Sziasztok! Tudnátok tapasztalatokat, véleményeket írni erről az automata váltós kocsiról: TOYOTA COROLLA VERSO 1.8 Linea Sol. A kocsi 10 éves elmúlt, 200 e km alatt van a mutató, ami hitelesnek tűnik a vezetett szervízkönyvv miatt. Mire figyeljek, ha meg akarom venni, mint családi autót? Egyáltalán, szabad-e? Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok peugeot 407-es váltóm olyat produkál hogy két beosztás között a fordulatszámmérő mutatója elkezd ingadozni és nem tudom hogy mi lehet a baj. Ha valaki tud segíteni kérem írjon.
Szerintem a hidegebb sűrűbb olajban a mozgó alkatrészeknek volt egy csillapítása, ami lágyabbá/lassabbá tette a váltási folyamatot, ami a meleg hígult olajjal már nem volt érezhető. Én ilyenkor cserélnék olajat, ellenőrizném a motortartó bakokat.
Hát igen, sajnos a szeleptömb sokszor ludas, és nem is olcsó az alkatrész... :(
Azt nem tudom, hogy ha azért érezhetőek a váltások, mert a szeleptömb vacakol, akkor el lehet-e húzni/ bizonyos ideig lassítani a folyamatot öblítéses/ultrahangos tisztítási folyamatokkal ?
Annyi bizonyos - és ennek még ma sem értem az okát - hogy nekem akkor ütött a váltó, amikor bemelegedett az olaj. Első 10-20 km-en észre sem vetted, utána pedig hirtelen bizonyos fokozatoknál csúsztak a váltások, visszaváltásnál pedig "ütöttek". De mondom, az hogy ezt hideg miért nem és meleg miért produkálta a váltó, annak a mechanikai okát nem tudtam.
Pontosan nem tudom, de úgy tudom elképzelni, hogy több körön feltöltik, megjáratják és újra csere. Drágább a felhasznált olaj miatt, viszont így majdnem az egész mennyiség friss lesz.
Nem vészes a dolog, csak érdeklődöm, picit érezni a váltásokat. Aisin TF 80 SC (AM6) 6 seb.váltóm van, ebben tipikusan a szeleptömb szokott behalni, gondolom az enyémben is előbb -utóbb, de még csak 128.000km van bent, elvileg valós, pár évig még ki kell bírnia.
Most cseréltem olajat, kíváncsi vagyok segít-e, pár 1000 km múlva kiderül, a Xantiánál sem egyből éreztem a javulást.
Volvókban is ez a váltó van és egy fórumon írnak öblítéses cseréről, de nem igazán értem. Gondolom azokban van külön olajhűtő amin keresztül kinyerik az olajat, de a Citroen-ben csak vizes hőcserélő van, abból nem lép ki olaj. Úgyhogy marad a hagyományos csere, ami csak 3 litert jelent a 7-ből.
Nem, nekem a 17 kerben kókányolta a mester, teljes váltófelújítás után volt ez a tisztítás, asszem 25? ért...
Terintem amikor nem tudják hogy miabúbánat baja van, bedobják ezt mint aduászt..
A teljes kálváriám nem akarom leírni, párszor már megtettem, de hidd el, ha valaki azt mondja, hogy többet szívott egy 1998 passat váltójával mint én, az vagy hazudik, vagy festi magát.
402.000 ft ban állt meg.
Aki megmondta a tutit telefonon keresztül, az Szolnoki Róbert Mindszentről.
Igaza volt, úgy hogy elmondtam mit produkál a kocsi, és elmondta mi a baja...
No comment.
Olcsók és szakszerűek, nem átverős csapat, ez biztos és csak jót hallottam róluk, ezért vittem én is oda. Azt nem tudom, hogy milyen elven működik ez az ultrahnagos tisztítás, de az eredmény meggyőző. Mi a baj a váltóddal? Rángat/üt váltásoknál ?
Egy 89-es évjáratú 2..0 Automata Galantal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A problémám , hogy a váltóban nem tudom volt e olaj cserélve jelenleg 226000km van az autóban, a váltó rendesen működik de az olaj égett, fekete. Szeretnék olajt, szűrőt cseréltetni, de olyat is hallottam, ha ilyen sokáig nincs olajcsere, akkor esetleg a friss olaj tönkreteheti a váltót, ez igaz? Ilyen esetben mit érdemes tenni? Előre is köszi a segítséget!
Kérdésem a következő lenne. Az autó Audi A4 1.9TDI 4 fokozatú automata, 2000 évjárat. A váltó 1.2.4be felfelé gyönyörűen dolgozik, de a 3at nagyobb kasztni bólintással váltja, a többi fokozathoz képest, amit jó formán észre sem veszek. 60km/h óra körül tapasztalom ezt kb. 2300 fordulaton 2ből 3ba. Lefelé teljesen jól működik végig. Ha lepadlózom és eggyet-kettőt visszavált, minden fokozatot egyformán rak padló gázra.
Olaj most volt cserélve, FEBI ATF, és szűrő is. Ami le lett engedve olaj, világos színű volt, nem égett. A szerelő 4,5 litert töltött bele. Olajcsere előtt nem emlékszem ekkora bólintásra 3ba, bár sokat nem is használtam az autót előtte. Van valami ötletetek mi lehet a baj, esetleg ezek még ilyenek? Kell nekem ezzel foglalkoznom?
Sziasztok tudna nekem valaki segiteni tanácsot adni. A6 2007 Tiptronik váltoba olajat kellene cserélni, de senki nem tudja megmondani melyik a hivatalos jo minöségi olaj bele, valaki meg tudja ezt mondani nekem ?
Legfőképpen nekem is akkor de 2 ezer felett is néha csinálja és 2000 alatt meg pláne. Néha ha csak sík úton megyek és tartom a sebességet megszűnik de mihelyt gázt adok már kezdi is az ingadozást vagy ha egy domb elején vagyok akkor is de furcsa hogy 2.sebességbe ilyen abszolut nincsen ott bárhogy megy sosem ing be.
Szia! 180 ezer km ter van benne 225/45/r17. Lehet hogy a gumi de érdekes hogy amikor elhoztuk akkor nem csinálta. Téligumi van még rajta és havon nem csinálta csak miután jobb idő lett. Köszönöm a választ!
Egyébként neked is csak néhány fokozatba csinálta azt vagy mindegyikbe?