Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 80257

Nem. A katalógusban is a tetővonal ívének tetejére hozza a magasságot..

Előzmény: Blazs_A4ABC (80256)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 2013.04.08 0 0 80256

Nem a tetősín okozza a különbséget?

Előzmény: Törölt nick (80253)
cs!rke Creative Commons License 2013.04.08 0 0 80255

Az ültetéssel nem változik az aljának a kiképzése, de a jóval szűkebb részben jóval kevesebb levegő össze-vissza kavarogva áramlani.

Kíváncsi lennék egy cw mérésre, mert egy ültetett autónál alacsonyabbnak kell lennie.

A gyárak is alkalmazzák ezt az alacsony fogyasztású verziók esetén. Majd nézd meg, hogy a virsligumi, meg a zárt/zárható hűtőrács, stb. mellé ott van az 1-2 cm-es ültetés is, amikor valami 'eco' verziót kiadnak egy modelljükből.

A fogyasztásra elég jó mintám is van. Állandó körülmények között ingáztam Bp-re napi szinten, kb. 2 évig (110kmh, tempomat, mindig ugyanannyi súly, stb.). Pár tizedes pontossággal hozta mindig az átlagfogyasztást az autó. AMikor alákerült az ültetőszett (meg nem mondom, hogy hány cm, de sok), akkor közel fél litert csökkent az átlagfogyasztás.

Előzmény: Quattroman (80251)
A6V630S Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80254

Nem is értem a sok himihome "paraszt" minek veszi a kamu 204 lovas butitott 3.0 TDI-t MULTITRONICCAL , Quattro NÉLKÜL!!!

 

Komoly hogy a Duplaturbós is ilyen jól eszik!

Előzmény: Törölt nick (80238)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80253

Nem! A katalógus a kezemben van! Írja a különbséget.

Nem sok, de van! Szemre igaz többnek tűnt, de a katalógus is hozza.

Előzmény: Quattroman (80252)
Quattroman Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80252

"Tök ugyanolyan széles, tök ugyanolyan a szabadmagassága a sedan-nak és a kombinak, tök ugyanaz kb. minden, de az Avant mondjuk 2-3 cm-rel magasabb (magyarul a tetővonal magasabban van 2-3 cm-rel)."

 

valamit befigyeltél, nem magasabb.

ugyanaz a szélvédő, ajtó....

Előzmény: Törölt nick (80250)
Quattroman Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80251

Ehhez tudni kell, hogy a cw-be a homlokfelület nagysága nem, de az alak, a kiálló alkatrészek, a kocsi körül kialakuló turbulens áramlások keményen beleszólnak.

ismét ellent kell mondjak.

az alaktényező határozza meg a CW értéket, (pontosabban ez maga az) mivel a mostani autók már alulról is simára vannak burkolva az alatta lévő áramlás ezen nem változtat, amit nem tud "magaalá gyűrni" azt oldalra/felfelé tolja el.

az alacsonyabb hasmagasság a stabilitást fokozza a szűkebb keresztmetszetben gyorsabban áramló közeg alacsonyabb nyomásúvá válik így mintegy "leszívja" az autót az útra...

Előzmény: cs!rke (80248)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80250

Ezt most nem egészen értem: Tök ugyanolyan széles, tök ugyanolyan a szabadmagassága a sedan-nak és a kombinak, tök ugyanaz kb. minden, de az Avant mondjuk 2-3 cm-rel magasabb (magyarul a tetővonal magasabban van 2-3 cm-rel).

Akkor ezzel nagyobb a homlokfelülete és egyben a légellenállása is! Persze csak "nüanszokról" beszélhetünk, de akkor is...

 

Előzmény: Quattroman (80247)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80249

A sedanom 0,26-os ezt megtaláltam. Az Avant-ra találtam eddig 0,30-as tényezőt, de azt én is sokallom.

Szerintem 0,27/0,28 lehet. Persze, hogy nem nagy a különbség, nem is állítottam, de - mint már írtam - néhány százalék többletfogyit rá lehet fogni erre is..

Előzmény: cs!rke (80248)
cs!rke Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80248

A kombinak szinte elhanyagolható mértékben nagyobb a cw értéke. Kb. 0.28 vs 0.29 körüli arányokra kell gondolni.

Viszont egy komolyabb ültetés jóval többet jelent. A homlokfelület nem lesz kisebb jelentősen, de a cw értéket komolyabb mértékben módosíthatja. Ehhez tudni kell, hogy a cw-be a homlokfelület nagysága nem, de az alak, a kiálló alkatrészek, a kocsi körül kialakuló turbulens áramlások keményen beleszólnak. Ez utóbbi lehet jóval kisebb a kocsi alatt, ha alacsonyabb, így a cw-t, ebből eredően a légellenállást, és a fogyasztást is befolyásolja.

Előzmény: Törölt nick (80245)
Quattroman Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80247

tévedés, attól hogy magasabb, a homlokfelület ugyanakkora, csak alatta is áramlik a levegő ez viszont a stabilitáson. változtat nem a légellenálláson

a kombi hátuljáról szinte semmivel sem szakad le több légörvény mint a sedanról

javaslom olvass utána az aerodinamikában  az ideális cseppalak és az úgynevezett K-vonalu (lemetszett) hátsórész áramlástani tulajdonságainak.

 

tegyük hozzá hogy az Audi kombijai nem azonosak egy Moszkvics vagy Wartburg kombival

Előzmény: Törölt nick (80245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80246

Na persze nem nagy különbségekről beszélünk, de szerintem ez is hozzáad simán néhány %-ot.

 

Előzmény: Quattroman (80244)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80245

Az A6 Avantom a Sedannal magasabb volt pl., tehát nagyobb volt a homlokfelülete (légellenállása)

A kombiszerű hát is emeli a légellenállást a sedanhoz képest..

Előzmény: Quattroman (80244)
Quattroman Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80244

nics lényeges légellenállás különbség, az alaktani tényezőjük közel azonos

Előzmény: Törölt nick (80242)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80243

Ez tévedés...

Előzmény: grandegabo (80241)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80242

Forma függvényében a méréseim szerint valahol 5-10% között..

Nagyobb tömeg, légellenállás, (valamivel magasabb építés) a fő okok.

Előzmény: audia4b519tdi (80240)
grandegabo Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80241

Nincs különbség igazán fogyiban.

Előzmény: audia4b519tdi (80240)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80240

egyik hozzá szólásban olvastam hogy számít a fogyasztásnál hogy kombi avagy nem (pl sedan)
ez kb mit jelent? nekem van egy leharcolt 98-as a4 b5 afn 1.9 tdi  avantom a fogyasztása számolás alapján az utobbi 8700 km-en kb 6 lier (5,8-6,1 között ingadozik) ha nem avantom lenne hanem sedan akkor úgy kb mennyivel lenne kevesebb ?
és ha van különbség akkor azt mi okozza? súly, légellenállás, légáramlás, vagy mi? 

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80239

A normál országúti azt jelenti, hogy települések, országutak, kigyorsítások, előzgetések, dombra fel, völgybe le stb.

Természetesen messze nem lehet hozni egy egyenletes tempomatos közlekedés adatait.

Előzmény: Törölt nick (80238)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80238

Van egy mai normál országútim: 3 fő, 75-ös átlagsebesség, 4,9-es fogyi..

Rendkívül lazán hozza a gyári adatokat, illetve az alatt..

A képet az előbb csináltam (mivel el kellett indítanom, így álló helyzetben járó motornál rontja az átlagsebességet, ezért mutat 73-at)

 

 

Előzmény: ANTPAX (80237)
ANTPAX Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80237

nagyon felhasználó barát!

Előzmény: Törölt nick (80236)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80236

2012. V6tdi

Előzmény: ANTPAX (80233)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80235

Volt egy ugyanilyen Avantom, az kb. 0,5 literrel többet evett ugyanígy használva.

Előzmény: Törölt nick (80234)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80234

A computer mutatja, de dekára pontos a Fedcomp. Minden tankolást számolok és jegyzek.

Mindig tök ugyanannyit mérek, mint amit a fedcomp mutat.

A 110-esnél egy másodperccel később fotóztam, így 108-as átlagot mutat, de 110-nél is 4,8 volt természetesen.

Sík út, tempomat, 110/140-re kigyorsítás, majd lenullázva a fogyimérő. Ezután kb. 1/2 óra folyamatos haladás. Mindez természetesen autópályán (M7)

Előzmény: A4S4 (80232)
ANTPAX Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80233

Mikori évjára,t és mekkora a motor?

Előzmény: Törölt nick (80231)
A4S4 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80232

Szép számok:D

Fedélzeti mutatja vagy telitanktól telitankig számolva?

Előzmény: Törölt nick (80231)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80231
A6 sedan, összkerék, 313 ló, 225-ös kerekek:
110 tempomat 4,8
130: 6,0
140: 6,8
Előzmény: A4S4 (80225)
kerkyra Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80230

Úgy más, mert a sima chipre csodálkoztam volna  :)

Előzmény: A4S4 (80229)
A4S4 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80229

Nem.

Szinte minden ki van cserélve nagyobbra. 2 program van rajta, ez a "kisebbik" :D

A másik kicsit vadabb lesz 220 körüli.Abból sem fog jönni egy deka füst sem.

Bármikor kapcsolható, menet közben, nem kell leállítani az autót, hanem a kapcsolás pillanatában a másik progi dolgozik.

 

Előzmény: kerkyra (80226)
schwarz01 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 80228

Szevasz. Hadd szokja öntsd bele mert jó!

Előzmény: Lacihw (80227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!