Keresés

Részletes keresés

CKD Kombinát Creative Commons License 2013.10.11 0 0 16996

Na én is ezt mondtam már korábban, hogy azért egy tolató vágányutat ilyenkor is érdemes felépíteni - ha lehet.

Egyébként olyan függés nincsen, hogy az állomás ugyanazon végén nem lehet egyszerre bejárati és kijárati hívó? Még akkor sem ha az egyidejű menetek amúgy lebonyolíthatóak lennének.
Mert ha a D70-nél is van ilyen, akkor ott Kelenföldön problémásan lehetett mindkét vonatnak kinn a hívójelzés.

Továbbá azt sem értem, hogy pl. a V6a és a V6 jelzők között miért kellett volna hívózni. Ott simán le lehet zárni a vágányutat.

Előzmény: anemo (16993)
anemo Creative Commons License 2013.10.11 0 0 16995

Nem. Persze kinyomná a hívót, csak akkor anélkül, hiszen addig a szintig tudja kezelni.

 

Persze a meglátás semmit sem bizonyít, ez csak egy gondolat.

Előzmény: _Nyuszi (16994)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.11 0 0 16994

Ebből az következne, hogy ha tolató szintre sem tud lezáródni, akkor inkább nem vezérelnek ki hívót.

Valóban így lenne?

Előzmény: anemo (16993)
anemo Creative Commons License 2013.10.11 0 0 16993

Én csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy D70-en evidens, hogy a hívót is lezárt tolatóvágányútra nyomja ki a táblás a biztonság miatt. A berendezést addig a szintig kell kezelni, ameddig az lehetséges. És hát jócskán lehetséges volt. Ha meg volt hívó, akkor lezárt vágányút is, amiben lezárt váltót felvágni elég érdekes lenne...

aruzsi Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16992

Most már csak arról győzzetek meg, hogy semmiért nem is kell a felelősséget vállalni.

Előzmény: r1232 (16988)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16991

Nem!

Legyen már az felelős a váltókért, aki kezeli őket. Ha hibás a berendezés, akkor is!

Nekem van más dolgom! Őt meg miért tartják?

Előzmény: aruzsi (16987)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16990

.

Előzmény: r1232 (16986)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16989

A pályán, de nem a sínen! Azért a figyelnivalónak csak 1 része a vágányzat, és nem is a legnagyobb. Másrészt anno valamiért kitalálták a váltójelzőket, ahol nincs, ott vagy látszik valami, de inkább nem.

Előzmény: aruzsi (16987)
r1232 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16988

Hiba bármikor becsúszhat. Főleg egy zűrösebb helyzetben.

Előzmény: aruzsi (16987)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16987

"Szemed a pályán", nem?

Előzmény: r1232 (16986)
r1232 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16986

Azért egy angolváltónál nem mindig egyszerű észrevenni, főleg ha másra figyelsz, hogy áll.

Előzmény: D F T (16981)
r1232 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16985

Úgy hallottam szombat éjjel szoftverfrissítés lesz. Vasárnap szvsz ne akarjon senki vonatozni. :-)

Előzmény: anemo (16977)
r1232 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16984

Csak úgy mint a villamosított mozdonyszíntől.

 

Pedig olyanunk van (volt).

Előzmény: cs1014 (16973)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16983

Nekem mindegy, hogy kint volt-e, csak ne az ellenkezőjét állítsa az érintettek mindkettője, amit a másik mond.

Én pedig találjam ki, hogy mi volt azon a jelzőn.

Előzmény: D F T (16981)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16982

Írtam valahol ilyet, hogy a miénk biztonságosabb?

Hogy más, az tuti. Ahogy minden más is.

Előzmény: cs1014 (16980)
D F T Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16981

Mi van akkor, ha kint volt a híó. A helytelenül álló váltó elött, ill. a helytelen vágányra való terelés elött is illik megállni.

Előzmény: aruzsi (16979)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 16980

Demagógia alatt azt értem, hogy utánaszámolás nélkül, részinformációk alapján szeretjük világgá kürtölni, hogy a mi vasutunk sokkal biztonságosabb, mint másé. Pedig nem.

Előzmény: aruzsi (16979)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.09 0 0 16979

Tudod, amikor azon molyolok 1 hónapja, hogy kinn volt-e a hívó, vagy sem, mert mindenki a maga szemszögéből állítja az ellenkezőjét, akkor azért csak kellene adni ezekre a demagóg dumákra.

Előzmény: cs1014 (16972)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 16978

A zindex új módszere a hozzászólások számának növelésére...

Előzmény: cs1014 (16975)
anemo Creative Commons License 2013.10.09 0 0 16977

Rengeteg hiba van. Személy szerint nem is engedélyezném az alóbb pályaszakasz átépítését, ameddig nem tudják rendbe rakni. És ez nem mostanában lesz..

Előzmény: r1232 (16968)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16976

mondjuk a vonalhosszak arányában

 

Még jobb lenne a közlekedő vonatok számát figyelembe venni.

Előzmény: cs1014 (16975)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16975

OFF

Mondok egy csúnyát. Még a hajmeresztő körülmények közepette közlekedő Alvia is (a 78 halottal együtt) jóval biztonságosabb, mint nem menni a vonatokkal.

Tudod idehaza évente kb. 600-an halnak meg az utakon (ksh.hu), egy évtizede ez a szám még jóval magasabb volt. A közút messze a legrizikósabb közlekedési terület, azaz ha nincs az Alvia, az a 78 ember (kicsit durva, tudom, de érdemes utánaszámolgatni) bőven "elpotyog" apránként a közúton, időegységre vetítve nagyobb számban mintha nem lenne olyan vasúti alternatíva, mely kiszedi őket a kocsiból.

 

Amennyiben a 2012. évi előzetes baleseti adatokat a 2001. év – azaz a közlekedéspolitikai koncepció bázisévének - adataival hasonlítjuk össze, akkor megállapítható, hogy:

 

- a személysérüléses közúti balesetek száma 15,12 %-kal csökkent (18 505-ről 15 007-re),

- a balesetekben meghalt személyek száma 52,46 %-kal csökkent (1 239-ről 589-re)! (forrás: ORFK)

 

 

Persze, a vasúti baleset nagyobbat szól, de ha nem hagyjuk menni a vonatot, az összességében rosszabb, mintha néha-néha összetörünk egyet.

 

Másrészt annak is érdemes utánaszámolni, hogy az elmúlt, teszem azt 10-20-30 stb évben hány halottat állított elő a magyar, és a külföldi vasúti közlekedés mondjuk a vonalhosszak arányában (nem mi vagyunk a legbiztonságosabbak, messze nem!), és abban is érdemes kicsit elmerülni, hogy mi ezt az értéket úgy hoztuk létre, hogy közben a vasutat sem hagyjuk menni!

ON

Előzmény: cs1014 (16972)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16974

.

Előzmény: Törölt nick (16971)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16973

Az, hogy idehaza nincs párhuzamos egyidejű bejáratás, tele van minden megcsúszási távolságokkal, meg ilyesmi (ha itthon lennénk, a képen látható vonat állna, te több esetben csak a foglaltra járatás szabályai szerint mehetnél be az állomásra!), azaz egy bundesznál általános kereszttől az itteni illetékesek instant hajhullást, meg szívpanaszokat kapnának.

Csak úgy mint a villamosított mozdonyszíntől.

 

Tudod, itt piros zászlós lovas a vonat előtt, vémax 15 a hívónál, meg Apollo 11-es megfékezettség (fékrakéta, plazmaágyú, ernyők, stb.), a 120 fölé akarsz menni. Nem az a baj, hogy volt ilyen is, még az sem, hogy most is van. Az a baj, hogy a tendencia szerint még évtizedekig ez is marad.

Előzmény: Törölt nick (16971)
cs1014 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16972

Ja, hogy ott néha-néha összemennek a vonatok? Istenem. Biztonság-igazolt, csak nem biztosított.

 

Mer' itt nem mennek időnként össze a vonatok? Nem a francot! Persze, tudom, az más, mert... (itt a süket duma helye a biztonságos bizberünkről, meg EVM-ünkről, meg a szuper utasításainkról)

 

Ne legyél már ilyen demagóg, ez nem vall rád!

Előzmény: aruzsi (16945)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16971

Ebben mi a különleges? Mindennapos esemény, ami napi sokszor megtörténik szerte az országban...

Előzmény: Törölt nick (16963)
r1232 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16970

Úgy látszik...

Előzmény: aruzsi (16969)
aruzsi Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16969

Ez bizony elképzelhető.

 

Talán mással se nagyon.

Előzmény: r1232 (16968)
r1232 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 16968

Olybá tűnik, nem nagyon erőlködnek a jelfeladás javításával (hiányával) Kápolnásnyék T1,T2-ben, mindkét vágányon.

Előzmény: anemo (16967)
anemo Creative Commons License 2013.10.02 0 0 16967

Az 517-es sorompó nem igazán tekinthető emelt sebességnek, mivel nincs benne piros hosszabbítás, kiszavar stb. Az tény, hogy jelzőfüggőséges elég komoly szinten a rálátási háromszög hiánya miatt. Nem is volt eddig a vonalon sehol máshol ilyen buherált sorompó.

Előzmény: r1232 (16964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!