Keresés

Részletes keresés

marslakó Creative Commons License 2014.04.26 0 0 14444

Lenne egy újabb kérdésem, a TVG-s topikban eddig passzolták: 

 

Milyen motor van az FJM felsővezetékes motorkocsikban?

Állítólag FJM-01-ben egy szívómotor (Rába D10 TLL-235?), míg a másik háromba Deutz. Na de melyik?

marslakó Creative Commons License 2014.04.26 0 0 14443

Köszönöm!

Előzmény: Luigi78 (14442)
Luigi78 Creative Commons License 2014.04.25 0 0 14442

Na akkor D10 UT-206

 

Irányváltó: WV110U

Seb.váltó:SG-120U

 

Remélem mond Neked valamit...

Előzmény: marslakó (14441)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14441

Bocs, megtaláltam abban a bizonyos táblázatban, 1050 mm...

Akkor már csak a D10-es pontos típusa érdekelne :-)

Előzmény: marslakó (14438)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14440

Köszönöm!

Előzmény: Luigi78 (14439)
Luigi78 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14439

 A D10 az biztos. 6-o váltó, Roboshift vezérléssel. Ennyi rémlik.

Előzmény: marslakó (14438)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14438

Azért, ha majd egyszer az OTW100K motortípusára is rátalálsz (D10?), nézd már meg a kerékátmérőjét is nekem, lszi! gyanítom, hogy 1000 vagy 1050 mm. Köszönöm!

Előzmény: Vendégsín (14436)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14437

Köszönöm!

Előzmény: Vendégsín (14436)
Vendégsín Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14436

milyen motorral lettek az OTW100K-k és a DMm-ek felszerelve:

 

DMm: RÁBA-MAN D2156 MT6

 

A DGKUm-ekben maradt az eredeti szovjet (Kaluga?) hidraulikus erőátvitel?

 

Az eredeti, UGP-230 LE hajtóműnél nem kell jobb...

Előzmény: marslakó (14435)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14435

Hálás köszönet, erre nem is gondoltam. Azért ha valaki tudja pontosan, hogy milyen (IFA, Martin, Deutz?) motor van benne, kérem, írja meg! Köszönöm.

 

Még arra keresnék választ, hogy milyen motorral lettek az OTW100K-k és a DMm-ek felszerelve.

 

És egy ismét Vendégsínnek passzoló kérdés :-) A DGKUm-ekben maradt az eredeti szovjet (Kaluga?) hidraulikus erőátvitel?

Előzmény: Vendégsín (14434)
Vendégsín Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14434

Ez a szerkezet egy TVG-ből kialakított jármű. A hajtáslánca és a futóműve - kerékátmérőstől - ugyanaz. Hogy motort milyet tettek bele a TVG-kben használtakból, az az épp aktuális jászsági széljárástól függ.

Előzmény: marslakó (14433)
marslakó Creative Commons License 2014.04.23 0 0 14433

Üdv!

 

Visszaolvastam az elmúlt 1 év hsz-ait, de mind a 14ezer hsz-t nem tudom most átböngészni.

Kérem, segítsetek, ha volt is már téma!

 

A (kb. 1985-ben gyártott) FVG-1401 vágánygépkocsi motorjának típusát és kerékátmérőjét keresem, köszönöm!

 

Őróla van szó.

Vendégsín Creative Commons License 2014.04.22 0 0 14432

Nem, hanem arra utalnak, hogy mester szakon ilyesmi az ismeretanyag...

Előzmény: manhattani (14431)
manhattani Creative Commons License 2014.04.21 0 0 14431

A szerző nevét írták dőlt betűvel?

Előzmény: Vendégsín (14430)
Vendégsín Creative Commons License 2014.04.20 0 0 14430

Sikerült beleolvasnom a kacsamagazin áprilisi számában a Drót alatt című írásba.

Ha igaz a cikk végén a dőlt betűs állítás, akkor ebben az országban nagyon nagy baj készül.

1047 005-2 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 14429

Utánfékezőszelep.

Előzmény: Törölt nick (14428)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.11 0 0 14428

Sziasztok! Egy zöldfülű kérdésem volna:
Szilin hogy szólítjuk azt a "váltót" "kapcsolót" "izét" ami azért felelős egyik állásában, hogy fékezéskor a kitaposott mozdony pedáljáról a lábunkat levéve a mozdony fékhengerei újból feltöltődnek, másik állásában egy ilyen "manővernél" csak akkor fékez a gép is, ha a D12-vel tovább csökkentjük a fővezeték nyomást?
Előre is köszönöm!

bzmotoros Creative Commons License 2014.02.01 0 0 14427

A dízelmotor hibája miatt kevés a szolgálatképtelenség. Gyenge pontja az olajnyomás jeladóhoz menő flexibilis cső, illetve a turbó kenőolaj rendszerében az öntvény  könyökcső.

A hűtővízkör az átmeneti időben(ősz-tavasz) tömörtelen tud lenni,illetve a kék szilikon tömlők is könnyen lyukadnak.

A távvezérlés komoly probléma, és a 200 üzemelő Bz-re az IZO nevű cirkuszban nincs egységes kapcsolási rajz gyűjtemény, így nincs természetesen a távvezérlés bekötéséről egységes rajz.

Előzmény: Törölt nick (14425)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.02.01 0 0 14426

" RUMF"

 

rumpf

Előzmény: bzmotoros (14424)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.01 0 0 14425

A magas kenőolaj fogyasztáson túl a motorkocsik üzemkészsége, a szolgálatképtelenségek száma is visszavezethető erre az olcsóbb motortípus beépítésére?

Hozzávetőlegesen kb 200-250 lehet az üzemelő motorkocsik darabszáma, így nem mellékes, hogy mennyi olcsóbb motort építettek már be.

 

A másik nagy problémának a hűtővízkör tömörtelenségét tartom, és azt, hogy egyes telephelyeken ( pl.: Cell) csapvízzel pótolják a hiányzó mennyiséget, fagyálló folyadék helyett. Gondolom a sima csapvíz a benne levő vízkő is megteszi a hatását.

Egyes telephelyeken( Ms) az utastérben levő víztartály egy baleset miatt annyira le van burkolva, hogy a személyzet meg se tudja akarja kísérelni a hűtővíz pótlását.

 

Elég sok motorkocsihoz volt szerencsém, amit még komoly gondnak tartom a 100 as 200 as 300 as motorok működésének összehangolatlanságát szinkronüzemben. Több esetben nem volt vezérelhető a nem azonos pályaszámcsoportú gép.

Előzmény: bzmotoros (14424)
bzmotoros Creative Commons License 2014.02.01 0 0 14424

Jó kérdés. Valahonnan valaki hoz egy valamilyen állapotú RUMF motort(vagy jól írtam, vagy nem). Lényegében a forgattyús mechanizmus, és a hengerfejek összeszerelve. A többi részét Szolnokon szerelik rá. Az biztos, hogy hálózati szinten gondot okoz ezen motorok magas kenőolaj fogyasztása. Némelyik vetekszik a régi időkben használt 2-2,5 éves 2156-s motoréval.

Előzmény: Törölt nick (14423)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 14423

A friss fôvizsgás gépekbe nem eredeti MAN motort építettek be?

Előzmény: bzmotoros (14395)
tyetya Creative Commons License 2014.01.12 0 0 14422

Sziasztok!

 

mivel friss vagyok, így üdv mindenkinek a fórumon! :)

a segítségeteket szeretném kérni, egy hét múlva államvizsgázom vasútgépészként és államvizsga tételek után nyomozok. Ha valakinek volna anyaga (Járműszerkezetek és vasúti kocsik, Járműfenntartás, Diesel Vontatójárművek, vagy egyéb témában) álllamvizsgához, azért nagyon hálás lennék. /akár még anyagiakban is/

 

Előre is köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

 

üdv,

tyetya

szdpp Creative Commons License 2014.01.10 0 0 14421

Kép lemaradt

 

Előzmény: szdpp (14420)
szdpp Creative Commons License 2014.01.10 0 0 14420

Kedves Vasútgépészek!

 

Eladó: -Varga Jenő: Vasúti diesel vontatójárművek c. könyv (Műszaki Kiadó 1974. 621oldal), ára: 3800 Ft+posta

       

           -Kubinszky-Nagy-Túróczy: Ez a vonat elment c. könyv (Stil Nuovo 2009)   /eredeti ára:6500Ft/  ára: 3000 Ft+posta

 

Átvétel Budapesten személyesen, postázás előre utalás után. Érdeklődni publikus mailemen lehet.

 

 

bzmot398 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 14419

Nem jött semmilyen e-mail , elküldenéd mégegyszer.

Előzmény: bzmotoros (14418)
bzmotoros Creative Commons License 2013.11.28 0 0 14418

E-mailt küldtem Neked, az illető várja a jelentkezésed! Ha nem ment át a villanylevél, elküldöm mégegyszer!

Előzmény: bzmot398 (14417)
bzmot398 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 14417

Szia

Akkor tudnál segíteni ebbe? Megkeresnéd nekem az említett személyt ez ügyben?

Előzmény: bzmotoros (14414)
talpfaszámláló Creative Commons License 2013.11.24 0 0 14416

bzmot398 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14415

Szia!

Hát nekem egy 2-3 oldalnyira lenne szükségem. Nem a legmélyebb részletekbe nyúlóan, de azért részletesen, főleg az említett kettő közötti különbség érdekelne.

Ha esetleg tudsz segíteni, azt nagyon megköszönném vagy esetleg más útján valami anyagot eljuttatni.

(ricsi930405@gmail.com)

Előzmény: bzmotoros (14414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!