Tényleg csak szűk kör tudta hogy készül. (Kolléga az illető de én is sem tudtam róla rögtön) Igazából engem is meglepett mert nagyon bizonytalan volt a jövetel, mivel első km-ek voltak és tartottak tőle hogy előjöhet valami. ( félelmük nem volt alaptalan ugyanis kuplung gondjuk adódott ahogy kimozdultak a parkból délután) Van még munka a busszal, de ezt mondták is hogy emiatt nem terveztek jönni. Mindenesetre nagyon szép lesz.
persze érteni nem igen értem miért, a napokban kaptam "ajánlatot", hogy vegyek tűzoltó autókat - Prága V3S, IFA W50,Csepel D-352,Dennis F12, Magirus-Deutz Mercur.......
Nem egészen így fogalmaztak hogy nem lesz folytatás, hanem hogy komoly előkészítői munka előzi meg, és köszönik ameddig a sorozat nem jelenik meg, addig egy toll a fájdalomdíj! :)
Egészen pontosan a régi, szűkebb ívű kanyarral épített felüljáróról, amelynek utolsó maradványát valamikor a 2000-es évek legeljén bontották el (ha jól emlékszem).
Nekem valahonnan az rémlik, hogy az Engels térről Ferihegyre anno pótos Ik630 járt, de lehet, hogy tévedek......?
----------------
Igen.
Tévedsz.
Ferihegyre NEM az Engels térről jártak a buszok hanem a Dorottya utca 2.szám elől.
1949-1959 között a MALÉV ( Maszovlet) saját buszai jártak a belvárosból Ferihegyre.
- Ikarus A19*
- MÁVAG Tr5,
- Ikarus 30,
- Ikarus 55,
1959-től a FAÜ (BKV) járt ugyanonnal 193 magy 93gy jelzéssel Ferihegy 1-re kb. (,,) 1975-ig
- Ikarus 60,**
- Ikarus 630 (kék színben) 1963-tól.***
Kb. 1975-től Volánbusz járt a Dorottya utcából Ferihegyre
- Ikarus-55,
- Ikarus-250,
- Ikarus-Steyer
buszokkal kb. 1980-ig.
Kb. 1980-ban került át a Dorottya utcai végállomás az Engels térre ahonnan már a Volánbusz által felújított és átépített (ikarus-260-as) speciálisan reptéri buszok jártak Ferihegyre.
* = 2 db készült belőle pont a Ferihegyi forgalomra,
** = Ebből esett le egy db a KÖKI felüljáróról sok halált okozva.
*** = A BKV sok száz Ik-620 mellett üzemeltetett pár db Ik-630-t is, ezek közül 4-5 járt Ferihegyre.
Valaki nem tud választ a kérdésemre? Látom a neten, hogy sokféle lakk meg módszer van (simán lefújás, előtte csiszolás meg alapozás...stb), de nem tudom, melyiket lehet ilyen esetben használni.