Keresés

Részletes keresés

HEV Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43469

"Várjuk a javasolt módosítás szakmai okát, de természetesen megértjük azt is ha ez csak egy véletlen szakmai tévedés volt idő hiányában."

 

Ez tetszik!

Güsziológus Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43468

Nem gondolom, hogy a véleményem közhangulatot tükröz.

Nem is tudom értelmezni, mi az, hogy közhangulat.

 

Baromságnak tartom, és ezt itt kifejtettem.

Ennyi.

 

Azért az útvonal meghosszabbítása más, mint ez az "átszervezés".

Előzmény: jzp2107 (43466)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43467
jzp2107 Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43466

"semmi kedvem csak azért elmenni a kolostorromhoz, mert valaki kitalálta"

 

vajon mikor az útvonal Sümegtől meghosszabbodott Írott-kőig, milyen volt a "közhangulat"?

Előzmény: Güsziológus (43465)
Güsziológus Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43465

Én arra lennék kíváncsi, hogy azon kitérők felkeresését, melyek az útvonal részévé válnak, kötelezővé fogják tenni?

Pecsételni kell majd pl. a Martonyi kolostorromnál?

Igazolni kell, hogy felmentem Csobánc várát megnézni?

 

Mi lesz azzal a sok-sok ezer megkezdett túrával, ahol nincs hely a pecsételésre?

Utólag pótolni kell?

 

Én azt csinálom, hol ahol várhatóan terelés lesz, azt a szakaszt soron kívül beiktatom, igazolom, és ennyi.

Többek között ezért teljesítettem a Bódvarákó - Rakacaszend közötti szakaszt, mert semmi kedvem csak azért elmenni a kolostorromhoz, mert valaki kitalálta, hogy azt bizony érinteni kell.

 

Pár hete meghirdettek egy "mozgalmat", vártak anyagot a kéktúrához kapcsolódó tematikus útvonalak témában.

Küldtem egy javaslatot, udvariasan megköszönték, aztán ezzel be is fejezték.

 

Én is azt gondolom, hogy túl van lihegve ez az egész.

Átesett az MTSZ a ló másik oldalára.

Miért kell  K3 oda, ahol van S3 (Sólyom-bérc a Zempléni-hegységben)?

 

Bosszant az is, hogy egy éve adtunk ötleteket, mely pontokon kéne "kiszállási lehetőség".

Ez volt az OKT+ néven "elhíresült" "projekt".

Nem volt reagálás, most látom, hogy rengeteg PONT bekerült a javaslatba.

Pl. Badacsony

Pl. Szilvásvárad

 

Nemrég írtam Csolnokról.

Még mérföldkövet is tettünk (OKTx (Csolnok)) a TUHU térképére, hogy tudatosuljon, itt bizony "ki lehet szállni".

 

Nézegettem a nemrég megjelent 67 pontot.

Kilóra mérik a javaslatokat?

Egyenrangú egy jelentéktelen útelterelés (pl. Úrkút előtt az elkerítés miatt) és egy jelentős módosulás, mely a Szanda vára körüli kunkor legális levágásának lehetőségét biztosítja?

Ott eddig sem volt pecsét, aki nem akarta megkerülni a meglehetősen veszélyes sziklákon ereszkedve a hegyet, az ment azon az ösvényen, melyet a helyiek használnak.

Ez pl. egy jó ötlet, bár én nem szüntetném meg a jelenlegi utat, lehetne Z3.

A Z mehetne Szandaváraljáig.

 

Ennyit a reflexiókról, várom a fejleményeket, és járom a saját utamat.

Előzmény: Jesper Olsen (43461)
HEV Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43464

Igen valóban régi motoros hiszen látom, hogy 70 felett jár már tehát mindenképpen tiszteletet érdemel a korábbi és jelenlegi tevékenysége is. Ettől persze még nagyon olyan látszata van a dolognak, hogy "fiuk kevés a módosítás csináljatok még". Ott az íróasztal mellett terepi bejárás nélkül hoznak olyan döntést ami egyrészt pénzbe kerül, másrészt meg az égvilágon semmi értelme nincs.

Az persze csak véletlen, hogy egy olyan szakaszt érint aminek a legutóbbi festésében pont benne voltam és így valamennyire magaménak érzem azt a szakaszt.   

Előzmény: garass (43462)
garass Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43463

Bocsánat: Kovalik András. Nem akarta megsérteni! 

Előzmény: garass (43462)
garass Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43462

Kovalik andrás egy régi motoros a természetjárásban. Itt is említve lett, több területen is tevékenykedik. Többek között hosszú évek óta tagja volt a korábbi  Gyalogtúra Bizottságnak. Az OKT történetéről részletes írása van a honlapon.

Hogy mennyire ismeri Zselicet, arról fogalmam sincs. 

Számomra nem is az az érdekes, hogy ki tett javaslatot a kék utak módosításaira. Ugyanis ez egy népes bizottság, aki végül is elfogadta ezeket. A baj ott van, ha egy személy javaslata kontroll nélkül átmegy.

Kollektív a felelősség.

Itt már korábban említettem néhány felesleges és logikátlan útvonalmódosítást. A szomorú az, hogy ezek is mind benne maradtak. Igaz még egyetlen engedélyt sem sikerült beszerezniük ezekre. A festési idény pedig négy hét múlva indul.

Amit még megemlítenék, az a sok fonódás bevezetése a KÉK-be. Mi évek óta azon dolgozunk, hogy a párhuzamos utak számát csökkentsük, mert egyrészt többlet munka, másrészt jelentősen zavarja a laikus túrázót. Itt meg hemzseg a szerintem felesleges bekötőutak duplázása.  Ha már valamit meg akarunk mutatni az arra járónak, teljesen mindegy neki, hogy milyen színen jut el oda. De a dupla szín értelmetlen költségnövelés. Arról nem is beszélve, hogy a bizottság nem is következetes ezen a téren.

Előzmény: HEV (43456)
Jesper Olsen Creative Commons License 2014.03.04 0 0 43461

Egy hipotézis: ezentúl sokkal kevesebb lesz az "ortodox útvonalkövető".

Előzmény: Törölt nick (43454)
jzp2107 Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43460

az -egyébként brilliáns- Encián Emlékek mozgalomhoz is van némi köze

Előzmény: HEV (43456)
jzp2107 Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43459

ilyenkor azért sajnálom picit, hogy nem szoktam tévézni

még szerencse hogy mindig van valaki, aki felhívja az érdekes dolgokra a figyelmet

 

a "polgári turistaság" fogalmával nem tudok mit kezdeni, viszont az utolsó mondatot én is így érzem, csak nem tudtam volna ilyen szépen megfogalmazni :-)

 

a film amúgy mindent "lelőtt"

ahogy az első képkockákon megláttam azt a bizonyos milleniumi emléktáblát, rögtön eszembe jutott a tavaly augusztusi MKE születésnap kiállítási anyaga, ahol egymás mellett volt az eredeti állapotot bemutató fénykép, illetve a megmaradt és fellelt darabka fotója

szívbe markoló élmény volt!

 

van viszont egy szép nagy vastábla egy elég forgalmas tátrai út mentén, talán azért élhette túl(?), mert magyarul nincs rajta semmi, csak az UKV (=Ungarische Karpatenverein) felirat árulkodik

 

garmin, gore tex, soft shell

sehol sem voltak

ahogy a hágókba, csúcsokra vezető turistautak sem

nem telt el még 150 év

sok idő ez, vagy kevés?

biza' ezen is el szoktam mélázni egy egy tátrai panoráma csodálása közben

Előzmény: szulejmanszultan (43453)
HEV Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43458

Hát akkor talán azzal kellene foglalkoznia amihez ért. Ez már csak hab a tortán! A festés nem MTSZ támogatásból történt!

Előzmény: olahtamas (43457)
olahtamas Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43457
Előzmény: HEV (43456)
HEV Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43456

Érdeklődéssel nézegettem az RP-DDK tervezett terelgetését. A kiadott listában 2 db van ebből az egyik Somogyban. Teljesen véletlenül két hete jártam végig azt a szakaszt amit megszüntetésre itéltek ott az íróasztal mellett. A jelzések végig teljesen jók, színte újak, az utak szélesek jól járhatók, a sár az nem lehet ok a terelésre, bár ki tudja.  A terep lényegében egy hagyományos zselici gerinc, felfelé egy szép mélyúttal a tetején nyiltabb terep, pincékkel, és lefelé szép zárt erdő.   Rákérdeztem az MTSZ fórumon a terelés okára, a választ mindenki láthatja. Rákérdeztem a megyei szövetségre is, hogy mit tudnak a terelés okáról, azt a választ kaptam, hogy egyszerűen csak rövidítettek egyet.  Valóban nyomós indok!

Tudja valaki, hogy ki az a Kovalik András aki a javaslatot tette erre a változtatásra? A túramozgalom teljesítői névsorában nem találtam meg ezt a nevet persze lehet, hogy ettől még nagyon jól ismeri a Zselic turistaútjait.

nagypapi Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43455

Én inkább azt nem értem (vagy nem akarom érteni...), hogy miért kellett ennyi pénzt kiadni arra, hogy néhány hónap múlva egy több tucat helyen megváltozó útvonalat felmérjenek.

Miért nem lehetett először megnézni, hol van megalapozott igény a módosításra, utána pedig az új és hozzávetőleg véglegesnek tekintett útvonalat felmérni.

 

Kóspallag-Kisinóc között azért most fölkunkorodik a Kék a kálváriára, jóval szebb is az útvonal, szóval ez számomra azért indokolt.

Hogy a földútról miért kell a fától-fáig kijáratlan ösvényre terelni, az valószínűleg az erdészet által sokszor járhatatlanná használt út miatt van, amiről már volt szó korábban.

Előzmény: Törölt nick (43454)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.03 -1 0 43454

Kasza Tibi után szabadon**:
Ami böki a csőrömet...

Röviden: a rengeteg és olykor felesleges útvonalváltoztatás.

 Régebben komoly indokokkal néha módosítottak egyszer, egyszer, de az elmúlt időszakban olyan gyakori lett a kéktúra útvonalának terelgetése mintha valaki kilométerdíjat fizetne az elterelt kilométerek után... Nevetséges hogy az ország legfőbb turista útjának útvonalát így semmibe veszik, ráncigálják össze-vissza.


 Bővebben:5 éve teljesítettem a fiamékkal az első kéktúrámat. Sokszor megyek emlékezetből, de nem lehet. Azóta például Ősagárdtól Nagymarosig van felfestett terelésből10-11(!)  attól függ hogyan számoljuk, mit veszünk egynek. Mert az olyan módosításoknál még ez sem egyértelmű ahol a jól járható útvonalról beviszik a kéket a cserjésbe, az erdőbe, az úttól 10-20 méterre aztán vissza és megint be a dzsumbiba.

Biztosan megvan az oka ennek a marhaságnak is, valaki már egyszer elmesélhetné, mert számomra ez így tökéletesen értelmetlen és biztos vagyok benne hogy sok más turista számára is. 

 Egyszerűen elkeserítő hogy a több évtizede meglévő kéktúra útvonalakat ilyen méltatlan módon terelgetik össze-vissza. Érdekes módon 30-40 évig jó volt úgy ahogyan volt, ment a földúton jól megfért egymással a turista az erdész a vadász meg a lovász meg mittudomén kik nem kellett ennyit és ilyen gyakran módosítgatni, csak ha nagyon muszáj volt. Mondjuk esetleg a honvédség miatt, de az nyilván más.

Pláne nem vitték be az erdőbe a jelzéseket ahol "ösvény sincsen, de majd lesz ha sokan kitapossák" alapon.


 Ezért tartanám első és legfontosabb feladatnak levédeni az útvonalat hogy ne lehessen csak úgy terelgetni, elkeríteni, odébb tenni, egy-egy kisebb helyi érdek miatt az ország legfontosabb turista útvonalát semmibe venni, mert most ez van. Kihúznak egy villanypásztort -terelünk. Valaki kirak az erdőbe 20 méter rozsdás, derékig érő kerítésnek mondott dróthálót -és megint terelünk. Valakinek nem tetszik a sok aszfalt gyorsan terelünk. Jé, ott egy látnivaló 200 méterre? Tereljünk, mert a turista magától nem képes egy kitérőt tenni 200 méterre... vicc.


 Ez az egész most a hétvégi börzsönyi túrámon csúcsosodott ki itt lett elegem belőle, ahol is Kisinóctól Nagymarosig van vagy 4-5 terelés. Az első régebbi,(kb 3 éves...) le az aszfaltról a turistaháznál, aminek az értelme annyi hogy az nem aszfalt. Most mikor sár van ez sem akkora nagy előny úgy érzem...a kisinóci aszfalt ráadásul amúgy sem nagy forgalmú út. Utána a második: a nagy kanyart már nem vágja le a kék, ez O.K.
Aszfaltút, majd be az erdőbe, itt jön a meglepi, jelek mindenhol leszürkítve, 10-15 méterrel beljebb vannak a fák közt. Vissza az földútra, újra be a fák közé... előttem megy egy család, ők is az úton maradnak természetesen velem együtt.


Sűrűség nevű résznél újabb terelés, balra elmegy a kék, kb 1 km múlva kis kerülővel visszatér az eredeti útra. Mert a régi úton ott a derékig érő kerítés...Törökmezőig ezzel vége a módosításoknak, de itt is van valami kavarc a kalandpark miatt, a dróthálókon belül is volt kék jel, meg kívül is, én mentem a GPS után, meg szintén emlékezetből, végül is nem volt gond. A Felső-és Alsó-Körtvélyesnél kb 800 méteren a zöld tanösvénnyel fonódva lett odébb rakva az Országos Kék Jelzés. Szép az új rész is, végig a tisztáson, de a szakasz egyik legszebb kilátása kikerült az útvonalból.

már nem itt megy az OKT, kb 800 méter hosszan elterelték. Akár jelkép is lehet a derékban tört bükkfa amin 5 éve még jelzés volt.

(azért mennyivel szebb a táj ha zöld!)


És mindez összesen alig 15 km-en... Nem is merek belegondolni mi lesz ha megkezdődik a Kéktúra Bizottság által jóváhagyott rengeteg módosítás felfestése...
Nekem a kéktúra egy kis részben azért is kéktúra mert '79-ben "A Rokiék" is ezen az úton jártak. Különös, nosztalgikus  pluszt ad ez nekem a (kék)túrázáshoz. De ez így már nem ugyanaz az út, egyre több helyen nem ugyanaz.
 Ez így már nem az én kéktúrám.



P.S.:**Az egyik rádióban a reggeli műsorban van egy rovata Kasza Tibinek, amelynek a címe: Ami böki a csőrömet!


szulejmanszultan Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43453

Crosspost! Új fogalom számomra, megjegyzem. Akkor én is egy crosspost-al jövök. 

 

Hagyaték - Haza a magasban - A magyar turistaság útja

 

 

Érintik a Kéktúra témáját is benne.

 

 

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43452

Bocs a crosspostért:

 

 

Kossuth rádió, ma fél 4, Közelről c. műsor: a turistatérképek szándékos torzításáról lesz szó Cartographia régen és ma címmel. Talán kiderül belőle, miért folyik át a patak a Cserhát csúcsán. :-) Csak a műsorajánlót hallottam.

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.03 0 0 43451

A Vadex is hozzátette a maga kis pihenőjét a Kékhez Bakonycsernye közelében, a hosszú-kígyósi Erdei Szentély után egy ötven méterrel, nem sokkal a Tűzköves-árok védett geológiai feltárása előtt. Így néz ki:

 

Güsziológus Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43450

"...De ami késik, nem múlik!"

 

Így legyen!

Előzmény: hadidoki (43449)
hadidoki Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43449

2003 őszén jártam arra, nagyon szép volt az a vidék.

Az Eötvös Károly-kilátótól keletre letértem a K jelről az S3 jelzésen a Bika-tó és a Barkás-tó felé. A kezdődő erős ereszkedést próbáltam elodázni, mert a térdem erősen fájt a lejtőkön. Itt láttam egy magányos feketefenyő fát egy kis domb tetején. Igazi tábornak való hely volt. Vajon megvan még? Aztán a Juhászok-kútja felőli szurdokban tértem vissza a K-ra. Később egy présház udvaráról csodálatos rálátás nyílt a távoli Balatonra.

Azóta sem jártam arra, pedig akkor megfogadtam, hogy még visszatérek. De ami késik, nem múlik!

 

Előzmény: Güsziológus (43441)
Pulmy Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43448

 Csobánc várához a leágazásnál a Simon Tanya

 

  Visszatekintés Csobánc várára és a hegyre

 

 Útjelzés Káptalantótiban

 

 Tábla Káptalantótiban, a Horváth-kert előtt

 

 Letérés a Gulács csúcsára

 

 

 

 

 

 Gyepű valahol Gulácson

 

 Köbölkút-hegy a bányász emlékművel

 

 Az "izzasztó" kezdete...

 

A badacsonyi hegyen

 

 

 Kisfaludy kilátó

 

 Tájkép a kilátóból

 

 Róla kevés szó esik,pedig Badacsony nagy szerelmese volt

 

 Kilátás az Egry-kilátóból

 

 a monumentális kereszt

 

 Bujdosók lépcsője

 

 

 

 

 

 

 

 

Güsziológus Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43447

Áttöltöttük a képeket.

 

Az első egy irányjelző tábla, mely meglehetősen egyedi.

 

Pirossal "jelzi" a kéket.

A célnak tökéletesen megfelel, nem szabványos, de mutatja az irányt.

Apró szépséghiba, hogy más út nincs arrafelé, de jó tudni, hogy itt jobbra kell menni, nem az elzárt út felé, ami magánterület.

 

A másik az "öreg" jelzés, mögötte az út, mely jelenleg a KÉK.

 

 

 

 

Itt indul a "völgy", melyről már írtam.

Előzmény: Güsziológus (43424)
Pulmy Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43446

 Villa Negra a Láz-nyeregben

 

  A tavasz hírnöke a Láz-tetőre vezető mélyút mellett.

 

 

 

Pulmy Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43445

 a Kőtengernél

 

 

Pulmy Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43444

No a képek:

 

 A gróf Eszterházy Károly egri püspök által építtetett róm.kat.templom

 

A Velétei palotarom: a falu földesura, a veszprémi püspök itt "palotát" bírt, amely feltehetően azonos ezzel a rommal. 1590 körül pusztult el.

 

Előzmény: Pulmy (43443)
Pulmy Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43443

Pár kép a csütörtökön bejárt  Szentbékkálla-Badacsonytördemic útvonalról.A túrát tökéletes időben tudtuk bejárni.A korai tavasznak köszönhetően sokfelé virágoztak már a korán nyíló virágok és a mandula fák is virágba voltak már borulva. A jelzések ezen a szakaszon tökéletesen vezetnek egyedül Mindtszenkálla határában,amikor elindulunk a Láz-nyereg felé kéne egyértelművé tenni a K-  jelzést. Ha megváltoztatják az útvonalat és felmegy Csobánc várához a K-,még szigorúbb útvonal jön létre,de meg fogja érni.Mi csak időhiány végett nem másztuk meg. Sajnálatos módon az úton sehol nem találkoztunk nemhogy OKT-s,de semmilyen természetjáróval. 

 

 A gróf Eszterházy Károly egri püspök által építtetett róm.kat.templom

 

 

 

 

 

Pápai vándor Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43442

Balaton-felvidéki Kéktúra

Balatonfüred-Hideg-hegy(Vöröstó)

2014.03.01

 

A tegnapi napon megejtettem idei első tavaszi túrámat , értem ezt úgy hogy amikor a tavasz illatai , érzései , emlékek , ízek keveregtem a levegőben.

Nagyon jól tettem mert szép idő volt , igaz reggel mikor a busz Városlődnél belement a ködbe kicsit megijedtem , de aztán Csopaknál már újra sütött a nap.

Balatonfüreden a vasútállomáson megejtettem a bélyegzést aztán elindultam a Vörös templom felé , majd a Papsoka templomrom következett....

A Hidegkúti-séd völgyében nagyon sok hóvirágot láttam.

Ritkán írok ilyet de a jelzések kiválóak , eltévedni gyakorlatilag lehetetlen , ezt azonban a Hideg-hegyről Vöröstóba vezető piros jelről nem lehet elmondani.

Túrázóval ezen a 17 km-es szakaszon senkivel nem találkoztam ami ilyen szép időben elszomorító.

Cservölgymajorban a kastélyszállóban egy hatalmas komondorral találkoztam , ember sehol , szerencsére nálam volt a kutyariasztó....

Pár kép:

Balatonfüred . Vörös templom

Kilátás a Kis-Gelláról a Tihanyi - félszigetre

Cseri kastélyszálló

Kilátás a Hideg-hegyről a Balatonra

 

Güsziológus Creative Commons License 2014.03.02 0 0 43441

Köszi a képeket.

 

Remélem hadidoki is "benéz", és megerősíti az idézetet.

"...olyan csodálatos területre kerültem, hogy azóta is örülök, hogy így döntöttem..."

Sajnos, képeket nem készítettem, de az ösvény már látható az OMP raszteres térképén, bárki kitérhet, és megcsodálhatja az ördögszántást.

Ritka errefelé.

Tartok attól, hogy a Nemzeti Park "elzárt" területnek fogja minősíteni, de hátha.

Ennél jóval kisebb "durranás" a palotarom Szentbékkálla határában, mégis arra vezették az országos főútvonalat.

Örülnék, ha a felvetéssel kapcsolatban lenne azoknak is érdemi észrevétele, akik megelégszenek azzal, hogy a döntés megszületett, már csak végre kell hajtani. Szerintem rossz döntés született.

Mindentől függetlenül fenntartom, hogy lehetne alternatív az útvonal, aki ki akar térni, és érdekli a Balaton-felvidéknek ez a része, az menjen, és csatlakozzon a kilátónál. Az stabil pont.

Aki kedveli a szőlőhegyeken kanyargó ösvényeket, az maradjon a hegy "lábánál", keresse fel a Nagy-csere-kutat. Arról már írtam, nem ismétlem.

Végül a térkép, most már mindenki által nézegethető formában.

Nagyítható, mozgatható.

http://openmaps.eu/rastermap2?zoom=14&lat=46.9033&lon=17.5936&layers=BF0FFT

 

 

Előzmény: Törölt nick (43439)
HEV Creative Commons License 2014.03.01 0 0 43440

A Mecsek egyik legszebb völgyében járhatatlan a DDP egy szakasza. Egy kidőlt fa leszakította a Kőlyuk és a Nagy Mély-völgy közötti hidat.  A turistautak.hu-t használók részére a figyelmeztető POI-kat kiraktam. A hegyről lefelé a Cirkó-forrástól a zöld sávon majd a Melegmányi-völgyben a piros kereszten lehet Mánfára jutni. Felfelé is érdemes ezt az útvonalat választani amíg az erdészet helyre nem állítja a szép hosszú hidat.

Ilyen volt járható korában:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!