Nem araom nagyon elvenni a kedved, de én 9 éve nem tudtam venni hibátlan gyári ajtókárpitot, olyat, ami évjárat szerint is stmmelne a kocsimhoz... Szerintem gyártasd le. A kalaptartót egyszerűbb megcsinálttani, az ajtó- és oldalkárpitokhoz nem árt ha van minta.
Friss Skoda 110r tulajdonos vagyok és olyan kérdéssel fordulok hozzátok ,hogy rendelkezik-e valaki 110r-hez való ajtó kárpittal illetve kalaptartóval?Ha esetleg igen én vevő lennék rá!:) Nagyon jól jönne a felújításhoz!:)
Az olajhűtő szerintem csak plussz hibalehetőség, gyakorlati haszna nem sok van. Nekem éppen Egerbe, a találkozóra érkezve ment tönkre és a szálláshely parkolójában vagy 50 ember előtt kellett megoldást találnom az eresztő olajhűtő problémájára. Végül kiszereltem és a két tömlőt egy közcsavarral kötöttem össze. Így most nem ereszt sehol a rendszer és - bár az Oldtimer Sokadalom is a Velodrom Millenáris is így volt nem - nem volt gondom melegedéssel a 30 fok fölötti melegben sem. Ettől függetlenük időközben sikerült vennem egy új olajhűtőt, amit be is fogok rakni, de csak azért, mert így gyári az autó. Utólahosan biztosan nem szerelnék olajhűtőt a kocsiba.
A farhűtősokben (110R/LS) egyébként a vízhűtő előtt, a tűzfal előtti üregben van az olajhűtő függőlegesen beszerelve. Szerintem a 100-asba is így dukálna, ha már... A GLS-ekben másmilyen a jobb oldali olajteknő, oda, az autó aljára van szerelve az olajhűtő. Lehet, hogy hűtés szempontjából hatékonyabb megoldás, de a hűtő sokkal inkább ki van téve pornak és mechanikai sérüléseknek. Figyelembe véve, hogy a keveset használt Coupémban, a jó kis védett helyre szerelve is 7-8 év alatt elfáradt egy gyári új olajhűtő, biztosan nem tenném a kocsi aljához az olajhűtőt.
A fogaskoszorú cserét olyan szempontból gondold meg, hogy ha már kinn a motor (és mondjuk nem a közelmúltban cseréltél mindent újra a környéken) érdemes mindent újra cserélni a kuplung környékén. Szerintem nem kell félni a lendkerék-cserétől. A helyedben simán vennék egy bontott lendkereket és egy új fogaskoszorút, azt a trükkös - sütős-fagyasztós - módszerrel összeraknám és elvinném centríroztatni és kész (egy utcai százas motornál szerintem fölösleges a főtengellyel együtt kiegyensúlyoztatni, a gyárban sem egyűtt csinálták). Új kuplungszerkezet, tárcsa és kinyomócsaőágy (lehetőleg ne a Sachs szerkezet és Blazek & Klein kinyomócsapágy kombóval, mert a Sachs szerkezet keményebb, a B&K csapágy pedig kicsit gyengébb minőségű az optimálisnál). Ha ezt így megcsinálod, kb. 20-30 évig nem lesz gondod a kuplunggal...
A Skodás bolt jó kérdés, attól függ, az ország melyik szegletében vagy. Bp-en van vagy 3-4 hely (a Szugló utcai volt, Sziklai, Skodadoki /bár nekem ő legutóbb rossz főfékhengert adott/, East Car, Tordai út, Báró-ker stb.) ahol még vannak cuccok és szinte minden fontos beszerezhető, vidéken viszont a kis boltok talán könnyebben segítenek a beszerzésben. Nekem Unixban azt mondták, csak olajat, sampont és "vunderbaum"-ot tudnak adni Coupéhoz... :-)
Még annyit az önindítóhoz, hogy a testeléseket is nézd át (akkumulátor-karosszéria, motortartó-generátorbak), sokszor megtréfálhat, főleg, ha még a régi rézfonatok vannak fent.
Ahogy Joe is írta lehet 180-as és 190-es is a kuplungod (és a hozzá tartozó lendkerék), ezt leginkább kiszerelés után tudod megmérni, a helyén nem nagyon.
Nem jársz jobban a bontott lendkerékkel. Egy új fogaskoszorú 3-4e Ft (pár éve 3000-ért vettem), és az biztos, hogy jó, míg a használt lendkerék olyan amilyen. Kicserélni meg nem akkora művészet, mint az ember elsőre gondolná.
Egyébként ha költséghatékony megoldás kell, akkor leveszed a lendkereket, és 90°-kal elforgatva teszed vissza.
(OK, tudom, nem lesz kiegyensúlyozva, de szükségmegoldásnak megteszi). Ugyanis a lendkerék mindig holtponti helyzet előtt áll meg, így két helyen kopik a fogaskoszorú.
Én nem sok értelmét látom. Jóval kisebb a kompressziója, mint a GLS. Ha tuning, akkor a régi fajta GLS olajteknő és kész. Ha mindenképp olajhűtőt akarsz, akkor inkább 110R-esen és ne GLS-esen. A kézzel beállítóson a tekercsrugósat érted? Meg kell mérni a lendkereket, lehet 180as és 190es is, ennek függvényében kell szerkezetet szerezni. A százas 180as. Ha lendkereket cserélsz, akkor azt íllik utána a főtengellyel együtt kiegyensúlyozni.
Talán a Lángnál, de egy autónál, ami 35 éve nincs már gyártásban, még az is jó. Ha van kapcsolatod, akkor Szlovákia. Esetleg Kovács Gyuszitól.
Tudnátok segítséget nyújtani eredeti skoda kürt beszerzésében a 100-ashoz? Továbbá, a jobb oldali ablaktörlő lapát csonkja, amire fel kell fogatni a kart, gyakorlatilag menet nélkülivé vált, van ilyen esetleg nektek bontásból (csavar + tengely csonk)? Előre is köszönöm!
80A-es autórelét használtam, vadonat újat, 630 Ft-ért. Egyébként martonmany-nek is ajánlanám az átalakítást, mert így sokkal határozottabban húz be a mágnes, valószínűleg kisebb esélyt hagyva a bendixnek az elforgásra a koszorún.
Szerintetek van értelme s100-on olajhűtő beépítésének? Ha igen, akkor érdekelne hogy ez a gls-en hogyan van megoldva, valamint az lenne még a kérdésem, hogy ha a kocsimban nem a kézzel beállíthatós kuplung van, akkor az már 105, vagy 120-asé? Mert ha jól tudom az s100ban nem volt ilyen "újfajta". Ezt azért lenne fontos kiderítenem, mert a fogaskoszorúm szét van gyalázva, és ki szeretném cserélni, de lehet jobban járnék ha vennék egy bontott lendkereket, csak nem tudom milyen van benne jelenleg.
Az lenne még a kérdésem, hogy tudtok-e ajánlani olyan skodás boltot, ahol tudok venni komplett tömítéskészletet, vezérmű szettet, esetleg futómű alkatrészeket. (Unixban szedett vedett utángyártott noname márkájú pontatlan akatrészek vannak)
Akkor elég combos relé kellett oda az önindítóhoz!
Nekem a 407-es Moszkvicsom könyvében szerepel is karbantartásként, hogy időnként, gyenge tekerés esetén, szét kell kapni az önindítót, és megcsiszolni a behúzómágnes által működtetett érintkezőelemet, illetve ebben azt is írja, hogy meg kell fordítani, hogy ne a beégett oldala kapcsoljon. Szóval valós probléma.
A kezdőképen lévő "Krazy Kutters" Hot Rodot volt alkalmam testközelből megcsodálni múlt héten Agárdon. Öcsém fel is fedezett rajt egy (vagyis 4) érdekes részletet:
Fölraktam a tükröt, a normál csavarozás mellett döntöttem, talpnak egy kiszuperált (hiányos) típustáblát (S100) használtam, méretre igazítva. Ennek háta kissé homorú, jól illeszkedik az ajtóhoz.
Más. Ti jártatok már úgy, hogy az önindító egyszer jobban, másszor kevésbé, illetve alig pörög? Esetleg csak betegen zúg? Felújítás után is, az autóvillamossági szaki előt égett az arcom a kérdéseimmel, kétkedésemmel. A tippem az, hogy bár behúz a mágnes, de a főáramkör kapcsolója kicsit kontaktos lehet. Szóval, tettem hátra egy relét, hogy nagyobb feszültséget kapjon, s most úgy működik, mint az álom. :)