Keresés

Részletes keresés

Cloud Atlas Creative Commons License 2013.09.04 0 0 243

 

Mindannyian saját tetteink rabszolgái vagyunk, miért haragudnánk emiatt másokra?
Testünk, ez az eszköz, csak rövid ideig áll rendelkezésünkre, erre az életre.
Ugyanúgy, ahogy az utazó áll meg egy pihenőhelynél, a létezés útján haladó lélek is csak elidőzik egy életben.

 

Buddha

Cloud Atlas Creative Commons License 2013.09.03 0 0 242

 

Életünk legfontosabb dolgai nem rendkívüliek vagy grandiózusak.
A legfontosabbak azok a pillanatok, melyekben úgy érezzük, valaki megérintett.
Tetteink, szavaink és gondolataink meghatározzák karmánkat, vagyis azt, hogy boldogság vagy szenvedés lesz-e osztályrészünk.
Csakis folyamatos gyakorlással szilárdulnak meg szokásaink, és csakis így tudunk elszántan ellenállni negatív hajlamainknak.

 

Buddha

Cloud Atlas Creative Commons License 2013.09.03 0 0 241

 

 

 

Cloud Atlas Creative Commons License 2013.09.03 0 0 240

Tigris templom

 

 

 

 

 

Előzmény: Enthüméma (239)
Enthüméma Creative Commons License 2013.09.03 0 0 239

 

KÉT FARKAS 

 

 

 

 

 Egy este az öreg cherokee indián mesélni kezdett az unokájának arról a csatáról, ami minden emberben zajlik.

 

Azt mondta:

"Fiam, a csata két farkas között zajlik, akik mindannyiunkban ott lakoznak.

 

 Egyikük a Rossz. - A düh, irigység, féltékenység, sajnálat, szánalom, kapzsiság, erőszak, önsajnálat, bűntudat, harag, kisebbrendűség, hazugság, hamis büszkeség, felsőbbrendűség és az ego. 

 Másikuk a Jó. -  Az öröm, béke, szeretet, remény, nyugalom, alázat, kedvesség, jóindulat, empátia, nagylelkűség, igazság, együttérzés és a hit."

 

 Az unoka elgondolkozott egy pillanatra, majd megkérdezte nagyapját: „És melyik farkas győz?”

 

 Az öreg indián mosolyogva válaszolt: „Az, amelyiket eteted.”

(buddhista indián életfilozófiája)

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 238

 

Aki az önmagáról tudó tudásban él,

Attól a három birodalom is összedőlhet, mégse fél,

Nem kötődik a vágy öt tárgyához,

Mert a gondolat nélküli, magától eredő tudásban

Nincs anyagi valóság, sem öt mérgező érzelem.

 

...

 

A tudatlan közönyösségből és a szétszórtságból

Lustaság, fásultság és feledékenység fakad,

És ennek az érzéketlen, ostoba tudatállapotnak

Védtelen vadállattá születés a végeredménye.

 

Én, a Buddha, azért imádkozom,

Hogy az elbutult lények tompa elméjében

Ébredjen fel a tudatosság tiszta fénye,

És fedezzék fel a gondolat nélküli bölcsességet!

 

(Samantabhadra imájából)

 

 

 

Cloud Atlas Creative Commons License 2013.09.01 0 0 237

 


Volt egyszer egy öregember, aki egy oázis szélén üldögélt a Közel Keleten, egy város kapujában.
Egy napon, odament hozzá egy fiatalember és megkérdezte tőle:
- Soha nem jártam még itt. Milyenek e város lakói?
- Az öreg, egy kérdéssel válaszolt neki:
- Milyenek voltak annak a városnak a lakói, ahonnan te jössz?
- Egoisták és rosszak. Ezért örülök, hogy eljöttem onnan.
- Pontosan ilyenek e városnak a lakói is - válaszolt az öreg.
Nem sokkal később, egy másik fiatalember közeledett emberünkhöz és ugyanazt a kérdést tette fel neki:
- Most érkeztem erre a vidékre. Milyenek e városnak a lakói?
Emberünk, ugyanazzal a kérdéssel válaszolt neki:
- Milyenek voltak annak a városnak a lakói, ahonnan te jössz?
- Jók voltak és együtt érzőek, vendégfogadók és becsületesek. Nagyon sok barátom volt köztük és nehezemre esett elhagyni őket.
- Ilyenek ennek a városnak is a lakói, - válaszolt neki az öreg.
Egy kereskedő, aki épp inni vitte a tevéit, meghallotta ezt a párbeszédet és miközben a második fiatalember távolodott, odafordulva az öreghez, vádló hangon így szólt hozzá:
- Hogy adhatsz két teljesen különböző választ, két személynek a hozzád intézett ugyanolyan kérdésére?
- Fiam, mindenki a szívében hordja a saját világát. Az, aki semmi jót nem talált a múltban, itt sem fog semmi jót találni.
Ellenben, az, akinek egy másik városban barátai voltak, itt is hűséges és bizalmas barátokat fog találni.
Mivelhogy tudod, az emberek nem mások, mint amit mi képesek vagyunk bennük megtalálni.

Madhyamika Creative Commons License 2013.08.26 0 0 236

 

- Így érvel az ostoba: ez a föld, ez az otthon az enyém, ezek itt a gyermekeim. Íme minden együtt van, hogy teljes legyen a boldogságom - mondta Buddha a tanítványainak.
Hallgatói megkérdezték:
- Miért ostoba az efféle gondolkodás?
- Mert aki ezt mondja, az azt sem érti, hogy még ő maga sem a saját tulajdona. Valóban semmit sem birtoklunk, csak őrizzük egy ideig. Aki képtelen a dolgokat továbbadni, azt a dolgok birtokolják. Bármi legyen a kincsed, úgy tartsd a kezedben, mintha vizet markolnál. Ha nem így teszel, és ha tenyeredbe zárod, összenyomod. Ha magadhoz láncolod, a lényegétől fosztod meg. Tartsd szabadon, és örökre a tiéd marad. Ez az igazi boldogság!

Buddha

_Drolma_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 235

 

Mi a felébredés? Csak tedd le a véleményeidet.

 

Zen

Barca_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 234

 

Az egész univerzumot behálózza az ok-okozat törvénye. Nincs egyetlen dolog,
egyetlen esemény sem a belső, sem a külső világban, amelynek ne lenne oka,
és minden oknak szükségszerűen ki kell váltania valamilyen hatást.

 

Buddha

Barca_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 233

 

Az élet legfőbb célja,hogy helyesen éljünk, helyesen gondolkodjunk, helyesen cselekedjünk.
A lélek elsorvad, amikor minden figyelmünket a testre összpontosítjuk.

 

Buddha

Barca_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 232

 

Ugyanúgy, ahogy az utazó áll meg egy pihenőhelynél,
a létezés útján haladó lélek is csak elidőzik egy életben.

 

Buddha

Barca_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 231

 

Ne zsúfoljátok tele lelketeket haszontalan gondolatokkal.
Minek rágódni a múlton, elébe menni a jövönek?
Maradjatok a jelen pillanat egyszerűségében.

 

Buddha

Barca_ Creative Commons License 2013.08.24 0 0 230

Ennek semmi köze a buddhizmushos, de ezért ne álljon a topik.

Előzmény: Sallai Gabri (229)
Sallai Gabri Creative Commons License 2013.08.15 0 0 229

Amikor megszülettél, sírtál, és mindenki körülötted mosolygott. Éld úgy az életed, hogy mikor meghalsz, te legyél az egyetlen, aki mosolyog, és mindenki körülötted sírjon.

 

Előzmény: Karishma (228)
Karishma Creative Commons License 2013.08.14 0 0 228

Ma Zöld Tara és Gyógyító Buddha napja van.

Ez úgynevezett százszoros karmikus nap, amikor is minden pozitív és negatív cselekedet 100-szor szorzódik.

(A tibeti holdhónap 8. napja.)

 

2013. VIII. 14.

 

Sallai Gabri Creative Commons License 2013.08.13 0 0 227

 

Csakis folyamatos gyakorlással szilárdulnak meg szokásaink, és csakis így tudunk elszántan ellenállni negatív hajlamainknak.

Buddha

 

Előzmény: Mnemoszüné (226)
Mnemoszüné Creative Commons License 2013.08.12 0 0 226

 

Nem hideg, nem meleg

 

Egy szerzetes azt kérdezte:

- Hogyan menekülhetnénk a hidegtől és a melegtől?

- Miért nem mentek oda, ahol nincs se hideg, se meleg? - válaszolta Tozan.

- Van olyan hely?

- Mikor hideg van, legyen benned is hideg, mikor meleg van, legyen benned is meleg. - jegyezte meg a Mester.

 

ZEN BUDDHISTA KOAN

 

A meleg és a hideg az élet kényelmetlenségeit, nehézségeit jelentik. Ha valaki nehézségek előtt áll, mit tesz? Elmenekül? Az élet problémái elől gyakran nem lehet elmenekülni. A Zen azt mondja: Legyenek nehézségeid! Ha forróság van, ne kiabálj: Jaj, forróság van, mit csináljak? Ahelyett, hogy panaszkodsz, vagy menekülni próbálsz, légy forró Te is! Bármi történik, ha teljesen azonosulunk vele, győztesek leszünk győzelem nélkül is.

 

- Szabó János átültetése és magyarázata -

Kundalini_ Creative Commons License 2013.08.11 0 0 225

 

- Mester! Mi az „ÚT"? - kérdezte egyszer az egyik tanítvány.
- Menj! - hangzott a válasz.

 

Zen

Kundalini_ Creative Commons License 2013.08.11 0 0 224

 

A pokol kapui
Egy Nobushige nevezetű katona elment Hakuinhoz - a zen mesterhez - és a következő kérdést tette fel neki:
- Valóban létezik Paradicsom és Pokol?
- Ki vagy te? - kérdezte Hakuin.
- Szamuráj vagyok - válaszolta a harcos.
- Te? Szamuráj? - kiáltott fel Hakuin. - Miféle uralkodó fogadna fel téged testőréül? Hiszen olyan a képed mint egy koldusé!
Nobushige annyira feldühödött, hogy már-már kardot rántott, de Hakuin csak folytatta:
- Szóval kardod is van. Biztosan az is olyan tompa mint a fejed!
Amint Nobushige kardot rántott, Hakuin megjegyezte:
- Innen nyílnak a Pokol kapui.
E szavakra a katona - megértvén a mester tanítását - visszadugta kardját a hüvelyébe és fejet hajtott.
- És innen a Paradicsomé - mondta Hakuin.
(Zen történet)

Kundalini_ Creative Commons License 2013.08.11 0 0 223

 

Egészen más, ha valaki tanításával hat, vagy eleven erővel, a növekedés erejével. A bodhiszattva egészen addig tanítómester, míg buddha nem lesz belőle, attól kezdve viszont eleven erő, valamilyen vonatkozásban szervező, életet adó erővel hat.

 

Rudolf Steiner

Drölma Creative Commons License 2013.08.10 0 0 222

Szimbólumokkal teli, nagyon szép film.

 

Drölma Creative Commons License 2013.08.10 0 0 221

Drölma Creative Commons License 2013.08.10 0 0 220

 

És vajon mi a zen buddhizmus?
A zen sohasem beszél abszolútumokról vagy az ellentét világról. Nem próbálja megmagyarázni az ürességet, az igazságot vagy a teljes világot. A zen gyakorlás sohasem magyaráz meg semmit. A zen egyszerűen rámutat közvetlenül az elménkre, igazi önmagunkra, mégpedig úgy, hogy közvetlenül elérhessük a megvilágosodást, és segíthessünk minden lénynek.
Így a zenben nincs hangsúly sem a nyelven, sem a tanuláson – a zenben egyszerűen a meditáció gyakorlása van. A zen tanítás sohasem vizsgálja az ellentét világot, sohasem vizsgálja az abszolútumot, és sohasem beszél a teljes világról.
Minden zen tanítás egyszerűen az elmédre mutat, éppen ebben a pillanatban.
Mit csinálsz most?
A zen tanítás mindig visszavisz bennünket oda, amit „pillanat világnak” nevezhetünk. Ez a pillanat nagyon fontos. Egy pillanatban benne van minden. A pillanatban végtelen idő és végtelen tér van. A pillanatban az igaz út van, az igazság van és a helyes élet van, és a pillanatban nincs semmi. Így ha eléred a pillanatot, közvetlenül elérsz mindent.
Ez a zen buddhizmus.
Nincs elme, nincs Buddha, nincs isten, nincs semmi!
És mégis van elme, van Buddha, van isten, van minden!
Ennek megtapasztalása a zen buddhizmus.
Seung Sahn

Sallai Gabri Creative Commons License 2013.08.09 0 0 219

 

 

A szenvedés az arra való képtelenség, hogy elfogadjuk az életet úgy, amint van.

 

Előzmény: Karishma (218)
Karishma Creative Commons License 2013.08.09 0 0 218


Ma Fehér Tara napja van.

A Fehér Tara gyakorlatok az egészséghez, a hosszú élethez és a bölcsességhez kapcsolódnak.

(Minden tibeti holdhónap 3. napja.)

2013. augusztus 9.

 

 

 

Zen daya Creative Commons License 2013.08.08 0 0 217

 

Hol van a múlt? Hol van a jövő? Nem találhatod meg őket sehol. Mindenki tudja ezt, és megelégszik azzal a hittel, hogy legalább a jelen létezik és valóságos. Mégis, ha a jelenre azt mondod, hogy létezik, még az is éppen olyan nagy tévedés. Hol van a jelen? Miközben jelent mondasz, az már a múlt. A pillanat, amelyben kimondod a jelen szót, már a múlté. A gondolkodásod hozza létre a múltat, a jelent és a jövőt, így jön létre a te időd.

 

(Seung Sahn: A zen iránytűje)

*Tanisha* Creative Commons License 2013.08.07 0 0 216

AnnaPerenna Creative Commons License 2013.08.06 0 0 215

 

Bármire képes

 

A hamis, törvényt megszegő,

hazug szókat szóló ember,

túlvilággal nem törődő:

bármi rosszra képes lehet.

 

(Dhammapada / 176)

_Summertime Creative Commons License 2013.08.04 0 0 214

 

Gyertyák ezreit gyújthatjuk meg egyetlen gyertyáról, és a gyertya élete ezzel nem lesz rövidebb. A boldogság soha nem csökken, ha megosztjuk valakivel.

 

Buddha

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!