Van egy 1994- évi gyártású Mitsubishi Pajero V6, 3500 cm3 DOHC 24 Valve tipusú autóm. A járműben 210 000 km van.
A kocsi gépkönyve 5w40 és 10w40 viszkozitási osztályú motorolaj használatát írja elő. Idáig az 5w40 – es olajat használtam általában Valvoline márkájút, időnként az Auchan „házi” olaját. Az olajfogyasztás a 15 000 km csereperiódus alatt 100 % utántöltést igényelt, vagyis az 5,2 l feltöltési olajmennyiséghez kb. ugyanennyi utántöltést a ciklus alatt. Ez engem egyáltalán nem zavar, mert az olajfogyasztás ellenére nem szándékozom átállni a 10w40 olaj használatára. Tisztában vagyok azzal, hogy a „vékonyabb” olaj nagyobb olajfogyást eredményez.
Kérdésem a következő: javasolnátok-e a jelenlegi 5w40 olaj helyett legalább a téli szezonban a 0w30 vagy 0w40 olaj használatát, vagy egy ilyen sokat futott és régi konstrukciójú motornál ennek már nincs jelentősége, sőt akár káros is lehet?
Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát, üdvözlettel;
A BP konszern Mo-on kapható, (Termékkkód. 463737) említett terméke semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való. [...] Mondom - ismét - előszőr felkészülés, azután észosztás.
Elolvastad, amit én írtam?
"én két helyen néztem most utána az olajnak, és ezt a Dexos 2 dolgot egyik helyen sem említik"
A konkrét olaj azért került szóba, mert rajta volt az Rsi kolléga által beidézett listán -- mindkettőnk szerint helytelenül.
"... Castrol Edge 0W-30 ..." A BP konszern Mo-on kapható, (Termékkkód. 463737) említett terméke semmilyen GM (Opel) követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való.
A BP konszern Mo-on kapható GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai: Castrol Edge Fst 5W-40 Castrol Edge Professional OE 5W-30 Castrol Magnatec Professional MP 5W-30
Mondom - ismét - előszőr felkészülés, azután észosztás.
Alapvetően továbbra is 5W-30-ban gondolkodom (van a fenti listán 0W-40, 5W-40 stb. is) és talán szerencsés lenne az is, ha full szintetikus lenne a kiválasztott olaj.
Ahogy elnézem a listát, ezt a Dexos 2-t csak szintetikus olajok tudják. (A "full" jelzőt mostantól tegyük nyugodtan zárójelbe.)
A listáról talán a Castrol Edge 0W-30 lenne a legjobb választás, mellette szól az API SN minősítés és a 0W hidegoldali viszkozitás. Ellene tulajdonképpen nem szól semmi azon kívül, hogy én két helyen néztem most utána az olajnak, és ezt a Dexos 2 dolgot egyik helyen sem említik.
Lenne egy kérdésem, ami valószínűleg sok mindenkit foglalkoztat, hiszen rendszeresen olvasva ezt a topikot látom, hogy sok Opeles kolléga érdeklődik olaj ügyben, illetve sokszor felmerül(t) itt a „bűvös” DEXOS2 kulcsszó…
Én is kaptam egyébként már nagyon sok hasznos és szakszerű tanácsot az itteni „állandó tagoktól” (amit ezúton is köszönök)…
Egy Opel Zafira B 2.0 OPC boldog tulajdonosa vagyok és eddig mindig Gyári GM 5W-30 olajat kapott az autó. Nincs is ezzel semmi baj, megy az autó rendben és a hazai, valamint külföldi márkatársak zöme (OPC, vagy a brit megfelelője a VXR fórumokat böngészve) is ezt az olajat használja mondhatni megelégedéssel.
Az alábbi linken megtalálható a DEXOS2 jóváhagyással rendelkező motorolajok aktuális listája (ahogy figyelem, egyre bővül a felsorolás):
Motoszkál bennem a kisördög, hogy GM olaj ide, GM olaj oda, azért lehet (inkább biztos), hogy ezen a listán azért van olyan termék, ami magasabb minőséget képvisel, mint az eddig használt olajam.
Egy 241 lóerős, turbós benzines, talán mondhatom, hogy „kihegyezett” motorról beszélünk, és bár nem szoktam nagyon hajtani (és mivel hosszútávra tervezek az autóval), gondolkozom, hogy esetleg érdemes lenne váltani. Az olajt egyébként max 10.000 km-enkét, vagy évente cseréltetem, ami nálam praktikusan azt jelenti, hogy inkább évente, mivel mostanában átlagban évi 7-8000 km-nél ezzel a kocsival nem megyek többet. A kocsi futásteljesítménye a mostanában fogja elérni a 80.000 km-t.
Alapvetően továbbra is 5W-30-ban gondolkodom (van a fenti listán 0W-40, 5W-40 stb. is) és talán szerencsés lenne az is, ha full szintetikus lenne a kiválasztott olaj.
Ide vágó kérdés lenne, hogy rendelkezik-e valaki hivatalos adatlappal a gyári GM 5W-30 DEXOS2 olajról??? Az is teljesen szintetikus? Aktuálisan vajon ki gyárthatja? Elég ellentmondó információk vannak fent ezzel kapcsolatban a neten…
Tudom, hogy az olajkérdés kis hazánkban olyan, mint a foci, (azt hiszi) mindenki (hogy) ért hozzá… Az is biztos, hogy sokan bizonyos gyártókat preferálnak és ragaszkodnak hozzájuk, valamint sok szubjektív dolog befolyásolja a döntéseket…
Összefoglalva abban kérném a szakemberek segítségét, hogy a feni listán most mely olajak a „legmodernebbek”, melyek képviselik a tényleges „csúcskategóriát”???
Az eltérő ajánkás alapvető oka az eltérő német és magyarországi (Castrol) választék, de az összes felsorolt olaj megfelel a gyárilag előírt ACEA A3/B4 minősítésnek.
Azért módjával: az S1-es jóváhagyás az ACEA C2, az S2-es jóváhagyás pedig az ACEA C3 minősítésen alapszik az eredetileg előírt N2 jóváhagyás pedig az ACEA A3/B4-ből ered.
A nagykönyv szerint a 100 %-os megoldást a Selenia WR jelenti de persze nem itt ér véget a világ. A Fiat 9.55535-N2 jóváhagyás az ACEA A3/B4 minősítésen alapul így egy ennek megfelelő SAE 5W-40-es olajjal szvsz kitűnően fog muzsikálni a szerkezet.
Ehhez a modellhez SAE 10W-40-es ACEA A3-as vagy SAE 5W-30-as ACEA A1-es motorolajok használatát ajánlják. A gyakori városi használatra (és az erősen közelgő télre) tekintettel szvsz az utóbbi kategóriából célszerű választanod.
adott egy Fiat 1.9mjet16V motor DPF nélkül,aminek Fiat 9.55535-N2 a minősítése. A szervízkönyv 5w40 es olajat ír, viszont a létező összes olajkalkulátor 5w30as olajat ajánl az autómba, amik ráadásul nem is teljesítik a Fiat 955535-N2 szabványt. Használhatok a kalkulátorok által megadott motorolajat vagy ragaszkodjak az eredeti viszkozitáshoz és szabványhoz? Mennyire fontos hogy pontosan 9.55535-N2 spec. legyen az olaj, 9.55535-S1-S2 is megfelelő?
Most vásároltam egy fiat Punto-t. Olaj cseréhez kérném segítségeteket. Nagyrészt városi használathoz milyen olajat javasoltok hozzá. Fiat Punto Classic 2004 Benzin 1.2 16V 80 LE.
A modell gyári ajánlása (a VW 505 00 jóváhagyású olajok közül) a SAE 5W-30-tól a SAE 10W-60-ig már eleve sok lehetőséget felkínál. Közel 20 éves autónál szvsz már egyébként is nehéz megmondani a tuttit mivel a motor műszaki állapota igen széles tartományban szórhat.
Figyelembe véve hogy erősen benne vagyunk a télben én nem gondolkodnék SAE 10W-40-esnél magasabb SAE osztályú olajon.