Szigetelés, meg nyilván a tetőlemezeléssel sincs minden rendben... (Itt gondolok arra, hogy nem illesztették rendesen egymáshoz, lásd 213-as psz-ú GVM teljes dekoritcserét kapott a VJSz-nél, és ahol a tetőlemezek vannak összeillesztve szépen ázik, 219, 206 dettó)
És szerintem csak karban kellett volna tartani az 556-ot, nem értem, ha ingyen megcsinálták volna, nyilván mert "nem csinálták volna meg rendesen". De mindegy, mert már így nincs túl sok értelme, ahogy mondtad, kell a vázjav., stb.
De nagyon sok járművel van ez így: havonta ránéztek volna, és most nem lenne semmi baja (pl. 600, 1 hónap alatt észreveszik az 1. beázást, az 556-oson az 1. repedést, ahol betörték a lökhárítót, még anno be kellett volna kamerázni az egész mindenséget, ahogy egy rendes múzeumban szokás). Viszont, az 556-os sajnos már nem igen fog menni, ha így folytatják :(
De hasonló a BPO-671 is. Az 1. nosztalgiaúton sikerült megfőzni a motorját. Ez mit jelent? Nyilván nem csinálták meg rendesen a kelenföldiek.
Elkezdtem gyűjtögetni, hogy mely ex-NDK-s 200-asok kerültek Volán társaságokhoz. Ki tudná egészíteni valaki ezt a listát?
Agria:
BPC-777 ex SLF-AD 245, 280.02 BPC-778 ex SLF-AD 249, 280.02 CTG-972 ex B-V 5021, 260.02 DUC-095 ex SHL-R 703, 280.03 DUM-747 ex CB-CV 434, 260.43 EUA-317 ex DUM-756 ex CB-CV 387, 280.03 GEZ-023 ex EJV-195 ex CB-CV 430, 260.43
Alba:
GKZ-107 ex MEI-L 261, 263.01
Bakony:
CLD-938 ex C-LZ 202, 280.02 CLD-978 ex CB-CV 414, 256.51
Balaton:
CJH-539 ex DD-VK 414, 250.67 CJH-540 ex CB-CV 417, 256.51 CJH-541 ex DD-VK 417, 256.51 CJH-542 ex DD-VK 418, 256.51 CLU-087 ex CB-CV 224, 260.02 CLY-947 ex BRB-VK 79, 260.02 DUC-526 ex DD-VK 359, 260.02 DUL-057 ex DD-VK 355, 260.02 DUL-176 ex DD-VK 354, 260.02 DUL-177 ex DD-VK 356, 260.02 DUL-186 ex DD-VK 357, 260.02 DUL-199 ex DD-VK 358, 260.02 ELN-921 ex BZ-RS 114, 260.43 EUE-613 ex NOL-D 484, 260.43 FKB-224 ex DUC-533 ex DD-VK 352, 260.02 GFX-945 ex MEI-J 803, 260.43 GFX-946 ex MEI-DD 55, 260.43
Borsod:
CCJ-147 ex CB-CV 351, 280.03 DUM-023 ex MD-JW 57, 250.67 DUM-110 ex MD-JW 59, 250.67 DUN-073 ex CB-CV 386, 280.03 DUN-080 ex CB-CV 383, 280.03 GEW-918 ex L-RV 1058, 280.03 JOB-694 ex DUN-079 ex CB-CV 388, 280.03
Hajdú:
CTC-416 ex CB-CV 357, 280.03 DUA-717 ex CB-CV 385, 280.03
Hatvani:
?
Jászkun:
CLU-820 ex WE-SW 120, 280.02 DUL-911 ex GRS-KW 60, 250.67
Kapos:
?
Kisalföld:
?
Körös:
CJD-761 ex CB-CV 671, 260.02 CKG-953 ex CB-CV 376, 280.03 CKG-963 ex CB-CV 437, 260.43 CKG-994 ex CB-CV 375, 280.03 CTC-110 ex CB-CV 377, 280.03 CTC-143 ex CB-CV 373, 280.03 CTC-197 ex CB-CV 415, 256.51 CTH-396 ex CB-CV 374, 280.03 DZD-979 ex GAU-810 ex CTC-196 ex CB-CV 416, 256.51
Mátra:
?
Somló:
?
Szabolcs:
CTB-690 ex CB-CV 441, 263.01 DUC-714 ex DD-VK 370, 260.02 FKF-575 ex ELJ-430 ex WB-R 324, 260.43
Tisza:
BSE-386 ex CB-CV 254, 280.02 BSE-387 ex CB-CV 279, 280.02 BSE-388 ex CB-CV 280, 280.02
Vasi:
?
Vértes:
DUE-068 ex B-V 5835, 280.02 EUF-640 ex BNA-CK 51, 280.03
Volánbusz:
EUE-760 ex CB-CV 381, 280.03 GAS-168 ex CB-CV 380, 280.03 GAS-189 ex CB-CV 378, 280.03
Zala:
DZC-940 ex MER-LW 12, 280.02 DZC-999 ex ANA-DD 42, 260.02
Azért a 600-ast meg az 573-ast illene megcsinálni (utóbbin csak néhány helyen válik le a festék az utastérben), mert a 600-as biztos, hogy nem mehet így a nyílt napra. Van 1 hónap, azalatt csak meg lehet csinálni, elvégre nem kell nagyon vázjavítás csak a dekoritokat kell kicserélni, 2 ülés huzatát szintén cserélni, a retkes részt (nem tudom, szerintem ez nem lemosható, az tavaly óta lejött volna már, főleg, hogy egy ideig kint tárolták) újrafényezni.
Első pillantásra úgy néz ki, mintha egy 1984-es könyvtárbuszból alakították volna át, de ettől függetlenül akármi lehet, mert a buherálások határa a csillagos ég.
A KRESZ melyik paragrafusa tiltja? Mert én nem találtam ilyet, hogy hídon tilos lenne. A záróvonalon, az más, de pl. akadály (útfelbontás, elakadt jármű) kikerülése esetében átléphető, s mivel hídon nem tilos megfordulni, hát ez is szabályos a betű szerint. Még ha szokatlan is...
Azt szerettünk volna.Csak sajnos olyan országban élünk,ahol nem mennek egyszerűen a dolgok... Nem volt rajta rendszám,az udvarból nem tudtunk vele hivatalosan kimenni.Kérdeztük az okmányirodát,hogy milyen lehetőség van arra,hogy egyáltalán műszakira el tudjuk vinni.Közölték,hogy van tréler...Aztán a sok macera után úgy döntöttünk,hogy most elsőre elvisszük sima műszakira,kapunk rendszámot,meg minden papirja meglesz.Így 2 nap alatt rendszáma lett a busznak.
Kérni bármit lehet. ;) 500 km élményéről nem tudok mit mondani,mert a buszba összesen van 23 km. :) De az eddigi dolgok:Motor töltésén kellet állítani,váltója nagyon nehéz neki(főleg megtalálni,h mi hol van),első fékje kicsit fogott még.De ez mind olyan,ami javítható.Összességébe véve jól megy a gép. :D