Ti hogy szoktatok kijárni németbe? Mert én most k.rva nagyot sz.ptam. Mivel nekem benzintemetőm van, azzal nem járok pályán, mindig volt kihez becsövezni. Na múlt héten nem ment senki, www.oszkar.com, hétfő este 6 tali, 13500 pénz, go münchen. Összepakolok, hívom a parasztot semmi. Na csak megindulok, 1,5 éves kislány be hátra, szoknya mellém, go találka helyre. 17:45-re ott voltam. Nagynehezen felveszi, mindjárt érkezik, pici türelem. Jó ok, legalább a kölök kirohangálja magát. Várok fél7ig, megin semmi. Gecc ez leszopatott. Fél 8ig vártunk a semmire. Bedühödtem, keddre IC-re jegyfoglalás, fel nagyfaluba (rohadt kényelmetlen volt 5 rongyért debrecenből) majd molnárbusz nyugatitól 11 órás út münchenig, szerda reggel 5re megérkezés, majd egy óra fagyoskodás után német cimborám elvitt az autóért. Ennyit még életemben nem szívtam német kijutással, úgyhogy hoztam dühömbe egy jégvert B5 A4 1.9TDI-t kijárós kocsinak mert én ezt végig nem csinálom mégeccer. Tehát ha megindítom a deb-münchen járatot szólok. (attól függ mikor kapok rendszámot)
Ezt a sárgaszélű mizériát is derék részben köszönhetjük a beretválatlan talpúaknak, "leleményben" ott sincs hiány.
Persze milyen jó volt, amikoir biankóba' lehetett kapni a sárgához a papírokat - Bucurestiig az 5 napba bőven belefér akár három kanyar is ugyanazzal a rendszámmal, legfeljebb befőttesüvegbe vizelünk útközben, cse. A kis papírt meg elfelejtjük" kitölteni, csefáccs.
Nem, nem kell magyarázni, hogy itthon sincs másképp, pontosan tudom - minden utamon látok olyan P-rendszámos társaságot, akiknek szintén legszívesebben az előzetest iratnám be a lakcímkártyájukba.
Ez a kialakult helyzet,köszönhető a sok gyökér ügyeskedő kórorágónak.Ha mindenki betartana mindent,nem lenne ennyi szigorítás.
A haza felé közlekedő autóknál nagyon vissza esett a sárgaszélű használata.
A román már ki is találta az okosságot.1 tengelyes autószállítóval nyomja.Szombaton láttam olyat,amin volt egy yaris és egy smart,mindezt régi espace-vel húzta.Ezeket lelőném.
Arról nem én tehetek, hogy belinkeled a jogszabályt, de értelmezni már nem bírod*. A sárgaszélüre vonatkozó német okmányiroda egyes bekezdései nem zárják ki egymást, hanem kiegészítik.
A sárgaszélühöz pedig azóta adnak nemzetközi zöldkártyát, amióta érvényes az alább leírt módon külföldön is. Ez nem volt mindig így. De a világ változik:)
*ez önmagában nem lenne baj, csak ne akard a többieket is félrevezetni.
- Az egyezmény egyik rendelkezése sem kötelezi azonban a szerződő feleket vagy engedélyezi azt a számukra, hogy az egyezményben foglaltaknak meg nem felelő járművek szabad mozgását tiltsák.
- Az ideiglenes rendszámmal és forgalmi engedéllyel rendelkező gépjárművek szabad mozgását kizárólag közlekedésbiztonsági okokból lehet megakadályozni (a jármű vezetőjének vezetési képessége, a helyi útszabályok betartása, vagy a gépjármű műszaki alkalmassága), amennyiben járműlopás alapos gyanúja merül fel, illetve ha az ellenőrző hatóságokban indokolható kétség merül fel az engedély érvényességével kapcsolatban.
Nem hinném, hogy egy francia rendőr, akinek a próbarendszám elfogadásáról szóló francia nyelvű uniós jogszabályt az orra alá tolom, az érvényes zöldkártyával együtt, ha normális vagyok és az autó is az, akkor belekötne bármibe is. Legfőképp nem egy - az únióval szembe menő, hülye - magyar jogszabály miatt. Azt nem is ismerheti és úgyis tudja, hogy egy óra múlva már nem leszek az országban. Persze ha előző nap egy honfitársam gyökér módon viselkedett vele, akkor már lehet kedve szórakozni, de az független az egész történettől.