Keresés

Részletes keresés

Varek1 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12506

Írtam bizony a falvastagságot . Savállónál 1 mm , normál acélnál 3 mm . De tovább gondolva megteszi a 2mm- es falvastagság is.

 A lényeg egy kéménynál a megfelelő szelvény a teljesítményhez, a magasság a huzathoz, az anyag minőség az élettartalmhoz. És a szigetelés a kondenzáció elkerülésére.

 Min ha írtad volna szigetelni akarod, akkor a kondenzáció lényegesen kisebb lesz. Hogy milyen kémiai hatások vannak a kondenzátumban ? Sokféle, de eltúlozni nem szabad. Lehurrogtak ! Hát nem értenek hozzá.

 Mint a savas riogatás is , az is jól hangzik, de a kémény errózió fő oka a fagy. Az átnedvesedett tégla, ami nem fagyálló, tönkre megy.

Előzmény: tomika880525 (12499)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12505

Nem pontosan értelek mit szeretnél mondani. Jelenleg egy MONTEL béléses kéménye van. A gyártó szerint alkalmas gáztüzelésre is, de mivel a valóságban nem bírja a vizet (a gázfűtés is sok vízzel jár), ezért ki kell bélelni a bélést. Teljesen mindegy, hogy dupla turbós kéményről beszélünk, vagy nem. Ha nem erre gondoltál, akkor bocs, de nem értem mi az eltérés...

Előzmény: Zs:) (12501)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12504

Látod te emlékszel rá! :)

Egyébként annyi változott, hogy a visszatérő a VTC miatt nem megy 50fok alá és a füst minimum 75, de jellemzően magasabb, de nem magasabb 150-nél. Mostanában 75 és 120 között mocorog.

De te is tudod, hogy egy vizes fás folytott fűtés nagyon hasonló tud lenni az én üzemmódomhoz!

Előzmény: joevagyok68 (12502)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12503

Közben én meg azon gondolkodom, hogy miért is akarsz a kondenzkazán felé "fejleszteni" ?

Amikor nálatok a fő fűtési mód a Víztres CSK + puffer...

Miért akrod a nyakadba venni a terv,engedély,elszívó,légbejtő stb. nyűgét és költségeit ?

 

Akkor már sokkal logikusabb lenne egy 2 hőcserélős indirekt (200 liter+) elektromos patronnyal..

- Télen mehetne fűtése felső hőcserélőn keresztül CSK+pufferról

- átmeneti időben mehetne kapcsolt áramról

- nyáron meg a gázkazán-terv-stb költségeken megspórolt pénzből valamilyen napkoliva.  :-) vagy csak kapcsolt árammal...

 

A gázmérőt meg vigye istenhírivel....

Az alapdíjból máris megvan 1m3 erdeid... :-))

Előzmény: Pioharley (12486)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12502

"Jelentem naponta 1,5liter víz(nek látszó fekete lötty) gyűlik össze,"

"Nem csoda ezek után, hogy a kéményem átázott... :)"

Ezzel csak az a baj, hogy mndezek rész információk !

 

Ha leírnád azt IS, hogy NÁLATOK ehhez 45 fokos előrmenő vízhőmérséklet ÉS 70 fokos füstgázhőnérséklet  tartozik...

senki nem csodálkozna !

:-)

Előzmény: Totya3 (12500)
Zs:) Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12501

Ha nem onnan kapja, az égéstermék elvezetőt akkor is ki kell építeni, tehát ugyanaz a helyzet.

Tudom, az sem kell oda :)

 

Előzmény: Totya3 (12497)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12500

Régebben volt itt szóváltás, még a kéményem bélelését megelőző információ keresés közben, hogy a kémény mitől is ázik át, meg hogy mennyi víz is keletkezik a kéményben és akkor sokan el voltak hülve, hogy én 100liter nagyságrendben beszéltem amit majd ki kell öntözzek, ha majd bélés lesz a kéményben.

Jelentem naponta 1,5liter víz(nek látszó fekete lötty) gyűlik össze, pedig még nincs is hideg kint és nem is vizes a fűrészpor! Ha 8hónappal számolok fűtési idényt, akkor az 240 nap, ami 360liter. Természetesen nagyon durván számolgattam, de a nagyságrend egyértelmű.

Nem csoda ezek után, hogy a kéményem átázott... :)

tomika880525 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12499

Köszi a segítséget, egyébként vegyestüzelésű kazánnal fűtök ahoz kellene.

 

Az acél csöves megoldáson már én is gondolkodtam, írtam is ide a fórumba, de az ötletemet lehurrogták.

 

Nyílván nem bír  annyit a sima acél cső mint a saválló, de szerintem is kibír 10-20 évet hiszen a lemez kazán is sokáig bírja, de ahogy írtad ez a megoldás sokkal olcsóbb mint a saválló csöves. Csak gondolom jó vastag anyagú csőre lesz szükségem.

 

 

Előzmény: Varek1 (12495)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12498

Azt nem is említve, hogy a kapható készülékek tulajdonságaitól elvonatkoztatva, nálam egy kondenzációs készülék nem kéne, hogy gőzölögjön a kéménybe. De hát ilyen a világ, hogy vannak eltérő üzemmódok, meg ilyenek, és már is meg van magyarázva, hogy valamit nem tudnak jól megoldani! :)

Előzmény: Zs:) (12496)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12497

Miből gondolod, hogy a kéményen keresztül kapja a levegőt?

Előzmény: Zs:) (12496)
Zs:) Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12496

A gőz az egyébként is megépülő belső csövön megy kifele, a külsőn csak szívja a levegőt! Ott akkor lehet csak víz, ha beleesik az eső meg ha szétjön a belső cső.

Előzmény: Totya3 (12493)
Varek1 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12495

 Még nem írtad hogy mivel fűtesz ! 

 Gáz vagy vegyes ?

 Gáznál belepofázhatnak és kizárhatnak a szolgáltatásból.

Vegyesnél a saválló csak az életartam miatt kell. No de ha nem magas kéntartalmú szénnel fűtesz, akkor jó oda a normál acélcső is, igaz nem tart addig, de a 20 - 25 évet kihúzza.

 A saválló és a normál A38 -as acél anyagár közötti arány általában 10  : 1 -hez, így egy 3mm -es acélcső még mindig nagyjából a harmada egy saválló cső árának, ami mondjuk 1 mm es falvastagságú.

 De mint írták a leendő műveleteidet azért ne verd nagydobra, diszkréten csináld.

 Ha baj lesz, akkor útólag is számonkérik rajtad a szabályok betartását.

Előzmény: tomika880525 (12485)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12494

De tudjuk.. :-)

"esetleg egy korszerűbb átfolyós HMV. Kondenzációs kazánra."

Már Lenin is megmondta...Bélelni,bélelni,bélelni..

Előzmény: Totya3 (12493)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12493

Tehát nem tudjuk mit szeretne beépíteni és ha netán olyat, amiből sok gőz megy ki, akkor bélelni kéne a bélést ! :)

Előzmény: joevagyok68 (12492)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12492

""márpedig egy kondenzációsnál nem"

Miért is nem ?Csak mert kondenzációs ?

Abból is a variációk >  sima fűtő, sima fűtő + indirekt , kombi

A 2 utolsónál a HMV készítés közben nem annyira kondenzálnak a készülékek !

És lehet az alsőnél se, ha kicsik a radiátorok és/vagy hideg az idő és/vagy magas az előremenő( és ezáltal a visszatérő) hőmérséklete

Tehát....?

Előzmény: Totya3 (12491)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12491

Ha nem jut a kéménybe (márpedig egy kondenzációsnál nem), akkor miért kéne bélelni? A MONTEL gázkészülékhez is ajánlja a kéményeit, csak ugye tudjuk, hogy simán átázik. De ha nem kerül bele pára, akkor no problem. Persze az jó kérdés, hogy valóban nem kerül-e bele!

Ennek ellenére vicces, hogy bélelni kell egy bélelt kéményt! Jó magyar jogszabályaink végterméke!

Előzmény: joevagyok68 (12490)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12490

"Technikai rész:"

Szerintem ez nem járható út.

Kell a bélés...Nem csak ezért, de  akkor a kondenzvíz visszafolyik magába a készülékbe..és már nem is okzhat gondot...a kéményben.

Előzmény: Totya3 (12488)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12489

"Mivel"

A "gyárival", vagy aminek van"engedélye"..

http://www.hfluesystem.hu/belescsokondenz.htm

"és hogyan"

A tekknológiai utasítás szerint.  :-)

 

"Ha így oldanám meg kell e még bélelnem a 160-as kürtőm?"

Tehát igen..

Előzmény: Pioharley (12486)
Totya3 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12488

Szia!

Technikai rész: Meg kell tudnod, hogy a kondenzációs kazánból mennyi víz jut ki a kéménybe a gyártó szerint (bízzál benne, hogy igazat mondanak). Ha kevés, vagy majdnem semmi (elvileg egy jó kondenzációs készülék nem enged ki sok párát), akkor szerintem nem kell külön bélelni. Úgy tudom a samottkerámia alkalmas a gázkészülékekhez is (legalább is a MONTEL szerint igen).

Jogi rész: Viszont a kondenzációs kazánok füstventilátorral vannak szerelve, így a kéménynek gáztömörnek kell lenni (legalább is egy bizonyos fokig, amit elfogadnak). Ha nincs elrepedve a cső és jól zárnak az ajtók és jók a bekötések, akkor ennek is megfelel a samottkerámia kémény. A vizsgálathoz úgy tudom szükséges a kémény végének lezárása, azaz kéményseprő járda kell a tetőre, vagy valami más módon kell biztosítani, hogy a szaki el tudja végezni a vizsgálatot. Nem vagyok szakember, ezeket olvastam miközben a kéményem körül érdeklődtem. Ha valamit nem jól tudok, biztosan segítenek, kijavítanak!

Előzmény: Pioharley (12486)
gmkiev Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12487

1, kéménybe vezetni, a saját égéstermék elvezetőjével a kondis kazán égéstermékét, természetesen a tetejéig. Levegőt más irányból vételezni!

2, a 160-as kéménybe simán kivezethető egy un. tetőparapet, tehát vannak megoldások.

Mindenesetben egyeztess a helíi kéményseprő hatalmassággal és természetesen meg is kell terveztetni.

Előzmény: Pioharley (12486)
Pioharley Creative Commons License 2013.11.19 0 0 12486

Segítségeteket szeretném kérni!

A puffer -fórumon már ismerthetek.

Felmerült a kérdés az agyamban,hogy a kb 18éves gázbojlert lecserélném esetleg egy korszerűbb átfolyós HMV. Kondenzációs kazánra.Komfort és biztonságtechnikailag na és persze gazdasági okokból.

Adott két egymás melett elhelyezett MONTEL Samotbéléses kéményem(kb 5,5m) az eggyik 200-as kürtő a vegyestűzelésűnek a Másik egy 160-as a még üzemelő gázbojlernek. Körbe szigeteltek a kémények. A 200-as Grox húzatszabályzó sapka,a 160-ason pedig alu sapka.

- A kérdésem az lenne hogy a kondenzációs kazán mellett döntenék.Mivel és hogyan és kell e tovább bélelnem a kéményemet,mert picit utánaolvastam ennek a  tipusnak már bírnia kell az oldott savakat.Azt tudom hogy duplafalú kémény egyik csővé a külsőn kapja a kazán a "friss" levegőt a belsőn távozik az égéstermék.Ez biztonságos hisz nem vesz el levegőt a laktérből és mivel zárt nem áramolhat vissza.Azt is tudom hogy ezt nem muszáj egy helyen kivezetni.Sőt még jobb ha a beömlő levegőt a homlokzaton vezetjük be,így rövidebb utat tesz meg ez álltal nem kell nagy teljesítményű szívóventillátoros kazán.Hátránya annyi hogy két cső menne a kazán tetejébe.(Diájn na puff :)

Ha így oldanám meg kell e még bélelnem a 160-as kürtőm?

 -Azt már tudom hogy nagy ellenőrzések várhatók e téren.azt is hogy ez mind gázterv készítésével kazán-kémény átvételi engedélyeztetésével terveztetéssel megy,csak szeretnék tálykozódni első körben.Válaszokat előre is köszönöm

tomika880525 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12485

igen a saválló csőre én is gondoltam, de nagyon drága még keresgélek vmi olcsóbbra hátha rábukkanok!

Előzmény: Varek1 (12480)
csiba00 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12484

Én is újra fogom rakni a tetőn kívüli részét. Hol van az leírva, hogy meddig lehet újrarakni? Utána beszéljünk max. hülyeségről.

Előzmény: csiba00 (12483)
csiba00 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12483

Kérdés mit-minek hívunk. Jövőre én is újrarakom a kéményemet, vagyis a tetőn felüli részét, és mondjuk úgy, hogy felújítom, helyrehozom.

 

Nem hiszem, hogy azt bármi is tiltaná, hogy egy meglévő kéményt jó állapotban tartsak. A felújításnak meg van több fokozata.

 

Újat meg úgy lehet építeni, hogy ott előtte nem volt olyan.

Előzmény: joevagyok68 (12482)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12482

A mi utcánkban még lehet !

Éppen tegnap építettek ÛJra egy kéményt velünk szembe !

Hogy szabad-e ?....ki tudja.

De nem az első eset a környéken...bontàs nélkül!

Előzmény: gmkiev (12481)
gmkiev Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12481

Nem tudom hol lakol, de ez netto hülyeség!

Ez kis ország, remélhetőleg nem utcánként változnak a jogszabályok!

Előzmény: tomika880525 (12479)
Varek1 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12480

 Ha van megfelelő téglád akkor nem gond. De ha már hozzányúlsz béleld is ki egyúttal. Saválló csővel és akkor a tégla minősége is közömbös.

 

A szigetelésről. Mint írtad ásványgyapot tábla/lemez ( a paplan nehezen kezelhető ). Ezt felkötözöd a kéményfalára lágyvashuzallal (magyarul dróttal ), rákötözöl rabitz hálót és megfelelő min. vakolatot teszel rá.

 A megfelelő min vakolat azt jelenti , hogy  a szokásosnál több a cement adagolás.

Előzmény: tomika880525 (12479)
tomika880525 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12479

A kéményseprővel beszéltem tavaly, és azt mondta, hogy  ha a régi helyére építek egy szintén téglakéményt, akkor az nem gond. 

Előzmény: gmkiev (12478)
gmkiev Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12478

Ma MO.-on nem lehet tisztán, téglából új kéményt építeni!

Végy kemény szigetelést, csavarozd fel, rabicháló, vakolás.

Majd ha észreveszi a kéményseptrő, hogy újraraktad akkor bontás!

Előzmény: tomika880525 (12477)
tomika880525 Creative Commons License 2013.11.18 0 0 12477

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni, a jelenlegi téglakéményemet újra akarom rakni jövőre.

 

A kémény nagy része tetőn kívül van, mivel a kazánházam elég alacsony.

 

A kívülre eső rész külső szigetelését ásványgyapottal hogyan lehet megoldani?

 

Lehet azt egyéltalán vakolni? 

 

Az ötletet egy olsz készkéményt forgalmazó magyar honlapról szedtem, az ott forgalmazott kéményt kívülről 3 cm vastag 500 celsisus fokig hőálló asványgyapottal szigetelték, de sajnos az összeszerelésről készült videót nem lehet megnyitni.

 

így nem tudom elképzelni, hogy hogyan kell ezt végrehajtani.(körbe fogják a kéményen, és a szigetelést hozzá rögzítik dróttal, vagy nem is tudom..)???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!