"Ha rákötné a töltő tekercset a biztosítéktáblára, a vikágítóét, pedig nem használná, akkor mi lenne ? ..." - Ebben az esetben is baj van, ha jól látom ebben a rendszerben nincs külön "töltő" tekercs de ha volna akkor sem bírná a tejes rendszert ellátni, kevés volna a teljesítménye.
A második felvetéssel nincs mit agyalni mert az így van gyárilag "világításét direktben felvinné az első lámpának", elektronikusan maximált váltakozó feszültség, hogy mikor nem ég a fényszóró más fogyasztókat ne tegyen tönkre.
Ezek alapján csináltam a bekötést sajnos. Nem a színekkel volt a baj hanem hogy se a jelölés se a sorrend nem egyezik a feszszabályzó lábain a rajzon láthatóval.
Nem tudom ebből mi fog látszani, de ez alapján sikerült úgy bekötnöm a feszszabályzót hogy világításom is legyen.
http://indafoto.hu/selmecimarcell/image/18722683-bebeb7fe/details/xl/userNem tudom ez segít-e, annak idején csináltam közelit a generátorról. Piros-zöld-fehér megy a gyújtóegységbe, nyilván a fehér a test. Sárga és barna megy a feszszabályzóra. A sárgára két vezeték, a barnára egy vezeték érkezik a tekercssorról ahogy én látom.Amikor szenvedtem azzal hogy rosszul volt bekötve a feszszabályzó és nem volt világítás akkor végül kipróbáltam a világítást közvetlenül a generátorról és mindkét kivezetéssel működött, különbséget nem láttam fényerőben.
A generátor kivezetésein mérni most bajos lesz mert mint mondtam a fél motort le kell bontani hozzá és erre nem tudom mikor lesz időm legközelebb.Legutóbb próbáltam ellenállás méréssel kideríteni a generátor két kivezetése és a test közt hogy melyik szál jön a tekercssor közepéről és melyik a végéről vagy hogy egyáltalán van-e különbség az ellenállások közt, de olyan kis ellenállásokat mértem hogy a multiméteremmel nem lehetett egyértelműen meghatározni ilyesmit. Nem tudom az segít-e a diagnosztikában, de miután megtaláltam melyik két lábra kell a generátor két vezetékét kötni azt még nem tudtam melyiket melyikre szóval mindkét változatot kipróbáltam. Az egyik módon a világítás csak pislákolt (feszt nem métem), másik módon világított rendesen. A feszültségmérő LEDem egyik esetben sem zöldült, tehát meg sem közelítette az egyenáramú kör a 14V-ot. Gondolom az eltérő fázisok miatt nem mindegy hogy melyik kivezetés hova érkezik.Tökéletesen biztos nem vagyok benne hogy ez a generátor és ez a feszszabályzó pont ugyanaz-e mint ami a bekötési rajzon szerepel mert sajnos a szöveges része hiányzik az alkatrészjegyzéknek ami a 12V-os rendszert taglalja. Egyébként sem biztos hogy típusszám szerepelt benne. Ettől függetlenül nincs sok kétség bennem mert minden fotón ezt láttam a CZ-ken.
Úgy látom, hogy ennek a szabályozónak egy pár bemenete (váltakozó) van és két kimenete: -váltakozó (sönt stabilizátoros) nagy áramú és egy egyenáramú kimenet az akku ill. kis és nem állandó fogyasztók ellátására. Ez utóbbi lehet áram vagy feszültség korlátozott is.
Térjünk a tárgyra, ha a fényszóró áramkörében a fesz. (váltakozó) nem megy 14-14,5 V fölé akkor mérd meg az akku töltő áramát (egyen áram). Az akku + és a két biztosítékról jövő pont között (a műszer mínusz az akku + saruján, a műszer plusz pedig a biztikről jövő vezeték). Ha a mért érték (feltöltött akku esetén és 3000-3500 ford/perc fölött) 0,5-1 A akkor minden rendben.
Ahogy nézem a rajzot , ott csak egy kivezetés van a generátorból, a másik a test (nem számítva a gyújtás vezetékeit) . Szóval a fesszabályzóban sztem van egy triakos váltakozófesz. korlátozó , és egy egyutas egyenirányítós valamilyen fesszab a töltésnek. Ha a váltófesz oldal (világítás) rendben van akkor az akkutöltő elektronikánál kell lenni a bajnak, de mivel ez egy dobozban van , véleményem szerint a fesszab kuka.
Más biztos hogy olyan a generátorod mint a rajzon ?
Néhány gépnél a fő tekercsekről jön egy középleágazás is ami a töltést produkálja . Ez itt nem látszik a fotón egyértelműen.
"A világítás felé leadja rendesen a 12V váltóáramot csak az akkutöltésre nem ad eleget. ..." - kérdés, hogy az "akkutöltés" generátorból kimenő vezetéken egyen vagy váltakozó feszültséget mértél? Váltakozónak kell lennie, ami a szabályozóhoz csatlakozik, onnan már egyen fesz. tölti az akku.-t.
A világítás felé leadja rendesen a 12V váltóáramot csak az akkutöltésre nem ad eleget.Ha hétvégén marad rá időm akkor mérek, de pl. váltakozó feszt mezei multiméterrel csak nagyjából fogok tudni mérni. A gyári kapcsolási rajzot mindjárt belinkelem, szerintem az indafotóra feltöltöttem régebben.
Bocs hogy beleugatok a diskurzusba ,de van pár gondolatom. Lehet néhányotoknak túl alapismeret ,akkor bocs.
ez a fajta generátor úgy működik hogy a feszültségszabályzó gyakorlatilag rövidre zárja a generátort amikor túllépné a feszültség a szbályozási feszültséget.
Ha vizsgálni akaraod , akkor szabályzó nélkül kell megnézni a generátort hogy mennyit ad le. Ezt a típust nem igazán simerem de sztem 30-40V körüli feszültségnek kell kijönnie belőle. Nem tudom hány wattos , de ha megterheled annyi izzóval amennyi a generátor névleges teljesítménye és lassan emeled a fordulatszámot akkor el kell érnie a 14 V-t (még mindig szabályzó nélkül csináld) Ha ez működik akkor e gen. jó.
Ha mutatsz kapcs rajzot akkor tán tudok tippet adni a fesszab kimérésére.
Összetartozó cuccok ezek, gyárilag is ezzel szerelték a CZ 487.4 és .5 modelleket amikor átálltak a 12V-ra. Én azt szívtam meg hogy a kapcsolási rajzon nem a feszszabályzó jelölése szerepelt. Kilogikázva a betűket meg teljesen más jött ki mint a jó bekötés. Szerencsére megtaláltam hogy a Piaggio Typhoon mocik egy változatán ez vagy ehhez nagyon hasonló rendszer volt és sikerült hozzá kapcsolási rajzot is találni. Különben soha rá nem jöttem volna hogy az egyik A és G megy a generátorra, a másik A meg a fényszóróra. A B+ és a test nem volt kérdéses.
Tigrisem!
Mit mérjek ki? Meg sem közelíti a 14V-ot az egyenáramú kör mikor nincs rajta fogyasztó. Nagyjából 1V-ot emel a feszültségen a feszszabályzó, de ezt is olyan haloványan hogy ha bármi fogyasztó belép a körbe akkor olyan mintha nem is lenne betáplálás.
Szerencsére nem túl drága a feszszabályzó hozzá, újonnan 4-6 ezer FT. Mondjuk igazán olyan érdekelne ami töltésjelzővel is rendelkezik, de 5-10-szer ennyibe kerül.
Köszönöm az elismerést. - Jól néznék ki ha nem így "Azt mondja a kolléga, hogy sokkal jobban működik a gép ezzel, mint a megszakítós gyújtással." volna, akkor nem csinálnám.
Úgy látszik, hogy beválik a gyújtás a californián. :-) Azt mondja a kolléga, hogy sokkal jobban működik a gép ezzel, mint a megszakítós gyújtással. Szép munka!
"...Lehet hogy valamit sikerült tönkretenni a szabályzóban és most bosszulja meg magát. ..." - Az bizony könnyen megtörténhetett, milyen szabályozót használsz? Csak azért kérdezem mert ebben a felállásban (fix mágneses generátor, ha nem tévedek) a "normál" szabályozó nem használható.
Kedves Gyula-bá!Akár lehet az is a hibaforrás. Sajnos első nekifutásra rosszul kötöttem be a feszszabályzót mert teljesen félreérthető volt a kapcsolási rajz. Lehet hogy valamit sikerült tönkretenni a szabályzóban és most bosszulja meg magát. Merthogy töltés az nincs... Van egy másik feszszabályzóm is, de az is járt a mociban a rossz bekötéssel. Ha lesz egy kis pénzem veszek egy harmadikat is.A bajom az egésszel az hogy nagyon le kell bontani a motort ha a feszszabályzót ki kell cserélni. Alsó hangon két órás szerelés.
Erről "ezen Ducati Energia gyújtás van a saját feszszabályzójával." nem tudtam, viszont ebben a szabályozóban is kell lelnie "visszakapcsoló" (egyenirányító diódának), ha az elhal ugyanazt a tünetet produkálja mint a lenti.
De ezen Ducati Energia gyújtás van a saját feszszabályzójával. A leállító áramkör meg közvetlenül a gyújtóegységbe megy, nem a feszszabályzóba. Azt tudom hogy a régi rendszernél ilyen előfordulhat, de itt ez nem okozhatna problémát.