Na ma sikerült a végére járnom a Robi 56 kuplung problémájának.Vettem komplett kuplungot, aggyal együtt.
Összerakás után kiderült,hogy már berántáskor is viszi a kapákat. Szétszerelve először a kuplung harangra gyanakodtam, mert volt egy kis "ütése" forgatás közben. Kijavítva sem változott a helyzet. Utána az új pofákat vettem szemügyre.Össze mértem a régi kuplung pofával és kiderült, hogy a pofa íve hosszabb kb.2 mm-el és összerakva nagyobb a kerülete. Lereszeltem pofák végéből, de ez sem volt elég, még mindig vitte a kapákat. Ezután a megmértem az összerakott pofák átmérőjét több ponton is. Ekkor láttam,hogy a találkozási pontok vonalában 3mm-el nagyobb az átmérő,mint a csapoknál. A ferradorból is csiszoltam le addig, míg teljesen körkörös lett a rugókkal összeakasztott kuplungpofák.
Van az apósomnak egy Szevafém RK 31-es kapálógépe.
A gép már vagy 20 éve nem volt beindítva, lehet, hogy a gyújtással van valami gond, vagy a fene tudja...
Mindenesetre arra gondoltam, hogy ha kapálni nem is szeretnék vele, füvet nyírni talán nem lenne rossz, amennyiben a kapa helyett valami fűnyíró adapterre rá tudnám tenni. Persze láma vagyok hozzá, azt sem tudom, hogy ez az RK 31 esetében lehetséges-e egyáltalán, vagy ez csak kapálásra alkalmas.
Meg a motor sem tűnik túl izmosnak, 2 KW, nem tudom az elég lenne-e egy 3500 m2-es területen a füvek-gyomok vágásához mondjuk 3 hetente így nyáron.
Most egy Husquarna kaszával nyírom, hát eltart egy darabig...
Esetleg keresel egy régi RK-02-est Szevafém-es hajtással, az örök élet +1 nap és 25-60 ezer között akad is bőven belőle, alkatrésszel sincs gond, jól bevált technika...
sziasztok szomszédomnak van egy zsír uj robi 51 járkereke (gépen még nem volt,kítűnő állapotban nem rühes a gumi :)) párban 10 000 ért adja. komoly érdeklődőknek küldök képet.
Szentkirályi KF hajtást csak ajánlani tudom 5 év alatt mégcsak egy szimeringet sem,porvédőt sem cseréltem rajta.És megyek vele nem keveset(viszonylag olcsó hozzá a cucc és van minden hozzá)
Teljesítmény: 3,5 LE, 123 cm3 Motor: MTD Thorx 35 Kapatagok száma: 4 db Acélház, Szentkirályi aljzat
Most ez a gép 57.000 ft a Baumaxban.
Tudom, hogy az MTD-t általában nem ajánlottátok, mert kinai, de mit jelent az, hogy szentkirályi aljzat?
Vagy ennyit se érdemes kiadni érte, annyira gagyi?
Nekem egy olyan 600 m2 közepes keménységü talajra kellene, amit ősszel felszántatok és csak tavasszal nyáron kellene rotázni, veteményes gyümölcsös kert.
Azért van töbféle teljesítmény, mert többféle mérési módszert alkalmaznak.
Réges régen a valódi adatokat tüntették fel.
Utána kitalálták, hogy a "kötelező tartozékok" nélkül mérnek. Kipufogó, légszűrő, stb nélkül. Ugyanaz a motor így 15-25% többet tud. Így lett a GCV160 motor 5,5 lóerős.
Most arra kötelezték a gyártókat, hogy a tényleges teljesítményt adják meg, azt, amit a motor a felhasználóhoz kerülő állapotában tud. (GCV160 - 4,4 lóerő)
A leadott nyomatékkal szerintem még trükköznek, mert a hivatalos gyári oldalakon mindenhol ott van a lap alján az apróbetűs rész, ahol utalnak az alkalmazott mérési eljárásra.
Cseréltél kuplung pofákat? Előfordulhat ha túl kopott a ferrador a pofán, túlságosan ki kell nyílni a a rugóknak,hogy hozzáérhessen a pofa a haranghoz.
Amúgy én is pont egy Robi 56 kuplunggal kínlódom, ez állandóan viszi a kapákat. Komplett kuplung csere volt. De már berántásnál látom,hogy forog a kapa.
Segítséget szeretnék kérni egy KF-04 kapálógéppel összeépített ékszíjas kétsebességes lassító közdarab szerelésével kapcsolatban. A motor fixen rögzítve van egy alumínium öntvényre a közdarabon. A motort szeretném leszedni róla. Az lenne a kérdésem, hogy a 3 rögzítőcsavar oldása után leemelhető-e a motor, vagy a lassító ékszíjtárcsája közvetlenül a motor főtengelyére van rögzítve, és előbb azt kell lehúznom, hogy a motor levehető legyen.
A Gyimesi féle Marci 55-ös Honda motorral szerelt rotációs kapáról mit tudtok?Valaki ezt ajánlotta köves, agyagos domboldalhoz.Megbízható? Erős kialakítású az ökörszarv? Hajtása is jó?A paramétereiről semmit sem tudok, csak annyit, hogy kb. 2500 db/év készítenek egyedi kivitelezésben (manufacturában),vagyis nem szalagrendszerben.De ez nekem kevés.Ha valaki tud erről többet, jó lenneKöszönöm.
Korábban említett briggs 4hp motoros kapval újabb fejlemény került napvilágra! nem a motor gyenge! Átkerült egy sprint motor a régebbi hajtóműházra a röpsúlyos kuplunggal. ez is ugyan úgy lehal mikor az ember a földbe ereszti. A kuplung pohár(harang) nagyon könnyen forgatja a tengelyt, nem értem miért halhat le mikor erő kellene tőle. próbáltuk két rugóval a négy helyett, a betétek is újak, nem olajos a kuplung sem.
Mpm2, Ducati (kisolasz) kapálógéphez eladó egy pár használt, de jó minőségű alkatrész.
Sajnos még nem volt időm minden alkatrészt feltölteni. A kapatagokon, és a gyújtáson kívül szinte minden megvan. Üzemanyagtartály, henger, dugattyú, főtengely, forgattyúsház...stb. Kérésre képet küldök, vagy pár napon belül feltöltöm az összes terméket.
Üdv hát igen ilyen ez a silány minőség,de képzeld el h nekem is van egy tescos 20 ezer forintos kinai motoros permetezőm,nagyon egy gyúny valami de ugyképzeld el hogy 4 éve én csak a benzint öntöm bele,ezekszerint ez pont bevált :) vissza térve a fűnyíráshoz: miért is nem használ a rota motornak a fű vágás? én használlom arra is.
Robi 56 kuplung része a röpsulyos mindeg eltőri a visszahuzó rugot esetleg valaki nem tudja mi lehet a gond kicseréltem sz egéssz felső kuplung rész és talán nem tettem vissza rendesen a hellyére és emiatt?
Kérdésem lenne : Szereztem egy körmös vaskerekez a robi kapánkhoz és kaptam hozzá egy tengelyt is amire a kerekek felmennek ez valamelyik gép meghalytó tengelye bronz csigakerékkel a közepén valaki betudná nekem azonosítani?? ha dobok egy fotót és méreteket.