Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2014.01.17 0 0 17198

Akkor egy kis kopáty-kopáty a veteményeskertben.

 

balról-jobbra:

vörös: start Tisza

zöld: cél Tisza

zöld: cél rendező

zöld: start Rendező, ez az átadó.

(gombnevezéktant inkább hagynám, elég, ha a helyiek meg tudják szólítani őkelméket).

 

Gömörinél a harmadik gombok festési razj szerint szürkék, lehet, a fényképezőgép téveszthette el. ;-)

 

Hiába, Dominó csak egy van.

Előzmény: CsP50k (17193)
forgalmi szolgálattevő Creative Commons License 2014.01.17 0 0 17197

 

Már csak emlék...

Divrotcé Creative Commons License 2014.01.16 0 0 17196

Szinvahíd elág már Tiszai. R->G menetek esetén jelzőállítási sorrendi kényszert ír.

Gömörinek kell előbb bejáratot húzni?

:-)

Az az állomásköz is megérne egy estimesét, de nem.

 

Tiszai kezel egy kijáratot elágból G felé.

Rendező kezel egy kijáratot R től Sz ig.

 

A szürke gomb jobbra illetve balra a második a "vágányok" mellett. A vágánytengelyben zöld van a bejárati jelző előtt és után is.

 

Ennyire még nem vagyok színtévesztők. A csíkok mellettiek a szokások alapján a menetirányok lehetnek. (Jah, és ott van még a csengető gomb is.) 

 

Csak ismételni tudom magam. Egyszer megnézem a festési rajzokat, aztán kimagyarázom azt a veteményeskertet, amit összeirkáltam eddig.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tamasch (17195)
Tamasch Creative Commons License 2014.01.16 0 0 17195

Szinvahíd elág már Tiszai. R->G menetek esetén jelzőállítási sorrendi kényszert ír.

 

Gömörinek kell előbb bejáratot húzni?

 

Az szerintem szürke kéne hogy legyen, és a Gömörihez tartozó térköz gomb volna.

 

A szürke gomb jobbra illetve balra a második a "vágányok" mellett. A vágánytengelyben zöld van a bejárati jelző előtt és után is.

 

Előzmény: Divrotcé (17194)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17194

Esetleg az átadó meg a start felett van pitty?
(a két szélső felett látszik a képen némi piszok...)

 

Az átadóhoz tartozó visszajelentés a vágányba rajzolt kezelési szakaszhatár felett kéne hogy legyen.


A Gömöri felé vezető vágányoknál is lenni kéne valami kapcsolatnak valahol.
Azt a részt melyik oldal kezeli?

 

Szinvahíd elág már Tiszai. R->G menetek esetén jelzőállítási sorrendi kényszert ír. 

G->R menetek esetében, lehet, hogy elegendőek a menetkizárások és foglaltságérzékelés.


Ott mintha a bejárati jelzők elé és mögé került volna egy-egy zöld?

Az szerintem szürke kéne hogy legyen, és a Gömörihez tartozó térköz gomb volna.

 

Előzmény: CsP50k (17193)
CsP50k Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17193

Aha! Köszi!

 

Vajon mi a gombok sorrendje a táblán? (A cél mindkét irányból ugyanaz?)

Esetleg az átadó meg a start felett van pitty?

(a két szélső felett látszik a képen némi piszok...)

 

A Gömöri felé vezető vágányoknál is lenni kéne valami kapcsolatnak valahol.

Azt a részt melyik oldal kezeli?

Ott mintha a bejárati jelzők elé és mögé került volna egy-egy zöld?

 

Kezdenek elszabadulni a kérdéseim...

 

 

Előzmény: Divrotcé (17192)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17192

Ez így kb?

 

 Ez így kb. 

 

(Persze az első lezárások közt nincs sorrendi függés.)

Előzmény: CsP50k (17191)
CsP50k Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17191

 

Még érzek némi zavart az erőben...

 

Tehát a zöldek: átadó, start, cél.

 

Tiszai >> Rendező:

T: kijárati jelző + cél

R: start + túloldali kijárati jelző

R: átadó + jelző állítás

T: kijárati jelző + jelző állítás

 

Rendező >> Tiszai:

R: kijárati jelző + cél

T: bejárati jelző + kijárati jelző

T: bejárati jelző + jelző állítás

R: kijárati jelző + jelző állítás

 

Ez így kb?

 

Előzmény: Divrotcé (17189)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17190

A három (zöld fejrajz nélkül, kezelési szabályzatból puskázva).

 

A három zöld (fejrajz nélkül, kezelési szabályzatból puskázva).

Előzmény: Divrotcé (17189)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17189

Tisza -> Rendező menetek esetén:

 

A három (zöld fejrajz nélkül, kezelési szabályzatból puskázva).

 

átadó, start, cél mind három Rendezőé (előtte meg ott vagynak Tisza célja és startja). Bocsánat hogy összekutyultam, de gondoltam az 5 rokon gombot egybe veszem.

 

start, cél: első lezáráshoz

átadó+jelzőállítás: második lezáráshoz (csak ennek megtéttele után állíthat kijárati jelzőt Tisza).

 

Az egy jó kérdés, hogy Rendező esetében a start és átadó mi okból került különválasztásra. (Egy első lezárás talán valóban nem nevezhető  átadásnak.)

Rendező->Tisza meneteknél a kez.szab. szerint nem szükséges átadó kezlése, a bejárati jelző szabadra állítása jelenti a kijárati jelző szabadra vezérlésének feltételét.

Előzmény: CsP50k (17188)
CsP50k Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17188

Ez a 3 zöldes téma engem is érdekelne...

 

Már hogy cél/start, átadó, cél/start?

Vagy nem értek valamit?

 

 

Előzmény: Divrotcé (17184)
Tamasch Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17187

Mi a szerepe az átadónak?

 

Igazából az átadás nélküli esetet nem tudom elképzelni, hiszen minden menet átadásra kerül a két pu. között.

Előzmény: Divrotcé (17186)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17186

Részletesebb felbontású kép volna?
Egyelőre nem találtam.

 

Akkor majd valamikor kotrok egy festési rajzot.


cél (Tisza) start (Tisza) átadó (Rendező) start (Rendező) cél (Rendező)
Rendező fele nincs start mert ott nincs főjelző "csak" két nem biztosított tolatásjelző.
/Az egyik "ződ" gomb ezt a hiányzó start gombot helyettesíti?/

 

Kezelési alapján van a strart, és van az átadó, a kettő remélhetően külön gomb, és akor megoldódott a kérdés.

 

 

Előzmény: Tamasch (17185)
Tamasch Creative Commons License 2014.01.15 0 0 17185

Részletesebb felbontású kép volna?

Egyelőre nem találtam.

 

Elvileg (?) kezelési körzethatár

 

Ezt magam is így vélem.

 

cél (Tisza) start (Tisza) átadó (Rendező) start (Rendező) cél (Rendező)

 

 

Rendező fele nincs start mert ott nincs főjelző "csak" két nem biztosított tolatásjelző.

/Az egyik "ződ" gomb ezt a hiányzó start gombot helyettesíti?/

 

 

 

Előzmény: Divrotcé (17184)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.14 0 0 17184

Részletesebb felbontású kép volna?

 

Elvileg (?) kezelési körzethatár

cél (Tisza) start (Tisza) átadó (Rendező) start (Rendező) cél (Rendező)

 

Előzmény: Tamasch (17183)
Tamasch Creative Commons License 2014.01.14 0 0 17183

https://lh6.googleusercontent.com/-Bh05H9PJUnI/TmtCxxHXiLI/AAAAAAAAAFU/jF3U0EibJnc/s800/DSC06457.JPG

 

Miért van három "célgomb" a Tiszai és a rendező között?

 

hkv Creative Commons License 2014.01.06 0 0 17182

Aha! Vajon bekerült e valamelyik?

Előzmény: Divrotcé (17181)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.06 0 0 17181

Pletykaszinten még az terjengett egy időben, hogy Acsád vagy Nagycenk egyemberesített (önfeloldó vágányutas-ított) központi állítós SH-ja is bekerült.  

Előzmény: hkv (17180)
hkv Creative Commons License 2014.01.05 0 0 17180

Azt tudtam, de a KM-esekre lettem volna kíváncsi.

Előzmény: D F T (17179)
D F T Creative Commons License 2014.01.05 0 0 17179

Ha a Vasúttörténeti Park épületében az első emeleten találhatóra gondolsz az a Komáromi technika.

Előzmény: hkv (17170)
hkv Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17178

Ment válaszlevél!

Előzmény: Divrotcé (17176)
hkv Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17177

Köszi szépen. Jót küldtél. Telitalálat!

Előzmény: Divrotcé (17176)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17176

csak ugyanabba az irányba tudtak visszafordulni amerről jöttek, magyarul fej állomásról van szó.

 

Ettől függetlenül két független váltókörzete van.

(ui.: egyszer majd nézzen be a levelesládájába.)

Előzmény: hkv (17174)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17175

Amiről tudok:

-Fonyód KÖFI panoráma egy része.

-Hantháza, valami muzeológiailag értékes karosjelző, és a "jelzőállító"-ja.

-Villamos védjelző Battonyáról (de hogy ez melyik a sac 7 fellelhetőből?)

-Állatorvosi ló bak (két szélen váltók, középütt jelzők (!), ami megjárta a paksi filiálét, mint tipkus mellékvonali tarozék (talán valamelyik gyártó mintapéldánya volt?). :-)

-TRT bak, modellezett külsőtérrel, gyártói mintapéldány.

 

Ezekken felül számtalan egyébb állítóbak és jelző, amik azonban csak a beavatottak számára elérhetőek.

Előzmény: hkv (17170)
hkv Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17174

Jövünk befelé a helyre két irányból tudunk bejutni két különböző állomásról, majd elérkezünk magára ara a helyre ahol ez a két berendezés található. Néhány helyszíni állítású váltó is megtalálható itt a területen, de már nem sokáig. a személypályaudvari részre beérve a vonatok csak ugyanabba az irányba tudtak visszafordulni amerről jöttek, magyarul fej állomásról van szó.

Előzmény: Divrotcé (17173)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17173

Egy végpontú maga a hely

 

Két váltókörzetű. Egykor az egyiket biztosították, a másik meg maradt spurplan bakter 1838. Aztán '83-ban az utóbbi váltókörzetre lerakták ezta kulcsrögzítőazonosítót.

Előzmény: hkv (17171)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17172

A mennyiben a Közlekedési Kupleráj lerakatára gondolsz, úgy azt a muzeológusok tudhatják csak, mivel hadititok. De azt mondják, mindenük van. Hiszek nekik.

Előzmény: hkv (17170)
hkv Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17171

Egy végpontú maga a hely ahol a két berendezés található. Kéne ha van neked róla kezelési utasítás, és műszaki leírás általános.

Előzmény: Divrotcé (17169)
hkv Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17170

A Tatai útra került berendezések honnét kerültek oda előtte hol voltak, és mely típusok.

Előzmény: Divrotcé (17162)
Divrotcé Creative Commons License 2014.01.04 0 0 17169

A '83-as kezelési szabályzatában pedig rögzítő, és a bejárati jelzők biztosítottak. Igaz, kijáratiak nincsenek. (Ahogy nézegetem, szerkezeti függés sincs azz állomás két vége közt).

 

Amúgy e két berendezéshez jelenleg semmi sem áll rendelkezésre. 

 

Mi kéne?

Előzmény: hkv (17168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!