Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Aha értelek! Igy mostmár lehet tudni mi fán teremnek nagyjábol a motorok! Egyedül a dmj 315 motort hagytad ki annak nem tudom milyen teljesitménye lehet de nem is lényeg most! Ezek szerint jo hogy ezt vettem mert a másik pályázó egy fehértankos lett volna !
Te próbáltál már ugy szántani hogy nem forditod meg a motort? Amikor felhivtam az előbb emlitett fehér tankos gazdáját ő azt mondta hogy nem forditja meg a motort!
Én úgy tudom hogy különböző teljesítményű motorokkal adták ki a gépeket. Fekete kistankos: 123cm3, 5LE. Fehér (T150): 141cm3, 6,5LE. A nagytankos T152- es Úgy tudom : 175cm3, 7,5LE. És még létezik kéthengeres is. Annak nem tudom az adatait.
Jolvan nincs mit majd szolsz ha nem tudsz valamin tuljutni! :) A kistankos alatt a vastankos terrára gondolsz aminek elöl van egy kocka alakú álatalában piros tankja? Hát akkor lehet hogy ez is tényleg a nagyobb köbcentis az enyém!
Köszönöm a segítséget! Szerintem most már boldogulni fogok vele!
Egyébként, az én gépem is ugyan olyan nagytankos Gutbrod mint a tiéd.
Végig olvastam ezt a fórumot és láttam hogy írták neked hogy 5,5 LE- s a motorod. Szerintem nem így van.
Nekem kettő gépem van. A kistankos Terra valóban 125 cm3 (133 cm3) alternáló kaszát hajtok vele, de a Gutbrod 175 cm3, és 7,5LE. Mind a kettő motor volt már szétszedve nálam, ezért tudom. A Terra motor gyűrű mérete: 56,25 x 2 a Gutbrod gyűrű mérete: 60,00 x 2,5.
Hali! Tehát ird be a google keresöbe az,hogy terra gutbrod . Kaptál talán a harmadik helyre képek.....címet ,nyisd meg majd az elsö képre kat és ha minden igaz akkor az Orosházi terrát látod.
Szia! Bocs a kései válaszért,de azt a fiókot nagyon ritkán nézem meg. Eladtam mindent,amit elakartam adni. Igaz,most találtam 8 kis fémpapucsot,gyárit,amit a kapákra lehet húzni,így 2 kapával nagyon keskeny helyen lehet dolgozni,egyfajta körmöskerékként. Ezeket még eladnám,ha kellene valakinek.
Hát én megnemmondom hogy mekkoora méretű volt már az a csapágyak de nekem simán benne voltak a fogaskerékben és széltől szélig értek + a fogaskerék tetejére ment az az alátét! Kiveszed a 4 imbuszt és vagy benne marad abba a félbe amit kiveszel vagy rajta marad a tengelyen a csapágy! Ha a tengelyen marad akkor fel kell feszengesd.
A két tűgörgős csapágy alatt, vagy között van az a gyűrű és a két alátét amit találtam ? A tűgörgös csapágyakat milyen elosztásban tegyem fel a tengelyre ? Egymás mellé, vagy a fogaskereke két szélére ? A méret : K 13x17x10 ?
A hajtómű oldalát négy inbusz fejű csavar fogja. Azokat kihajtom. A szimeringet kipiszkálom. Ezután a fedél csapággyal együtt jön le a tengelyről, vagy külön le kell feszegetni a csapágyról ?
Üdv! Ahova mondod a váltóba oda igen két csapágy való, az enyémben annyi van! Nekem amit vettem 6203 csapágyat az zárt volt de az egyik védőjét kivettem éd azt az oldalt ami nem zárt azt forditottam a váltó belseje felé! Szétszedés ugymegy hogy alul leveszed a hajtómű oldalát ott lessz a bronzkerék! Annak a csapágyát leveszed és van a bronzkerékbe csavarozva három csavar azokat kihajtod és ugy kiveszed a bronzkerék tengelyt! Addig a három csavart nem tudod kihajtani mig a csapágyat le nem veszed! Ha ez megvan a bronzkereket magát kiveszed ott marad a csigatengely! Alul van a hajtómű alján kupak hát én azt csak tönkretétellel tudtam kifeszengetni mert szorosan illeszekedik olyan bepattanós na azt ha sikerül kivenni akkor felette van egy zéger azt kiveszed és onnantol már menni fog!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy T20- as hajtóművel szerelt Gutbrod 152 gépem. A Hajtóműben ill. a váltóban csapágyakat és simeringeket cserélnék. Ma szétszereltem amennyire tudtam. A segítséget azért kérném mert nem tudom , hogy a csigatengelyt és a bronzkereket hogy kell kiszerelni. Másik kérdés: A váltóban az egyik tengelyen egy tűgörgős csagágy maradványokat találtam (Fotó) . Ennek a mérete: K13x17x10 ?. És az a furcsa, hogy csak egy csapágymaradvány van, meg egy gyűrű és két alátét. Ide nem két csapágy kellene? Harmadik kérdés: (Másik Fotó)Kuplung csésze alatt levő csapágy (6203) sima, vagy Z- s, vagy esetleg ZZ- s ? Köszönöm előre is a segítséget!
Egy ilyen gépet árulnak is ha minden igaz a aprod.hu i,így szerepel Terra Gutbrod 80 tipusú kistraktor Nyiregyházán . A falucskámban ami van az a lovas ekét huzza 25-28 cm mélyen és egész könyedén .nem hallani a motor sirást esetleg .