Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58417

Miszter,

 

tud maga olyan jogszabalyt vagy szabvanyt, ami rogziti hogy munkahelyen milyen paratartalom kell legyen? fenyre, homersekletre, termeszetes fenyre talaltunk, zajra is. letezik hogy paratartalomra nincs?

 

Vajk

Előzmény: KömKel (58416)
KömKel Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58416

Ha minimum C20-as a beton, akkor azon nem igazán fog átjutni a talajpára ilyen vastagságban, ezzel a rétegrenddel.

Előzmény: Epitkezos (58406)
KömKel Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58415

Nézd meg még a Nobasil MPN-t, 1500 Ft/15 cm, és táblás gyapot az is.

Előzmény: bossery (58412)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58414

Ez esetben az U=0,6...0,7 jelenlegi állapot játszik.

Magamnak 10 cm grafitos habot raknék fel rá pluszban.

(a rendszer komplett anyagára: ~3900 Ft/m2)

 

Azonban a fal anyagok zavarba hoznak... nem igazán jó rá mindenhová a hungarocell hab.

 

van ahol vályog,

Erre a hungarocell nem illik, vakolható gyapot való rá...

Ezért leszedném a meglévő 4 cm hungarocellt ezen a részen és 12 cm vakolható gyapotot raknék fel a vályogra.

(a rendszer komplett anyagára: ~5500 Ft/m2)

 

van ahol, ikersejt

Erre jó a hungarocell hab, mert ez kb. a B30 falazat kategóriája (ha a lyukak, rendesen azaz függőlegesen állnak a falban)

 

és van ahol két sorban rakott levegős. / nem tudom hogy mondják szakemberül/.

francia falazat vagy takarék falazat

Azt gondolom erre is jó a hungarocell, az üregek ellenére, mivel tömör téglából van, csak óvatosan kell dübelezni.

 

Előzmény: sjohn (58411)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58413

...megbíztam a gyártóban 3 éve, azóta egy tetőablak berakás miatt, az ősszel láttam a gyapotot.

Gyári újnak látszott a gyapot és csont száraz volt, tehát >> nem is volt mitől összeesnie.

 

Igazából összesni csak egy okból tud, szerintem (mivel a cserép alatt taposás-járkálás nincs rajta...)

Ha, nedvesség éri, azaz >> kevés az átszellőzés az eresz-tetőgerinc között!!!

 

Arra kell nagyon figyelni, hogy a kiszellőző légrés huzatos legyen! azaz

- a cseréplécek alja és páraÁTeresztő fólia között

- szabadon járjon a levegő az eresztől a tetőgerincig... a cserép alatt

 

Az elvi ábra...

 

 

 

...és a gyakorlati megoldás az eresznél.

Előzmény: bossery (58412)
bossery Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58412

Köszi, megnéztem a közelemben lévő tüzépnél az árakat és a 15-ös deltarock 1890ft/nm, az isover uniroll 1400ft/nm....szóval olcsóbb jóval...110nm a tetősík amit szigetelnem kell

Nem ismertem eddig ezt, teljesen öntartó tekercses létére és nem fog összeesni nekem 5 év múlva?

Előzmény: Törölt nick (58399)
sjohn Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58411

Köszönöm, közben megkérdeztem.

A fal, van ahol vályog, van ahol, ikersejt és van ahol két sorban rakott levegős. / nem tudom hogy mondják szakemberül/.

Mint kiderült, cca. 50-60 éves és az aktuális lakó, mindig hozzáépített valamit.

Előzmény: Törölt nick (58408)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58410

"Tetessem le minden hová a bitumenes szigetelést, vagy totál felesleges? A Radon sugárzással mennyire kell törődni?"

 

- csupán átfedéssel rakott drénlemez: nem pára/gázzáró réteg

- ezer helyen átlyuggatott technológiai fólia: nem pára/gázzáró réteg

- beton: nem pára/gázzáró réteg

Én az egészet letakarnám egyben (tehát nem a falak alá külön, majd a falakon belül külön!), hogy legyen végre valahol egy összefüggő záróréteg is.

Előzmény: Epitkezos (58406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58409

...én beraknám a vízszigetelést a padló alá.

 

És a kívűl a pince falra is, ki tudja mikor változik a vízjárás.

Nomeg a szárazabb pince, általában jobb a használatban (kivéve zöldség/bor raktár).

 

A radon ilyen talajban nekem gyanús, hogy nem komoly veszély.

Előzmény: Epitkezos (58406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58408

...és miből van a fal maga?!

Nem mindegy.

 

Bár a 4 cm-ből saccolva egy régebbi építésű ház lehet, vélhetően nem túl jó hőszigetelő fallal.

Így most valahol az U=0,6...0,4 sávban lehet a hőszigetelés azaz: R=1/U=1,65...2,4 sávban.

Amiből az U=0,4 már megfelel a jelenleg érvényes előírásnak is.

 

Manapság ésszerűnek az U=0,2 vagy kisebb azaz az R=5,0 vagy nagyobb értéket tekintjük.

Amihez rosszabb esetben hiányzik még R=3,35 és ez 3,35x0,04=0,134 >> 14 cm fehér hab vagy 12 cm grafitos

Ami cirka 6800 Ft/m2 áron készül és gázzal fűtve 6800/400=~17 év alatt nullázódik.

 

Jobb esetben csak R=2,6 hiányzik és ez 2,6x0,04=0,104 >> 10 cm fehér vagy 8 cm grafitos hab.

Ami cirka 6100 Ft/m2 áron készül és gázzal fűtve 6100/200=~30 év alatt nullázódik.

 

-----

 

Szóval, tudni kellene mi is fal anyaga.

Mert, lehet, hogy van némi értelme tovább hőszigetelni egy külcsín felújítás kapcsán.

De az is lehet, hogy pénzügyileg semmi értelme... és csak az esedékes felújítás kapcsán érdemes habot is rakni rá.

Előzmény: sjohn (58407)
sjohn Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58407

Sziasztok!

 

Kis segítséget kérnék!

Kolléga vett egy házat, amin kívül van 4 cm szigetelés. Födémen 30 cm gyapot, műanyag, ablakok, két szobában az aljzatban 5 cm lépésálló.

Kérdés, hogy javulna-e a ház hőtartása, ha kívülre tenne még néhány centi szigetelést?

Ha igen, milyet és mennyit?

Köszönöm, ha segít valaki.

Epitkezos Creative Commons License 2014.01.28 0 0 58406

Rétegrendi kérdésem lenne, a jelenlegi állapot alulról kezdve:

- murvás-sziklás talaj (gyorsan elszivárog a víz)

- erős drénlemez vízszintesen (Hamnap Iso-Drain 8 Plus, 250kN/cm2, 0,6mm vastag 8mm magas, átfedéssel de butilszalag nélkül)

- 22 cm vasbeton lemezalap, nincs rajta repedés

 

A folytatás 16 cm EPS100 (a felső részében gépészeti csövek), technológiai fólia, 7 cm beton benne padlófűtés, majd járólap.

 

A kivitelező eddig csak a falak alá rakott bitumenes lemezt. Szívesen megcsinálja a teljes felületen, de szerinte ezen a rétegrenden nem jön át pára.

Tetessem le minden hová a bitumenes szigetelést, vagy totál felesleges? A Radon sugárzással mennyire kell törődni?

 

Köszönöm

Előzmény: KömKel (58404)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58405

Egy jó alkalmazási útmutató az ISOVER gyapotokhoz...

 

http://wayback.epitesz.bme.hu/document/1785/original/00002825.pdf

KömKel Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58404

PEdig ez nagyon jó érték bálás cucctól, nem értem a magyar specifikációkban miért nem szerepel...

Előzmény: Törölt nick (58403)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58403

40 kg/m3

 

Akusztikai és egyéb specko: http://www.isover.cz/data/files/en-uni-706.pdf

Előzmény: KömKel (58401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58402

Akkor én kettészakadtam... anno...

 

Az UNIROLL-ban bálás létére az jó, hogy eléggé merev+rugalmas ahhoz, hogy

ne essen ki a helyéről a méretre (+2..3 cm) vágott darab, elég a beszorítás :-)

Előzmény: KömKel (58401)
KömKel Creative Commons License 2014.01.27 0 1 58401

Bálás anyaggal lehetetlen egyedül dolgozni, ahhoz csak a táblás jó.

Mondjuk 100 m2 felületet két ember egy nap alatt beszigetel, tehát érdemes megnézni, hogy egy segédmunkást fizetve hogyan néz ki árban a bálás-táblás viszonylatban a dolog.

 

Továbbá érdemes figyelmbe venni, hogy a Multirock/Deltarock kg/m3 aránya nagyságrendekkel jobb a bálás gyapoténál, tehát a nyári túlmelegedés ellen és a hangszigetelésben is jobban teljesit.

(érdekes módon az isovernél sehol nem látom kiirva a m3 súlyát...)

Előzmény: Törölt nick (58399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58400

18 cm vastag UNIROLL CLASSIC a szarufák között...

 

Előzmény: Törölt nick (58399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58399

ISOVER

Uniroll vagy Uniroll Plus

 

Teljesen jó szarufák közé, mert rugalmasan-öntartó!

Mondjuk nem kimondottan olcsó...

Előzmény: bossery (58397)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58398

A páraÁTeresztő fóliának a gyapothoz KELL érnie a jó működéshez...

 

(nem keletkezhetnek cseppek a belső felületén, mert az pára rövidzár)

Előzmény: bossery (58395)
bossery Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58397

Multirockkal az a "bajom", hogy nálam szélterhelés miatt változó eléggé a szarufatávolság, 65-90 cm között változik, így azzal még több feleslegem lenne, nem? 
Azt a delta alá gondoltam telibe betakarni, na meg a térdfal és a karton közé...

Előzmény: KömKel (58396)
KömKel Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58396

Nem kell még egy légrés.

Viszont nézd meg a Multirockot is, az is elég merev ahhoz, hogy egyedül dolgozz vele.

 

A Deltarockot úgy hirdetik, hogy nagyon kevés maradék képződik, ami igaz is. Csak éppen ezek a mini háromszögek tényleg kuka, mert nem haszálhatók fel máshová.

A rendes 60x100-as táblából ami leesik, az téglalap alakú, és fel lehet használni.

Előzmény: bossery (58395)
bossery Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58395

Átszellőztetett tetőszerkezetél (cserép alatt van 5cm, alatta páraáteresztő fólia) a deltarock gyapotot teljesen rá kell nyomni a fóliáig, vagy kell a fólia és a gyapot között is kégrést hagyni? 14cm-es a szarufám,  azért kérdezem, hogy 14 vagy 12 cm menjen közé, majd újabb 10 cm gyapot a alá keresztbe...
Egyedül csinálnám ezért gondolkodom a deltarockban, mert az öntartó, elég merev.

cat5409 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58394
gabrielke Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58393

Ez egy nagyon soktényezős kérdés.

Jól szigetelt, alacsony hőfokkal fűtött házaknál ezzel nemigen lehet jól spórolni.

Nálunk konkrétan 10%-on belül van a változás, hogy fűtjük a felső szintet  (a ház fele) vagy sem. 

Előzmény: derick08 (58387)
bnorci71 Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58392

Akkor ezek szerint az is baromság, hogy vki nem fűti a vendégszobát, mert nincs használva?

 

a kérdés meg ez volt

a plaofonra kapott választ már

:)

Előzmény: pajaci (58390)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.01.27 0 0 58391

"Akkor ezek szerint az is baromság, hogy vki nem fűti a vendégszobát, mert nincs használva?"

 

Erre a kérdésre csak akkor lehet válaszolni, hogy ha tudjuk, hogy  a vendégszoba hideggé váló födémje/padlója/oldalfalai túloldalán lévő helyiségek fűtve vannak-e (és ha fűtve vannak, akkor te fűtöd-e azokat, vagy az alsó/felső/oldalsó szomszéd ;)

A következő a helyes megközelítés: a szoba lezárásával csökkenni fog-e a lakásom fűtött terének a fűtetlen külvilággal érintkező összfelülete? A számításnál minden esetben tessék a változó  födém+padló felületet is figyelembe venni, ne csak a hideget/meleget elválasztó falak hosszának megváltozását.

...mert van olyan kombináció, amikor jelentős a megtakarítás és van, amikor szinte semmit nyersz vele.

Előzmény: derick08 (58387)
pajaci Creative Commons License 2014.01.26 0 0 58390
Előzmény: bnorci71 (58389)
bnorci71 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 58389

ha felette nincs lakótér lehet létjogosultsága

 

 

gondold végig

 

a meleg megy a hideg felé

 

ha a fél házad meleg a másik fele nem és a kettő között nincs szigetelés.

Mi fog történni?

 

persze bezárjuk az üveges ajtót az majd az megállítja a melget

 

 

 

Előzmény: derick08 (58387)
peterch Creative Commons License 2014.01.26 0 0 58388

  Szia !

 

  Amennyiben a vendegszoba fala (-i) az utca fele vannak, akkor valoban lehet sporolni a futesen.  Maskeppen nem.:(

 

  Udv , Peter.

Előzmény: derick08 (58387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!