Keresés

Részletes keresés

ccsabika Creative Commons License 2013.05.14 0 0 350

Sziasztok,  segítség kellene.

Egy briggs qunatum motoros fűnyíró karburátor felújjításával kapcsolatban.

Leszedtem , hogy kitakarítsam, de a fúvókák nagyon csúnya állapotban vannak. Lehet e cserélni , vagy el kell dobni az egész karburátort? A karburátor  az Walboro, ebben a youtube filmben azt  a fajtát takarítják , de a szerelő csak a tűszelep alól veszi ki a fúvókát.Arról a fúvókákról van szó amit a 3 perc 05 másodpercné tűvel vagy dróttal kipiszkál.

Köszönöm a segítséget előre is.

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 349
Ha a durranás komolyabb hangvételű, akkor az gyújtás kihagyásra vezethető vissza. Tehát lehet gyertya, gyújtótekercs, megszakító (ha van). Ha szolidabb, akkor már ez mind nem biztos, hogy igaz. Ilyenkor vagy leszegényedik a keverék, vagy a szelephézagokat kéne megnézni.
Előzmény: hgyjoco (347)
Kétfészeres Creative Commons License 2013.05.13 0 0 348

inkább talán membrán

Előzmény: hgyjoco (347)
hgyjoco Creative Commons License 2013.05.13 0 0 347

Sziasztok. Gondom a következő lenne: briggs motoros fűnyíróm egyszer csak gondolt egyet menet közben,és néhány másodperces időközökkel durran egyet,majd megy tovább. Karbi kitisztitva,gyertya cserélve,gyertyakábel és pipa ellenőrizve. Mi lehet a gond,talán gyújtótekercs?

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 346

Az a motor, amit most vettél, automatikus dekompresszorral van ellátva. Feladata az indítás megkonnyítése oly módon, hogy 800 fordulat alatti tartományban, sürítés üteme közben kissé megnyítja a kipufogószelepet, ezzel csökkentve a kompresszió értéket. Ahogy beindul, tehát átlépi a 800 ford/perc a főtengely, onnét kezdve miden megy a rendes kerékvágásban. Hozzáteszem inkább csak a könnyített lendkerekes (lendtömeges) motorok hajlamosak kitépni a kézből a fogantyút.

Előzmény: Radio1970 (342)
Kétfészeres Creative Commons License 2013.05.13 0 0 345

én is pont így szeretem berántani a négyüteműeket

az, hogy berántáskor nem érzed annyira a kompressziót, mint egy másik motornál, az nem csak a motor állapota miatt lehet, hanem az indításkönnyítő berendezések különbözősége (vagy hiánya) miatt is. (van egy pici plusz bütyök a vezérműtengelyen, ami kicsit kitámasztja sűrítés ütemben a kipufogószelepet, vagyis elrontja a kompressziót, hogy könnyebb legyen berántani, de ha már beindult a motor, centrifugális erővel vezérelve ez a bütyök "eltűnik")

Előzmény: Radio1970 (342)
Kétfészeres Creative Commons License 2013.05.13 0 0 344

örülök, szívesen

Előzmény: 00fonix (343)
00fonix Creative Commons License 2013.05.13 0 0 343

Szuper lett!

Vágja mint kés a vajat!

Köszönöm még egyszer a segítséget!

Előzmény: Kétfészeres (334)
Radio1970 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 342

Ezt ki fogom próbálni, köszönöm.

 

A másik motor úgy indul, hogy fél állásba van a gázkar a rotátoron és a második rántásra már pöfög is...

Úgy szoktam, hogy kihúzom a berántózsinórt, amíg ellenállásba nem ütközik, majd onnan rántom be, tehát a vége kint van már úgy 15-20centit, majd hajrá.

Mondjuk fogni is kell a kallantyúját, mert volt már, hogy parittyaként kirántotta a kezemből, mert nem szorítottam eléggé, meg nem vártam meg, hogy ellenállásba ütközzek hanem egyből akartam húzkodni, aztán volt meglepetés, mikor visszarántott :)

 

Ennél a motornál nem tapasztaltam ilyen erőt, lehet kopottabbak már a gyűrűk benne.

Előzmény: Törölt nick (341)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.12 0 0 341

Ezeknek az automata szivatós Briggseknek kissé nehezebb a hidegindítása. Úgy indul a legkönnyebben, hogy néhányszor teljes gázzal berántogatod, aztán visszaveszed a gázállást alapjáratra, és megint próba. 

Előzmény: Radio1970 (328)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.12 0 0 340

Vagy teflonszalaaggal, vagy menettömítővel. De ha nem az sem gond. 

Előzmény: Radio1970 (336)
Radio1970 Creative Commons License 2013.05.12 0 0 339

Rendben, köszönöm.

Előzmény: Szilárd 76 (337)
00fonix Creative Commons License 2013.05.12 0 0 338

Kétfészeres!

Hálás köszönet a segítségért!!

Szuper

Előzmény: Kétfészeres (334)
Szilárd 76 Creative Commons License 2013.05.12 0 0 337

Az nem probléma, ha kicsit lötyög,az a karter gáz visszavazető cső. Ha annyira zavar max teflonszalaggal letömíted a menetet és úgy hajtod vissza.

Előzmény: Radio1970 (336)
Radio1970 Creative Commons License 2013.05.12 0 0 336

Még annyi, hogy a karburátor oldalán, ahol van az a gumiharang/pipa - az abba belemenő vékony, hosszú alu cső a tövénél a motor túloldalán nincs teljesen passzentosra becsavarva, mert akor nem lehet rátenni a gumiharangot, hanem kb. egy fél fordulattal van a teljes záródás előtt, ezért lötyög, mint bíró seggében a ló@sz..., okozhat ez is gondot? Ha igen, mivel tudom tömíteni a menetnél, hogy hamarabb záródjon?

(mert nem egyenes a cső, mért is lenne, azt csak betekerné az ember addig, míg kell, aztán jó de ennek a vége ívben hajlított, ezért nem tudom tovább tekerni...)

Radio1970 Creative Commons License 2013.05.12 0 0 335

Sziasztok!

 

Szétszedtem és kipucoltam a membránnál de még pár berántás után nem indul, pöffen egy párat, majd leáll.

Majd megnézem még a keverékállító csavart is, behajtom, majd másfél-2 fordulat ki hátha, aztán ha így sem indul, akkor szétszedem apróra...

 

Annyi már bizonyos, hogy nincs benne akkora komresszió, mint a másik motoromban, na azt erőből kell berántani, ezt sokkal könnyebb.

Kétfészeres Creative Commons License 2013.05.12 0 0 334

itt egy kép

úgy kell összerakni, hogy először beakasztod a drótot a műanyag lapát lyukába, aztán a tankra szerelt karburátor pillangószelepét ráakasztod, és utána dugod a csőre a karburátort, és csavarozod fel a tankot

a fölső, világos színű rugó nem mindig van ott, nem tudom, miért.

a fordulatszámot úgy tudod állítani, hogy görbítgeted a lemezt, amibe a nagy rugót akasztottad, hogy jobban vagy kevésbé húzza a rugót

Előzmény: 00fonix (331)
00fonix Creative Commons License 2013.05.11 0 0 333

Az email cím lemaradt: 00fonix kukac citromail.hu

Köszönök minden infót

barany165 Creative Commons License 2013.05.11 0 0 332
Elcserélném, ill. eladom a 7HP-s briggs motoromat, 4Hp-s függűleges tengelyű rotátor motorra. Ez vízszintes tengelyű, generátort hajtot,mivel az tönrement a motor megmaradt, tartja a 3000-es fordulatot stabilan.Üdv: baranypluto kukac forró mail pont com
00fonix Creative Commons License 2013.05.11 0 0 331

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni, illetve, ha lehetne képet.

Elvállaltam kollégám briggs classic fűnyíró motorjának javítását, ami részben zacsiba jött!

Minden egyben van már indul, de a karburátoron lévő pillangó, illetve a szabályozólapát rugói hogy, illetve hová vannak rögzítve?

A maradékok egy rugó 209 es és a 201 számú tétel. alábbi link szerint

 http://www.ersatzteilplan.de/ersatzteile_php/zeichnung_wolf_anzeige.php?kenn=352

A 211 számú rugóval nem találkoztam.

Tudnátok küldeni jól kivehető képeket ezek elhelyezéséről.

Köszönöm! 

 

 

Kétfészeres Creative Commons License 2013.05.10 0 1 330

remek lett

nekem a fűnyíró és kapa motorokhoz van egy 40 kilós tuskó, rá szerelve egy 10-es vaslemez, középső furattal és tőcsavarokkal

a 8-12 lovas motorokat meg egy olyan tákolmányon szoktam próbálni, ami áll 2 egymástól 10 centire fekvő gerendából, amik 2 léccel össze vannak szögelve, és a 2 gerendában 4 db 100-as szög van a 4 csavar helyén. csak ráakasztom a szögekre, le se csavarozom, nem repülnek el, nem szöknek meg

Előzmény: Radio1970 (328)
Savases Creative Commons License 2013.05.10 0 0 329

Hajrá!

 

Gyakorlat teszi a mestert ;)

Előzmény: Radio1970 (328)
Radio1970 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 328

Sziasztok!

 

Elkészült a "próbapad", doboz, akármi, fel is lett szerelve rá a Briggs motor. Úgy alakult, hogy középen a tengelynek lett egy 32-es furat kifúrva, meg a 3 felfogató csavarnak, alátétnek szintezni meg magából a bútorlapból egy-egy kis darab lett alárakva, szerintem megfelel. Nem egy szépségdíjas megoldás doboz de nem vacakoltam sokat vele, ezek az hozzávalók voltak épp kéznél és kész...

 

 

Kapott motorolajat, friss benzint, szikra van, megnéztem de nem indul, kitekerve a gyertyát száraz, nem kap üzemanyagot.

 

Most majd szétszedem a tankra ráültetett membrános részt és megvizsgálom, lehet az a baja ennek is, mint a másik motoromnak volt, hogy le volt tapadva a membrán vagy elkoszolódott benne valami...(pedig belenézve a tankba "tükör-tiszta" volt ám!)

zilaji Creative Commons License 2013.05.10 0 0 327

felül van tüétőnyílás de nem a blok oldalán hanem a hajtásház tetején.

Előzmény: nitronaero2 (326)
nitronaero2 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 326

A fűnyíró és a kapa motorok között nincs különbség, szóval ebbe is a 5.9 deci kell és annak is van 100%, hogy  felül töltőnyílás.

Előzmény: zilaji (325)
zilaji Creative Commons License 2013.05.10 0 0 325

 Bocsi !

 

Ha jobban megnézem nem fűnyiro motor ez hanem rita kapa és igy mennyi olaj kell belle mert alig tudtam belleönteni 1,2 dl-tr?

resun Creative Commons License 2013.05.10 0 0 324

Akkor mit javasolsz mint megoldás?

Előzmény: studiod1 (323)
studiod1 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 323

A gyűrűcsere nem minden esetben oldja meg az olajfogyasztás és kompresszió gondot. A henger sohasem egyenletesen kopik ezért ha jelentősebb a kopás gyűrűcsere után még rosszabb is lehet a helyzet.

Előzmény: resun (322)
resun Creative Commons License 2013.05.10 0 0 322

Helló mindenkinek!


Olyan problémám lenne, hogy nemrég lett cserélve gyűrű egy quantum motorba és nem értettem, hogy miért fogyasztja még mindig az olajat, pedig a motor nem füstölt. Gondoltam megnézzem már a gyertyát és láttam hogy kokszos volt. Meg is tisztítottam és ahogy vissza akartam rakni éreztem, hogy a hengerfej menetével valami nem stimmel, kissé megszakadt. Valahogy csak sikerült belerakni a normális menetbe viszont fűvágás után olajfolyást vettem észre a hengerfej alatt. Gondolom a gyertyától jött. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek kis kompresszió válthat ki erős olajfogyasztást? A gyűrűkbe kb 5 fűvágás van, gondolom csak nem koptak el és amiatt kezdett el füstölni. Szóval ha kicserélném a hengerfejet egy újra ez megoldhatná a problémát? Költeni nem sokat szeretnék rá, mert épp most lett kitisztitva, szimeringek, tömítések, gyűrű csere stb. 

 

Válaszotokat köszönöm!

nitronaero2 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 321

Az nem a töltőnyílás hanem a leeresztője :D. A töltőnyílás felül van és van is benne nívópálca amúgy 5.981 dl jár bele

 

Előzmény: zilaji (320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!