8.8, a -0,2 pedig azt jelenti hogy akár annyival lehet kevesebb. Viszont ez tényleg sok, az egylamellás ilyen vastag, az viszont az 550-555-ösön volt, ide az gyenge. Milyen olajat adtál neki? A 80w90-től a parafás megcsúszik, bár a 10w40-től is melegen rúgásnál, viszont erre a kézikönyv ezt a megoldást írja: döntse a motort jobb oldalra, hogy az olaj távozzon a kuplungszerkezet környékéről, és úgy kísérelje meg az indítást (nem pontosan így, de ez a lényeg)
Itt vagyok ám srácok! Olvasgatom a fórumot, de jawam nem szeret engem. Megcsináltam a dugulást, meg a gyújtást, erre el kezdett csúszni a kuplung. Na ez el fog tartani egy darabig. Se szerszámom, se lamellám. Tudom, vegyek, ... se lóvém. Úgyhogy egy kicsit állni fog a project, de gondolom ez már nem újdonság a motoromnak. Szóval, nincs béke köztem és a jawa között. Én szemrehányóan nézek rá, ő meg durcásan hallgat.
Ha rángat, akkor csak a gyújtásnál lesz a gond, a karburátorral ha baj lenne, vagy nem indulna, vagy indulna, de "levegősen" (magas fordulaton erőtlenül) járna, ezt kiküszöbölendő menetközbeni úsztatással pár másodpercre helyreállna a rendje. A trafó nem szokott elromlani.
Nekem jött 3 gyári új 1-es túlméretű dugattyú, meg valamilyen 170 mm-es küllők, egy 19-es Jikov (robi kapa), egy 80-as Babetta henger, meg a Simsonra egy gyújtás. Meleg az volt, de inkább az legyen, mint hideg, általában az szokott lenni! :)
Sziasztok! Kérnék mindenkit aki tud tanácsot adni mert már nem birok a mustangommal.Rángat ,szaggat.Vettem bele új gyertyát kondenzátort,a gyújtáshézagot beállítottam 0.4mm-re és semmi sem segített.A tekercseken nem állítottam nem forgattam szerintem az biztos jó gondolom mert 2500km-ig jó volt. Talán a karbival lehet gond vagy talán a trafóval? Szóval kérek mindenkit aki tud segítssen.
Börzéről annyit hogy sokan voltunk de dög meleg volt. 50 es jawa alkatrész elég kevés volt, még blokkot sem láttam (vagy én voltam vaksi.)(majd hátha tkécskén D)
(Börze után izgalmas volt a további utam mert pesten elment a töltésem a kocsiból de még hazahozott akksiról:))
Reggel még épp bekapcsoltam a gépet de leírásod alapján nem láttalak. Amugy árus vagy vevő voltál?
Összefuthatnánk! Nem rég tudtam meg hogy megyek mégis... :) Engem hosszú hajról, szemüvegről, meg szimatszatyorról ismersz fel, lógnak róla nerclábak meg farok. :))))
Mostanában a motorom, ha beindítom jár szépen és ha elindulnék vele el kezd gurulni és gázadásra lefullad.Nem mindig csinálja ezt csak néha.Valaki tudja mi lehet a baj?
Ha gyári festés lenne rajta csak, akkor 200-as papírral vízzel lehet alácsiszolni, majd alapozás (mindig érdemes alapozni, a festékréteg arra jobban tapad, alapozás nélkül is könnyen megfolyhat), az alapozó megszáradása után 4-500-as papírral szárazon át "simogatni", nem mélyen dörzsölni, csak hogy az alapozó felületi egyenetlenségeit eltüntesse, szépen le fog róla jönni, utána zsírtalanítás, (higítós rongy) egyirányban, ez a rajta maradt port is leviszi, majd festés minimum másfél-két réteggel. Én 2K Body festéket használok, egy szett festék literje 12000 forint nálunk, 2-3 deci elég egy tank-doboz kombóra, sőt inkább kettő, alapozó 0.75-ös 3000 forint hozzá. Legutóbb a Supert fújtam vele, Super lett, bár a fehér részei picit világosabbak lettek, mint a gyári, de ez volt a legközelebbi színkódú. Remélhetóleg egy hónapon belül le tudom fotózni készen (azaz egyelőre nem gyári kerekeivel, mert nincsenek szép króm ráfjaim)
Meg az az okádék bolti szögletes műanyag tükör, nekem is olyan van a Babettán (az egyik azzal jött, nem adtam érte pénzt), az a legkevesebb hogy nem látok benne semmit, még el is állítja magát mire az utca végére érek. :))) Az a hosszmintás Barum egyébként viszonylag ritka, elég hamar berepedeznek a barázdák mélyén, most meg azt hiszem nem is ilyen mintát árulnak.
Köszi szépen a tanácsot.Van kompresszoros festészóróm de lehet elviszem lefújni a haveromnál,mert ők zsigulit,mercit is fényeztek már és nagyon szép volt.Én fehérre akarom a vázat tankot lámpát,többit fényes világos kékre.A fehérre kapufestéket használnák,olcsó is meg sok is van benne és még azt fel is kell higitani.
Sokféleképp lehet. De először el kell döntened hogy mennyit szánsz rá.
Pl lehet homokszórás majd szinterezés de ugye ez nem olcsó...
Én az olcsóbb fajtát szoktam XD
Amugy látni kellene hogy milyen.
Ez nem követendő példa de én így szoktam csinálni a festés előtti munkákat.
Ugye írod hogy sok a réteg. Ha fel van pöndörödve na meg amugy is akkor én egy éles késel le nyesem. a nagyát attól függően hogy hogy jön. (vigyázni a késsel), majd ha a nagyja meg van akkor használom a sarokcsiszolót csiszoló koronggal. Vagy egy kopottat vagy egy finom szemcséjüt használok. De vigyázni kell mert még ő is "harap" tehát vékony lemezeknél vagy a kézzel vagy ovatosan. Azért írom a festék leszedését mert valószínűsítem hogy össze vissza látszik minden szin és a festék lepattogzások mélyek lehetnek. Ha viszont jó állapotó "erős" a rajta lévő festés akkor elég azt megcsiszolni. Ha kész vagy a gépi csiszolással akkor ess neki kézzel is mert kézzel jobban érzed mit hol kell még hol vastagabb meg ilyesmi. A legfontosabb szabály az hogy az előmunkálatokra NE sajnáld az időt mert ez a legfontosabb. Olyat is csinálhatsz hogy egyre finomabb smirgli papírral dolgozol így egyre kisebbek lesznek a csiszoló papír által vágott nyomok.
Ha kész vagy akkor ha horpadás van akkor karoszériázd ki ha lehet. Sajnos a tanknál ezt nem tudod.
Gittelés előtt alaposan mosd meg. Én forróvízzel szoktam ami uyge oldja a zsírt, majd szárísd meg.
Megint jön egy kérdés D
Az egészet gittelni akkarod vagy csak a horpadásokat? (pl tank)
A gitteknél általábban rajta van a dobozon minden adat és hogy kel használna, meg hogy mennyi a száradási idő meg ilyennek
Nekem gittem kétkomponensű van.(üvegszálas) Ugy összekevered egy műanyag lappal előírás szerint (mennyiség) majd a tiszta felületre felviszed és szépen eldolgozod. ugye többet viszel fel mint a horpadás mert ugye utána dolgozol le hogy síkba legyen (persze ha alapból sík a felület.) Itt ajánlatos kézzel csiszolni ha megszáradt, Ha sík akkor egy fadarab+csiszolópapír kombó.
Ezután megint egy alpos tisztítás
Ha valahol rozsdás volt ott használhatsz rozsdaoldót!
Alapozás
Csak akkor szoktak ha lemész alapfémig amugy nem muszály ha szép erős festés van rajta de nem hiszem hogy a tied ilyen
Alapozás után megint ajánlatos átdolgozni csiszolópapírral és megint tisztítsd meg. amugy tisztító szerként használhatsz benzint vagy féktisztítót ha akarod.
Milyen festékkel akarod?
Amit tuti nem ajánlok, az pedig a flakonos hajtógázas festék. Azok semmire valók
Az otthoni festés másik műfaja a kompresszoros festés ezzel lehet szépen dolgozni. De vigyáz könnyű megfolyatni a festéket ezért ha nem csináltál ilyet akkor probáld ki előtte valami máson. Vagy ha van ismerősöd aki tényleg gyakorlott és tud bízd rá mert igazán csunya egy megfolyósan lefestett idom stb.. Persze olyan helyen fujjd ahol pormentes helyen van mert nem szép a festékben a kis apro bogarak és porszemek D. És még a festők is néha elfelejtik nem legyen környezetedben olyan dolog amit sajnálsz ha rászál a festék pernye amit ugye a szél (ha kint fújjod) előszerettel felkap.
Énszerintem az ilyen otthoni maszek festés is lehet szép. Nekem a magasfényű festékek jönnek be de kinek a pap kinek a pappné.
Ha még csicsásabban akkarod akkor vegyél hozzá (fujd le) lakkal. így csilivili lesz. Vannak színesített lakkok azzal még fajinabb D
Tudom hogy nem a világ legszebb festési módszer de mi mint jawa 50 es használók valószínűleg nem vagyunk eleresztve anyagilag túl jól (gondolom) azért szoktam így csinálni. És nekem a saját igényeimet kielégíti ez a festés is. Amugy biztosan szebben csinálja egy festő szaki aki mindennap ezt csinálja de mostanság elég húzós árakat mondanak egy kis festésért.
Lehet hogy kihagytam valamit akkor bocs de most hírtelen ennyi jutott eszembe
Mégegyszer leírom hogy én így szoktam (nem muszály elfogadni a tanácsom) és lehet hogy van benne hiba!