Ha Svájcban veszek autót, mennyiben borul az egyenlet? Van valami plussz költség a regadó + egyéb forgalomba helyezéshez kapcsolódó sarcok mellett mire lesz rajta érvényes magyar rendszám? Azt is szeretném kérdezni, hogy a regadón kívül ez a külföldről behozott autó forgalomba helyezése kb. mekkora tétel? Nem kell pontosan, csak nagyságrendileg. Valahogy így: 50eHUF vagy 100e HUF.
Szevasztok! Segítséget szeretnék kérni. Külföldről szeretnék autót venni. Tudtok olyan kereskedőt aki itthon ilyen autókat árul, vagy jobb ha én hozom be. Németektől vagy Ausztriából szeretnék venni. Mit javasoltok?
ausztriában dolgozok és itt van bejelentett lakcimem is, tavaly meghalt az aposom /magyarországon/ és volt egy lizingelt autója amit én örököltem meg. nos ezt a lizinget átvettük és az autót 2. kocsiként haszáljuk. a problémám az hogy a kocsin van még egy év lizingdij és magyar rendszámtáblája van, az osztrákok visszont úgy gondolják hogy ha én külföldön élek és dolgozok, akkor nem lehet magyar rendszámos autóm, igy ezt be kell importáljam. természetesen ez nem kevés költséggel jár amit nagyon nem tudok bevállalni. mi lenne a járható út, esetleg milyen kiskapuk léteznek.
nagyon reménykedek benne hogy tudtok segiteni vagy valami jó ötletet adni.
1. pont nem pálya. Két szezon között 1,5 - 2 hónap van, azaz messze több, mint 30 nap.
2. Külföldre költözés... ezt meg kéne kérdeznem valahogy, de erre terv szerint már csak október közepe, szezon után kerülhet sor, azaz innen már nem tudok kocsival hazamenni.
3. szezonomat nyomom kint Tirolban és még 3-4 évig ezt az életet kell hogy folytassam, azaz két szezon közöt csak 6-8 hetet vagyok a családdal, többit Ausztriában töltöm.
Ideje lenne vennem egy autót, azt itt kint venném, de ezzel van egy kis gondom: ahogy tudom, Magyarországon nem nagyon használhatom a saját, osztrák rendszámos autómat, tele a net rémtörténetekkel, de használható megoldást még sehol nem olvastam.
Magyar állampolgár vagyok, otthoni személyi igazolvánnyal-lakcímmel. Kint minden szezonra van Meldezettel-em és munkaszerződésem és ennyi. Az autót nem akarom eladni, Magyarországon forgalomba helyezni, csak használni (hazajárni), amíg idekint dolgozom, aztán majd meglátjuk, azután mi lesz a sorsa, de az jelenleg mellékes.
Van megoldás, hogy ne sózzon rám az első rendőr 1,2 milliós büntetést, mint azt tették egy magyar vállalkozóval pár hónapja? Ugyanis ilyenek a büntetési tarifák...
Csak legális és elérhető megoldás érdekel. Előre is köszönöm.
Na megkaptam a határozatot tegnap a sárgával kapcsolatban. A rendszámot megküldték a hatóságoknak, és nem súlytanak pénzbírsággal. Kint vagyok jelenleg is másodhonba, ha hazaesek felteszem ide a papírt...
Elgondolkodtató opció, nagyjából milyen km díjakkal mozognak ezek (kb. 450 km oda + ennyi vissza)? NKH vizsgáztatásra meg lehetne szerezni legális P-s rendszámot sofőrrel, 1 napra.
Végigolvastam 2011. elejétől a hozzászólásokat...Ezek alapján pontosítanám a kérdésemet. Osztrák, forgalomból kivont használt autóról van szó, kereskedő árulja. Úgy látom, az izgalommentes behozatalra két verzió van
- "P"-s rendszám - ez csak akkor legális, ha a rendszám tulajdonosának egy alkalmazottja vezeti a kocsit (pl. munkadíj fejében kikísér engem, hazahozzuk)
- ideiglenes export rendszám - a németről sokat irtatok (sárga, piros), osztrákoknál hogy működik? Kereskedő tudja intézni? Árról van vkinek infója? Illetve - úgy látom, ez is csak akkor legális, ha van NKH-s papírom időpontról...amihez tudnom kéne az alvázszámot és a tényt, hogy a kocsit én fogom megvenni. A vizsgadíjat előre be kell fizetnem a papírhoz?
Egyébiránt ha jól értettem, kétnyelvű adásvételi + számla birtokában okmányirodába kell menjünk, ahol átirják a forgalmit a nevemre? Ha behoztam a kocsit, a regadókedvezményt érvényesíthetem mindkét rendszámmal? A belföldi eljárást sokan leírtátok, az már gyerekjátéknak tűnik:)