Ha tud valaki segíteni, nagy tettet hajtana végre: vasúti szerelt kerékpár méretátvételi lap (jegyzőkönyv?) mintára lenne szükségem, fordítanom kell román nyelvről ilyesmit és keresgélek... A szótárak erre nem alkalmasak..
Azért, ha majd egyszer az OTW100K motortípusára is rátalálsz (D10?), nézd már meg a kerékátmérőjét is nekem, lszi! gyanítom, hogy 1000 vagy 1050 mm. Köszönöm!
Ez a szerkezet egy TVG-ből kialakított jármű. A hajtáslánca és a futóműve - kerékátmérőstől - ugyanaz. Hogy motort milyet tettek bele a TVG-kben használtakból, az az épp aktuális jászsági széljárástól függ.
Sziasztok! Egy zöldfülű kérdésem volna: Szilin hogy szólítjuk azt a "váltót" "kapcsolót" "izét" ami azért felelős egyik állásában, hogy fékezéskor a kitaposott mozdony pedáljáról a lábunkat levéve a mozdony fékhengerei újból feltöltődnek, másik állásában egy ilyen "manővernél" csak akkor fékez a gép is, ha a D12-vel tovább csökkentjük a fővezeték nyomást? Előre is köszönöm!
A dízelmotor hibája miatt kevés a szolgálatképtelenség. Gyenge pontja az olajnyomás jeladóhoz menő flexibilis cső, illetve a turbó kenőolaj rendszerében az öntvény könyökcső.
A hűtővízkör az átmeneti időben(ősz-tavasz) tömörtelen tud lenni,illetve a kék szilikon tömlők is könnyen lyukadnak.
A távvezérlés komoly probléma, és a 200 üzemelő Bz-re az IZO nevű cirkuszban nincs egységes kapcsolási rajz gyűjtemény, így nincs természetesen a távvezérlés bekötéséről egységes rajz.
A magas kenőolaj fogyasztáson túl a motorkocsik üzemkészsége, a szolgálatképtelenségek száma is visszavezethető erre az olcsóbb motortípus beépítésére?
Hozzávetőlegesen kb 200-250 lehet az üzemelő motorkocsik darabszáma, így nem mellékes, hogy mennyi olcsóbb motort építettek már be.
A másik nagy problémának a hűtővízkör tömörtelenségét tartom, és azt, hogy egyes telephelyeken ( pl.: Cell) csapvízzel pótolják a hiányzó mennyiséget, fagyálló folyadék helyett. Gondolom a sima csapvíz a benne levő vízkő is megteszi a hatását.
Egyes telephelyeken( Ms) az utastérben levő víztartály egy baleset miatt annyira le van burkolva, hogy a személyzet meg se tudja akarja kísérelni a hűtővíz pótlását.
Elég sok motorkocsihoz volt szerencsém, amit még komoly gondnak tartom a 100 as 200 as 300 as motorok működésének összehangolatlanságát szinkronüzemben. Több esetben nem volt vezérelhető a nem azonos pályaszámcsoportú gép.
Jó kérdés. Valahonnan valaki hoz egy valamilyen állapotú RUMF motort(vagy jól írtam, vagy nem). Lényegében a forgattyús mechanizmus, és a hengerfejek összeszerelve. A többi részét Szolnokon szerelik rá. Az biztos, hogy hálózati szinten gondot okoz ezen motorok magas kenőolaj fogyasztása. Némelyik vetekszik a régi időkben használt 2-2,5 éves 2156-s motoréval.
mivel friss vagyok, így üdv mindenkinek a fórumon! :)
a segítségeteket szeretném kérni, egy hét múlva államvizsgázom vasútgépészként és államvizsga tételek után nyomozok. Ha valakinek volna anyaga (Járműszerkezetek és vasúti kocsik, Járműfenntartás, Diesel Vontatójárművek, vagy egyéb témában) álllamvizsgához, azért nagyon hálás lennék. /akár még anyagiakban is/
Előre is köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!