Keresés

Részletes keresés

Mk45-2010 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11386

Ajánlom crash_override kollégát, csak neki nincs ideje... :-)

Az Árpád hid pesti hidfőjénél van az X-fer kft. Az első cnc-s vágásokat én náluk csináltattam. Pl. plexi ablakokat süllyesztve úgy, hogy a belső felületen lézerrel bele lett gravirozva az ablak lehúzó fogantyúja. A telefonszámuk: 06-1-349-7818. 

Nekik papiron is jó a rajz, én anno corel-draw-ban vittem a vackaimat...

Előzmény: Mk48 2024 (11384)
gyíkász Creative Commons License 2013.10.03 0 0 11385

Csatlakoznék az előttem szólóhoz :-) Van ilyen vállalkozás aki kivágja? Mondjuk CorelDraw rajz alapján? :-)

Köszönöm a hozászólásokat és a tanácsokat. Igazatok van, hogy az 1-es lemez merevítés szemponjából a legjobb. Ám a 0,5 előnye, hogy nagyon szép tőle az ablakmélység :-) Tegnap délután és este javult a helyzet. (fotó később) felragasztottam a tetöt a hangulat borzolására 0,2 lemezből készült, és mivel nem csak a kocsi végeinél, hanem végig az oldalfal mentén is felragasztotta m, nagyon nagy mértékben meg merevítette a járművet. Ezt még a 1,5 lememezből készült alváz tovább merevítette, úgy hogy már nem tragikus a helyzet. Persze a kocsi és a tető is kapott merevítéseket.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a rövidebb kocsiknál, pl háromablakos, illetve a Bak-nál (itt a beugró ajtó miatt) alkalmazható a vékony lemez technika, de egy hosszabb Bax kocsinál valószínüleg megvetemedne az oldalfal. 

Másik kérdésem, mert lehet, hogy valami arányszámot elnéztem, milyen hosszú nálatok H0e-ben egy Bak kocsi szekrénye? A rajz amiről dolgoztam biztos hogy jó, mert Balogh Imre méretezte be. 

A kb 10 évvel ez előtt készült Bak kocsi legalább másfélszerese, igaz azt egy könyvből, hiányos adatok alapján készítettem.

Előzmény: Mk45-2010 (11382)
Mk48 2024 Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11384

Elég, ha papíron megrajzolja az ember, vagy számítógépen kell megtervezni, ha az ember CNC vel akarja kivágatni a modelljének az alkatrészeit?

Esetleg tudsz is CNC-st ajánlani?

Előzmény: Mk45-2010 (11382)
crash__override Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11383

A 0.5mm sem rossz, de azt keresztbordákkal merevíteni kell belülről, mert nagyon hajlékony. Viszont könnyebben vágható, mint az 1mm-es. Az 1mm-esnek annyi előnye van, hogy egy H0e vagon minden merevítés nélkül elkészíthető belőle.

Előzmény: gyíkász (11381)
Mk45-2010 Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11382

A falvastagság 1mm-nél kezdődik! (Praktikusan legalább ennyi, mert igy legumizható és leönthető.)

A kivágásra meg legjobb a CNC! :-)

Előzmény: gyíkász (11375)
gyíkász Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11381

Megnyerted:-) o.5 ös a sztirol....

Mennyire lehet jól merevíteni, mennyire sérülékeny.... stb.

Mert így most nagyon kis törékenynek tűnik :-)

 

Előzmény: tatumadar (11376)
gyíkász Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11380

Igy van :-) A farakást a legvégén földel takarják be, de az a terepasztalon olyan lett volna mint egy kiégett hobbit lakás :-)

Kosz azért majd még kerül a környékre :-) ......

Előzmény: róbertke (11379)
róbertke Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11379

Diákkoromban az egyik Zselici túrán láttam én is szénégetőket, csak ott a boksák már földdel voltak letakarva, és az egész tisztás piszkos volt ....:-)))))

Előzmény: gyíkász (11377)
róbertke Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11378

Azt hittem Kindertojásból van ! :-))))))

Előzmény: gyíkász (11377)
gyíkász Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11377

Tegnap végre elkezdtem a terepasztalon a boksa építését.

 

 

 

Az alapot egy félbevágott pingpong labda adta...

 

 

Majd egy pár órával később kezdett az ufó szerű képződmény már valahogy kinézni :-)

 

 

Aztán ma reggel már egészen formás kis boksa lett belőle.

 

tatumadar Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11376

Teszek 200 forintot egy Bak-ra :) Mi a konkrét kérdés a vékony falú kocsikkal kapcsolatban? Milyen vastag a sztirollap?

Előzmény: gyíkász (11375)
gyíkász Creative Commons License 2013.10.02 0 0 11375

Na ki találja ki minek a megépítésére adtam a fejem...? Számomra egy teljesen úl technológiát próbálok ki a vékony sztirol lapos építést. Eddig kireszeltem az ablakokat, de az anyagvastagság miatt kicsit lőrésszerű lett a járművek ablaka. Most sniccerrel vágtam körbe az ablakokat, hát elsőre jobban néz ki. Van valakinek tapasztalata a vékony falú kocsikkal?

 

gyíkász Creative Commons License 2013.09.29 0 0 11374

Köszönöm! Igyekszem megtenni mindent :-)

Előzmény: GYURMA 944 (11365)
flirt001 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11373

Dolmi mackó Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11372

Egy kis Pft nyalánkság:

 

http://www.hpweigel.de/eisenbahnseite6.html

róbertke Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11371
Előzmény: GYURMA 944 (11368)
róbertke Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11370

Előzmény: GYURMA 944 (11368)
róbertke Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11369

Német fórumon láttam, hogy valaki az eredeti Märklin sorompónál a relét apró szervómotorral működtette.  

Előzmény: GYURMA 944 (11368)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11368

Előzmény: GYURMA 944 (11367)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11367

Előzmény: róbertke (11366)
róbertke Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11366

Az első kettőt tulajdonképpen egyben árulták "Siba" készítmény , a harmadik nekem is itt lapul az eredeti dobozában. Sorompó/81 márkanévvel, Tóth Lajos úrnál vettem Budapesten a Váci utcai egykori Märklin játékboltban. Elnyűhetettlen darab.

Előzmény: GYURMA 944 (11364)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 11365

Nagyon jó lesz az!!!  gratula!

Előzmény: gyíkász (11361)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 11364

Üdv Róbertke!

 

Az egyik sorompó olyan, amihez kell a TT relé, amásikat tegnap faszoltam ezeré'. :-) Annak elég 2mp, amíg delejt kap és felmegy, majd 2mm és lemegy. Teljesen egyszerű és praktikus. Csak úgy üt, mit a bolonóra. :-)

Előzmény: róbertke (11263)
gyíkász Creative Commons License 2013.09.27 0 0 11363

Hálás köszönet! Nagyon jók a kis aljak, mert a súlyuk miatt nem kell a kocsit nezékezni, és meg marad menet közben a kis billegése :-)

Előzmény: BZ modell (11362)
BZ modell Creative Commons License 2013.09.27 0 0 11362

Szia!

 

Természetesen a következő réz öntésnél eleve úgy rendelek...

:-)

 

Előzmény: gyíkász (11361)
gyíkász Creative Commons License 2013.09.26 0 0 11361

Köszönöm! Már készülget a kemencei (Pálházáról átszállított) nyitott (börzsönyi) kocsi is, csak nagyon remélem, hogy a BZ Modell megszán hozzá egy fékes és egy féknélküli forgóvázzal, addig is a padokkal küzdök:-)

 

 

Még le kell vágni a homlokablakokat is :-(, de úgy gondoltam, szabályellenesen, nyitott ajtóva fog közlekedni...

Előzmény: V41 523 (11360)
V41 523 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11360

Nekem tetszik. 

Előzmény: gyíkász (11357)
Zs:) Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11359

Megleltem, amire gondoltam. :)

Nem biztos, hogy sok segítség, de ez élt az emlékeimben :)

http://www.moba-trickkiste.de/wie-macht-man-planen/datenbank-gleisplaene.html

 

Előzmény: tatumadar (11354)
v805 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 11358

Nagyon jó lett!

Előzmény: gyíkász (11357)
gyíkász Creative Commons License 2013.09.23 0 0 11357

A régi elrontott Lokomodell maratásokból, próbáltam egy párat használható állapotba hozni, az első íme.... a fényképen kicsit rücskösnek tűnik, de élőben nem ilyen  :-) Viszont az ablakokat újra kell festeni..... :-(

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!