Megnéztem 103-as a legkisebb csak ennél nagyobak vanak benne vagy felirat nélküliek:))Régen tele voltam Fiatal vagy származékaival amit kelett nézni,most mikor kéne egy darab nincs fél éve amire rá tudnám próbálni.Most mindenki úgy eltünt akinek segitetem senki nincs,vagy nem ér rá.
Hát igen, az lesz, hogy kiolvasom majd hamarosan. Azért köszönöm a tanácsokat. Az előző autóm 1 km/h-t csal a GPS-hez képest. Az nagyon pontosan mért. És hozzá kell tegyem, még spirálos volt, mechanikus. És sosem remegett a mutatója. Végezte a dolgát, ahogy kell.
Már így is nagyobb méretű kerék vannak rajta, hogy lassabban forogjon. 175/65 R15 nyári, és 175/70 R14 a téli. Nem teszek fel rá peres gumikat, mert herótom van a pattogástól kicsiny hazánk csúcs minőségű utaitól.
az avensis angliai gyártású, már nem japán tartósságú...
Tényleg, a Megane II sebességmérő eltérését nem is mértem! Hazafelé megteszem :)
Egyszer rátettem a Toyotára a 195/60 gyári kerék helyett 195/65 méretűt és nagyon pontos lett az óra. 60 alatt 2-3, 130-nál 4km/h lett csak az eltérés.
Ki kellene próbálni, mielőtt bárki is bele forraszt. Mivel van rá nem kis esély, hogy ez már jó verzió.
Sajnos a képen nem látni az ellenállások értékét. Kéne benne lennie 2db. 101 feliratúnak, mellettük meg felirat nélküli kondenzátornak. De mindenképp próbálni, mielőtt bármit is levennél róla.
Jogos. De 12-15-öt én nem érzek drasztikusnak. A thaliam 15-tel mutatott többet, a 2/B punto 10-zel, a grande pedig 8-cal. Lehet egy nem pontosan megválasztott gumi váltóméret is az oka, de kb. 10 km/h többlet teljesen normális.
De a legbiztosabb ha megnézed MES-sel, mit ad rá az ecu, és mit mutat az óra. De ilyen jellegű hiba nem szokott lenni. Vagy mér, vagy nem. Az óracsereberéléssel meg óvatosan. Beépítési garanciával vegyél bontottat, ha a cserére szánod rá magad, mivel nem kompatibilis mindegyik, mindegyikkel. Máshonnét veszi az adatot. Lehet, hogy nem fog egyáltalán mérni az órád, egy másik műszerfallal.
Ha nem illeszted a buszt rendesen, ne is várd el, hogy megfelelően működik: a levett ellenállás helyett meg kellene csinálni a rendes illesztést, és elsőre csatlakozna. +5 perc.
Értem én, hogy többet mér, olvasd ki, mit ad menet közben e műszerfal, gps-hez össszehasonlítva és akkor látod, hogy hol a hiba. 6% eltérés gyárilag direkt van benne, azzal számolj.
Ha figyelmesen olvastad volna el amit írtam korábban, akkor ezt a kérdést nem teszed fel nekem. Azt írtam, hogy TÖBBET mutat, NEM KEVESEBBET a valósnál. A mutató azért áll lejjebb, mert nincs rajta gyújtás. Ha ráteszem, akkor beemeli 0 alá közvetlen. És azért alá mert egy picit lejjebb tettem a mutatót a tengelyen. Korábban felé rakta, kb1 km/h-ra......................................... De így is többet mutat még 12-15-tel. És ez a bajom vele. Azt tudni kell, hogy nem hibás a műszerórám, tökéletesen működik rajta minden visszajelző............. mutatók mozgása, nem akadós, nem darabos. Folyamatosan jó a mozgása.Csak ez a többlétmérés van, ami zavar. A skálázás másabb rajta valamiért. Ha csak 200-ig lenne írva, a számlap, akkor pontosabban mérne.
Ezért kérdeztem, hogy lehet-e kalibrálni valami úton módon.
Van ami teljesen jol mukodik ugy ahogy van. Nem kell semmit tenni vele. Multiecuscan program es egy fiat kell hozza. Elobb probald ki, hatha mukodik. Ha nem csatlakozik pl. a kormányhoz 4-6 probalkozas utan, akkor ha gondolod fotozd le az aramkor mind ket oldalat, es hatha latni h mi a gond.De elobb probalni. Es a portbeallitasra oda kell figyeln a programnal.
Kösz a választ,de én is szétfeszitetem,mert nem volt senki aki válaszolt volna rá a beirásomra.
Az enyim az egyáltalán nem igy néz ki a belseje mint a berakott kép van se amit te teteél be se aminek a linkjét teted be.
Nem tudom mitöl ELM-327 es ,mert nem találtam benne se tokozott,se felület szerelt ELM chipet.
Azért invesztáltam be,elméletileg,mert mondták ezel kilehet olvasni a valós kilómétert,meg hasonlókat. Van egy régi még amit eredetileg németektöl lett véve,és az még dobozos zacskós titbe volt azt összeraktuk,abba az ELM cship tokozott volt,hogy cserélhetö,ha újab jön ki,a az csak azért volt macerás nem USB-s,és a dobozon RS 232-es csatik vannak,külön a hossszú,kábelnek ami a laptopra megy ,a másik oldalra meg az OBD-16 kábelt lehet csatlakoztatni.
Ez ami van most ezt ha rádugom a laptop USB-re akkor egy piros valami világit,és a maradék másik 4-lukon meg oda-vissza végig szalad egy világitó sor aztán csak a piros világit.Na ezért lett volna jó kis segitség.rápróbálni kocsira müködik vagy nem.
Nem túl bonyolult. Én is sajnos egy hibás elm 327-est vettem. Azt tudni kell, hogy ezek a pár ezres kütyük nem mindig csatlakoznak (legalább is az enyém) elsőre, van, hogy csak 2-3-4. próbálkozásra. A hibás is látja a motort, de semmi mást, ami a CAN hálózaton megy. Sima puntohoz elég ez is, grande-hoz kellenek kiegészítő kábelek, mivel más a lábkiosztás. (nekem eddig csak a sárga kellett, bár a készlet 3 kiegészítő kábelt tartalmaz), de ez csak grande-nál. Punto 2-2/B-nél elég az interface.
Ha a hibásból kaptál, ahhoz sem kell nagy művészet, mivel bebizonyosodott, hogy működik átkötés nélkül is. (én így használom, bár van, hogy 2-3 szor meg kell próbálni csatlakozni, de működik). Nos, a nyáklapon egyetlen egy 121 számú ellenállás van. Ezt kell lekapni, elég hozzá egy éles kés.
Itt az R14, de lehet r04-is akár, vagy más jelölésű is. A lényeg, hogy egy van, amin 121 felirat van.
Ja, és a matrica alatt van a 4 csavar. Ne törd szét, mint én. :)
Mit is kellene beszélni róla? Adapter és Multiecuscan, élő adat műszerfalról.
Összehasonlít, majd hibás cucc csere.
De nézd meg alaposabban a két képet, 10 mp alatt látom a különbséget..