Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

by-169 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56979

Üdv a baráti körben. Képeket kérük a coupédról. Ebay-on sem bukkan fel ajtókárpit nagyon ritka.

Előzmény: Törölt nick (56976)
bano1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56978

Szia,

 

Nem araom nagyon elvenni a kedved, de én 9 éve nem tudtam venni hibátlan gyári ajtókárpitot, olyat, ami évjárat szerint is stmmelne a kocsimhoz... Szerintem gyártasd le. A kalaptartót egyszerűbb megcsinálttani, az ajtó- és oldalkárpitokhoz nem árt ha van minta.

 

Mikori az autó?

 

Képeket teszel fel róla?

Előzmény: Törölt nick (56976)
yenoee Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56977

Szia!

Melyik a Tiéd? Kérünk képet. :)

Előzmény: Törölt nick (56976)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56976

Sziasztok!

 

Friss Skoda 110r tulajdonos vagyok és olyan kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy rendelkezik-e valaki 110r-hez való ajtó kárpittal illetve kalaptartóval?Ha esetleg igen én vevő lennék rá!:) Nagyon jól jönne a felújításhoz!:)

 

Előre is köszi a segítséget!:)

bano1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56975

Szia,

 

Az olajhűtő szerintem csak plussz hibalehetőség, gyakorlati haszna nem sok van. Nekem éppen Egerbe, a találkozóra érkezve ment tönkre és a szálláshely parkolójában vagy 50 ember előtt kellett megoldást találnom az eresztő olajhűtő problémájára. Végül kiszereltem és a két tömlőt egy közcsavarral kötöttem össze. Így most nem ereszt sehol a rendszer és - bár az Oldtimer Sokadalom is a Velodrom Millenáris is így volt nem - nem volt gondom melegedéssel a 30 fok fölötti melegben sem. Ettől függetlenük időközben sikerült vennem egy új olajhűtőt, amit be is fogok rakni, de csak azért, mert így gyári az autó. Utólahosan biztosan nem szerelnék olajhűtőt a kocsiba.

 

A farhűtősokben (110R/LS) egyébként a vízhűtő előtt, a tűzfal előtti üregben van az olajhűtő függőlegesen beszerelve. Szerintem a 100-asba is így dukálna, ha már... A GLS-ekben másmilyen a jobb oldali olajteknő, oda, az autó aljára van szerelve az olajhűtő. Lehet, hogy hűtés szempontjából hatékonyabb megoldás, de a hűtő sokkal inkább ki van téve pornak és mechanikai sérüléseknek. Figyelembe véve, hogy a keveset használt Coupémban, a jó kis védett helyre szerelve is 7-8 év alatt elfáradt egy gyári új olajhűtő, biztosan nem tenném a kocsi aljához az olajhűtőt.

 

A fogaskoszorú cserét olyan szempontból gondold meg, hogy ha már kinn a motor (és mondjuk nem a közelmúltban cseréltél mindent újra a környéken) érdemes mindent újra cserélni a kuplung környékén. Szerintem nem kell félni a lendkerék-cserétől. A helyedben simán vennék egy bontott lendkereket és egy új fogaskoszorút, azt a trükkös - sütős-fagyasztós - módszerrel összeraknám és elvinném centríroztatni és kész (egy utcai százas motornál szerintem fölösleges a főtengellyel együtt kiegyensúlyoztatni, a gyárban sem egyűtt csinálták). Új kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsaőágy (lehetőleg ne a Sachs szerkezet és Blazek & Klein kinyomócsapágy kombóval, mert a Sachs szerkezet keményebb, a B&K csapágy pedig kicsit gyengébb minőségű az optimálisnál). Ha ezt így megcsinálod, kb. 20-30 évig nem lesz gondod a kuplunggal...

 

A Skodás bolt jó kérdés, attól függ, az ország melyik szegletében vagy. Bp-en van vagy 3-4 hely (a Szugló utcai volt, Sziklai, Skodadoki /bár nekem ő legutóbb rossz főfékhengert adott/, East Car, Tordai út, Báró-ker stb.)  ahol még vannak cuccok és szinte minden fontos beszerezhető, vidéken viszont a kis boltok talán könnyebben segítenek a beszerzésben. Nekem Unixban azt mondták, csak olajat, sampont és "vunderbaum"-ot tudnak adni Coupéhoz... :-)

Előzmény: martonmany (56967)
Szkotti1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56974

Még annyit az önindítóhoz, hogy a testeléseket is nézd át (akkumulátor-karosszéria, motortartó-generátorbak), sokszor megtréfálhat, főleg, ha még a régi rézfonatok vannak fent.

Előzmény: OJani (56962)
Szkotti1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56973

Nincs.

Ahogy Joe is írta lehet 180-as és 190-es is a kuplungod (és a hozzá tartozó lendkerék), ezt leginkább kiszerelés után tudod megmérni, a helyén nem nagyon.

Nem jársz jobban a bontott lendkerékkel. Egy új fogaskoszorú 3-4e Ft (pár éve 3000-ért vettem), és az biztos, hogy jó, míg a használt lendkerék olyan amilyen. Kicserélni meg nem akkora művészet, mint az ember elsőre gondolná.

Egyébként ha költséghatékony megoldás kell, akkor leveszed a lendkereket, és 90°-kal elforgatva teszed vissza.

(OK, tudom, nem lesz kiegyensúlyozva, de szükségmegoldásnak megteszi). Ugyanis a lendkerék mindig holtponti helyzet előtt áll meg, így két helyen kopik a fogaskoszorú.

Előzmény: martonmany (56967)
Szkotti1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 56972

Típustáblát? Az alameneum, nem? Inkább gumit kéne alárakni, az nem engedi be a vizet, az alumínium az acélcsavarral elkezd korrodálni.

 

A behúzótekercset meg szét lehet szedni, meg tudod takarítani a pólusokat.

Előzmény: OJani (56962)
Joe Hrabo Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56971

Elírtam, nem Láng, Startautó.

Előzmény: Joe Hrabo (56970)
Joe Hrabo Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56970

Én nem sok értelmét látom. Jóval kisebb a kompressziója, mint a GLS. Ha tuning, akkor a régi fajta GLS olajteknő és kész. Ha mindenképp olajhűtőt akarsz, akkor inkább 110R-esen és ne GLS-esen. A kézzel beállítóson a tekercsrugósat érted? Meg kell mérni a lendkereket, lehet 180as és 190es is, ennek függvényében kell szerkezetet szerezni. A százas 180as. Ha lendkereket cserélsz, akkor azt íllik utána a főtengellyel együtt kiegyensúlyozni.

 

Talán a Lángnál, de egy autónál, ami 35 éve nincs már gyártásban, még az is jó. Ha van kapcsolatod, akkor Szlovákia. Esetleg Kovács Gyuszitól.

Előzmény: martonmany (56967)
OJani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56969

Tudnátok segítséget nyújtani eredeti skoda kürt beszerzésében a 100-ashoz? Továbbá, a jobb oldali ablaktörlő lapát csonkja, amire fel kell fogatni a kart, gyakorlatilag menet nélkülivé vált, van ilyen esetleg nektek bontásból (csavar + tengely csonk)? Előre is köszönöm!

OJani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56968

80A-es autórelét használtam, vadonat újat, 630 Ft-ért. Egyébként martonmany-nek is ajánlanám az átalakítást, mert így sokkal határozottabban húz be a mágnes, valószínűleg kisebb esélyt hagyva a bendixnek az elforgásra a koszorún.

Előzmény: Skodri84 (56965)
martonmany Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56967

Szerintetek van értelme s100-on olajhűtő beépítésének? Ha igen, akkor érdekelne hogy ez a gls-en hogyan van megoldva, valamint az lenne még a kérdésem, hogy ha a kocsimban nem a kézzel beállíthatós kuplung van, akkor az már 105, vagy 120-asé? Mert ha jól tudom az s100ban nem volt ilyen "újfajta". Ezt azért lenne fontos kiderítenem, mert a fogaskoszorúm szét van gyalázva, és ki szeretném cserélni, de lehet jobban járnék ha vennék egy bontott lendkereket, csak nem tudom milyen van benne jelenleg.

Az lenne még a kérdésem, hogy tudtok-e ajánlani olyan skodás boltot, ahol tudok venni komplett tömítéskészletet, vezérmű szettet, esetleg futómű alkatrészeket. (Unixban szedett vedett utángyártott noname márkájú pontatlan akatrészek vannak)

martonmany Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56966

Köszi az adattáblát, így már van pár ami alapján tuti meg tudja csinálni a srác. 

Jól állnak a kerekek, az lenne a kérdésem, hogy mekkora gumi van rajtuk, és hogy a fehér peremet festetted, vagy "Atlas"-ok?

A Kutters féle Rod-ot valóban 4 skoda karbi eteti, volt róla egy cikk, valamelyik régebbi Rozsdakupacban. 

A Velodrom nagyon tetszett, mindenkinek ajánlom, aki szereti a régi dolgokat.

Előzmény: Tsyga19 (56960)
Skodri84 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56965

Akkor elég combos relé kellett oda az önindítóhoz!

 

Nekem a 407-es Moszkvicsom könyvében szerepel is karbantartásként, hogy időnként, gyenge tekerés esetén, szét kell kapni az önindítót, és megcsiszolni a behúzómágnes által működtetett érintkezőelemet, illetve ebben azt is írja, hogy meg kell fordítani, hogy ne a beégett oldala kapcsoljon. Szóval valós probléma.

Előzmény: OJani (56962)
skodriga Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56964

Szeretettel várunk mindenkit:

 

Tsyga19 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 56963

A kezdőképen lévő "Krazy Kutters" Hot Rodot volt alkalmam testközelből megcsodálni múlt héten Agárdon. Öcsém fel is fedezett rajt egy (vagyis 4) érdekes részletet:

 

Előzmény: Joe Hrabo (56961)
OJani Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56962
Fölraktam a tükröt, a normál csavarozás mellett döntöttem, talpnak egy kiszuperált (hiányos) típustáblát (S100) használtam, méretre igazítva. Ennek háta kissé homorú, jól illeszkedik az ajtóhoz.

Más. Ti jártatok már úgy, hogy az önindító egyszer jobban, másszor kevésbé, illetve alig pörög? Esetleg csak betegen zúg? Felújítás után is, az autóvillamossági szaki előt égett az arcom a kérdéseimmel, kétkedésemmel. A tippem az, hogy bár behúz a mágnes, de a főáramkör kapcsolója kicsit kontaktos lehet. Szóval, tettem hátra egy relét, hogy nagyobb feszültséget kapjon, s most úgy működik, mint az álom. :)
Joe Hrabo Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56961

Velodrom? Megtelt!

Lassan be lehet vezetni a kétórányi parkolásos rendszert, mert a betonteknőben már nemigen fér el több jármű. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Tsyga19 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56960

Látszik, hogy minősített hegesztő, és szakképzett lakatos volt, aki csinálta. Ja, meg mellette igényes is... :D

De ez engem a legkevésbé sem érdekel most, ugyanis épp az elkészült felnijeimen örömködök egész nap:

 

Előzmény: by-169 (56959)
by-169 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56959

Szép küsszöböt barkácsoltak oda.

Előzmény: Tsyga19 (56958)
Tsyga19 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56958

Ezt árulták (és vették meg előlem) tavaly Ugodon, 80.000 Ft-ért.

Előzmény: by-169 (56956)
by-169 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56957
by-169 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 56956
Tsyga19 Creative Commons License 2013.07.12 0 0 56955

Bocs, hogy ennyit várattalak, de el voltam havazva. Szóval ilyen egy 1977-esé, csak összehasonlításképpen. :)

Előzmény: martonmany (56904)
OJani Creative Commons License 2013.07.12 0 0 56954

Köszönöm, megkaptam a képeket (a szöveggel együtt), sokat segítenek. A hétvégén nekiveselkedem a feladatnak. :)

Előzmény: sgarde (56953)
sgarde Creative Commons License 2013.07.11 0 0 56953

A kollégák már jól összefoglalták, én már csak képeket küldök privátba.

(csak mert úgy egyszerűbb)

Előzmény: OJani (56947)
p44_ Creative Commons License 2013.07.11 0 0 56952
4500 eur, nincs másfél millió huf, ha ugyanarról beszélünk
Előzmény: FZoli135 (56951)
FZoli135 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 56951

... ez még forintálisan is magas. Vagy beragadt a 0 gomb esetleg.  Benzines ZIl131 csere érdekelné őket ugyan? Ma vizsgázott Palfingeres tip-top gép.

Lajka_ Creative Commons License 2013.07.10 0 0 56950

Nem feltétlen, lehet, hogy csak megállt az óra 40 évvel ezelőtt :-D

Előzmény: Bullcsepel (56949)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!