tudna abban segíteni valaki, hogy vajon miért melegszik fel hamar a mozdony motorja? Hagyományos motorról van szó, pár kör után már érezhetően meleg...Köszönöm!
Sajnos nem. A verbális igény sokkal nagyobb, mint a valós. Rengeteg olyan mérettársat ismerek, aki az ötlet hallatán lelkendezik, aztán meg amikor a konkrét számokról, meg időpontokról van szó, akkor jön a hümmögés, meg a hárítás. Az asszony, a szabadság, a mittudomén a kifogás általában. De mindezek mögött igazán az áll, hogy egy németországi kirándulás fejenként 20-30 ezer ft-ba kerül, akárhogyan is szerveződik. Egy kocsira mindenestül 50 ezer az útiköltség. Normális esetben 4 fő fér el, mert 5 az már túlzás ekkora útra. Ha nagyobb autóval, mondjuk egy 7 személyes van-nal megyünk, akkor meg arányosan nő a költség, hiszen nagyobb autó, többet fogyaszt. Vannak hardcore fanatikusok, akik képesek levezetni egy éjszakát, majd egész nap bóklászni, utána hazajönni, így spórolva a szállást, de ez nem mindig egészséges. A minőségi vasútmodell turizmus éppen azért érdekes, mert ad lehetőséget a helyi kulináris élvezetekre, sőt a jó német sör megízlelésére is. Tehát így plusz egy éjszaka is bejöhet a képbe. Ha meg ezt is hozzáadjuk, akkor a vacsora (kb 6-8 ezer ft), plusz az egy főre jutó szállás (7-10 ezer) költsége egy mozdony árát teszi ki - és akkor csak ott van az illető, még egy darab kereket sem vett a vásáron. No ez az igazi visszatartó erő. Csak olyanoknak éri meg aki egyrészt nem csupán 2-3 leharcolt bttb-s kocsit szeretne venni, hanem komolyabb elképzelései vannak, illetve azoknak, akik a minőségi élményért (és a jó társaságért) hajlandóak pluszban áldozni.
Egy csoportos út, a busz ára, a sofőr külön ellátása, stb. szerintem nem csökkenti jelentősen az utazás költségét, sőt olyan problémák is felmerülhetnek, hogy ha valaki mégsem jön, akkor nő az egy főre jutó ár, amiért ebben az esetben nem másik 2-3 ember, hanem egy buszra való hőzönghet. A buszozás másik átka, hogy az egyik benzinkútnál megvenni a sört, a másiknál meg kipisilni. Így az egészségesen 7 órás út mindjárt 10 órányi vánszorgás lesz.
Évek óta járunk ki, általában mindig ugyanazokkal a gyűjtőtársakkal találkozunk. Ezek a csoportok mindig megtalálják a kijutásuk módját. Többnyire autókba szerveződnek, régebb óta kialakult csapatokban. A filmben is látható, azért vannak vasutasok is, akik értelemszerűen vonaton jönnek és spórolnak a kaján (halkonzerv és tartóskenyér), illetve 10-15 eurós szálláson alszanak.
Tehát nehéz lenne a fent említettekkel egy buszt megtölteni.
Én elgondolkodtam rajta,hogy valaki nem tudna szervezni egy amolyan buszkirándulást oda. Ha csak a budapesti TT-seket nézem szerintem megtelne egy busz!
A másik lengyel Gagarin, a Rail Polska színeiben pompázó gépek zöme viszont kislámpás, mert ezeket, ha jól tudom, az ITL-től bérelte át, vagy vette meg a lengyel leányvállalat. Azokat is megénekelte mind a Tillig, mind a Roco.
H0-ban kihozta ez utóbbi a gülüszeműt, nyilván a piaci fedettség okán. TT-ben erre kár is apellálni.
A temofesztes képen, ha jól tudom egy lengyel kisszériás modell van, de erről azt hiszem ott diskuráltunk is a készítővel. Nem olcsó portéka, az biztos.
Erről van szó. De a képen látható modell egy Tillig, aminek meg az ablakai nem jók és így átépítve kb. 1 Roco és egy Berliner emeletes kijön az árából. Persze az ST44 ritkán húzott emeletes kocsit, de mint modell szebb, mint a Tillig régebbi konstrukciójú, nem is teljesen sikerült mozdonya.
Természetesen mindenki annyi a kompromisszumot vállal, amennyi számára elfogadható. Szerintem a lengyel mozdonyoknak ez a fő jellegzetessége. A Temofeszten láttam:
Szerintem Luganszkban nem fáradoztak a gülüszemmel. Minden bizonnyal záros határidőn belül a lengyelek szerelték fel rájuk.
Modellezési szempontból viszont a lengyel mozdonyokon a gülüszemet nélkülözhetetlennek tartom. Ez olyan mint nekünk a fütyülős barackpálinka, vagy a bőgatya.
Gumidani képére gondoltam, azon elég szépen olvasható az ST44-001, bár kicsit idegen, Arial betűtípussal. Ezért gondolom, hogy 001', azaz valaminek az átszámozása.
Eladó TT L.S. Models szlovák (ZSR) V.korszakbeli hálókocsi. Nagyon keveset használt, szép állapotban. Eredeti dobozában, papírjaival, és bontatlan kiegészítőivel. Cikkszáma 58021.
Már kifutott vagonról van szó.
Ára: 9.000 Ft.
Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.