Köszönöm a tippet, bejött, Kecskeméten sikerült egy kis nosztalgiautazást tennem egy 266-ossal. Bár esett az eső ez mit sem számított. A BPF-090-nel volt szerencsém majd egy órán keresztül utazni, és ezúton is szeretnék köszönetet mondani még egyszer a gépkocsivezetőnek, aki nagyon segítőkész és rendes volt. Természetesen gyüjtöttem az adatokat, hiányzó részletek is meglettek és sok helyre leültem a buszon, mindenhonnét kipróbáltam újra, mint annak idején iskolás koromban. Szuper volt.
Az "utolsó" meghatározásánál azért vannak viták, mert - szerintem - a Tádzsikisztánnak (Dusanbe) gyártott 3 db Ikarus-280-as az utolsó újonnan gyártott Ikarus, de..............
De.
De való igaz, hogy ezek az "utolsónak gyártott" kocsik ELŐTT , a Gemenc és más Volánok számára gyártott (256 ?? vagy C56??) kocsik közül párat - minőségi kifogások miatt - nem sikerült első körben átadni a megrendelőknek és bár előbb készültek mint a Dusanbei három 280-as, mégis utóbb adták át őket.
Tényleg csak szűk kör tudta hogy készül. (Kolléga az illető de én is sem tudtam róla rögtön) Igazából engem is meglepett mert nagyon bizonytalan volt a jövetel, mivel első km-ek voltak és tartottak tőle hogy előjöhet valami. ( félelmük nem volt alaptalan ugyanis kuplung gondjuk adódott ahogy kimozdultak a parkból délután) Van még munka a busszal, de ezt mondták is hogy emiatt nem terveztek jönni. Mindenesetre nagyon szép lesz.
persze érteni nem igen értem miért, a napokban kaptam "ajánlatot", hogy vegyek tűzoltó autókat - Prága V3S, IFA W50,Csepel D-352,Dennis F12, Magirus-Deutz Mercur.......
Nem egészen így fogalmaztak hogy nem lesz folytatás, hanem hogy komoly előkészítői munka előzi meg, és köszönik ameddig a sorozat nem jelenik meg, addig egy toll a fájdalomdíj! :)