Keresés

Részletes keresés

RogerCo Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128608

Szia (nemisfőni)

 

Még valamikor a középsuliban tanultuk gépjármű-szerkezettanból. (a múlt évezredben )

 

Siet, késik, kiegyenlít ilyenek...

 

Igen ahogy ez a kép is mutatja:

 

További jó kisfexezést. Néha azért beszoktam ám nézni :)

 

Üdv: Roger

 

 

 

 

Előzmény: endrebácsi (128605)
hotib Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128607

Vagy 2 fok eltérés.

Előzmény: endrebácsi (128606)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128606

Dehogynem... az végülis ugyanaz a sík - max a kiegyensúlyozás számíthat.

Tulajdonképpen ezt is ki kell majd próbálnom, köszönöm... ez biztos nem jutott volna magamtól eszembe.

Előzmény: hotib (128604)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128605

SziaRoger, hála a flexügyeletnek nem bántottalak meg... átsiklottam a válaszodon... bocsex.

 

Ez a tananyag volt a mai legelső amelyiken el kellett gondolkozzak, ezt még a terepjárósok mutatták legelőször.

És te ezt tanultad?

 

Köszönöm a segítőkészséged.

 

(amúgy egyvonalban kell állni... a csőre hegesztett villáknak egymással - meg a hajtótárcsára hegesztett villáknak is egymással)

Vagyis egy síkban.

Előzmény: RogerCo (128594)
hotib Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128604

180 fokot nem lehet rajt fordítani?

Előzmény: endrebácsi (128603)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128603

Köszönöm tib... majd kitotózom szépen lassan hogy mitől rezeg ez ötvenöt felett egyenesbe állítva..

Előzmény: hotib (128601)
gesszti Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128602

Mégpedig a három közül az, amelyiknek a legkisebb szögeltérést kell kompenzálnia.

Előzmény: hotib (128601)
hotib Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128601

Ha három kereszt van teherautókon akkor a harmadik van elforgatva kilencven fokkal a harmadik ,, különbem tükörképe a kardán magának.

 

http://www.eurokardan.hu/A_KARDaNOKRoL/A_kardan_beepitese.html

 

Előzmény: endrebácsi (128596)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128600

Ja... vonalban.

Jó, köszönöm, majd visszaforgatom egyenesbe... ezt a videót meg belinkelem a Suzukisoknak is.

Előzmény: gesszti (128599)
gesszti Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128599

Így van helyesen összerakva.

Előzmény: endrebácsi (128596)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128598

Mármint a rezgés?  Az már a kezdetek kezdetén is megvolt.

De ahogyan növekedett az átlagsebesség és kezdett kisimulni a leküzdendő terep, úgy kezdett egyre hallhatóbbá válni az addíg mellékes hangháttér.

 

Lett egy ötsebességes váltó, és az eredeti által keltett zajok megszűntek... aztán tárcsafékek kerültek rá, és a másik kerékaggyal az iránytartási problémák is elmúltak...

 

Kerékcsere nem volt... azt gyorsan visszaellenőriztem volna.   :-)))

Előzmény: pumukli89 (128597)
pumukli89 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128597

Ez a keresztcsere után jött elő,vagy/esetleg volt gumi/kerékcsere is mikor előjött a kardánbaj,rázás?Csak kérdezem..

Előzmény: endrebácsi (128595)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128596

Köszönöm a magyarázatot, ennyi eléggé képszerű ahhoz hogy én is értsem.

 

Ezt a rendszer alapvető kiegyensúlyozatlanságát nem gondoltam volna... pedig a terepváltó szegény eléggé odavan csapágyastól fogaskerekestől.

Mindegy, most nem tudok beleugrani a terepváltó felújításába, úgyhogy visszateszem a kardánt egyenesbe, aztán majd visszarakom az elsőkardánt...

 

Amúgy igen, mikor levettem az elsőt akkor fordítottam el a hátsót is... meg kicsit megrögzítettem a meglöttyent terepváltót is (mert megmozdult a gumibakjain)... szóval egyszerre nem csak egyvalamihez nyúltam mikor aláfeküdtem.

Előzmény: gesszti (128593)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128595

Szia Pumukli, ezen nem vettem észre hogy hol is lenne összejelölve.

Biztos hogy volt már elforgatva... meg visszaforgatva... meg újra elforgatva...

 

:-)))

Előzmény: pumukli89 (128592)
RogerCo Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128594

Szia EndreBá !

Én tudom, én tudom :)

Tanultuk anno.

 

Találtam is egy jó leírást.

"

Ezért két kardáncsuklós kardántengely esetén ügyelni kell a villák szerelésére: a tengely két végén a villáknak egy síkban kell lenniök. 

Vagy más szavakkal: az első csukló bejövő villájával derékszögben álljon a másik csukló bemenő villája. 

Ez azt jelenti, hogy a két csukló közül az egyik által előidézett lengést a másik semlegesíti.

"

http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/eroatvitel/kerekhajtas/kardan.html

 

Tehát nem egy vonalban kell állniuk !

 

Üdv: Roger voltam ;)

Előzmény: endrebácsi (128591)
gesszti Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128593

Pár éve készítettem egy szimulációt, ahol látszik a tengelyek szögsebességváltozása egy vonalban levő, és 90 fokban elforgatott csukló esetén. Mindjárt feltöltöm yútyúkra, az talán ad egy kis támpontot.

 

Akkor szűnt meg a rezgés, amikor az első kardánt leszerelted?

 

Ha a középső tengelyen egy állásban vannak a csuklók, akkor párhuzamos ki és bemenő tengelyeket feltételezve, a kimenő tengely szögsebességének meg kellene, hogy egyezzen a bemenő tengely szögsebességével. Ha 90 fokkal el van fordítva a középső tengely csuklója, akkor a középső tengely szögének függvényében a kimenő tengely szögsebességváltozása a középső tengely szögsebességváltozásának négyzetével arányos.

 

Ha egy elfordítva összerakott kardán csöndesebb, mint a jól összerakott, akkor valahol a rendszerben van egy kiegyensúlyozatlanság, amit a jól összerakott kardán átvisz (hiszen a ki és bemenő szögsebességek megegyeznek) a helytelenül összerakott kardán okozta szögsebességváltozás viszont nem viszi át, mert nem tud létrejönni interferencia. Ne sokat járj így vele, mert így folyamatosan üti a hídban levő fogaskerekeket, és tönkre fognak menni. Meg kellene keresni a kiegyensúlyozatlanságot, és akkor meg fog szűnni a zörgés helyesen összerakott kardánnál is.

Előzmény: endrebácsi (128591)
pumukli89 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128592

Szerbusz!-tok.

 

Az nem lehet,akitől vetted,esetleg rosszul rakta össze? A kardánt kiegyensúlyozva szokták gyártani,és jobb helyeken jelölve van,a két darab helyes összeszerelése/összerakása.

Előzmény: endrebácsi (128591)
endrebácsi Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128591

Sziasztok, kinek van kardántengelyes tapasztalata? ..olyan szerelési-összeállítási fajta.

 

Eddíg a kisterepjárón volt három kardán, és mind a saját egyvonalukba állítva. Volt sajátzaja meg sajátrezgése a hajtóműnek, de "evvan" alapon hagytam.

Aztán nemrég nekiálltam a kardánkeresztek zsírozásának, ebből következően két illesztőkupakot megnyomorítottam az elsőkardánban... most aztán van egy frissen keresztcserélt elsőkardánom félretéve, meg egy tisztán hátsóhajtású LJ-m, amelyiknek a hátsókardánját a bordázaton elfordítottam kilencven fokkal... és megszűnt egy komoly rezgés ami hatvannál szokott előjönni, hetvennél meg minden pillanatban vártam hogy kiugrik alóla a komplett kardán.  Most csönd... vagyis rezgésmentesen hagyja el a hetvenet is.

 Kaptam egy oktatási segédletet hogy vonalban kell nekik lenni (<www.lezo.hu> ), de a gyakorlat azt mutatja hogy úgy hangosabb a hajtáslánc.

 

Igazából arra lennék kíváncsi hogy tapasztalat szerint van-e a kilencven fokos elfordítás rezgésmentesebb járására magyarázata valakinek?

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128590
Esélyes is hogy újat veszek!
Előzmény: gesszti (128589)
gesszti Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128589

Ford megmondta annakidején: jó autó az új autó... és milyen igaza volt. Különösen a mostani használtautópiacot nézve.

Előzmény: Törölt nick (128586)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128588
Ennél azért szebbeket nézek :-)
Előzmény: *Steve (128587)
*Steve Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128587

nah neki még e kereklámpás rettenet van ami annyira csúnya hogy nem lopják el :))

Előzmény: Törölt nick (128586)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128586

Amúgy nálunk sok CNG benzinkút van már, csak autót nem nagyon lehet venni (csak újan, vagy leharcoltat)

 

Ez van egyedül családi méretben, de ezzel nem büntetem magam :-)

http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=4010275

Előzmény: Törölt nick (128585)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128585

Nem sok van belőle használt, most kezdenek megjelenni nagyobb számban. Amennyit mi megyünk, nekünk 7l/100km fogyasztásig minden jó.

Előzmény: *Steve (128584)
*Steve Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128584

amúgy ha lenne időm az autó kérdéssel foglalkozni és számít az üzemanyag akkor én CNG-s kocsit vennék egy haveromnak van egy fiat multiplája (fúj ) gyári cng -s  valami piti pénzért autózik vele

Előzmény: *Steve (128583)
*Steve Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128583

legyen legyen tricikli :)

Előzmény: Törölt nick (128582)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.15 0 0 128582

Olyan gyorsan eladtam az autómat, hogy csak na, most meg csak pislogok, hogy mi legyen gyorsan helyette, meg honnan, meg miként :-)

józsika1986 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 128581

Hát sajnos  előfordul ,hogy valami balul sül el főleg ,ha olyan a gond ami egyszerűen nem is megoldható :/

Előzmény: pumukli89 (128580)
pumukli89 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 128580

Szia!

Ez sajna saját tapasztalat,cserébe jó drága volt.

Előzmény: józsika1986 (128578)
józsika1986 Creative Commons License 2014.04.14 0 0 128579

Szia Tibi! :))))

Erőben Egészségben Kívánok Nagyon Sok Boldog Névnapot! :)))

Előzmény: citys (128559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!