést készíteni a két blokkfél közé, mert 0.2 mm lett lemarva belőle. Budapest 11. kerületben megtekinthető.
Meg van még egy kisebb szatyor indexem is, egycsavarosak, ez így mondjuk 5000, Budapesten van a 11. kerületben, hétköznap az Örs Vezér terénél át tudom adni.
Sziasztok! Van két első, egy hiányos hátsó és egy tartalék Jawa 559 sárvédőm fölöslegben. Ha valakit érdekel egyben a 4 db 10 000 Ft. A másik elsőhöz is megvan a felfogatás. Szarvas, nagyon nagy kérésre esetleg Budapestre felvonatozok vele, vagy futárral küldöm.
A megkeresésem célja, hogy fel hívjam a klubb figyelmét a nem rég nyílt veterán kiállításunkra!
Hosszú évek munkája után idén szeptemberben sikerült egy veterán autókból, motorokból és robogókból álló kiállítást megnyitnunk ez Euro-Ring versenypályán.
A kiállított járművek között megtalálható számos ritkaság, melyek teljes felújításon mentek át, Messerschmitt KR200, BMW Isetta 300, BMW Isetta 600, Heinkel autók, Velorex, Pannonia T5H, Jawa motorok, oldalkocsisok, katonai motorok és német robogókkal is büszkélkedünk!
Szeretném ha, minnél több a veteránok iránt érdeklődő és rajongó tudomást szerezne a programlehetőségről!
Vendégeket előzetes időpont egyeztetéssel fogadunk, egész évben megtekinthető.
A belépő díja: 2000 Ft/fő
Remélem sikerült felkeltenem érdeklődését a kiállításunk iránt!
Helló! Keresek valakit aki tudna segíteni hogy befejezem a velomat,már csak a gyújtás állítás v van hátra meg némi elektromosági szerelés,csak már feladtam 3 nap után nem sikerül,szikrát ad.A gépezett 18 kerben ferihegy 1 mellett van .Természetesen fizetnék érte,csak kikelene jönni egy hozzáértő embernek.Ha valaki tud segiteni akkor írj tel,számot felhívlak.Előre is kösz.
Két hét múlva kezdődik Közép-Európa legnagyobb oldalkocsis találkozója! Érdekes járművek, érdekes családok és kutyatartók érkeznek Európa 14 országából, akik nem mondanak le a motorozásról, hanem inkább együtt teszik ezt! A koncertprogram rendkívül színes, az Alma együttesen keresztül az amerikai Lord Bishop zenekaráig szinten minden korosztály és zenei ízlésű vendég megtalálja benne a magáét, nem is beszélve a közös oldalkocsis kirándulásokról, az oldalkocsis kaszkadőrbemutatóról és a trabi rodeóról. Ennek örömére honlapunk is megújult minden információval bővítve, amire az ide látogatóknak szüksége lehet: www.oldalkocsis.hu Kérjük adjanak hírt erről a különleges, rendhagyó motorostalálkozóról, amely a családok motorozását és a fogyatékkal élő emberek közös szabadidős tevékenységét helyezi előtérbe, nem pedig a már megszokott "magányos motoros" életérzést. A találkozó hírvivése azért is nagyon fontos számunkra, mert a hazánkban még ritka oldalkocsis motorosok elszórtan élnek az egész ország területén és a közösségi oldalakon kívül csak a szaksajtóból értesülhetnek az eseményről!
Minden nemű segítséget előre is köszönünk!
Tisztelettel Ónodi Árpád II. Nemzetközi Oldalkocsis Találkozó 06208016034 www.oldalkocsis.hu
Bocs ,hogy ilyen késôn,de most nagyon elfoglalt voltam .Ez nem nekem van felszerelve ,csak felraktam a képet ,hogy van rá lehetôség megcsinálni. Egy Cseh Velorexes barátunknak van megcsinálva így. Szerintem , hátramenetbe átkapcsol valamilyen tôbbsoros kapcsolót ,ami az egyik jeladóról átkapcsol a másikra.
Nem valószínű, maximum 3 mm utógyújtással. A gyárinak az a lényege, hogy a nyitás a FHP előtt 3 mm-től egészen az AHP után 3 mm-ig tart (Trabantnál szimmetrikus, FHP előtt 3 mm-től AHP előtt 3 mm-ig), így hátrafele a megszakítók bekötésének felcserélésével a megszakító ugyanúgy 3 mm-rel előbb nyit, a Trabantnál 3 mm-el a FHP után. Optikai jelfelvétellel megoldható lenne, vagy egy olyan jeladómágnessel amin az egyik pólus 180 foknál (valamennyivel, most nincs kedvem számolni) tovább tart, és két jeladó lenne.
Köszöntünk a Magyarországi Bogarasok Klubja a Mini Club Hungary, és a Trabant-Wartburg Klub nevében!
Örömünkre szolgál, hogy vendégül láthatunk közös rendezvényünkön, az Az Oldtimer Premier Tavaszi veteránjárműves találkozón ami 2015. április 25.-án szombaton 8.00 17.00 óra között kerül megrendezésre a biatorbágyi Premier Outlets Centerben!
Bízunk abban, hogy 2015-ben is nagy létszámban üdvözölhetjük a veterán, nosztalgia és hobbi járműveket szerető barátainkat, és mindazokat, akiket érdekel ez a világ, vagy csak egy kellemes családi programra vágynak ezen a reményeink szerint napfényes tavaszi szombaton! Jó szórakozást, jó utat, biztos utat, és benzin kutat kívánva maradunk tisztelettel, A szervező klub-ok, és a Premier Outlets Center csapata!
2015. Május 1. Szarvasi veterán gép, és járműtalálkozó! Várunk minden Veteránost, és veteránkedvelőt szeretettel! :) Tavaly 150-nél is több jármű volt jelen, többek közt Velorexek is, idén se legyen ez másképp!
Szia! 20/237-9303 Megtaláltam a másik oldali csapágyházat is, bár repedt a karima. Képeket... majd mihamarabb. Bocsánat, keveset vagyok otthon. :( +3620/237-9303
Szia! Léptetővilla ugyanaz, a kerekek elvileg ugyanazok elöl, hátul, csak a hátsó kerékre rá van szegecselve egy belsőbordás acél gyűrű, amire ugye a lánckerék megy. A helye meg van az első kerekeken is, de talán nincs kifúrva. Ha nagyon nem találsz, nálam van kerék tartalékban, van egy hűtőm is épp, de hiányos, nem találom az egyik csapágyházat, és egy ventillátor sincs meg rá. Békés megye, Szarvas Neked messze van?
Azért kérdezem mert az enyémben 1 első kereék volt betéve hatulra is s így nemtudom milyen kereé jár hátulra.
Kaptam viszont 1 kereket amin pontosan beletalál a hátulsó fogaskerék részbe, viszont biztos vagyok benne hogy nem velorex hátulsó kerék mivel nálunk Erdélyben én még 1 velorexet sem láttam.(nemhogy a szomszéd bácsináll)
Éppen ezért kérdezem hogy a hátulsó fékpofa átmerője hány miliméter?
És még érdekelne hogy a 350 es jawa (353 354) kapcsoloszekrényben levő léptető villa talál e a velorexével illetve lehet e azt kapni valahol mert az egyik fel volt javitva.
Esetleg ha van valakinek eladó hűtő része az is érdekelne
Szép Napot! Nem, a 175-ös ČZ kerekeiben a fékdob hasonló, de kisebb átmérőjű. A Jawa "Kyvačka" (353, 354) típusoké egyezik méretre. Ezek 250 és 350 cm3-esek, itthon kevés volt belőlük, de találni azért.
Európa egyik legjelentősebb, német-angol nyelvű oldalkocsis szakmagazinja, a Sidecar Traveller őszi kiadása egész oldalas cikkel tudósít Kiskunfélegyháza első Nemzetközi Oldalkocsis Találkozójáról.
Tisztelettel köszönjük az elismerést! Várunk mindenkit 2015 augusztus 13-15 között a II. Nemzetközi Oldalkocsis Találkozóra reményeink szerint még több résztvevővel (2014-ben több, mint 200motor és több, mint 1000 látogató) és még színesebb programmal! További hírek és konkrét műsorterv hamarosan a honlapunkon és a hazai motorossajtóban. Tisztelettel kérünk mindenkit, hogy rendezvényünket vegye fel az általa kezelt, vagy ismert online vagy nyomtatott rendezvénynaptárakba, valamint igényelje meg mihamarabb sajtós kártyáját. Visszajelzések és igény esetén szívesen tartunk kihelyezett sajtótájékoztatót Budapesten is a rendezvényről. Várjuk világjárók, motorépítők, klubok, baráti társaságok, kiállítók, gyűjtők, kereskedők és mindenki jelentkezését, aki szeretné megmutatni magát az oldalkocsis és érdeklődő motorostársadalomnak akár egy pavilonnal is, vagy úgy gondolja, hogy járműve nem a külső parkolóba való, hanem közszemlére tehető a találkozó belterületén. Rendezvényfotóink honlapunkon és facebook oldalunkon találhatók: www.sidecars.hu , https://www.facebook.com/profile.php?id=100006238394969
Áldott, békés Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánunk mindenkinek!
Tisztelettel
Ónodi Árpád Félegyházi Motoros Baráti Kör Egyesület www.oldalkocsis.hu 06208016034
Megvettem egy rozsdás, hiányos blokkot, kocsikáztam 200 km-t érte 45000-ért rá 4 hétre kaptam egy linket, a szomszéd utcában otthon!!! egy hibátlan blokkot árulnak 50-ért. Megvettem, mert kellett egy biztosan jó gyújtás, egy ékszíjtárcsa, és egy hűtés. ...meg nem utolsó sorban a motorszáma a vázamon feltüntetetthez képest ~300 darabbal tér el.
Megkeresett egy velorexes márka társ. Fel szeretné újítani a járművét, komplett eredeti állapotra. Tudna esetleg vele valaki érdemben foglalkozni? Elérhetősége: 20/978 0406
Pár oldalt szeretnék belőle befotózni, információt gyűjteni a szakdolgozatomhoz. Ugyanitt bármi egyéb Velóval kapcsolatos irodalmat is keresek ugyanígy. Elmennék személyesen, átnézném, nem kell még csak kölcsön sem adni. Nagyon hálás lennék, köszönöm előre is!
Sziasztok én nem vagyok velorexes de lenne egy kérdésem van egy ilyen karburátorom úgy tudom velorex természetesen nem új. A kérdés hogy honnan tudnák bele szerezni a szívatónak a belsejét. Megvan a teteje meg a fúvóka alul is csak pont a közepe amivel szabályozni lehetne. lehet venni nálunk boltba vagy interneten? és ha valaki tenne fel az egész szívatóról
Eladtunk februárban egy Velorexet amit hagyatékból vettünk. Ha jól tudom Tura vagy környékére került egy Velorex gyűjtőhöz. Mivel akkor még a papírokat nem találtuk így okmányok nélkül értékesítettük, ennek megfelelő kölcsönösen kialkudott áron.
Pár hétre rá meglettek az okmányok. Meg is találtuk a vevőt némi itteni segítséggel, aki örült neki és ígérte, hogy jön érte. Természetesen nem ingyen.
Ez a mai napig nem történt meg, eltelt közben úgy negyed év. Mivel a füle botját se mozdította ezért 1971-es 350-eshez szürke forgalmi adattáblával eladó. Adataim publikusak.
Köszi, erre tippeltem én is kezdetben. Nem lukas, ergo marad a kopottság. Megforrasztom akkor a régit, és azt teszem vissza ez helyett, mert az viszont felszívta a benyót és azért merült alább.
Segítsetek kérlek! A karburátorból, a középső téglalap alakú (nagyobbik) nyílásból milyen hiba miatt szivárog a légszűrőház felőli részen a benzin? Nem ömlik, csak kicsit csepereg, lassan csordogál.
Új oldaláról mutatkozik be a Millenáris bringapálya (1146 Budapest, Szabó József utca 3.): délután kezdünk és a kivilágított oválban folytatjuk az esti órákig.
A Velodrom Millenáris mindenki örömére szolgál, de a pályára csak az 1.000 kg önsúly alatti járművek mehetnek fel, hiszen ez alapvetően bringás, motoros terhelésre épült. De a statikus, vagyis nem körözős részvevők is egyedi, sehol nem megélhető élményben részesülnek, akárcsak a jármű nélkül érkezők. A lényeg az élmény, a veteránozás élménye. Egyre többen jönnek öreg bringával, aminek nagyon örülünk. Ha szeretnéd kipróbálni a pályát, semmi akadálya, csupán személyes elszántságod és kondíciód, illetve öltözéked stílushiánya lehet akadály J Idén is lesz depóépítés.
Online regisztráció, ha járművel szeretnél jönni: http://www.chronomoto.hu/online/velodrom/ A programokról folyamatosan kaptok tájékoztatást, dolgozunk rajta. Belépőjegy stílusos, nosztalgikus öltözékben (elvárás) - felnőtt 1.800.- Ft Belépőjegy napjaink viseletében korra való tekintet nélkül - egységesen 3.000.- Ft Gyermekek 150cm magasságig ingyenesen jöhetnek. Stílusos ruházatuk nem kötelező, de lehetőség szerint így jöjjenek kísérőikkel. Háború előtt gyártott járművek részvétele ingyenes.
Az elvárt megjelenésről a honlapon találtok részletesebb ismertetést. Egy sapka, vagy sál nem csinál nyarat = július éppen elég nyár, hogy kössük magunkat elveinkhez. Annyiban azért változtak elvárásaink, hogy a klasszikusan elegáns öltözetben, divattervezők extravagáns kollekciójában érkezőket is velodromosnak minősítjük. Hölgyeken szívesen látunk kalapot, érdekes kiegészítőket, frizurákat, de hozhatnak például napernyőt J DE
Csak a felkészült, egységet mutató öltözéket honoráljuk kedvezménnyel. Kérjük, vegyetek részt a játékban és előzzétek meg a vitatott helyzeteket. Köszönjük megértéseteket.
Jó készülődést! Noszvai András szervező +3630 676 8480
Új oldaláról mutatkozik be a Millenáris bringapálya (1146 Budapest, Szabó József utca 3.): délután kezdünk és a kivilágított oválban folytatjuk az esti órákig.
A Velodrom Millenáris mindenki örömére szolgál, de a pályára csak az 1.000 kg önsúly alatti járművek mehetnek fel, hiszen ez alapvetően bringás, motoros terhelésre épült. De a statikus, vagyis nem körözős részvevők is egyedi, sehol nem megélhető élményben részesülnek, akárcsak a jármű nélkül érkezők. A lényeg az élmény, a veteránozás élménye. Egyre többen jönnek öreg bringával, aminek nagyon örülünk. Ha szeretnéd kipróbálni a pályát, semmi akadálya, csupán személyes elszántságod és kondíciód, illetve öltözéked stílushiánya lehet akadály J Idén is lesz depóépítés.
Online regisztráció, ha járművel szeretnél jönni: http://www.chronomoto.hu/online/velodrom/ A programokról folyamatosan kaptok tájékoztatást, dolgozunk rajta. Belépőjegy stílusos, nosztalgikus öltözékben (elvárás) - felnőtt 1.800.- Ft Belépőjegy napjaink viseletében korra való tekintet nélkül - egységesen 3.000.- Ft Gyermekek 150cm magasságig ingyenesen jöhetnek. Stílusos ruházatuk nem kötelező, de lehetőség szerint így jöjjenek kísérőikkel. Háború előtt gyártott járművek részvétele ingyenes.
Az elvárt megjelenésről a honlapon találtok részletesebb ismertetést. Egy sapka, vagy sál nem csinál nyarat = július éppen elég nyár, hogy kössük magunkat elveinkhez. Annyiban azért változtak elvárásaink, hogy a klasszikusan elegáns öltözetben, divattervezők extravagáns kollekciójában érkezőket is velodromosnak minősítjük. Hölgyeken szívesen látunk kalapot, érdekes kiegészítőket, frizurákat, de hozhatnak például napernyőt J DE
Csak a felkészült, egységet mutató öltözéket honoráljuk kedvezménnyel. Kérjük, vegyetek részt a játékban és előzzétek meg a vitatott helyzeteket. Köszönjük megértéseteket.
Jó készülődést! Noszvai András szervező +3630 676 8480
Most szombaton:Az Oldtimer Premier Veterán Járművek Találkozója 2014. április 26.-án szombaton 8.00 17.00 óra között kerül megrendezésre a biatorbágyi Premier Outletben!
Illetve egy másik találkozóra is hívták a klubot:
Szeretettel várunk Benneteket május 3-án Nógrádkövesdre. a rendezvény programja : Veterán jármű találkozó Nógrádkövesd forgatókönyve 9:30 Érkezés, felvonulás a faluban 10:00 Ünnepélyes megnyitó 10:10 Czombos József plébános úr megáldja a résztvevők járműveit ,Himnusz eléneklése A rendezvény alatt a Vasúttörténeti Park vándorkiállítása megtekinthető a nógrádkövesdi vasútállomáson - Nehéz György gyűjteményének bemutatása . 10:20 Ács Zoltán úr bemutatja a Lengyelországban elhunyt házaspár árváinak megsegítésére felajánlott veterán motorkerékpárt és emlékeztetőt mond. 10:30 Kresz Géza Mentőmúzeum járművének bemutatása és mentési bemutató Kristófik Ferenc úr vez. mentőtiszt vezetésével. 11:00 Nógrádkövesdi József Attila Általános Iskola műsora 11:30 Veterán járművek bemutatása, műsor 13:00 Nógrádkövesdi Csicsergő óvodások műsora 13:30 Skoda Octávia 1962 bemutató ,Volvo Amazon szlalom bemutatója 14:00 Négyesi Pál újságíró és autótörténész előadása a hazai járműgyártásról 14:30 Magyarnándori asszonykórus bemutatója 14:45 Halasi Bianka énekesnő műsora 15:00 Bach Szilvia humorista vidám műsora 16:00 Halasi Bianka énekesnő műsora 16:30 Ügyességi verseny a kiállítók részére, járműismereti és KRESZ vetélkedő, szlalom bemutató ( Volvo Skoda) 20:00-02:00 Majális bál (zene: Ferenczi János) Kiállítás alatt a kiállítók sátraiban pódiumbeszélgetések. A találkozó retro majális hangulatát fogja idézni: sör, virsli, kolbász, büfésátor, este bál élőzenével. Napközben a találkozó alatt a zenéről a ,,THE HARRY POTTERS rock & roll trió gondoskodik. A találkozó esetleges programváltozásának a jogát a rendezők fenntartják. https://www.facebook.com/events/223188707885978/
Oldtimer Premier 2014.04.26.-Premier Outlet-Biatorbágy-M1-16 km
Kedves Tagjaink, Kedves Veterán-, Nosztalgia-, és Hobbijárművesek!
Szeretettel meghívunk a Magyarországi Bogarasok Klubja, a Mini Club Hungary és a Trabant-Wartburg Klub szervezésében az Oldtimer Premier rendezvényre, április 26.-án szombaton 8-17-óráig! Kérjük figyelmesen olvasd el részvételi tájékoztatót, és - lehetőleg - vedd igénybe az előzetes regisztrációt a www.oldtimerpremier.hu weboldalon! Előzetes klip: https://www.youtube.com/watch?v=pRnDTucxWN0 Kattints a plakátra a weboldal eléréséhez! Tudj meg többet a rendezvényről!
Én ha cserélném, rézcsövet vennék, semmiképp nem gumit, ilyen hosszon az hamarabb tönkremehet, mint a fém. Autókban is fém van ugyanígy egy ideig, csak a két vége gumi. Próbáld ki, tedd víz alá, dugd be a végét, és sűrített levegőt adj rá. Persze ha van otthon kompresszor.
Kösz,így már világosabb.Még azt szeretném kérdezni hogy van a fém benzincső azt érdemes kicserélni gumira ,van valami hátránya?Csak azért gondolkozom a cserén mert kitudja milyen a belseje kb: 20 éve lejárt a műszakija azóta nem volt benne benzin .Lehet hogy balesetveszélyes?
Helló! Megint megakadtam most a szimeringnél nem értek valamit,van egy szétszedet 634-es blokkom abból kaptam ki a szimeringet hogy ugyan olyat vegyek a veloba,itthon nézegetem és ennek pár mm-el nagyobb a belső lyukmérete mint a főtengely és így használhatatlan.Viszont nekem a főtengelyen van mind két oldalon egy kis acélkarika és hogyha arra teszem a szimeringet akkor tökéletesen passzol,ez lehet hogy direkt így van megoldva gyárilag ,feltehetem így vagy vegyek másik szimeringeket?Valaki találkozott már ilyennel?
A hengergörgős drágább, cserébe nagyobb radiális teherbírása van, a 350-esben golyós van, mondjuk ott nincs ekkora lendítőtömeg, a dinamó forgórész is lényegesen kisebb, illetve nincs kényszerhűtés sem. Tehát a 6305 C3-mal valószínűleg sokat el fogsz menni, a gyár valamiért mégis hengergörgőset ajánl, a pontos típusát nem tudom, 25x62x17mm-es. a főtengely középcsapágy viszont mindenképp golyós legyen, a hengergörgős enged oldalirányú mozgást a tengelynek, legalább középen legyen megvezetve.
Ez 71-es blokk és 16mm-es a csapszeg mérete,akkor vehetek hozzá 350 6v dugót jó lesz? És a csapágyból 6305 c3 lehet golyós is vagy csak a henger görgős jó?
A dugattyú csapja Jawa méret kell hogy legyen, mert alapból Jawa. 1971-ben a 360-as Jawán még 15 mm-es csapszegek voltak, a 634-esen lett már 16-os. A csapágyak szabvány méretűek, a főtengelyen lévő egyezik (6306 középen, és a két szélén 6305, vagy ennek megfelelő méretű hengergörgős csapágyak, mindenesetre C3 hézagolású legyen mindhárom), a váltót nem tudom, de szerintem passzol az is.
Ebben eredeti blokk van, rendszámos darab,csak a volt tulaj szétszedte és sose rakta össze.A robbantott ábrákból nem lettem okosabb.A kérdésem az lenne hogy jó bele a Jawa csapágy PL:634-es főtengely csapágy.Vagy esetleg valami spéci méret,csak azért kérdezzem mert a dugók csapja is más mint a jawáé.
De, biztosan lesz hazai találkozó is. Ha van pontosabb hely, időpont ide kiírom majd.
Kaptunk egy másik meghívást a Lengyel velorex klubtól: (gépi fordítás)
Helló Velorex Fans!
Mi meghívjuk szeretettel a Velorex Rally Lengyelország kerül megrendezésre a lengyel tengeren a városban Pobierowo az augusztus 22 - augusztus 24. 2014-ben.
Az érdeklődők csatlakozhatnak a lengyel csoport, és együtt mennek Lengyelország szerte. Az útvonal körvonalazódik a város Rybnik a város Pobierowo.
A találkozó kezdődik 2014/08/19 a 2014/08/22.
Hívjuk szeretettel :)
Kérem, mondja ezt az információt Velorex rajongók a környezetben. Ha kérdése van, kérjük, küldjön nekem e-mailt mailto:janoszpenio@poczta.onet.pl
Helló! Most kezdtem el a kis velorexem blokkjákak felújitását,és egy kis segitséget szeretnék kérni hogy milyen csapágyakat és szimeringet vegyek bele,sajnos a régiek nincsenek meg mert szétszedve vettem.A velo 1971-es gyártmány hidraulikus blokkja van.
A 350-esemen 30-40 éves Barumok vannak, két éve a 110-es tempót autópályán bírta, a Mitas semmivel nem rosszabb, és még tapad is! :)) Műszakira én is váltok, csak akkor nem volt még rá "kedv".
Kaptam ezt a levelet, hátha valaki tudja a választ:
"Kedves Attila. Egyéb elfoglaltságok miatt csak a múlt héten került sor a Velóra, a motor indítása kis(berántókar) rásegítéssel működik, bár egy 55ah-s új akksinak jobban kéne hajtani + motor járása közben nincs töltés, ezért én arra gondolok hogy valami nem oké a starternél(viszont a szénkefék-forgórész tiszta és jól érintkezik). A 3 db 6-os csavarra menő vezetékeken kívűl(S1,S2,D) az állórészből jön ki még két vékonyabb kábel(fekete és barna), ez egy tekercs két vége, amelyeket én a rajz szerint ha jól értelmeztem akkor a feszszabályzó M és a D pontjára kötöttem(a D pontra csatlakoztatásban nem vagyok igazán biztos, hogy ez így jó e? lehet hogy testelnem kellene?), a többi kábelezés egyértelmű. Sajnos a blokk nem veszi a sebességeket(bár az Erik elmondása szerint csontra fel lett újítva), ezért nem tudtuk kipróbálni menet közben, kedden kivesszük a motort belőle, és szét lesz szedve. Amúgy minden oké vele, a hiányzó alkatrészek miatt írok az általad megadott címre. Egy két fotót csatoltam. Üdv. Feri"
Előbb-utóbb akkor zaklatni foglak! Nem tudom mikor, szerintem még a tél folyamán.
Balázs: Rendben. Csavarokban az az érdekes, hogy elvileg 64-ig a szabvány laptávok a hatlapfejűeken 11, 14 mm-esek voltak 10, 13 helyett, a 17, és a többi talán passzolt, vagy 19 volt helyette. Ha van eredeti, beütés nélküli csavarod, az értékes lehet. Mindezek mellett gyári csavar lehet még "Li" felirattal (ez a 70-es évekre jellemző, 13-as laptávú), a 10-es pedig vagy beütés nélküli, esztergált, vagy "D" feliratos. A motorblokk környékén ha minden igaz sűrűmenetes volt, a 350-es Jawámon biztosan, szerintem itt is a rázkódás miatt, de egy alkatrészkatalógus sokat elmond. Talán kering fönt a neten. Szóval szerintem zömmel esztergált 11, 14-es laptávú csavarok voltak, ha szerzel ilyen méretű hatszöganyagot, esztergályos csinál, amilyet akarsz, csak drága az óradíja. :) Egyébként szerintem nem értenek ennyire hozzá, a lenti origós cikkben is OT-s Velorex van, fekete sárvédőkkel...
Nekem van egy eredeti komplett garnitúra szakadt burkolatom. Egy tizesért vettem a Vaterán kb 2 éve. Pont szabásmintának való, másra már nem. A kezemből ki nem adom, de ha valaki eljön leméricskélheti vagy átrajzolhatja papírra. Tetőkárpit is van.
Szia! Még egyszer akkor idén előkapom az enyémet (jövőhetem otthon töltöm), leméregetjük, tanakodunk, és mond rá valamit. Ha egyébként ketten hozzátok egyszerre, lehet hogy olcsóbban kijönne, mint egy-egy, kevesebb a hulladék is, és ha egyszer benne van egy dologban, akkor egy helyett kettőt legyártani könnyebb, és időtakarékosabb is. http://www.turcsanyikatalin.hu/
Balázs: tuti minden bőrt kidobtál? Nem az állapotuk a lényeg, szabásmintát a legrettenetesebb állapotú szakadt cafatmaradványról is lehet venni. :( Nekem van pár bőröm, de nem teljes. Ajtókárpitok, orr darabkák. A kötény a műszerfal alatt biztosan hiányzik, meg egy feláldozható állapotú ülés kéne. Az enyémen 2 apróbb szakadás van csak, viszont ha az egész restaurálva lesz, nem fog beleilleni a kopott, rozsdás szegecses ülés a gépbe, szétszedni pedig nem szeretném, valakinek még jól jöhet. Lefejtett jó állapotú bőrt is meg szokták néha venni, patinás gépre.
Szia! Be lehet szerezni, kárpitos boltokban, ennek utánanézek pár napon belül. A bőrözés mennyire sürgős? Jelenleg úgy néz ki, tavasszal, vagy nyáron tudná vállalni. Árra rákérdezek, hétvégéig tudok választ adni.
Hoppá! Az index búráid üvegek, vagy műanyag? A hátuljáról tudnál képet csinálni még? Az enyém is 63-as, és mivel nincs papírja, a forgalombahelyezéshez OT-ra kell megcsinálni. Ha már OT, szeretném tényleg rendesen restaurálni, bár tudom hogy Velóhoz sokmindent össze lehet "hazudni", volt káosz rendesen a gyártásban, de némi rendszert mégis vélek felfedezni. Az enyémen például vélhetően hátul nem volt magyar szabványos, Octavia rendszámvilágításos rendszámtartó, cserébe visztont a hátsó sárvédőn megvannak a rendszám, és a középső hátsólámpa furatai, és azok a furatok pont ugyanolyan távolságra vannak egymástól, mint a Jawámon, illetve a hátsó kosáron középen végigfut a "gerinc", nincs ablaknak kihagyva hely, lehet hogy még osztott ablakos volt. Vázszámot, motorszámot kérhetnék még esetleg? Viszont azt szerintem inkább privátban. Köszönöm előre is!
Az egyik hengerfej hiányzik, valamint a gyujtás oldali dekni. A másikból viszont kettő van, az egyik teljesen új. Új léptető villa, kis lánckerék, gyűrűk, kuplungkosár, lamellák meg a mi a képeken látszik. A blokk sérülésmentes, hibátlan állapotú. Eg y irányárat mondjatok légyszi, hogy mégis képben legyek, nem akarom elpazarolni.
Vagy 350-es perak blokk csere továbbra is érdekel!!!!!
A kerék egyezik a Jawa 353, 354 kerekével, volt festett is, krómozott is, az én 63-asomon króm maradványt találtam a ráfokon, viszont itt van akinek gyári gépén barnára festett van. Ha a hűtés nem sürgős, lehet hogy tudok benne segíteni, az enyémet foltozni kell, és a csapágyházait újraöntetni, de még egy darabig (tél közepéig, tavaszig) nem tudok foglalkozni vele. www.velorexy.cz oldalon van egy cikk, ahol gyártottak egyet, pontos linket nem tudok, nézd végig ezt a fórumot, talán Hurvinka linkelte nekem. Fotókat mutass a gépről légy szíves, kíváncsi vagyok! :)
Több lehetőség közül is választhatsz: 1.Itt le van írva sok tanács. http://velorex.hu/s_1_cel.html Anyag ára nagyjából 30-40 ezer, vastag ceruzával. A pepecselés nem kevés, de legalább "saját" termék, és ha valami nem jó, nem kell sokáig keresni a felelőst. :) 2. Cseheknél varrnak bőrt, állítólag gyári szabásminta alapján, úgy tudom, lentebb említett Csejtei Tamás be tudja szerezni, az árát ő megmondja, viszont minden váz más, lehet hogy bőre, vagy szűkre sikerül, ha a "ruha" egyforma is, nem mindegyiken áll ugyanúgy. 3. Édesanyám szűcs-bőrműves Szarvason (Békés megye), mondjuk hidegben, karácsonyig rengeteg munkája van, de tavasszal, nyáron még vállalná is a méretre szabást, varrást.
Anyag: Bp. VIII. Népszínház utcában, a Blaha Lujza tértől 2-3 sarokra van egy műbőrös, szivacsos bolt, van mindenféle szín, anyag, és minta, sajnos a gyári szín és vastagság nem fellelhető, mintával voltam már bent több helyen, máshol vagy drágább, vagy rosszabb minőség kapható, de általában mindkettő. Van világosabb barna, illetve sokkal sötétebb.
Én is azt gondolom, bár a veló témakörben igencsak kezdő vagyok. Pedig ezerrel neki kell állnom, hogy minnél hamarabb forgalomba legyen helyezve. Nem tudsz valakit , aki a bőrt meg tudja varni rá?
A segítségeteket szeretném kérni. Hozzájutottam egy 350-es velorex motorblokkhoz, szétszedett állapotban, elvileg hiánytalan, (de még elemzem a dolgot) és több gyári új cucc is van az alkatrészek között. Milyen összeget lehet érte kérni ha eladásra kerülne?
Vagy ha valakit érdekel szívesen elcserélném Jawa perak 350-es motorblokkra ráfizetéssel is.
Mos... kormány kerék jobb mint új korában. :) Lefestettem egy elsőre kezembe akadt itthoni fekete víz alapú fémre fára festékkel. Utána pedig kapott egy akryl spray lakkot. Csillog villog, nem is fog és nem reged. Nyirkos időben napokban tezstelve, hátjó lett.
Másik... ránagtott néha akadozva dadogva a járgány. Benzintankot kitakarítottam, porlasztót is, gyujtás rendben. Alapjáraton sosem volt semmi gond, csak ha nagyobb fordulaton pörgött. Kicseréltem a trabis fekete dobozban a két fő tranzisztort (8aa.-Ft /db) Minden jó lett, gyünyürű egyenletes járás lett. :)
Mit szólnál ahhoz, ha meghívnám az ismeretségedből 4-5 Velorexest, a Mini Autó találkozóra Pésre. Költségek a két napra 2600 Ft . Ha van jelentkező akkor hamar mert az első 40 fő ig ez a nevezési díj , 50 fő a max. és ott 7000 Ft.
A regisztrációs lista folyamatosan változik és frissül, érdemes figyelni. Vannak ott izé...erős dolgok. Is. És érdekesek is. Meg gyorsak. Király lesz a buli!
Az augusztus 31-szeptember 1-i hétvégén ismét birtokba vesszük az ország egyetlen Forma-1-es Grand Prix pályáját, hogy az idén még egyszer, utoljára csapjunk egy őrületesen jó hétvégét kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Gyermekprogramok, katasztrófavédelmi bemutató naponta kétszer, old- és youngtimerek, az ország leggyorsabb Time Attack-autói, bringa- és KRESZ-park, klimatizált pihenő, vezetéstechnikai tréning, nyeremények és persze csapatás nyélgázon. Méltó búcsú lesz a nyártól, a regisztráció hamarosan indul!
Sziasztok! Volna igény vállalható árú váltókar tengelyre bowdenes blokkba? Anyaga ezüstacél, köszörült felület, utólagos hőkezelést nem kap, ahogy a gyári sem. Árat nem tudok, de mindenképp kedvező, itt a cégnél megcsinálják nekem. Ugyanitt főtengely csapok is készülnek majd, (azok hőkezelve valószínűleg C45-ből) 350-es főtengelyből is készülhet így veló.
Helló! Van egy mechanikus blokkom amit elcserlnék hidraulikusra ,ha valakinek pont ilyen kéne.Megegyezés szerint tudok rétenti pénzt is,vagy ha valakinek van eladó hidraulikus blokkja az írjon.Köszi.
Káldi Benedeknek hívnak, a Veterán fórum közösségi oldal egyik adminisztrátora vagyok. Tájékoztatni szeretném Önöket, illetve közreműködésüket kérni azzal a figyelemfelkeltő kezdeményezéssel kapcsolatban, amit a Veterán Fórum felhasználói indítottak az okmányaikat vesztett, rendezetlen tulajdonjogú járművek ismételt forgalomba helyezésének megkönnyítése érdekében.
Aláírásgyűjtő akciónk gondolata 2013. júniusában merült fel, egy három hetes vitaidőszak lezárultával június végére állítottuk össze azt az öt pontból álló listát, amely véleményünk és tapasztalataink szerint a veteránkorú járművek forgalomba helyezése körüli jelenleg legfontosabb problémákat érintik. A kezdeményezésről szóló első hivatalos értesítőt, valamint petíciónkat (melyből programunkat is megismerhetik) június 27-én tettük közzé az oldalon, az aláírásgyűjtő íveket pedig július elseje óta érhetik el a látogatók. Az akció végének 2013. augusztus 31-ét jelöltük meg.
A gyűjtési időszak alatt nem csak magánszemélyektől várjuk az aláírásgyűjtő íveket, számítunk a magyar veterános életet meghatározó szervezetek támogatására is. Bár támogatóink között szép számmal vannak veterános egyesületek tagjai is, fontosnak tartjuk, hogy a kezdeményezésről a szervezetek hivatalosan is tájékoztatást kapjanak, a tájékoztatáson túl pedig szeretnénk is felkérni Klubjukat, saját rendezvényein segítse az aláírásgyűjtést.
Amennyiben egyetértenek a mozgalmunk által megfogalmazott célokkal, kérjük tájékoztassák klubtagjaikat kezdeményezésünkről, és a jelen levél mellékleteként elküldött (tetszőleges példányszámban kinyomtatható) aláírásgyűjtő ívek felhasználásával gyűléseiken, rendezvényeiken szervezzenek csatlakozási lehetőséget a kezdeményezést támogató tagok számára!
Hogy képet kaphassanak elképzeléseinkről, e-mailemhez csatolok egy hosszabb felhívást, illetve az eddig közzétett dokumentumainkat is, a gyűjtéssel kapcsolatos legtöbb gyakorlati tudnivalót közzétettük oldalunkon is. Az aláírásgyűjtő lapokat kérjük, hogy a Veterán fórum összefogás - 2071 Páty, Kossuth L. u. 94. alatti "központi" címre juttassák vissza. Egy ajánlott levél költségét figyelembe véve (~400 Ft) ezt látjuk a leghatékonyabb és költségkímélőbb megoldásnak.
Közös érdekünk, hogy a kezdeményezés híre minél több veteránoshoz eljusson, hangunk minden egyes támogatói aláírással erősebbé válik a döntéshozók előtt. Az összegyűjtött, megszámlált és regisztrált gyűjtőíveket a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség vezetőségének tervezzük átadni egy megbízó dokumentum kíséretében, amelyben kérjük, hogy az összegyűjtött aláírásokat a magyar veterános társadalom érdekérvényesítő szervezeteként a petíciónkban megfogalmazott célok elérésére használja fel.
Kérem tanulmányozzák át kezdeményezésünket és tájékoztassanak, egyetértenek-e céljainkkal, vállalják-e egyesületükben a hivatalos gyűjtés illetve tájékoztatás megszervezését, illetve van-e bármilyen további javaslatuk a közreműködésre.
Bármilyen kérdés esetén vagy gyakorlati információval szívesen állok a rendelkezésükre e-mailben vagy telefonon is, telefonszámom: 06-20-9547-347.
Bocs, ha megbántottalak. Csupán, annak szerettem volna hangot adni, hogy sokkal jobban esik a velózás, ha többen vagyunk. Nem az igazi magányos farkasnak lenni. 2 és fél év alatt még nem gurultunk együtt. Persze ezt nem lehet kierőszakolni.
Az tényleg jó, hogy sokat írogatsz. Tudom, hogy többen is szinte naponta megnézik, kíváncsiak a hírekre, még ha nem is írnak ide. Ezt KÖSZI. Tényleg ne kapd fel a vizet. Ünnepélyesen megigérem nem olvasom többet a fejedre, ha nem gurulsz velünk !!! Remélem nincs harag.
Gyermek (12-16 év között, diákigazolvánnyal) és nyugdíjas (65 év felett): 700,- Ft
Belépőjegy napjaink viseletében korra való tekintet nélkül:
Egységesen 2900,- Ft
Gyermekek 12 éves korig ingyenesen jöhetnek. Stílusos ruházatuk nem kötelező, de lehetőség szerint így érkezzenek kísérőikkel.
Az elvárt megjelenésről ITT találtok részletesebb ismertetést. De Egy sapka, vagy sál nem csinál nyarat, ennek nem dől be a rendezői gárda. Csak a felkészült, egységet mutató öltözéket honoráljuk kedvezménnyel. Kérjük, vegyetek részt a játékban, és előzzétek meg a vitatott helyzeteket. Köszönjük megértéseteket.
Jó készülődést! Noszvai András szervező +36-30-676-8480
Tudom, nagy kéréssel fordulok hozzátok, de nincs jobb ötletem.
Az a helyzet, hogy édesapámnak jövő héten lesz a névnapja. Szeretném meglepni.
Az az ötletem támadt, hogy felkutatom azt a Velorexet, melyet valaha ő rakott össze haló poraiból. Ez sikerült is, de sajnos nincs már forgalomba helyezve.
Pedig nekem az a tervem, hogy egy napra visszahozom apa ifjúságát és szerzek neki kölcsön egy Velorexet, amit nemcsak csodálhat, hanem vezethet is, elviheti vele az unokáját.
Hangsúlyozom, pontosan tudom, hogy akinek ilyen bőregere van, annak nemcsak autó ez a jármű, hanem annál sokat többet jelent, a szeme fénye. Tudom azt is, hogy rettentő nagy kérés, hogy akár egy napra is váljon meg tőle a gazdája. Mégis kérlek titeket, ha tudtok valakit, aki hajlandó lenne erre az áldozatra, mindenképp jelezzétek nekem.
Természetesen nem kérem ingyen. Az árról megegyezünk. De azt hiszem, ez nemcsak pénz kérdése.
Valami, amit tudnotok kell: édesapám több mint 45 éve vezet és pontosan tudja a Velo értékét is. Ismeri és szereti ezt a típust. Nem arra kell neki, hogy kinyírja, csupán, hogy még egyszer vezethesse, érezhesse, ahogy dübörög alatta.
Amikor még kicsi voltam két-három roncsból épített a fiával egy működőképes Velot. Olyannyira sajátkezűleg újították fel, hogy még a bőrüléseket és a ponyvát is ők készítették. Ugyan nem a hagyományos ponyvából, hanem műbőrből, de nagyon tetszetős lett. Csak aztán meg kellett válnia tőle.
Tehát, ha valaki kölcsönadna 1 napra egy forgalmival rendelkező Velorexet, nagyon nagy örömöt okozna vele.
Kiállítások: Szabad a pálya - kiállítás a dualizmus korának technikatörténeti érdekességeiből, a korszak életérzéséről. Próbáld ki a csőpostát! Játékország Nosztalgikus emlékeket ébresztő játékok az 1970-es évek gyerekszobáinak polcairól. Taxi kiállítás autók és érdekességek az idén 100 éves fővárosi taxi történetéből. Játék Hívj egy taxit! Hogyan? Válaszold meg a játékos kutatólapon az autó kiállításhoz és a taxi kiállításhoz kapcsolódó kérdéseket! Ezzel jogot szerzel arra, hogy dobjál 10 dobókockával. Ha a kockákkal sikerül a kockás Főtaxi 2-222-222 hívószámát dobnod, értékes nyeremény vár. Terepasztalok a közkedvelt nagy terepasztalon kívül a megújult emeleti terepasztal is várja a látogatókat
Programok
18.00 Ütős gyerekek a gödi Németh László Általános és Művészeti iskola 10 fős ütőegyüttese nyitja az estét 19.00 -21.00 a Mesekocsi színház bábosai, bohócai szórakoztatják a gyerekeket és szüleiket 17.00 órától éjfélig Hazamehetsz egy taxival! Vágd ki, ragaszd össze, színezd ki és vidd haza saját papírmodellből készített taxidat! Játékos feladatok, érdekességek a fogatok, konflisok, taxik és egyéb alkalmatosságok jegyében. Idén is működik a játéksarok a legkisebbeknek, ahova elsősorban a 3 év alattiakat várjuk. A parkolóban 17.00 órától sötétedésig a már hagyományos kerékcsere verseny és autós ügyességi verseny zajlik. Kerékpáros ügyességi és KRESZ pálya várja a gyerekeket, ahol Tóbiással és Balambérral, a két tudatos közlekedésre nevelő óriásbábúval találkozhatnak. A BMW Motoros Baráti Kör a BMW motorkerékpár gyártás 90. évfordulója tiszteletére negyven csodaszép motort vonultat fel az elsőtől a legutolsó típusig. A BMW motorgyártás teljes történetét bemutató alkalmi kiállítást szakkönyvek, poszterek és prospektusok is színesítik. Látta már belülről a Szabadság híd vámházát? Kihelyezett programunkként szakmuzeológus vezetésével ezen a napon megtekinthető a vámházban berendezett budapesti Duna-hidakat bemutató kiállítás. Találkozó a pesti oldalon a híd északi vámházánál 15, 19 és 21 órakor. A belépés ingyenes.
Tegyetek fel egy generátort. Soha nem lesz vele gond. Egyébként kár, hogy nem taliztunk, nem kellett volna egyedül mennem. A kis kedvenced gyönyörű lett. Szép munka. Gratula!!!
Eza 35 km volt a teszt, de már a töltés meghalt. A bőr szerintem szép lett, Lódi Karcsi munkája. A VELODROM-ra már beregiszráltuk, bár nem teljesen eredeti . "Blacky"
Családi munkába, besegítés jött közbe reggel hírtelen. Bocsi, majd lesz még alkalom. Addig is én írok ide a legtöbbet. :D Nem beszélve az információ áramoltatásról, találkozókról.
Szia Hurvinka !, NEM láttalak a Sokadalomban, de nem csak most Nem láttalak, de 2-éve az ősszejövetelek 90%-án ott voltam és sehol sem láttalak !!! Cukorból van Hurvi ? Jó lett volna együtt gurulni a fotózásokra.(ha már egyszer megígérted.)
FIGYELEM! Módosul a Totalcar Oldtimer Sokadalom helyszíne!...
Az ember azért tervez, hogy utána az élet sokszor felülírjon mindent. Ezúttal talán még épp időben ahhoz, hogy a Totalcar Sokadalom címen meghirdetett rendezvény színhelyének módosítását az összes érdeklődő megtudja. A Népstadion helyett egy csapásra szükség lett egy másik helyszínre, a Fővárosi Autópiac vezetősége pedig kellőképpen rugalmasnak bizonyult ahhoz, hogy egy ekkora rendezvénynek helyet és időt adjon ilyen rövid határidővel.
A 2013. június 8-ára meghirdetett sokadalom helyszíne tehát nem a Népstadion, hanem a Fővárosi Autópiac (Budapest, Nagykőrösi út 162.) területén lesz, az esemény 9 órakor kezdődik. A részvételhez szükséges regisztrációs lap letöltése és kinyomtatása után ez szolgál majd belépőül. A lap rövidesen elérhetővé válik a totalcar.hu oldalon. Amint elkészül, az újság címlapján jól beazonosíthatóan megjelenik, ezt kell majd magával hoznia mindenkinek, aki járművel szeretne bejönni és a fotózáson részt venni.
Megértésüket előre is köszönjük. A Totalcar Oldtimer Sokadalom szervezőgárdája
Totalcar Oldtimer Sokadalom A veterán járművek napja www.sokadalom.hu
2013, június 8. szombat
Akinek van veterán korú, vagy klasszikus járműve, az közlekedjen vele ezen a napon.
Aki teheti, járművéhez illő korhű, nosztalgikus öltözetben vegyen részt. Előre is köszönjük! Részvevők: klubok, múzeumok, gyűjtemények, egyesületek, barátok, családok, az utca veteránokat szerető emberei. Sokadalom Pont 9.00-14.00 NÉPSTADION Az Oldtimer Sokadalom végleges időpontja Június 8. szombat. A Sokadalom Pont a Népstadiont körbeölelő betonút mentén lesz felállítva. Higgyétek el, nem egyszerű egy nagyszabású rendezvényt összehozni, és az időpontok között gyakran nincs megfelelő, hiszen sok esemény van egyszerre. Nekünk, szervezőknek két okból is újra kellett gondolni a Sokadalom forgatókönyvét, mert egyrészt olyan méretűre duzzadt fel a részvevők száma, hogy már kezdtek kezelhetetlenné válni egyes részletek, másrészt, mert a májusi időpont ütközött két másik nagyszabású rendezvénnyel. A Totalcar és a Rozsdakupac belépésével és segítségével bővítettünk a lehetőségeken. Mivel a Népstadionnál nem akadályozunk semmit és senkit, van helyünk bőven, hogy aki szeretne depót építeni, az megteheti. Itt találkozhatnak a barátok, klub- és márkatársak, és itt lehet nézelődni, fényképezni, barátkozni. Alapvetően oldtimerek és youngtimerek jöjjenek, de nosztalgikus kinézetű fiatalabb autókat (pl. Morgan, Caterham, Cobra, Nissan Figaro), vagy motorokat (pl. Vespa, Royal Enfield) is érkezhettek. Aki teheti, jelenjen meg stílusosan, öltözzön járművéhez! Ez nem elvárás, hanem a játék része. Reméljük, sokan élnek a lehetőséggel. Az Oldtimer Sokadalmon való részvétel ingyenes, célunk az általunk képviselt értékek és az életöröm közkinccsé tétele. A Sokadalom részvevői mozgásban is megmutatják magukat, tehát alapvetően csak másodsorban statikus a rendezvény és nem kíván szellemiségétől eltérő kereskedelmi érdekeket kiszolgálni. Az Oldtimer Sokadalom nonprofit rendezvény, mely hasznos lehet a veterános érdekképviseletek lobbizásánál is. Széleskörű médiaérdeklődés és következetesen emelkedő számú részvétel jellemzi: 2009-ban 450 jármű (autók, motorok, kerékpárok, teherautók, stb.) 2010-ben 650 jármű 2011-ben 820 jármű csatlakozott 2012-ben már 1.000
Érkezés: a Szabó József utcai, illetve az ugyanide betorkolló Istvánmezei úti bejáraton keresztül történik, majd egy kört téve a Népstadion körül lehet begurulni a Sokadalom Pont területére. Itt kinek kedve és ideje szerint lehet leállni, a rendezvény területét bejárni. Kihajtás: az Ifjúság útja felé. Újdonság, hogy a Sokadalom Pontról való elindulásnál kaptok egy kis itinert, amin végig hajtva fotópontok lesznek, itt készülnek majd rólatok képek, de a szerencsésebbek akár filmre is kerülhetnek. A képek a Totalcar oldalán lesznek megtekinthetők, letölthetők. A Rozsdakupacos csapat is készül a kamerákkal, lesz tehát bőven kép. Részvételét és támogató segítségét jelezte a MAVAMSZ, aminek nagyon örülünk. Így a veteránozás legfelső fóruma is képviseli a Sokadalom eszmeiségét. Építsetek depót! Klubok, márkatársak, baráti közösségek, de akár egy család is építhet egy olyan depót, ahol megmutathatja az öreg motorokat, autókat, de jöhetnek kerékpárral, teherautókkal, buszokkal, sőt még traktorokkal is. Minden olyan, ami a témába vág és nosztalgiát ébreszt, szívesen látott: régi babakocsik, pedálos autók, utánfutók és hasonló kellékek jöhetnek! Cégek, akiknek profilja és megjelenése illik a Sokadalomhoz, szintén építhetnek depót, de csak előzetes egyeztetés és megállapodás alapján.
A Totalcar Oldtimer Sokadalom részvevői a veteránozó társadalmat képviselik. Fegyelmezett, kulturált megjelenésünk és viselkedésünk legyen példa mások számára. Legyünk büszkék kincseinkre és a lehetőségre, hogy összetartozunk.
Ennyit előzetesen, a programok bővüléséről és a csatlakozó klubokról, márkákról folyamatosan tesszük majd fel a híreket. Egy időterven is dolgozunk, beindult a gépezet. Jó készülődést! Hívjatok: Noszvai András +3630 676 8480
Ha valakit érdekel, találtam ma egy jónak tűnő (és jónak mondott) maszek gépműhelyt Budapest 7. kerületében, beszélgettem picit a tulaj munkatársával, nyitott volt, és korrekt. Főtengely felújítást+centírozást 6000 forintot kérnek, ha mindent viszek (csapágyat, hajtókarokat), de beszerezni is tudnak, elvileg felköszörülni is, főtengelycsapokat is porszóratni, köszörülni, de az már drága móka. Henger fúrás szintén 6000 + anyag/darab. Vállalnak mindent... http://mihalyfimuhely.uw.hu/Muhely.html Amint lesz egy kis pénzem, meg egy donor főtengelyem (nem Veló még, 350-es Jawa), tapasztalatokat is tudok mondani.
Emberünk kicsit sok Knight Ridert nézett, és 90% hogy török, vagy valami arab, mert ilyen belteret európai ember nem művel. :))) Kedvencem az alumínium kacsafej az elején. :)))) Király autó lehet ez a 2CV is, bírom a franciák leleményes megoldásait, meg hogy kanyarban bedől.
Már születése pillanatában klasszikus lett a Velodrom. A több mint 100 éves Millenáris bringapálya (1146 Budapest, Szabó József utca 3.) mindig is volt, mégis jót tett mindenkinek az újra felfedezés élménye. www.velodrom-millenaris.eu A csattogó, dübörgő négyüteműek itt éppúgy méltó módon mutatkozhatnak be, mint a zizegő, kattogó kétüteműek. Időközben társadalmi eseménnyé nőtte ki magát a Velodrom Millenáris. Nagyon sokat foglalkozik vele a média, számtalan fotós, újságíró, tévéstáb készít beszámolókat, riportokat a nyüzsgésről. Nemcsak a veterán járművek tulajdonosai és utasai jönnek korhű, stílusos ruházatban, hanem a nézők java része is hasonló megjelenéssel készül. Sőt, még a sajtó képviselőit is meg-fertőzte a rendezvény szelleme és beöltöznek.[Velodrom Millenáris Track.jpg]Az építészetileg is meghökkentő és első pillanatra félelmetesnek tűnő betonovál mágneskéntvonzza a nemcsak hazai, de igen sok külföldi részvevőt is. A legnagyobb megtiszteltetés Svájcból érkezett, Kurt Hasler hozta azt a 8 CM Maseratit, mellyel a háború előtt Gróf Festetics Ernő versenyzett. Az osztrák Bugatti Club elnöke egy eredeti állapotú kocsival jött és méltó márkatársaként ifj. Németh József Zagato karosszériás Bugattija, Ilkovits Ádám 250-es Tour de France Ferrarija, Kalmár Tamás 1902-es Laurin & Klement motorocskája és három Indian motorkerékpár (Ocskay Zoltán, Kisapáti Zsolt és Kiss András) is megmutatta magát. A legendás Lada VFTS konstruktőr-versenyzője, Stasys Brundza is itt körözött egyik rallye kocsijával. A háború előtt túramotorok közül kiemelkedett a két győri NSU 501-es és egy szintén győri Zündapp. A versenymotorok külön tábort alkottak, volt itt Benelli, Norton, Triton, BMW, a hazai színeket egy Csepel 100-as és egy Berva képviselte. A háború előtti korszakból Lukács Zsolt barátunk és a szlovák Grenda család Salmsonjai és Peter Verdonic Aero 500-a is tempóztak a falon. A magyar motorkerékpárok szintén szép számmal jöttek, Pannoniákból, Danuviákból komoly volt a kínálat. Az olaszok kicsiny, de sportos motorjai között MV, Ducati, Gilera, Motobi modellek voltak láthatók, hallhatók. Külön csoportot képviseltek a vespások, akik között osztrákokat is találhattunk. A brit és az amerikai stílust képviselő hotrodok[Velodrom Millenáris Moto] [Velodrom Millenáris Skoda]és kitcarok szintén megjelentek és rögtön a közönség kedvenceivé lettek, számuk egyre nő. A statikus, tehát nem körözős részvevők között is volt bőven látnivaló. Mivel a pályára csak 1000kg üres súly alatti járművek mehetnek fel, sokan állnak le a füvön, illetve a betonon és vesznek részt a nagy veterános fiesztában. Alfától Zündappig, Togliattitól Detroiton, Párizson, Londonon, Milánon át Münchenig itt sorakoznak a motorizáció bravúros ikonjai szintúgy, mint békés kiszolgálói. A megfelelő és stílusos hangulatról a terényi Orsós Magnó Múzeum két tulajdonosa, Nagy Vilmos és Tibi gondoskodtak. Zseniális hangbetétekkel, hírekkel, sportközve-títések bejátszásával fűszerezték a zenéket. Reméljük, Halápi Sándor és Dr. Pálinkás Julianna idén is eljönnek velocipédjeikkel és hozzájuk csatlakozva körözhetnek a veterán bringákkal érkezők, hiszen a kerékpárosok birodalmában vagyunk.[Velodrom Millenáris Bugatti] [Velodrom Millenáris Bikes] 2013-ban a pálya körüli események látnivalóival és a bevált depó építéssel tovább fejlesztjük a Velodrom Millenárist.Belépőjegy stílusos, nosztalgikus öltözékben (elvárás) - felnőtt 1.500.- Ft- nyugdíjas (65 év felett) és gyermek (12-16 között diákigazolvánnyal) 700.- FtBelépőjegy napjaink viseletében korra való tekintet nélkül- egységesen 2.900.- FtGyermekek 12 éves korig ingyenesen jöhetnek. Stílusos ruházatuk nem kötelező, de lehetőségszerint így jöjjenek kísérőikkel. Az elvárt megjelenésről a honlapon találtok részletesebb ismertetést. De Egy sapka, vagy sál nem csinál nyarat, ennek nem dől be a rendezői gárda. Csak a felkészült, egységet mutató öltözéket honoráljuk kedvezménnyel. Kérjük, vegyetek részt a játékban. Köszönjük megértéseteket.[Velodrom%20Millenáris%20öltözet3] [Velodrom%20Millenáris%20öltözet1] [Velodrom Millenáris öltözet2] [Velodrom Millenáris öltözet4] Jó készülődést!Noszvai András +3630 676 8480 Látogassátok a rendszeresen frissülő Facebook oldalunkat!https://www.facebook.com/Velodrom.Millenaris
Szevasztok ! Egy barátom vett a vastelepen 2drb kereket . Utánfutót szeretett volna készíteni. Aztán rá jôtt ,hogy a célra nem megfelô a kerék. Négy kereku Velorexhez passzolnak a kerekek . Eredetileg čz-501-bôl való. Azt mondta kérdezzem meg nem e kell valakinak 8 euro/ darab. Az egyiket már szépen kikezdte a rozsda ,de a kerékagy még használható.
A KGST Járműiparának Gyöngyszemei és Nyugati Kortársaik Találkozója; Budapest (XVII). A kiállítóknak az önkormányzat ebédet biztosít. Jelentkezés: 30/348-3959, 70/779-0190.
Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek XVI. Seregszemléje Helyszín: Budapest, Városliget, Magyar Műszaki-és Közlekedési Múzeum előtt. Információ: Traburg Klub, 30/444-3570.
2013. május 04, szombat
NSU-MC Veteránbörze és Bolhapiac, Gyál Helyszín: Kőrösi út 194. A volt Szálka Faipari telephely területén, a Térkő üzem helyén. Infó: 20/240-9973, 30/342-7021.
Tavaszi Veteránjármű- és Alkatrészbörze, Győr a Győri Automobil és Motor Club rendezésében. Helyszín: ETO stadionparkoló. A parkolás ingyenes. Infó: Szincsák József, 20/419-6311.
Veteránbörze- és Járműkiállítás, Az Első Veterán Tűzoltóautók Találkozója; Mosonmagyaróvár. Helyszín: Flesch Károly Művelődési Ház, parkoló. Információ: Molnár Kálmán, 20/971-5978.
2013. május 05, vasárnap
25. Veteránbörze; Nagykálló Helyszín: Mol kút mellett. Infó: Szabó László, 70/415-9233; Rigler Béla, 70/371-7934.
Alkatrész- és Kisállatbörze, Nyírtét a Nyírtéti Őrült Veterán Motorbarátok Köre rendezésében; Nyírtét, piactér, 514 óra között. Infó: Galicz József, 30/358-4934
Veteránbörze; A Körmendi Vasparipa Egylet Szervezésében Helyszín: régi Spar-parkoló a piactér mellett. Információ: 30/314-8444, vasparipa9900@gmail.com.
2013. május 11, szombat
Dutra Nap, Svédország Kågeröd-Simmelsbergagård A Dutra -nap fő témája a Dutra 50 éves története Svédországban.
Esztergomi Veteránbörze Infó: Magyar József, 30/924-2570, www.ejc.uw.hu.
Veteránbörze és ócskapiac; Bodrogkeresztúr Infó: Zahuczki László, 30/983-3322, 47/369-123, mmm.bkeresztur@gmail.com.
Veteránbörze, Pápa Helyszín: Interspár parkoló. Infó: Németh Imre, 70/542-9094, imrepapa@freemail.hu.
Veteránjármű és Alkatrészbörze, Járműkiállítás, Pécs Helyszín: Opel Penthe Autóház parkolója, Pécsváradi út a 6-os főút mellett. Infó: Marosi Károly, 20/222-4291.
Veteránjármű- és Alkatrészbörze; Gyöngyös Helyszín: Obi-parkoló. Információ: Harkó László, 70/433-3531, matraveteran@freemail.hu,www.matraveteran.uw.hu.
Veteránbörze; Mátészalka Információ: Szabó Sándor, 20/478-1199.
2013. május 17, péntek
Veterán Autó Találkozó, Balatonvilágos a Fehér-partok Turisztikai Egyesület szervezésében. Jelentkezés: Bognár Gyula, 20/945-5772.
Beaulieu Autojumble; Anglia Információ: beaulieu.co.uk.
Pünkösdi Old Motors Fesztivál; Agárd Veteránkerékpáros és -motoros túraverseny a Velencei-tó körül, Pannónia P20/21-márkatalálkozó. Infó: 1/425-0145, www.oldmotors.hu.
Fedett Börze, Savoya Park. Budapest XI., Hunyadi J. út 19. BKV 18-as villamos végállomása, OBI felöli oldal. Információ: Márton János, 70/201-9370, 30/738-7996
Fürdő Fesztivál; Siófok. Információ: Veterán OT Pécs, Káplán János, 30/276-8037.
2013. május 19, vasárnap
Veterán Autó Találkozó, Balatonvilágos a Fehér-partok Turisztikai Egyesület szervezésében. Jelentkezés: Bognár Gyula, 20/945-5772.
Beaulieu Autojumble; Anglia Információ: beaulieu.co.uk.
Veteránbörze és Bolhapiac; Bp. XXIII. (Soroksár) Helyszín: Haraszti út, A és M Vámügynökség területe. Infó: Bézi Lajos, 20/589-7710, bezilajos@gmail.com.
Országos Nádasdi Napok; Pécs-Pécsvárad-Mecseknádasd Információ: Veterán OT Pécs, Káplán János, 30/276-8037.
Országos Nádasdi Napok; Pécs-Pécsvárad-Mecseknádasd Információ: Veterán OT Pécs, Káplán János, 30/276-8037.
Veteránjármű Találkozó és Börze, Békéscsaba Találkozó 8 órakor az Agip kút mellett. Információ: Diószegi Gyula, 30/955-6979.
2013. május 24, péntek
VI. Közép-Tisza Vidéki Veteránjármű-találkozó és Túra; Szolnok és Környéke Útvonal hossza: 100-020 km. Szervező: JászNagykunSzolnok Megyei Veterán AutósMotoros Klub. Információ: Lukács Edit, 20/557-1847, szolnokiveteran@chello.hu, www.szolnokiveteran.hu
2013. május 25, szombat
VI. Közép-Tisza Vidéki Veteránjármű-találkozó és Túra; Szolnok és Környéke Útvonal hossza: 100-020 km. Szervező: JászNagykunSzolnok Megyei Veterán AutósMotoros Klub. Információ: Lukács Edit, 20/557-1847, szolnokiveteran@chello.hu, www.szolnokiveteran.hu
II. Concours DÉlégance; Csehország, Loucen Információ: loucenconcourselegance.com.
Koszorúzás és Emlékmű Avatás Kozma Endre Emlékére Farkasréti Temető Farkasréti Temető 11/1-1-11/12 jelű sírhely, 11 óra. Infó: FMBK, Dr. Kiss Miklós, 70/228-0276, www.fmbk.hu.
Oldtimermesse; Tulln, Ausztria Információ: oldtimermesse.at.
VI. Közép-Tisza Vidéki Veteránjármű-találkozó és Túra; Szolnok és Környéke Útvonal hossza: 100-020 km. Szervező: JászNagykunSzolnok Megyei Veterán AutósMotoros Klub. Információ: Lukács Edit, 20/557-1847, szolnokiveteran@chello.hu, www.szolnokiveteran.hu
Oldtimermesse; Tulln, Ausztria Információ: oldtimermesse.at.
Veteránjármű-, Kisállat- és Alkatrészbörze, Bolhapiac; Nagykáta Városi piac, Dózsa György út 19. Információ: 30/960-5621, 30/452-3072.
I. Bükkszentkereszti Veterán Hegyi Felfutó a Classic Motorsoprt Klub rendezésében. Információ: 70/434-3526, classicmotorsportclub.blog.hu , cmotorsportc@gmail.com.
X. Múl- és Jelen Veteránautós és -motoros Találkozó és Tájtúra; Nyírtét Helyszín: Főtér. Rendező: Nyírtéti Őrült Veteránt Motorbarátok Klubja. Információ: Révész Dezső, 30/249-9958.
"A Veterán Járművek Találkozójának rendezői, és az XVIII. International Mini Weekend szervezői, úgy, mint az 4x4 Klub Kaposszekcső, a Mini Club Hungary egyesület és a helyi szervezők Faluvégi József, Urda Szilárd, Beréti Attila, Harkányi László összefogtak, hogy egy autós hétvégét rendezzenek Dombóváron. A város és környékén lakók nagy érdeklődéssel néznek elébe a benzingőzzel fertőzött show-nak, melyet Veterános, Minis, Versenyautós, valamint gyermek és családi programok fognak színesíteni, az alábbi tervezet szerint:"
Programok: Július 12. péntek Érkezés, regisztráció.
Ünnepélyes Találkozó megnyitó: KÖVÁRI BARNA
Regisztráció szállások elfoglalása. 12:00-órátol
Közben a fürdő területén:
A Tolna- megyei Baleset-megelőzési központ ésa Dombóvári Rendőrkapitányság segítségével Ügyességi versenyek felnőtteknek és gyerekeknek ütközési szimulátor, gokart, roller, kreszteszt, részegszemüveges biciklizés, különleges kerékpárok, különleges autók, STB
Este: Rally közönségtalálkozó
Karaoke buli MINDENKINEK MEGJÁR 3 PERC HÍRNÉV - ZENÉSZEK CIVILEK DUETTBEN vagyRetró est: 60-70-80évek Discó slágereiből, lézer show és Éjszakai fürdőzés
II. Goldtimer nap Budaörs Airport,Repülőtéri út 2., Budapest, Hungary, 1112
Repülésbarátok!
Április 21-én kerül megrendezésre a második Goldtimer nyilt nap. Ennek keretében egész nap várjuk a veterán repülőgépek és autók szerelmeseit. Az idei rendezvényre közel száz veterán autót,motort,buszt és teherautót várunk. A sétarepülésekre egész nap lehet befizetni. A Li-2,Po-2 mellett lehetőség lesz a Kánya típust is kipróbálni! A rendezvény ideje alatt egy Cessna 172-es is kibérelhető,
A rendezvény 9-kor nyit, a veterán autók a nagy létszám miatt kb. 10-órára lesznek kiállítva. A sétarepüléseket egész nap bonyolítjuk, amíg van érdeklődő. Többen kérdezték, ezért ismét leírjuk, hogy nincs belépő!!! A sétarepülések, melynek árait közöltük, érkezési sorrendben indulnak, arra helyfoglalás előzetesen nem lehetséges. A repülőtér a 187-es busszal közelíthető meg, amely a Kosztolányi Dezső térről indul. Mindenki figyeljen, hogy ne a régi körépületnél, hanem a Repülőgépes Szolgálat (MOL benzinkútnál) elnevezésű megállónál szálljon le. A rendezvényre érkező veterán autók, és a gyalog érkező vendégek az 5. emeletes irodaháznál tudnak bejutni, a térképen ezt B-vel jelöltük. A gépkocsival érkezők, az A-val jelölt kaput használják. Ez a Tesco áruház felől érkezőknek a MOL kutas körforgalom előtt található balra. A Kőérberki, vagy a 70-es út felöl érkezők hajtsanak be a MOL kútnál található körforgalomba, majd az első kijárat után kb. 30 méterre találják jobbra a bejáratot. Menetrend: http://www.bkv.hu/busz/187.html
Szeretettel meghívunk az "Oldtimer Premier" - 3. Veterán Járművek Találkozójára, melyet 2013. április 27.-én szombaton tartunk a Premier Outlets Centerben! Cím: Biatorbágy, Budaörsi út 4. (M1-16 km) A programokból: -1/100-as verseny-Tükörben vezetés -Ráközelítés-Babetta szlalom (A "versenymotort" a szervezők biztosítják!) A versenyeket óránként értékeljük. Az abszolút sorrendet is díjazzuk!Klubok bemutatkozása, melyhez előzetes jelentkezés esetén - a lehetőségek függvényében - helyet biztosítunk!Gyermekeknek ugrálóvár, arcfestés, hölgyeknek vásárlási lehetőség a Centerben.Műsorvezető: Kőváry Barna További információ: Varga Gábor, 06209726806, gabor.varga@gmx.net
Az Oldtimer Messe Tulln2013. május 25-26. www.oldtimermesse.at a Magyarországhoz legközelebbi igazi, nagy veterános kiállítás és börze. 18 országból 750 kiállító és közel 30.000 látogató önmagáért beszél Az alkatrészpiactól az igényesen felújított járművekig itt minden megtalálható, nem véletlenül nő a magyar kiállítók és látogatók száma évről, évre.
Rég jártam erre. A segítségetekre lenne szükségem! Valaki mondja már meg légyszíves, hogy a blokknál a karburátor alatt a két blokkfél közötti csavarnak mi a mérete! Most rakom össze a blokkot, és valahova elkevertem az amúgy sem jó állapotban lévő csavart, és nem tudom mivel kéne pótólni!
Fontos szempont egy olyan járműnél, ahol a vázszerkezet nyomokban található meg. :)) Kíváncsi vagyok, mennyiért vihették el. Mondjuk 2-3 évvel ezelőtt ilyenért is ki mertem volna adni egy rakás pénzt.
Sziasztok velósok.Már nagyon vártam ,hogy ne essen az eső és legyen időm . Ma egész nap csak velóval mászkáltam,nagyon jó volt,most mégjobban örülök neki.
Április 26-28-án Retro jármű kiállítást/találkozót szervezünk a '60-as, '70-es, '80-as évek Magyarországára jellemző járművek márkaklubjai számára Retropartyzánok néven. A rendezvény célja: - Ezen korszak meghatározó autó, és motor márkaklubjai egy kis installációval, standdal mutassák be a klubjukat, márkájukat, járműveiket, történetüket. - A klubok bemutatkozása mellett természetesen a klubtagok is megmutathassák kincseinket. - Márkaklubok megismerjék egymást, szoros kapcsolatok alakuljanak ki. - Szakmai tapasztalatcserére legyen lehetőség. - Nem utolsósorban a látogatók számára érdekes, kellemes emlékeket keltő kiállítás hozzunk létre. A rendezvény Budapesten, Csepel Művek területén egy csarnokban lesz. Csatlakozni szeretnénk az ezen a hétvégén megtartandó Sokadalom, és az Oldtimer Premier rendezvényekhez. A rendezvény alatt fényképezést, és filmforgatást tervezünk profi fotóssal a klubokról, illetve vegyesen a különböző márkákról. Szeretnénk vendégül látni a témával foglalkozó szaksajtót is, ami reményeink szerint minden klub számára kiváló megjelenési forma lehet majd.
Csatolva küldünk egy szóróanyagot is, melyen a fontosabb információk megtalálhatók. De a legfrissebbek fent lesznek retropartyzánok facebook oldalon, a Veterán Zsiguli Egyesület facebookján, és honlapján is.
Kérjük jelezzetek vissza a veteranzsiguli@veteranzsiguli.hu email címre, hogy hány autóval vennétek részt!
Ui.: Sajnálattal tudatjuk, hogy a Veterán Zsiguli Egyesület az Oldtimerek Hétvégéje és az Oldtimer Show rendezőjével a részvétel feltételeiben nem tudott megállapodni. Elképzeléseink annyira távol állnak egymástól, hogy az együttműködésre nem találtunk lehetőséget, így egyesületi szinten nem képviseltetjük magunkat. Valamint a Veterán Zsiguli Egyesület határozottan visszautasítja azt, hogy a sikertelen tárgyalásokat követően a rendező Egyesületünk belügyeibe kívánt beavatkozni a részvétel kierőszakolása céljából.
Értem. :) Tegnap eszembejutott hogy akár a gyárit is át lehetne alakítani seegeresre, kérdés hogy mekkora a falvastagsága a bordás csőtengelynek, de erről majd megbizonyosodom ha hazaértem, ha meg beválik, közlök rajzot.
Nem szeretem az eféle módszereket (motoroknál a kedvencem amikor a váltókart, berugókart felhegesztik), de Robert Nemeč oldalán is mintha valami hegesztésről beszélt volna a google fordító. Köszönöm a megerősítést.
Nem értem, miért nem lehetett a bordákat hosszabbra hagyni (a csapágyazott csőtengelyen a lánckerék irányába, a lánckeréken túllógva), és egy 1-1.2 mm-es beszúrást ejteni, hogy egy Seeger gyűrűvel lehessen rögzíteni oldalirányba. Ha a gyárin nem is, de legalább az utángyártotton. :(
Hozzád pedig olyan kérdéssel fordulnék, hogy hátsó lánckerékhez kapni "Rozettát", magát a lánctányért. Van nekem 3 hátsó lánckerekem is, természetesen mind erősen kopott, ennek a cseréjét Ti hogy oldottátok meg? Nekem a sajátjaimon pont úgy tűnik, mint ami gyárilag rá van préselve arra a bordás tengelyre, majd ráperemezve, és még véletlen sem szeretne onnan lejönni. Tehát ez
Hogy marad meg ezen?
Felütközik egyik oldalról, de mi tartja utána pozícióban?
Persze hogy gyári! Hogyhogy nem lehet benne? Rokkantkocsi... :)
Valószínűsítem, hogy a kerékpár váltókart később lecserélte a gyár a műszerfalra csavarozottra, gondolom könnyebb volt kezelni, ezért házilag az enyémet is átalakíthatták olyanra, annak ellenére bennehagyták szerencsére, végre láttam egy másik ilyet az enyémen kívül.
Mikori évjárat egyébként? A Hycomat karja egyezik az enyémmel, a Favorit kerékpár váltókarja a gázt vezérli? Májusban lévő veterán találkozón a szentesi vagy a vásárhelyi (nem emlékszem pontosan sajnos) velóban láttam egy segéd gázkar megoldást:
Ennek a karnak a helye bele van fúrva az én műszerfalamba is, de erősen úgy tűnik számomra, hogy utólagos munka (mármint az én példányomon).
így vettem én nem festettem .de úgy látom valaki már festegette.nekem úgy tünik mintha a kormány fekete lenne és azon lenne egy vajszínü réteg és ezt valaki lefestette volna .én amúgy nem értek a velóhoz józan paraszti ésszel csináltam.
Idén ötödik alkalommal lesz megrendezve a Majosházi Krumpli-Bogár találkozó, amely egybeesik Alapítványunk 10 éves évfordulójával.
Időpont:2013.09.07 Sportpálya és környéke
Szeretnénk, ha Önök is megtisztelnének minket jelenlétükkel. A programokról még nem tudok mit mondani, mert folyamatban van a szervezés. Ami biztos, hogy fellép a FAKÉZ zenekar, valamint lesz főzőverseny, a helyi, valamint környékbeli táncegyüttesek is fellépnek, és lesz tombola.
A rendezvényt a gyerekek megsegítésére rendezzük. Minden évben itt adjuk át azoknak a családoknak az anyagi és tárgyi segítséget, amelyekkel az iskolakezdést tudjuk segíteni.
MI NEM PÉNZT KÉRÜNK, csak szeretnénk, ha egyesületük részt venne a rendezvényen és a 15:00-kor kezdődő falun átívelő felvonuláson, ezzel emelné a rendezvény fényét, és a gyerekek mosolya és öröme szerintünk Önöket is büszkeséggel töltené el.
Köszönjük, hogy elolvasta levelünket.
Kérem, amennyiben nem jönnek, akkor is kérnénk egy e-mailes visszajelzést.